En natuurlijk kun je middenin een groepsles stoppen, of desnoods doe je wat minder gewicht/herhalingen. Dat vindt echt niemand raar als je je niet top voelt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Happy_Hippie schreef:Nog iemand die doet boulderen wat leuk , waar ga jij altijd?![]()
Het gaat me voornamlijk om de extra kosten voor het huren van de
schoentjes + iedereen draagt ze dat vind ik persoonlijk niet prettig stinken echt verschikkelijk (al zullen die van mij dat ook wel gaan doen).
Ben dus gister voor het klimmen even langs de klimwinkel gegaan in breda en daar ben ik na heel wat schoentjes passen op Tenaya Tantauit gekomen zitten heerlijk en merkte wel gelijk dat ik veel meer grip had op de kleine knopjes waar ik met de huurschientjes echt vanaf gleed!![]()
Volgens die app zit ik bij bruut Breda nu op 5C+/6A gemiddeld.
Merk wel dat het enorm verschilt nu nog maar voor de keren dat ik ben geweest was het volgens die gast die me hielp met de schoentjes zeker niet slecht na keertje of 10 max![]()
Voel me wel zo stom haha, die gast van de klimwinkel zei dat ik evt wel aan mocht sluiten bij hun groep (die gaat 4x per week met een groep). Zei ja leuk maar vervolgens helemaal niet gevraagd wanneer ze gingen of iets uitgewisseld om contact te houden.
Fly_high schreef:Happy_Hippie schreef:Nog iemand die doet boulderen wat leuk , waar ga jij altijd?![]()
Het gaat me voornamlijk om de extra kosten voor het huren van de
schoentjes + iedereen draagt ze dat vind ik persoonlijk niet prettig stinken echt verschikkelijk (al zullen die van mij dat ook wel gaan doen).
Ben dus gister voor het klimmen even langs de klimwinkel gegaan in breda en daar ben ik na heel wat schoentjes passen op Tenaya Tantauit gekomen zitten heerlijk en merkte wel gelijk dat ik veel meer grip had op de kleine knopjes waar ik met de huurschientjes echt vanaf gleed!![]()
Volgens die app zit ik bij bruut Breda nu op 5C+/6A gemiddeld.
Merk wel dat het enorm verschilt nu nog maar voor de keren dat ik ben geweest was het volgens die gast die me hielp met de schoentjes zeker niet slecht na keertje of 10 max![]()
Voel me wel zo stom haha, die gast van de klimwinkel zei dat ik evt wel aan mocht sluiten bij hun groep (die gaat 4x per week met een groep). Zei ja leuk maar vervolgens helemaal niet gevraagd wanneer ze gingen of iets uitgewisseld om contact te houden.
Ik ben meestal bij Beest boulders in Den Haag, heb abonnement bij de Klimmuur dus jaAf en toe Campus of Re-volt maar iig die regio.
Ben zelf niet zo'n spectaculaire bouldertalent moet ik zeggenvan origine toch echt een oersaaie lead / toprope klimmer, niet het juiste adres voor coördinatie dyno's zeg maar
MuSLi schreef:Jammer dat je het niet echt in de buurt kunt vinden @Josien. De Hyrox Clinic van zondag is trouwens van DeaeGoodMorning, dus ook niet iets lokaals georganiseerd ofzo
Nu ook weer een beetje op mijn eten letten. Een paar kg minder zal het ook goed doen in april bij Hyrox
Paardjes101 schreef:Ik hou echt ontzettend van sporten en sport eigelijk elke dag (behalve 1 rustdag dan ga ik wandelen). Vaak ga ik 3/4 per week naar de sportschool voor kracht training en dan 2/3 x per week hardlopen. Ik vind hardlopen en kracht training echt zo’n fijne combi! Nou lig ik er alleen waarschijnlijk maanden uit door een gebroken rug, stuitje, rib en klaplong. Ik baal hier zo erg vanik ben ook echt bang dat ik nu al mijn conditie en spieren ga verliezen, heeft iemand hier ervaring mee?
Happy_Hippie schreef:Paardjes101 schreef:Ik hou echt ontzettend van sporten en sport eigelijk elke dag (behalve 1 rustdag dan ga ik wandelen). Vaak ga ik 3/4 per week naar de sportschool voor kracht training en dan 2/3 x per week hardlopen. Ik vind hardlopen en kracht training echt zo’n fijne combi! Nou lig ik er alleen waarschijnlijk maanden uit door een gebroken rug, stuitje, rib en klaplong. Ik baal hier zo erg vanik ben ook echt bang dat ik nu al mijn conditie en spieren ga verliezen, heeft iemand hier ervaring mee?
