Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:13

Sterkte Jitske, en zo even je hart luchten kan natuurlijk gewoon :(:)

Zijn er dingen die je helpen ontspannen?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:59

Jitske, wat rot voor je! Goed van je dat je een stapje terug hebt gedaan en je ziek hebt gemeld.

Eske, leuk vooruitzicht om met de babykamer aan de slag te gaan. :j En Renee is ook al lekker bezig met een nieuwe kamer voor de peuter. Ik ben wel een beetje jaloers op jullie voortgang. :o

Daph, fijn die goede twintigwekenecho! *\o/* Hopelijk neemt vanaf nu ook de misselijkheid af nu je geen medicatie meer slikt.

Dieseltje, mooi ding! De onze "staat" ook al klaar, moet 'm nog even van zolder halen en de hoes opnieuw wassen en dan kan 'ie weer een ronde mee.

Mijn eetlust is niet weg, misschien is het zelfs toegenomen. Ben ik de enige hier? :+ Hier gaat alles verder zijn gangetje, geen bijzonderheden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 08:46

Vanacht zag ik ineens het licht.. werd wakker met hartkloppingen, zweten, angstig gevoel...
En ineens bedacht ik me dat ik vandaag een belafspraak heb met mn internist..
Dus ging mn schildklier waarden bekijken van het bloedprikken afgelopen week.

Veeeeel te hoog lijkt me...
Dat zou de klachten en alles kunnen verklaren..

Straks belafspraak..dus ben benieuwd.

Heb een halve boterham op..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 08:51

Ohh dat zou inderdaad flink veel verklaren ja.
Als die te hoog zijn voel je je extreem opgejaagd(toch?)

Ik zal later even terug lezen en reageren.
Maar jongens wat een bult werk gister verzet.
Wanden zijn geïsoleerd en gipsplaten erop. En het plafon heeft een "vals" plafon eronder.
Elektra is nieuw aangelegd...
Afbeelding
Afbeelding

We hebben een aanhanger vol met spul dat morgen ochtend na de stort mag...
Oude vloer etc. Boven bij mn zusje de oude keuken en vloer eruit gesloopt.

Dus daar binnenkort ook weer verder...
Maar vandaag eerst even iets rustiger aandoen _O-
Maar ik mag de gaatjes en sleuven dicht spachtelen... en dan kunnen we beginnen met het aankleden van de kinderkamer

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 09:10

Jolliegirl schreef:
Vanacht zag ik ineens het licht.. werd wakker met hartkloppingen, zweten, angstig gevoel...
En ineens bedacht ik me dat ik vandaag een belafspraak heb met mn internist..
Dus ging mn schildklier waarden bekijken van het bloedprikken afgelopen week.

Veeeeel te hoog lijkt me...
Dat zou de klachten en alles kunnen verklaren..

Straks belafspraak..dus ben benieuwd.

Heb een halve boterham op..

Hopelijk is dit het en kan het makkelijk opgelost worden! Wat een ellende zeg dat alles zo samen komt bij je. Zouden hoge schildklier waarden je ook medisch maken? Dat hoop ik in ieder geval niet voor je.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 09:47

JitskeJeldau schreef:
Hoi meiden, ik merk dat ik het lastig vindt om bij te blijven in het topic.
Hier wisselen de goede dagen af met de slechte en dan vooral hormonaal/vermoeidheid. Met een kleine vind ik het allemaal een stuk zwaarder en heb me deze week al ziekgemeld op werk om weer even op te laden. Dinsdag de hele dag moeten huilen, was helemaal op. Onze oudste was ook lekker overprikkeld van het weekend nog, dus op een gegeven moment zaten we samen in de keuken te huilen :
Ik hoop dat mn hormonen wat meer stabiliseren, dit is echt geen doen.

Sorry voor de egopost.

Als er één periode is waarin je vooral eerst aan jezelf moet denken, is het nu. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn en sommige dagen zijn gewoon ***. Als je even lekker wilt cocoonen, dan doe je dat. En egoposts mogen wat mij betreft altijd; soms is het gewoon lekker om het weg te tikken.

Wow, wat een verschil hagelslag! Dat schiet lekker op zo!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 11:14

Schiet al op Hagelslag!!

Geen idee of het me medisch kan maken, wat betekend dat?
Wacht het gesprek vanmiddag wel af. Maar kan me haast niet voorstellen dat het wat anders is.
En ach..alles komt nu in ene...zal maar zo denken : we komen er sterker uit uiteindelijk.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 11:28

Dat schiet al lekker op hagelslag!

Vervelend zeg Jolliegirl, hopelijk valt het verder mee (ook qua behandelen).

