Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:20

Gisteren was het heerlijk weer! Alleen ik vind het lastig om pauze te nemen, dus plan alle ritten zonder pauzes. Ik ben bang dat ik dan weer teveel kou op de spieren krijg. Vandaag is het echt prut zeg, wat een druilerig weer.

Morgen weer zonnig, dus dan ga ik zeker weer even op pad! Helemaal blij met mijn Assos jas die ik vorig jaar gekocht heb, een rib uit mijn lijf, maar heerlijk om in te fietsen!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 11:44

Goedemorgen , een fijne Kerst iedereen {:)

Ooohh , heel benieuwd naar je fiets @Zebrastreep .
Ik denk dat ik ook de tijd en moeite zou nemen hem op te halen . :j

@Sakura ;Hier ziet het er vandaag ook wel redelijk uit .
Heb nog een loopje op de planning dus dat is mooi .
Maar ben net op , dus ik moet nog op gang komen :=

Gisteren tot twee uur gewerkt , maar de komende 5 dagen lekker vrij .

Gisteren in kerstsfeer 1,5 binnen gefietst :D

Afbeelding

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 13:07

Fijne kerst allemaal!

Hier helaas miezer, dus ben maar alvast begonnen met alle voorbereidingen voor het diner vanavond. Hopelijk morgen beter weer. Dan ga ik een rondje proberen op de mtb van mijn man. Niet mijn maat, maar ik moet echt even wat doen en bij voorkeur buiten hahaha.

Zebrastreep ik zou ook naar Eindhoven gaan. Zou dat risico ook niet durven nemen. DHL mietert hier ook alles voor de garage, terwijl er vaak gewoon iemand thuis is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 21:33

Hebben mensen nog een kerstrit gemaakt? Ik kwam vandaag tijdens een rondje wandelen veel fietsers tegen.

Morgen ga ik mijn nieuwe fiets bestellen, ik ben klaar met het lange wachten en begin het echt enorm te missen. Helemaal nu straks mijn drachtige paard ook meer stil komt te staan.

Het gaat de Canyon Lux trail cf 6 2024 worden in de grijze met zwarte kleur. Twijfelde nog over de blauwe kleur, maar de grijze is toch wat gemakkelijker te combineren met de kleding wat ik heb :o

Nu nog even wachten op de goedgekeurde limiet verhoging van de bank :'). Dat grapje heb ik eerder gehad dat ik een fiets wou kopen en het niet lukte vanwege te weinig limiet verhoging ( was mijn eigen fout). De fiets gaat toch naar Eindhoven, vertrouw dat iets meer. Is wel een stuk rijden, maar dan krijg ik ook uitleg aangezien deze fiets een dropper heeft en ik daar 0 ervaring mee heb. Was wel even duurder, maar met verzenden en een doos en dan de fiets hier in elkaar laten zetten is net zo duur.

En nu nog op zoek naar een verzekering.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 22:06

Laka.co qua verzekering.

Super tof dat je de knoop hebt doorgehakt. Hoe veel levertijd zit er op?

Hier staat zaterdag weer een ritje (toertocht van 50km) gepland. Morgen tandwielen en ketting van de mtb vervangen. Dan kunnen we het er weer tegenaan.

Had vanmorgen willen fietsen maar de voorbereiding van het eten kostte meer tijd dan verwacht.

Gothico hopelijk ga je een positiever jaar tegenoed qua fietsen. Vervelend dat je niet zo lekker in je vel zit.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 22:58

@Zebrastreep, Wat goed dat je toch een keuze hebt kunnen maken. Het is in ieder geval nu afwachten en dan lekker op de nieuwe fiets kilometers maken.

@T2T, Lekker bezig zo met kerst. En leuk die lampjes zo.

@Marlies, Toch ook lekker om een toertocht te rijden. Uiteindelijk is het ook voor de lol.

Ik heb echt net nog een groen licht gekregen voor een slaapplek. Ik ging er niet meer van uit waardoor ik nu niet voorbereid ben. Maar ik ga morgen rond 1 uur toch naar Rotterdam om overmorgen de oliebollentocht te kunnen rijden.

In die tijd moet ik dus al mijn spullen nog pakken en mijn velomobiel echt even goed schoonmaken. Dit kost best wat tijd, maar dan ben ik er wel klaar voor. Ook heb ik mijn GPS en mijn accu's aan de lader gehad. En heb ik de route al gemaakt heen en terug.

Morgen als ik vertrek ga ik eerst even bij de supermarkt wat te eten scoren, omdat ik dit nu niet gekocht had.

Maar ondanks mijn pijn ga ik toch lekker met vrienden/kennissen en mede ligfietsers op pad. Dus dat is heerlijk positief.