Wow wat heftig zeg!
Geen ervaring mee maar ik denk zelf dat je je lichaam ff de rust/ tijd moet geven om te herstellen en dan opnieuw moet opbouwen/ beginnen.
Een goed herstel lijkt me we e prioriteit
Eulogy schreef:Jeetje wat heftigGoed herstellen lijkt me inderdaad de prioriteit!
Maar meestal valt het wel mee hoe snel je kracht en conditie verliest hoor, met lockdowns vond ik het heel erg meevallen. Komt vast goed
Paardjes101 schreef:Eulogy schreef:Jeetje wat heftigGoed herstellen lijkt me inderdaad de prioriteit!
Maar meestal valt het wel mee hoe snel je kracht en conditie verliest hoor, met lockdowns vond ik het heel erg meevallen. Komt vast goed
Ik hoop ook echt dat het gaat meevallen, maar vrees het ergste. Veel bedrust valt wel zwaar als je normaal erg sportief bent.
Paardjes101 schreef:Ik hou echt ontzettend van sporten en sport eigelijk elke dag (behalve 1 rustdag dan ga ik wandelen). Vaak ga ik 3/4 per week naar de sportschool voor kracht training en dan 2/3 x per week hardlopen. Ik vind hardlopen en kracht training echt zo’n fijne combi! Nou lig ik er alleen waarschijnlijk maanden uit door een gebroken rug, stuitje, rib en klaplong. Ik baal hier zo erg vanik ben ook echt bang dat ik nu al mijn conditie en spieren ga verliezen, heeft iemand hier ervaring mee?
Zertab schreef:Paardjes101 schreef:Ik hou echt ontzettend van sporten en sport eigelijk elke dag (behalve 1 rustdag dan ga ik wandelen). Vaak ga ik 3/4 per week naar de sportschool voor kracht training en dan 2/3 x per week hardlopen. Ik vind hardlopen en kracht training echt zo’n fijne combi! Nou lig ik er alleen waarschijnlijk maanden uit door een gebroken rug, stuitje, rib en klaplong. Ik baal hier zo erg vanik ben ook echt bang dat ik nu al mijn conditie en spieren ga verliezen, heeft iemand hier ervaring mee?
Wat heftig! Sterkte!
Paardjes101 schreef:@happy_hippie Dat is zeker waar! Ik vind het eigelijk best zwaar om niks te doen. Normaal gesproken ben ik de hele dag in beweging. Ik heb me werk, studie, paard en ik sport dus veel. Dat valt nu allemaal weg. Gelukkig krijg ik veel bezoek, maar fijn is anders.
Happy_Hippie schreef:Paardjes101 schreef:@happy_hippie Dat is zeker waar! Ik vind het eigelijk best zwaar om niks te doen. Normaal gesproken ben ik de hele dag in beweging. Ik heb me werk, studie, paard en ik sport dus veel. Dat valt nu allemaal weg. Gelukkig krijg ik veel bezoek, maar fijn is anders.
Ja begrijpelijk hoor!
Is het niet mogelijk om nu extra aandacht aan je studie nu te besteden bijvoorbeeld?
Bezoek is fijn inderdaad.
Marije_jiplover schreef:Heel veel sterkte Paardje101!
Nu echt even overgeven aan de verplichte rust.
Zodra je een beetje mobieler bent, kun je met gerichte fysio nog wel wat doen, waardoor je niet al je spierkracht verliest en uiteindelijk ook weer beter kunt herstellen, maar het is voor een goed herstel wel echt belangrijk dat je nu in de acute fase van alle botbreuken eerst goed rust neemt en je daar ook mentaal niet teveel tegen verzet.
Rust is nu wel moeilijk, maar absoluut noodzakelijk voor je herstel.
Heel veel sterkte.
Paardjes101 schreef:Happy_Hippie schreef:
Ja begrijpelijk hoor!
Is het niet mogelijk om nu extra aandacht aan je studie nu te besteden bijvoorbeeld?
Bezoek is fijn inderdaad.
dat is helaas niet mogelijk met mijn studie. Ik studeer namelijk verpleegkunde en liepen op dit moment stage. Ze gaan kijken of ze wat dingen kunnen vinden wat ik vanuit me bed kan doen, dus daar gaan ze maandag over terug bellen. Maar het wordt wel lastig omdat je bij een stage natuurlijk dingen moet doen die je Leert in de lessen.