Ik heb toch maar fysio gebeld voor m'n rug/bekken, maar de enige die wordt vergoed in het dorp heeft wachtlijst van 2-3 weken -O- Dus afwachten en rustig aan doen maar met bukken enzo.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:37

@eske_B; vervelend de lange wachttijd. Hopelijk doet de coaching wat.
@jolliegirl: succes met het gesprek.
@hagelslag: hoop werk verzet!
@adamootje: hier ook een goed aanwezige eetlust hoor haha.
@jitske-jeldau; ego post mag toch gewoon. Lekker je hart luchten.
@daphx93: heftig Zeg 2x hg zwangerschap

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:39

Wij krijgen een....

Afbeelding
Afbeelding

Soof krijgt een broertje! Voel me echt een meisjes mama dus ben heel benieuwd hoe het gaat zijn. Ook wel onwijs toevallig, zus(tweeling) haar eerste een meisje en nu in december verwachten ze een jongentje. En hier dus precies hetzelfde.

Had trouwens mn vriend een bal laten schoppen maar meneer Guus ging gelijk met zn baard erdoor

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:40

Wat leuk!!!!! Gefeliciteerd!!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:42

Zooo toch maar even de tijd nemen om terug te schrollen en fatsoenlijk proberen te antwoorden.

@eske
Opzich fijn dat je wle geholpen kunt. Maar wel een nadeel dat het zo lang duurt. Is het een optie om naar het zwembad te gaan en daar gewoon even een uurtje in het water een beetje te dobberen/lopen/zwemmen. Zo kun je zonder extra gewicht op je lichaam wel een beetje iets doen.
Of eventueel zo'n kussen tussen je benen als je een zijslaper bent.

@marlis fijn dat je tot dusver niet veel last hebt. En hopelijk de geslachtecho dit x wel gelukt!

@adamootje
Zo sta ik er qua enting ook in. Die we nu samen nemen hoeft de kleine straks niet alleen te verwerken. En nee, op sommige dagen kan ik bijna alles eten wat los en vast zit. En op sommige dagen heb ik echt geen honger.

@naomi, hopelijk inmiddels niet meer stijf en een fijn bad gehad?

@renee. Verbouwen of ook kleine klusjes kunnen echt zo zwaar aanvoelen. Ik ben vandaglag echt gesloopt! Maarja... paar veel te drukke dagen achter elkaar.

@solleke
Fijn om te lezen dat je een stap terug gaat doen! Dat is gewoon best belangrijk.

@dieseltje
Ohh die kinderwagen is inderdaad echt best mooi!!

@mylittlejoy
Ahh de AB trekt inderdaad flink wat energie. Toen ik de 6 dagen een kuur had was ik ook echt gesloopt

@jolliegirl
Hopelijk komt er qat fatsoenlijks uit het gesprek vanmiddag waar je iets mee kunt! En stres is gewoon absoluut niet fijn tijdens de zwangerschap. Hopelijk dat een aantal problemen vlot opgelost zijn.
En het is inderdaad fijn dat er in dit topic vriendelijk gereageerd word!

@daphx
Fijn dat de echo goed was, en ook fijn dat het tot dusver lukt zonder medicijnen! Obstipatie is echt niet fijn!

@jitskejildau

Joh egopost moeten af en toe zijn. Ik ben zelf dramatisch in het terug lezen en netjes reageren op iedereen.
En je bent helaas momenteel een wandelende hormonenbal :Y) dus gooi het even eruit als het nodig is!
Gewoon even berichten daarna voel je je waarschijnlijk uiteindelijk wel beter.

Oh scraps. Terwijl ik dit typ is er weer wat getypt... ik word oud -O-

Gefeliciteerd soof *\o/*

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:46

Oeps, eigenlijk wou ik wijzigen. Maar ik ben even een harry....

Wij zijn dus deze week echt zo druk bezig geweest -O- opzich fijn maar ik ben echt best gesloopt vandaag.
Ik heb vanmorgen gewoon even paarden gevoerd en stukje met de honden gelopen. Daarna warm eten gemaakt(vriend heeft late dienst dus 1 uur beginnen). En toen poep geschept bij de paarden. Al 2 dagen niet kunnen doen ivm gewoon veel te druk.
Eigenlijk moet ik nog een halve kruiwagen. Maar na 2 vol te hebben geschept vind ik het wel goed zo....

Jiske is ook helemaal gesloopt _O- Die heeft natuurlijk gister ook de hele dag geholpen _O-
Volgende week ga ik de gaten en spleten dicht plamuren en dan het plafon sausen. En dan daarna zullen we bedenken wat voor vloer en behang we doen.

