Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 16:01

Wat een mooie foto's kabayo en wat een schattige pup!

Ik heb 2 keer borstvoeding geprobeerd. Eerste keer 5 weken ofzo live, maar daarna ging m'n oudste steeds moeilijker doen en op een gegeven moment weigerde hij nog aan te happen en kregen we er allebei heel veel stress van. Ik heb toen tot 6 maanden alles gekolfd, maar vond dat wel echt pittig.

Bij m'n tweede weer geprobeerd en het leek eerst goed te gaan. Maar na een paar weken gebeurde weer hetzelfde als bij m'n eerste. Toen lactatiekundige ingeschakeld en met haar hulp eerst wat andere houdingen geprobeerd en daarna ook zijn tongriempje laten knippen. Achteraf gezien denk ik dat ook mijn oudste dit had, aangezien het vrij hetzelfde ging. Maar ook daarna wilde mijn tweede niet beter aanhappen en hij wilde absoluut niet de andere houdingen proberen die we moesten doen van de lactatiekundige. Toen ook nog een tijd gekolfd, maar met 3 maanden ben ik er helemaal mee gestopt. Voeden en dan kolven met een baby en een peuter vond ik niet te doen.

Daarna over op de fles, maar bij allebei ging ook dat daarna heel erg moeizaam. Misschien flesaversie of verwarring en de koemelkallergie die ze beide hadden in het begin zal ook niet geholpen hebben. Ze dronken in ieder geval allebei moeizaam en kreeg regelmatig belletjes van de opvang dat ze niet wilden drinken. En zelf kreeg ik er heel veel stress van en dat hielp ook niet natuurlijk.

Dus deze keer gewoon gelijk de fles. Geen stress. Geen verwarring. M'n partner en ik kunnen het dan ook vanaf begin allebei doen. M'n oudste kan helpen met flesjes geven, waar hij al heel veel zin in heeft. Ik wil geitenmelk geven om de kans op koemelkallergie hopelijk zo wat kleiner te maken. En we kunnen zo'n poedermelkmachine kopen en dat lijkt me echt heel handig :')

Heel verhaal hahaha

redbutton

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 16:46

Dit is onze grote knuffel:
Afbeelding

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 17:23

Kabayo schreef:
Nadia wat een leuke! Ook hier komt een pup en ik heb al een husky
Dit is mijn 2.5 jarige Ylva
[ [url=m/obAkQQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zeer waarschijnlijk gaat bandje oranje naar ons toe, een rottweiler pup
[ [url=m/S8r3Js.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leuk dat ik niet de enige ben met pup en baby :D

Dankjewel!
Die van jou zijn ook leuk! <3
Wij hebben al een oudere hond
Spoiler:
moeder Stafford x Rottweiler en vader Jack Russel, vraag niet hoe maar dat is 9 jaar geleden gelukt :')

Wij zatten al langer te twijfelen om een 2e erbij te nemen.
Ik moet nog 4,5 week en heb verlof en vriendlief is straks ook thuis en vanaf volgende week gaat hij 2/3 dagen vanuit huis werken.
En nu dus de knoop doorgehakt, met de gedachte nu hebben we de tijd nog qua zindelijkheidstraining/opvoeding.

Dit is ons opaatje :o
Afbeelding

Ik zit er nu geregeld ‘s avonds zo bij.
Afbeelding

En deze moet ik ook nog even delen van de schattigheid zichzelf <3
Afbeelding

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 17:51

Laat ik dan ook maar een foto delen van onze Bobo. Bernersennen x koningspoedel. Ongeveer net zo groot als een mini shet. :')
Afbeelding

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 17:51

Haha bijzondere combi ook, hoe dan een jack Russel en zo een grote hond.

Wij hebben ook een vuilnisbak, rottweiler x labrador en herder x groenendaler. We zeggen altijd een helder met rottweiler bek en labrador karakter

Wat schattig ook die foto met die buik. Ik weet niet of die van ons dat meer doet, mijn vriend zegt ook dat hij op de bank altijd close met mij is.
Laatst bijgewerkt door redbutton op 29-05-24 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 17:52

nicole_floor schreef:
Laat ik dan ook maar een foto delen van onze Bobo. Bernersennen x koningspoedel. Ongeveer net zo groot als een mini shet. :')
[ [url=m/8UnRIb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook een bijzondere combi, mooi!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:11

Wat leuk al die honden!
Ik heb een Boerenfox x chihuahua kruising, dus een stukje kleiner. Ben heel benieuwd hoe ze de baby gaat vinden, want ze is nu wel echt mijn prinsesje.