Hopelijk dan toch een mooie afsluiting van het jaar en goed voor een mooi begin voor volgend jaar.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 10:59

@Zebrastreep Wat fijn dat je dan toch eindelijk om een fiets kan gaan kijken! Een eigen fiets is toch wel fijner dan een leenfiets. Ik zou ook gaan voor ophalen in Eindhoven. Wel even een foto als je hem binnen hebt!

@Time2Tri Hopelijk heb je een fijne kerst gehad! Leuke foto's!

@Gothico Veel plezier bij de oliebollenrit. *\o/* Fijn dat je toch nog last minute een slaapplek hebt gevonden en mee kunt doen. Hopelijk kun je ondanks de pijn er toch nog een beetje van genieten.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 12:09

Ja Zebrastreep, eindelijk! Eindelijk een nieuwe fiets en ik denk dat je er goed aan doet om hem op te halen in Eindhoven. Ik wil wel foto's zien!

Gothico, heel veel plezier!

En ik heb de kerst op dezelfde manier als Time doorgebracht: ook op de Tacx. Ik had dienst en dan kan ik niet verder weg zijn van mijn werk dan een half uur, dus ben ik maar virtueel in Frankrijk gaan fietsen.

De kerst hebben we weer gehad. Nu alleen oud en nieuw nog en mijn verjaardag en dan zijn alle evenementen die mij ieder jaar weer uit het lood brengen gehad en dan kan ik weer een beetje terug naar normaal.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:29

Ik heb een kerst binnenrit gedaan. 60 minuten easy en daarna meteen door hardloopkleren aan en 30 minuten rustig buiten hardlopen er achter aan. Gister alleen 35 minuutjes hardlooen en vandaag als ik er straks zin in heb weer een uurtje fietsen denk ik

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 14:40

Joehoee ik heb een nieuwe fiets , nou ja de betaling is afgerond maar de fiets moet nog komen. Heel blij mee!

Echt een monsteruitgave maar goed als iets je gelukkig maakt moet je dat gewoon doen

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 15:33

Wat fijn Zebrastreep, 2025 beginnen met je eigen droomfiets!
Maaike het is wel een marathon die feestdagen hè, wij hebben ook een dubbele verjaardag nog ertussen. Gezellig maar wel intensief.
Gothico is je rit vandaag al? Of morgen.. hier schijnt nu een voorzichtig zonnetje, dat wordt vast genieten!

Ik heb morgen een gravel/ mountainbike rit vanuit de Trek-winkel in Nijmegen, benieuwd hoe het bos erbij ligt. En hoop dat de route ook echt geschikt is voor gravelbikes, dat is altijd maar afwachten ;)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 15:34

Gefeliciteerd Zebrastreep! Kan het nog mooi in de cijfers van 2024 zeggen we hier altijd.

Hoe was de rit Gothico?

Hier even een paar dagen op pad, dus geen fiets. In het hotel wel een kleine gym, dus ik ben maar even gaan ‘hardlopen’, waarschijnlijk ga ik met mijn broertje de halve marathon van Lossabon doen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 10:09

Zebrastreep schreef:
Joehoee ik heb een nieuwe fiets , nou ja de betaling is afgerond maar de fiets moet nog komen. Heel blij mee!

Je leeft maar 1 x *\o/*
Gaaf hoor , heel benieuwd naar de eerste foto,s straks .

Lekker bezig Imay :j

Hier lopen de trainingen gewoon door , met af en toe wat heen en weer schuiven .
Verder heb ik geen verplichtingen .Ben alleen tweede kerstdag met een vriendin wezen wandelen met aansluitende lunch .Verder kalm aan gedaan .
Gisteren in de sportschool geweest , en ook genoten van 2 x 15 minuten sauna .

Veel plezier vandaag Thami .

@Gothico ; wat fijn dat een slaapplek toch gelukt is .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:29

Gothico hoe is het gegaan?

Lekker Time, gewoon doortrainen, fijn dat je binnen kan sporten met dit weer.

Halve marathon,phoe petje af! Succes met trainen!

Thami hoe lag het er bij?

Hier was het goed te doen. Zeker wel wat modder/plassen maar overal was prima omheen of rustig doorheen te fietsen. 50km met dik 500hm, en dat op een gebied van maar een paar vierkante kilometer, super gaaf uitgezet!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:47

Hier lag het bos er ook goed bij! Was wel koud op de vroege ochtend maar had me precies warm genoeg aangekleed gelukkig.
Was een hele grote groep en maar een paar hadden de route, dat was wat onhandig. Ik miste op een gegeven moment de aansluiting met de eerste groep, maar had niet door dat ik alleen fietste. Iets van tien minuten gewacht op de groep achter me, net toen ik dacht ik fiets wel over de weg verder, kwamen ze.
Hiermee ook mijn jaardoel qua kilometers gehaald, fijn gevoel!
Denk dat ik nog wel een ritje maak de komende dagen, maar het hoeft niet :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 20:42

@Marlies ; gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*
Hopelijk had je een leuke dag en ben je lekker verwend.
Een leuke rit gefietst dus :j

@Thami ; respect hoor met dit weer zo veel km op de fiets .