Afbeelding

Afbeelding
1 gesloopte jiske(en een bailey bij m'n voeten)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 14:54

Jolliegirl schreef:
Schiet al op Hagelslag!!

Wacht het gesprek vanmiddag wel af. Maar kan me haast niet voorstellen dat het wat anders is.
En ach..alles komt nu in ene...zal maar zo denken : we komen er sterker uit uiteindelijk.

Als ik het goed begrepen wordt je medisch als je poliklinisch moet bevallen. Dit kan zijn als ingeleid moet/wilt worden, bij pijnstillingswensen maar volgens mij ook wanneer het noodzakelijk is voor kind of moeder. Dus ik vroeg me vooral af of schildklier problemen daar ook onder vallen of dat dit volledig los van de zwangerschap of de bevalling staat :)

Gefeliciteerd Marlis!

Wat betreft ego posten, of wat een ego post genoemd wordt, daar hoeven jullie echt geen sorry voor te zeggen. Zelf lees ik alles maar heb ook niet altijd de tijd of ruimte om elk zaakje aandacht te geven. Ego post zijn in mijn ogen juist niet ego post. Omdat je juist aan jezelf denkt :j

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 15:34

Het is soms inderdaad best moeilijk om allen bij te houden.
En soms weet je ook even niks te zeggen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 15:53

Gefeliciteerd Marlis!

En inderdaad, het is ook fijn als er ruimte is om even je hart te luchten :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:24

Hagelslag, wat ben je lekker druk bezig! De kamer is goed opgeschoten zo.

Marlis, gefeliciteerd! Ik voel mij dan weer echt een jongensmama, maar dat komt denk ik omdat mijn zoon een echte jongen is: gek op auto's, modder, stoeien, smerig worden, etc.. :D Ben benieuwd hoe het straks met een meisje erbij in huis is.

Egoposts moeten soms kunnen, helemaal niet erg!

Jolliegirl, hoe is het gesprek gegaan?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:02

Renee schreef:
Jolliegirl schreef:
Schiet al op Hagelslag!!

Als ik het goed begrepen wordt je medisch als je poliklinisch moet bevallen. Dit kan zijn als ingeleid moet/wilt worden, bij pijnstillingswensen maar volgens mij ook wanneer het noodzakelijk is voor kind of moeder. Dus ik vroeg me vooral af of schildklier problemen daar ook onder vallen of dat dit volledig los van de zwangerschap of de bevalling staat :)

Volgens mij kan je het zelf niet 'medisch' maken. Poliklinisch (oftewel in het ziekenhuis) bevallen kan je gewoon zelf kiezen. Wanneer je basis verzekerd bent, wordt dit echter niet vergoed door je verzekering als er geen medische aanleiding is en betaal je iets van 400 euro. Ben je aanvullend verzekerd, dan betaal je sowieso niet voor een bevalling in het ziekenhuis.

Er kan van tevoren worden bepaald dat het medisch is, ivm bepaalde aandoeningen of geschiedenis, maar ook tijdens een bevalling kan besloten worden dat wordt 'opgeschaald' naar medisch. Als ik het goed heb, komt er op dat moment een arts van het ziekenhuis bij.

Ik ben vorige keer poliklinisch zonder medische redenen bevallen; ik wilde de ellende niet thuis en vond het een prettiger idee om te zijn daar waar er experts zijn. Als ik de keus heb (het ging nogal snel vorige keer) doen we het deze keer weer zo, maar hou er rekening mee dat we misschien niet genoeg tijd hebben als de tweede inderdaad sneller gaat dan de eerste. Vorige keer zat ik al op 7 cm toen de verloskundige kwam en op 10 toen we in het ziekenhuis aankwamen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:04

Wacht, begrijp ik het goed en betaal je in Nederland ervoor om in het ziekenhuis te mogen bevallen.

Of lees ik het verkeerd?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:11

Klopt, als je zonder medische redenen in het ziekenhuis wilt bevallen en alleen een basisverzekering hebt, betaal je een eigen bijdrage. Die was in december 2022 iets van 400 euro (ik heb deze toen moeten betalen)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 17:12

Oh mijn god -O-

Ik ben zo blij dat ik in duitsland woon.
Ik wil juist liever in het ziekenhuis omdat ik al iets ouder ben....

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 17:21

mylittlejoy schreef:
Klopt, als je zonder medische redenen in het ziekenhuis wilt bevallen en alleen een basisverzekering hebt, betaal je een eigen bijdrage. Die was in december 2022 iets van 400 euro (ik heb deze toen moeten betalen)

Ook bij sommige aanvullende verzekeringen mag je zelf inleveren (en ik bedoel niet je eigen bijdrage) :o

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 18:14

Ik zie inderdaad dat het gewijzigd is en nu uit ook de meeste aanvullende verzekeringen is gegooid. Lekker dan.