Heb daarnaast ook nog een kat, ragdoll. Die is vooral dol op alle babyspullen die ik heb gekocht. Afbeelding
Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 20:01

Ik lees straks bij maar even snel:
Kabayo: bij de 30 weken was ons meisje 1kg750 en volgens de gyn zit ze wel voor op schema en is het misschien zo dat ik vroeger moet bevallen omdat ze anders te groot zal zijn op 40w.
Volgende week gaat ze beter kunnen evalueren maar met 1kg800 op 30w is je je kindje toch niet klein?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 21:41

A, leuk al jullie huisdieren. Al moet ik bekennen: ik heb niets met honden. Wel heel leuk dat jullie kinderen met dieren opgroeien! Dat moet ik af en toe bewust opzoeken. Kinderen komen wel veel buiten, we wonen aan het bos en houden van outdoor vakanties.

Daarover, jullie nog vakantieplannen van de zomer of de nazomer?

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 22:13

Wij hebben niks geboekt of geregeld. Kijken wel wat voor een zomer we krijgen.
Gaan in december wel nog een week naar fuertaventura voor de 40 jarige trouwdag met mijn schoonouders.

Jullie?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 03:22

Jasz dankje!
Oh wat een ellende. Dat wil ik mijzelf eigenlijk ook besparen :Y) Vriendin van mij had een baby die geen fles wou, dat was ook een jaar lang drama. Ik snap heel goed dat je nu lekker voor de fles gaat

Redbutton wonen je schoonouders daar? Wel leuk uitje :j
Wat een leuke kruisingen. Toevallig van de week een labrador x rottweiler gehad in de opvang. Erg leuk dier.

Fenn nee niet vakantieplannen. Wel andere drukte haha. De hondenopvang zit vol. 21 juni moet m'n veulen naar de keuring. 17 augustus moet m'n barock pinto naar de keuring en 21 september moet mijn gefokte 3 jarige hengst naar de keuring in Duitsland. Dat is 4u rijden.
We willen volgend jaar graag naar Canada. M'n man, ik, baby en mijn broer. Daar zie ik wel enorm naar uit!

Farjen ik heb er geen verstand van hoor. De verloskundige zei dat ik geen grote baby krijg. Ook met name door mijn postuur. Ook heb ik geen enorme buik. Ik ga er maar van uit wat ze zegt :=

MerelV wat een leuke! Mooie foto ook met de kat

Nicolefloor zo! Die is groot haha! Leuke kruising. Lijkt mij wel pittig met poedel er door?

Xnadia wel knap van die jackrussel :+ Hij heeft ook wel wat korte pootjes of lijkt dat zo? Ziet er uit als een goedzak, vind die oudjes altijd zo aandoenlijk. Heel lief die pup foto <3

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 07:02

Kabayo, zo, dat is een vol schema! Hopelijk heb je een voorspoedige bevalling en een relaxte baby :) dat gun ik natuurlijk iedereen hoor. Maar komt vast goed. En mooi Canada. Westen?

Lekker weekje fuerta op de planning redbutton!

Wij hebben eind augustus 2 weken een camper tot onze beschikking en plannen nu naar Oostenrijk te gaan. Vooral slapen vind ik wel een beetje spannend. Maar komt vast goed. En met al dat thuis-zijn nu vind ik het plannen en dromen leuk!

Over borstvoeding: ik twijfelde ook want wilde geen gedoe, maar bij mij ging het uiteindelijk best heel goed. Wel veel stuwing en aan het begin zoeken, maar al vrij vlot hadden we het door. En dan heeft het ook wel iets eenvoudigs hoor. Je hebt altijd eten bij je, het is goedkoper en knus. Lastig dat vriend niet meteen kon voeden, maar ik werd handiger in kolven. Dus het hoeft niet ingewikkeld te zijn.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 07:08

Nee ze nemen ons mee. Zie nu vooral beren want wat neem je allemaal mee in het vliegtuig met een half jaar oude baby, maar dat zien we dan wel.
Wij zijn zelf meer van met onze eigen camper (nouja soort van), naar de middle of nowhere rijden (vorig jaar Bosnië geweest, geweldig) dus misschien gaan we nog wel een paar dagen naar Frankrijk of Duitsland in september maar dar zien we dan.

Cool Canada kabayo! Westen of het oosten? Mijn zusje verhuisd naar ottawa in september dus als ze daar blijft zullen we ook een keer die kant op gaan.

Fenn heerlijk een camper, plannen jullie altijd vooraf of gaan jullie op de bonnefooi?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 07:09

Haha, dat met dar vliegen is zo herkenbaar. Ik heb daar zonder kind al zelden zin in. Maar volgens mij goed te doen, ken veel mensen die gewoon gaan.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 09:39

@Kabayo nee hij is eigenlijk super makkelijk. Maarja wel het slimme van de poedel idd en het eigenwijze van de bernersennen.

Wij hebben geen vakantie plannen, leek ons niet handig met een pasgeboren baby.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 13:22

Nee idd, borstvoeding kan ook heel simpel zijn hoor! Mijn ervaring is gelukkig niet de enige en er zijn zat vrouwen bij wie het wel heel fijn gaat gelukkig!

Wij willen in juli in m'n verlof een paar dagen weg gaan voor de baby er is en dan pas volgend jaar weer met z'n alle.

Vliegen lijkt mij ook wel spannend, maar idd hoor ik vaak dat dat prima ging. Zelf nooit gedaan met kindjes erbij.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 13:50

M'n schoonmoeder wilden eerst naar curaçao maar daar hebben wij voor bedankt, vind vliegen met een baby al heel wat en dan zeker niet zo lang. Dit was dus het compromis

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 14:35

Oja, redbutton, wij gingen vroeger wandelen met tent en (wild)kamperen en liften. Voor het eerst een camper geleend net onze toen 1-jarige. Een deel hadden we vooraf geboekt en een deel laatste moment. Wel altijd gebeld op de dag zelf. Nu hebben we ook al iets geboekt.
Met Merel zijn we toen ze drie maanden was naar Luxemburg geweest in een pod. Zomaar rondreizen met kind vind ik nu teveel gedoe.

Lekkere zomerplannen allemaal!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:02

Wij gaan vaak in het september dus boeken normaal nooit. Volgend jaar gaan we sowieso ook met baby en hond samen.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 11:11

...even klagen :=
Ik ben even zo klaar met het zwanger zijn.
Dacht dat de vermoeidheid wat beter werd, maar het komt dubbel en dwars weer terug.
Ik moet nog zoveel doen, maar het lukt gewoon niet.

Vd week zwangerschapsshoot gehad, was wel ontzettend leuk. Was ook maar een uurtje ... Maar ook dat kon ik niet doen. Ging bijna gestrekt.

Voor m'n paarden heb sinds kort een verzorger. Dat gaat gelukkig goed!
Maar helaas staan de paarden alweer aan huis, het land is zo nat!
Dus 3x daags heb ik daar natuurlijk nu ook weer de zorg voor. (Voeren en eventueel water geven)
En natuurlijk de hond nog die z'n aandacht en beweging moet.
Na die 2 dingen ben ik dood en dood op.
M'n vriend doet gelukkig 's avonds een grote ronde met de hond. Ik loop echt mini stukjes.

En natuurlijk de zwangerschap die steeds zwaarder wordt.
Heb het direct ontzettend warm. Van nature ben ik een koukleum eerste klas.
En dan ook een heel gehaast/ opgejaagd gevoel... Weet niet echt hoe je dat moet omschrijven.
En bij lopen een hele vervelende druk op m'n schaambeen.

En als iemand nog tips heeft tegen onrustige benen in de avond... Ook dat heeft me gevonden. >;)

En dan te bedenken dat ik van nature altijd bezig ben, eigenlijk gewoon de hele dag. Niks te gek.
En nu... Bah!

Hoop dat m'n oude ik er snel weer is zodra de kleine er is.
Natuurlijk ben ik verder wel trots op het zwanger zijn... Maar soms gewoon even niet.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 11:22

Heel herkenbaar Suus_Toes. Wat naar dat je je zo voelt. Probeer een beetje lief voor jezelf te zijn. Neem de rust, al is dat erg lastig!
Die rusteloze benen hielp bij mij om ze omhoog te houden en tegen een muur te duwen.

Die druk op het schaambeen is echt een bizar gevoel, pijnlijk ook.

Je eigen ik komt vast weer terug, maar je moet er soms gewoon lekker over klagen. Zwanger zijn is niet alleen maar leuk!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 11:30

Dikke knuffel suus_toes! Heel herkenbaar dit en lekker ongegeneerd klagen mag, zeker hier. Zo was ik gisteren zo moe dat ik slaap was fevallen smiddags, wekker op een uur gezet maar 2,5u geslapen door de wekker heen. En dan erna de hele nacht amper kunnen slapen... zo irritant.
En ook de druk op het schaambeen is hier aanwezig, ik ga tegenwoordig maar fietsen met de hond.

Maar ik ben ook toe aan m'n eigen lichaam terug te hebben. Dus je bent niet alleen!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 13:26

Inderdaad, hier ook herkenbaar. Ik ben super gelukkig dat ik mag zwanger zijn, maar het begint toch wel lastig te worden allemaal :+ Maar dan zit er weer een kleintje te schoppen en dat maakt dan alle kwaaltjes weer goed <3

Suus-Toes, die restless Legs heb ik ook al tijdje, ik kreeg van de vroedvrouw de tip om Meta-Relax te nemen. Ik weet niet of ze dat hebben in Nederland, maag het is dus extra magnesium en dat helpt wel!
Kan je zoiets vragen aan de apotheker? Verder draag ik compressie/steunkousen, zeker op werkdagen maar behalve voor de gezwollen pootjes doet dat niet zoveel voor de onrustige benen bij mij.

Nadia, Oh wat leuk een puppy! Wel pittige combinatie met een baby op komst :D

Ik ben blij dat onze 2 honden al wat ouder zijn (5 en 3), hopelijk gaan die goed reageren := De Labrador lijkt me geen probleem, die is verliefd op elke mens maar onze kleine teckel gaat vrees ik wat jaloers zijn op de aandacht die de baby krijgt. Maar we zien wel :D
Al enkele weken geleden eens gedeeld hier, inmiddels past hij niet meer op mijn buik :+
Afbeelding
Het duo samen
Afbeelding

Kabayo, mooie foto's! En ook al een puppy, spannend! :D

Ivm borstvoeding, ik heb deze week een borstvoedingsles gevolgd in het ziekenhuis. Heel interessant maar ik ga het ook proberen. Wel veel tips gekregen en dat het belangrijk is om je baby vanaf het begin "goede manieren" aan te leren ivm drinken. Maar we zien wel hoe het loopt, we gaan het proberen en als het niet lukt, dan is het ook zo.

Redbutton, Merel en Nicole_floor, mooie honden! Hopelijk worden het allemaal onze kindjes hun beste vrienden :D

Fenn, hier geen reisplannen. We kunnen wel eens naar een appartement aan zee van familie maar vliegen of lange autoritten met zo'n kleintje zie ik niet zitten. Ook nu nog voor de bevalling lijkt me niet meer zo leuk, aangezien ik niet zoveel meer kan qua activiteiten :o
We hebben wel voor we het IVF/ICSI traject zijn opgestart, enkele weken naar Amerika gegaan. Ik wou graag nog een grote reis doen want dat zal er de eerste jaren (?) er niet meteen inzitten :D

Verder hier niet zoveel nieuws. Behalve dat het werk echt geëscaleerd is nu := :roll:
Met als gevolg dat mijn bloeddruk soms wel de hoogte in schiet van alle stress. Zo'n dingen op 33w moeten ondergaan is echt poedersuiker... Woensdag heb ik controle bij de gynaecoloog en dan zullen we wel weer zien hoe of wat.

Hoe voelen jullie buiken trouwens aan op deze termijn (ik ben bijna 33w). Ik heb het gevoel alsof ik een harde bowlingbal heb zitten onder mijn trui, voelt allemaal hard aan. Maar ik heb geen pijn dus niet de indruk dat het harde buiken zijn? Of is dat normaal bij deze termijn omdat de baby zo aan het groeien is?

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 13:56

Dat van die harde bowlingbal herken ik soms farjen, heb me ook al afgevraagd of het harde buiken zijn maar ze doen niet pijn. Wel kan ik door m'n buik meer de vorm van de baby voelen dat is wel iets harder. Voel je de baby wel goed bewegen?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 15:02

Ik vind zwanger zijn ook echt niks aan en ben er ook helemaal klaar mee haha. Niks wil zoals ik het wil en ik doe overal 2x zo lang over. Het is voor het goede doel laten we maar zeggen.

Suus_toes :knuffel:

Harde buiken en onrustige benen heb ik nog geen last van gehad gelukkig.
Kon wel laatst slecht slapen, omdat ik aan het malen was, wat ik allemaal nog moest halen voordat de baby eris.