Ik heb 2 keer borstvoeding geprobeerd. Eerste keer 5 weken ofzo live, maar daarna ging m'n oudste steeds moeilijker doen en op een gegeven moment weigerde hij nog aan te happen en kregen we er allebei heel veel stress van. Ik heb toen tot 6 maanden alles gekolfd, maar vond dat wel echt pittig.
Bij m'n tweede weer geprobeerd en het leek eerst goed te gaan. Maar na een paar weken gebeurde weer hetzelfde als bij m'n eerste. Toen lactatiekundige ingeschakeld en met haar hulp eerst wat andere houdingen geprobeerd en daarna ook zijn tongriempje laten knippen. Achteraf gezien denk ik dat ook mijn oudste dit had, aangezien het vrij hetzelfde ging. Maar ook daarna wilde mijn tweede niet beter aanhappen en hij wilde absoluut niet de andere houdingen proberen die we moesten doen van de lactatiekundige. Toen ook nog een tijd gekolfd, maar met 3 maanden ben ik er helemaal mee gestopt. Voeden en dan kolven met een baby en een peuter vond ik niet te doen.
Daarna over op de fles, maar bij allebei ging ook dat daarna heel erg moeizaam. Misschien flesaversie of verwarring en de koemelkallergie die ze beide hadden in het begin zal ook niet geholpen hebben. Ze dronken in ieder geval allebei moeizaam en kreeg regelmatig belletjes van de opvang dat ze niet wilden drinken. En zelf kreeg ik er heel veel stress van en dat hielp ook niet natuurlijk.
Dus deze keer gewoon gelijk de fles. Geen stress. Geen verwarring. M'n partner en ik kunnen het dan ook vanaf begin allebei doen. M'n oudste kan helpen met flesjes geven, waar hij al heel veel zin in heeft. Ik wil geitenmelk geven om de kans op koemelkallergie hopelijk zo wat kleiner te maken. En we kunnen zo'n poedermelkmachine kopen en dat lijkt me echt heel handig

Heel verhaal hahaha