Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kosseh schreef:Ik vul het achteraf pas in. Ik hou een beetje een budget aan per maaltijd, niet specifiek met mezelf afgesproken maar weet wat uitkomt.
Dus als ik meer dan gemiddeld voor ontbijt of lunch heb weet ik dat ik mager avond eten moet halen.
Maar ik doe dan ook pas op de dag zelf boodschappen. Als ik iets haal voor morgen en daar die dag geen trek in heb dan eet ik het niet.
Zou van weekboodschappen dan ook ongelukkig worden.
Verder kijken ik naar calorieën die ik in een week gegeten heb. Zo kan ik wat meer de uitschieters opvangen, zonder dan gelijk het idee te hebben dat ik die dag niet goed gegeten heb.
kosseh schreef:Of vooraf je standaard ontbijtjes, lunches en avond eten uitrekenen. Zodat die al een beetje bekend zijn, dan weet je al wat te verwachten.
Winged schreef:kosseh schreef:Of vooraf je standaard ontbijtjes, lunches en avond eten uitrekenen. Zodat die al een beetje bekend zijn, dan weet je al wat te verwachten.
exact dit. Ik weet dat mijn ontbijt een standaard aantal kcal is. Mijn tussendoortjes (banaan en eiwitlimonade) heb ik ook standaard. dat geeft dan alweer een basis met wat ik wel en niet kan eten (banaantje wissel ik ook wel in bijvoorbeeld).
Maar het is vooral: kennis. Weet wat iets weegt. Een dunne laag pindakaas heeft evenveel smaak als een dikke laag, en is een stuk minder in kcal bijvoorbeeld.
Dustinlover schreef:Hier was ik vanmorgen blij. -1 kilo op de weegschaal dus dat is super. Maandag ben ik weer echt begonnen dus het begin is weer gemaakt
Winged schreef:Eet je kwark puur als alleen kwark of mix je het?
Pure kwark vind ik ook geen hol aan. Ik mix het met 2 lepels griekse vanille yoghurt (100 gram kwark, 50 gram yoghurt) en een beetje eiwitlimonadepoeder voor smaak. En dan is het goed te doen
Winged schreef:Ik ga vanavond met een team uit eten. Mega gezellig natuurlijk, maar tegelijkertijd wel even zuur want het schopt mijn sportschema in de warik heb dus vanmorgen alvast een korte training gedaan.
MuSLi schreef:Winged schreef:Ik ga vanavond met een team uit eten. Mega gezellig natuurlijk, maar tegelijkertijd wel even zuur want het schopt mijn sportschema in de warik heb dus vanmorgen alvast een korte training gedaan.
Heel herkenbaar ditik heb ook echt zo'n ritme/schema waar ik heel goed op ga en wat ik dan wel lastig vind als het een beetje door de war wordt geschopt