Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 20:54

Geen ascal slikkers met hoofdpijn?
Ik heb namelijk regelmatig hoofdpijn sinds dat ik ascal moet slikken.
Bloeddruk prima.

Prachtig Jolien, hopelijk blijven ze nog een poosje zitten.

Vervelend dat je dat zo ervaart sweetgirl

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 21:00

Ohja ik gebruik wel ascal inderdaad. Zou het daar aan liggen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 21:23

Dankjulliewel lieve dames. <3

Ik slik ook ascal, 160 mcg (ja, ook dat gaat dubbelop := ) maar heb geen last van hoofdpijn.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 22:13

Mooie foto Jolien!
Wat naar van al die hoofdpijnklachten dames!
Ik slik Ascal, maar geen klachten. Wel is m’n bloeddruk bij metingen eerst een beetje te hoog en daarna netjes bij de herkansing. Hopelijk blijft ie laag

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 22:34

Mooie jurk een buik Jolien! (Was jij niet degene die meerdere mooie jurken had gekocht op een Belgische site?) Heel veel sterkte met die suikertest! Kan me goed voorstellen hoe je daar tegenop ziet, met die ellendige misselijkheid.

Veel sterkte Eskimo, hopen dat je je snel weer beter voelt. En alle anderen ook. Naar om zo’n hoofdpijn te hebben.

Het topic gaat soms erg hard inderdaad, waardoor het volgens mij bijna niemand lukt om overal op te reageren.

Weet niet meer wie het zei over hoofd etc voelen liggen, maar wij hebben dus even in mijn buik gedrukt en konden ook een stevigere plek vinden. Maar geen idee of dat dan “kop of kont” is. :+

Gaan jullie nog op vakantie? Wij zijn een weekje in nl weg en merk door de kwaaltjes dat ik toch blij ben dan we niet 2 dagen rijden in de auto naar Italië met 35 graden zijn bijvoorbeeld. Hoewel ik me nu een week of 2, 3, wel eindelijk echt beter ga voelen!

Het trouwens een pb’tje gestuurd voor de appgroep. Weet nog niet of ik daar actief zal zijn, maar lijkt me wel leuk!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 22:44

De appgroep is nu behoorlijk actief (je kan Zira/TS een pb sturen), ik denk omdat er veel nieuw bij zijn gekomen vandaag (waaronder ik _O- )

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 23:26

PB is gestuurd. :))

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 23:43

Jolien87 schreef:
Dankjulliewel lieve dames. <3

Ik slik ook ascal, 160 mcg (ja, ook dat gaat dubbelop := ) maar heb geen last van hoofdpijn.

Haha hier ook 160 mg hoor :+
Fijn geen hoofdpijn

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 13:36

Heb als het goed is iedereen die een ph heeft gestuurd een linkje gegeven. Zo niet laat het even weten!

Wij hebben net 2 weken vakantie gehad en thuis geklust. Gaan ook niet meer weg voor de kleine komt. Kan me voorstellen dat je zo lang in de auto en de hitte niet ziet zitten San4 nie!
Een weekje Nederland kan ook leuk zijn! Al hebben jullie geen geluk met het weer …. :(

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 13:58

Dank voor de link! :)

We gaan vandaag terug en eigenlijk nog relatief mazzel gehad met het weer! Niet heel warm inderdaad, maar het was voor mij prima. Een paar buien, waar we prima omheen konden plannen. Hier zal de rest van de zomer ook nog wel geklust moeten worden!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 13:59

Ah fijn dat jullie precies op het goede moment terug gaan haha en nog wel redelijk weer gehad hebben :D

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:09

Wij zijn nu 5 daagjes op vakantie in Sauerland, Duitsland. Tot nu toe wel een fijne keuze. Maar 3 uurtjes van huis en toch in een hele andere omgeving.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:40

Fijn, redelijk weer.
Nl is ook leuk, als het niet regent.

Veel plezier pieneappel. Sauerland is mooi.

Ik ga met de kids, zus en vriendin een weekje Turkije begin september. vriend blijft thuis, klussen.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 14:51

Fijne vakantie Pieneappel! Geniet ervan!

Oh heerlijk Horsi nog even lekker ultiem relaxen in Turkije !

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 15:28

Mijn auto is vandaag in Nederland aangekomen! *\%/*
Als het een beetje meezit binnen een week een Nederlands kenteken en als hij dan verder nog goed wordt gekeurd gaan we nog een midweek naar Bretagne <3

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 15:55

Sauerland en Bretagne zijn ook prima naartoe te reizen en mooie bestemmingen! Turkije zou mij heftig lijken, maar als je geen klachten hebt ook echt even lekker genieten!

Wat voor auto en waar komt ie vandaan?(misschien had je het al gedeeld, zijn veel auto’s voorbij gekomen.)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 15:59

VW touran, van de Duitse veilingsite, lekker goedkoop :')
Grote degelijke familieauto. We kunnen nu ook wel met de polo, maar dan zit de auto wel stampvol. Lijkt me heerlijk om met alle ruimte van de touran te gaan! :D Mijn broer moet kenteken gaan regelen enz. Ik ga zondag langs mijn ouders, daar staat hij nu op het terrein.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 16:12

Wat fijn dat je auto er is ! Hopelijk gaat het allemaal vlot en kunnen jullie nog even op vakantie

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 18:21

Ik kom ook graag nog even aansluiten :+ Uitgerekend voor begin november, van een jongentje. Ik lees al van in het begin mee, en het is fijn om zoveel herkenbare zaken te lezen. Vooral toen ik de eerste 17 weken hondsmisselijk was. Dat is nu eindelijk beter. Ik zag een aantal mensen die nog fanatiek aan het rijden zijn/waren. Ik reed ook nog tot twee weken geleden. Toen door omstandigheden een lelijke val gemaakt van mijn merrie. Nu hebben zowel mijn man als de gynaecologe hun veto gesteld :o Desondanks heb ik gisteren wel nog een ritje gemaakt in de piste, onder begeleiding van mijn vaste lesgeefster. Ik wou zo graag positief afsluiten. En het was superfijn. Oprecht een traantje gelaten dat ik eraf moest aan het einde |( . Mijn omgeving kan niet goed volgen waarom ik eigenlijk tot nu toe nog reed, dus wel fijn om te zien dat ik echt niet de enige ben. Dan krijg je dus dit soort beeld, met buik en holle rug :Y) :

Afbeelding

Verder relatief weinig klachten. Bekken speelt af en toe wel op, ik ben al best veel aangekomen (+10 kg) en ook regelmatig een heel vol/strak gevoel op mijn buik. Leuk om te zien dat er hier heel wat zijn die gelijk op gaan. Het is ons tweede kindje dus qua auto/uitzet/kamer etc zijn we al quasi voorzien.
Jammer genoeg heeft de gynaecologe na mijn valpartij van twee weken geleden ontdekt dat ik een voorliggende placenta heb. Dit was dus nog een extra reden om geen risico's meer te nemen. Toevallig nog iemand in deze groep met placenta praevia?

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 19:07

Welkom Lene !
Fijn dat je je beter voelt dan aan het begin van de zwangerschap.
Jeetje wat schrikken zeg dat je bent gevallen!!! Ik snap wel dat je man en gyn nu hun veto hebben uitgesproken! Gelukkig is alles goed met de kleine. Wel fijn dat je het nog even positief hebt kunnen af sluiten :D

Hier ook een voorliggende placenta. Hoezo zou dat een extra reden om geen risico’s te nemen zijn?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 19:21

Wat vervelend van je val lene.
Mooi plaatje zo.

Hier met 14 weken een voorliggende placenta.
30 juli de twintig weken echo.
Vorige zwangerschap ook voorliggende placenta en nooit de kleine gevoeld helaas.

Fijn dat de auto er is joanieke.

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 19:39

Een placenta praevia ligt voor de baarmoedermond, dus beneden. Dat is wat anders dan een placenta die aan de voorzijde ligt (waardoor je de baby dus minder voelt). Het eerste heeft risico’s medisch gezien, het tweede niet.

Ik heb er geen ervaring mee, heb nu wel een placenta aan de voorzijde, maar dat is wat anders dus dan een placenta praevia

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 19:41

Fijne familiebak denk ik j0anieke!

Welkom Iene en gefeliciteerd! Wat schrikken dat je gevallen bent. Wel fijn dat je het nog even goed hebt kunnen afsluiten. Snap je man wel, het is toch een risico. Had ook graag langer doorgereden, maar ben vrij vroeg ook gevallen en was zo beroerd. Mijn vriend zei ook meteen dat het nú klaar was.

Kan me voorstellen dat je dat jammer vindt horsii! Hopen dat je dit keer wel wat bewegingen kan voelen.

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 20:01

Horsii, dankjewel! Turkije lijkt mij in niet-zwangere toestand heerlijk maar zou ik nu niet aan willen denken hihi.. je kunt er wel heerlijk relaxen denk ik

Wat fijn joanieke een grote gezinsauto!

Welkom Lene. Gezellig dat je nog aansluit! Heftig dat je nog gevallen bent. Wel fijn dat je het nog wel goed hebt afgesloten, lijkt me ook erg belangrijk!
Ik mis het rijden(en contact met paarden in het algemeen) zo, ik denk dat ik dat op dit moment lichamelijk nog wel gekund had. Maar helaas noodgedwongen met 16 weken gestopt ivm inslapen van m’n pony.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:02

Welkom Lene, mooie foto van jou en je paard! Wat vervelend van je val.
Fijn dat je auto er is Joanieke.
Fijne vakantie Pienappel