Dit is trouwens buiten de normale eigen bijdrage van de zorgverzekering.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 18:17

Solleke_Noah: ik voel de laatste dagen ook wat pijn in mijn bekken. Of meer 1 van mijn heupen eigenlijk. Dat is al een zwakke plek vanwege een val van paard een paar jaar geleden.
Erg vervelend dat je er zo'n last van had na een lekkere wandeling.
Ik snap jouw dilemma. Voor wie doe je dat panelgesprek: voor jezelf of voor je werk? Als ik heel eerlijk mag zijn: kies voor jezelf! 25 november klinkt nog ver weg en je weet niet hoe je je dan voelt tegen die tijd.
En zo'n gesprek gaat toch ook wel door zonder jou?
Ik lees al dat je het niet gaat doen. Heel verstandig!

Daar hoef je je echt niet voor te schamen, iirriissjjee! Die wens mag je toch hebben. En jij bent vast een hele leuke jongensmama <3

Renee al een mooie buik!

dieseltje09 al een gave kinderwagen! Gaaf kleurtje!

Mylittlejoy een jongen! heel leuk! Na al die meisjes is een jongen wel een keer welkom :+
En wat balen dat het even wat minder gaat. Hoe lang moet je de AB kuur nog?

Eske_B: ik heb helaas geen tips voor je, maar las al een fijne tip van Renee. Fysio is ook het eerste wat ik aan zou raden. Vervelend dat je er zo'n last van hebt.
Suuces met de coaching! Ik hoop voor je dat jou dat gaat helpen.

Marlis de geslachtsecho gehad!

Jolliegirl: mijn eetlust is er zeker niet minder op geworden. Qua zoetigheid juist meer... :9
Misschien is het een combi van al die factoren samen? Zo'n situatie met je partner en op je werk is ook niet niks. Helemaal niet als je ook nog eens zwanger bent.
Sterkte met alles! Ik hoop voor je dat je je meisje gauw voelt bewegen :knuffel:
Hopelijk heb je straks wat duidelijkheid wat betreft je schildklier.

hagelslag lekker aan het klussen! Ziet er goed uit!
Lekker rustig aan doen! Fijn ontspannen met je hond <3

Renee ook aan het verbouwen. Lastig dat je dan niet veel kunt doen vanwege de impact en de pijn.

Daphx93 een goede 20 weken echo! Heel fijn!
Jij hebt ook al heel wat meegemaakt zo. Gelukkig dat het nu al 4 dagen goed gaat zonder medicatie. Ook fijn voor je darmen.
En een jongetje erbij! Wat leuk met de hond zo!

Herkenbaar JitskeJildau, ik vind het ook lastig om bij te blijven. Vandaar deze mega bijleespost :')

Niet fijn dat je je zo hormonaal bent. Goed dat je je ziek gemeld hebt. Dikke knuffel voor jou! :knuffel:

Excuus voor mijn lange post. Ik wilde graag wel zo veel mogelijk op iedereen reageren. Ben er wel een tijdje zoet mee geweest haha.

Nu vergeet ik mezelf haha. Met mij gaat het gelukkig goed. Ik merk dat ik meer trek heb in zoetigheid.. daar ben ik eigenlijk helemaal niet zo van.
Bij ons verloopt de verbouwing goed! De timmerman hoeft volgende week nog maar een paar uurtjes en dan is zijn werk klaar.
Volgende week komen ook de stukadoors. Dan is het aan ons voor de laag primer en daarna sausen! Ik heb alleen nog geen idee hoe ik onze kamer wil hebben qua kleur. De babykamer uiteraard allang en breed uitgezocht :')
Gisteren konden we voor het eerst douchen in onze nieuwe badkamer! Dat was heerlijk! Beetje het gevoel alsof je in een luxe hotel aan het douchen bent, haha.
Het is zo mooi geworden. Als nu de eerste deklaag saus goed is, maak ik graag even een foto voor jullie.
Laatst bijgewerkt door S_imonee op 04-10-24 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 18:21

mylittlejoy schreef:
Ik zie inderdaad dat het gewijzigd is en nu uit ook de meeste aanvullende verzekeringen is gegooid. Lekker dan.

Dit is trouwens buiten de normale eigen bijdrage van de zorgverzekering.

Ja bevallen is niet gratis. Als je even pech heb krijg je zelfs je kraampakket niet kado.