Morgen weer werken , de 5 dagen vrij zijn omgevlogen -O-
Alleen oud en nieuw nog , dan hebben we de gekke dagen weer gehad . En kan het aftellen naar het voorjaar beginnen .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 20:53

@MarliesV

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

@t2t
5 dagen vliegen ook voorbij. Maar ik moet zeggen dat ik blij ben als alles weer 'normaal' is. Weer op naar het voorjaar.

Deden er vanuit hier nog mensen mee met de Drenthe 200 of 100?

De geschatte ophaaldatum van mijn fiets is tussen 6 en 17 januari *\o/* Ik kan niet wachten.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 21:05

Zebrastreep schreef:
@t2t
5 dagen vliegen ook voorbij. Maar ik moet zeggen dat ik blij ben als alles weer 'normaal' is. Weer op naar het voorjaar.

De geschatte ophaaldatum van mijn fiets is tussen 6 en 17 januari *\o/* Ik kan niet wachten.

Ja , dat heb ik ook hoor :j

Oooh , dat word afstrepen op de kalender . *\o/*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 23:11

Thanks voor de felicitaties!

Geslaagde dag, lekkere sauna dag met massage en al van mij kerel gehad, gaat ie 3 januari inlossen *\o/*
Ben echt mega verwend door iedereen, qua fietsen vast spatborden voor de gravel gehad. Morgen helpen bij mijn ouders dus oudejaarsdag maar kijken of ik ze er aan kan maken en wil heel graag nog 32km rijden voor een mooie ronde eindstand van de fiets kilometers dit jaar. Ben alleen bang voor slecht weer als ik de voorspelling bekijk.

Time succes met werken weer! Ik hoeft gelukkig alleen 2 januari een dagje.

Zebra dat is al snel zeg! Heel benieuwd!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 00:04

Gefeliciteerd Marlies! Het klinkt als een heerlijke dag!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 07:22

Fijn dat je hebt genoten :j

Het zal wel niet heel spannend op het werk zijn , morgen gok ik een halve dag of zo .
Er gaan toch geen zendingen weg .
Zo , ik ben opgestaan met een lekkere spierpijn op de juiste plekken :=
Gisteren een rondje krachttraining in de sportschool gedaan :D
En aansluitend een uur en 20 minuten duurloop gedaan .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:01

15 januari kan ik mijn fiets ophalen *\o/*

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 20:23

Ik vind het echt zo leuk voor je Zebrastreep! Ik heb je vanaf de bank zo vaak aan lopen moedigen om die fiets te kopen en ik vind het zo goed dat je jezelf nu zo’n mooi cadeau geeft. Het is je gegund!

Vandaag het laatste ritje op de gravel gedaan van dit jaar. Met alle regen en nattigheid van de afgelopen periode werd dat een iets uitdagender ritje dan verwacht :D . Een soort schuivende pindakaas leek het af en toe wel. Maar wel goed voor mij om even wat dapperder te worden. Want ik ben af en toe echt nog een beetje een schijtlijster, de angst tot vallen zit er toch wel dieper in dan ik toe wil geven. Maar niets is lekkerder dan onder de modder het bos uit te komen!

Ik ga morgen op het werk het fort bewaken! Iedereen voorzichtig met vingers en ogen morgen en tot in 2025!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:13

maaikemuis schreef:
Ik vind het echt zo leuk voor je Zebrastreep! Ik heb je vanaf de bank zo vaak aan lopen moedigen om die fiets te kopen en ik vind het zo goed dat je jezelf nu zo’n mooi cadeau geeft. Het is je gegund!

Vandaag het laatste ritje op de gravel gedaan van dit jaar. Met alle regen en nattigheid van de afgelopen periode werd dat een iets uitdagender ritje dan verwacht :D . Een soort schuivende pindakaas leek het af en toe wel. Maar wel goed voor mij om even wat dapperder te worden. Want ik ben af en toe echt nog een beetje een schijtlijster, de angst tot vallen zit er toch wel dieper in dan ik toe wil geven. Maar niets is lekkerder dan onder de modder het bos uit te komen!

Ik ga morgen op het werk het fort bewaken! Iedereen voorzichtig met vingers en ogen morgen en tot in 2025!

Lief dankjewel! Nu het bedrag eenmaal van de rekening is geschreven denk ik ook niet meer na over de kosten haha.

--

Mocht iemand nog een idee hebben voor een goed slot? Stuur maar pb. Met name verzekeringstechnisch.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 07:26

Zebrastreep schreef:
15 januari kan ik mijn fiets ophalen *\o/*

Super tof *\o/*

Iedereen hier alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst .