Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:26

Ach een matige training is beter dan geen training :) Goed juist dat je gewoon gegaan bent!
En natuurlijk kun je middenin een groepsles stoppen, of desnoods doe je wat minder gewicht/herhalingen. Dat vindt echt niemand raar als je je niet top voelt.

Marije_jiplover

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 23:06

Wat jammer zeg, dat het trainen niet lekker ging, terwijl je jezelf juist zo'n goede schop onder je kont gegeven had om toch te gaan, Zertab.

Toch knap dat je wel gegaan bent.

Ik ben overigens ook van mening dat als het echt niet lekker gaat, je ook prima uit een groepsles weer weg kunt gaan.
Selfcare is toch aanvoelen tot waar het gaat en waar niet, ook in een (groeps) les.

Ik heb last van mijn linker voet en van mijn stuitje, heb morgenavond een afspraak bij de fysio, die zal wel weer een en ander recht moeten duwen/trekken in mijn SI gewrichten en in mijn middenvoetsbeentje, gok ik.
Het sluimert al een poosje, maar laatste weken echt last.
Hardlopen gaat niet fijn door de linkervoet en bij paardrijden veel last van het stuitje.
En tot overmaat van ramp gistermiddag een belangrijke bespreking van mijn werk, waardoor ik onmogelijk op tijd kon zijn voor mijn kickbokstraining (dat gaat nl op zich nog wel, maar niet als ik niet op tijd thuis ben).
Daar baal ik wel van.

Vanmiddag wel lekker even een half uurtje gezwommen na het werk, zit vanavond in een hotel en dat heeft een mooi zwembadje, dus ik ga meestal hier even lekker zwemmen na het werk, voor het eten.

Hoop dat ik morgenavond weer recht in elkaar zit na mijn bezoek aan de fysio en dan weer lekker kan hardlopen en paardrijden.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 00:39

Happy_Hippie schreef:
Nog iemand die doet boulderen wat leuk , waar ga jij altijd? :D

Het gaat me voornamlijk om de extra kosten voor het huren van de
schoentjes + iedereen draagt ze dat vind ik persoonlijk niet prettig stinken echt verschikkelijk (al zullen die van mij dat ook wel gaan doen :') ).

Ben dus gister voor het klimmen even langs de klimwinkel gegaan in breda en daar ben ik na heel wat schoentjes passen op Tenaya Tantauit gekomen zitten heerlijk en merkte wel gelijk dat ik veel meer grip had op de kleine knopjes waar ik met de huurschientjes echt vanaf gleed! :D

Volgens die app zit ik bij bruut Breda nu op 5C+/6A gemiddeld.
Merk wel dat het enorm verschilt nu nog maar voor de keren dat ik ben geweest was het volgens die gast die me hielp met de schoentjes zeker niet slecht na keertje of 10 max :j

Voel me wel zo stom haha, die gast van de klimwinkel zei dat ik evt wel aan mocht sluiten bij hun groep (die gaat 4x per week met een groep). Zei ja leuk maar vervolgens helemaal niet gevraagd wanneer ze gingen of iets uitgewisseld om contact te houden. _O-

Ik ben meestal bij Beest boulders in Den Haag, heb abonnement bij de Klimmuur dus ja ;) Af en toe Campus of Re-volt maar iig die regio.

Ben zelf niet zo'n spectaculaire bouldertalent moet ik zeggen := van origine toch echt een oersaaie lead / toprope klimmer, niet het juiste adres voor coördinatie dyno's zeg maar :P

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 00:51

Fly_high schreef:
Happy_Hippie schreef:
Nog iemand die doet boulderen wat leuk , waar ga jij altijd? :D

Het gaat me voornamlijk om de extra kosten voor het huren van de
schoentjes + iedereen draagt ze dat vind ik persoonlijk niet prettig stinken echt verschikkelijk (al zullen die van mij dat ook wel gaan doen :') ).

Ben dus gister voor het klimmen even langs de klimwinkel gegaan in breda en daar ben ik na heel wat schoentjes passen op Tenaya Tantauit gekomen zitten heerlijk en merkte wel gelijk dat ik veel meer grip had op de kleine knopjes waar ik met de huurschientjes echt vanaf gleed! :D

Volgens die app zit ik bij bruut Breda nu op 5C+/6A gemiddeld.
Merk wel dat het enorm verschilt nu nog maar voor de keren dat ik ben geweest was het volgens die gast die me hielp met de schoentjes zeker niet slecht na keertje of 10 max :j

Voel me wel zo stom haha, die gast van de klimwinkel zei dat ik evt wel aan mocht sluiten bij hun groep (die gaat 4x per week met een groep). Zei ja leuk maar vervolgens helemaal niet gevraagd wanneer ze gingen of iets uitgewisseld om contact te houden. _O-

Ik ben meestal bij Beest boulders in Den Haag, heb abonnement bij de Klimmuur dus ja ;) Af en toe Campus of Re-volt maar iig die regio.

Ben zelf niet zo'n spectaculaire bouldertalent moet ik zeggen := van origine toch echt een oersaaie lead / toprope klimmer, niet het juiste adres voor coördinatie dyno's zeg maar :P

Ze zijn op het moment ook een beest boulder in Breda aan het bouwen verwacht dat die binnenkort wel klaar is, heb gehoord dat die erg groot word meerdere verdiepingen te hebben ook :wow:
Haha die coördinatie dingetjes herken ik wel, vind het springen ook dooood eng vooral, het is bij mij meer het durven nog.
Laatst wel na veel pogingen een route gehaald met een sprong O:)

Maakt niet uit toch belangrijkste is dat je doet wat je leuk vind :D

@Marije_jiplover, wat naar zeg! Hopelijk helpt de Fysio behandeling :(:)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-24 00:57

Zo, weken niet meer meegeschreven met jullie. Wel blij dat jullie lekker schrijven!

Januari begonnen met een midweekje op retraite, goed voor mijn mind.

Ik heb ca 5x hardgelopen thuis en 1 wedstrijd gedaan. Hoop het hardlopen wat uitgebreider te gaan oppakken, het is nu afzien.

Ik heb een keer of 2 een lange wandeling gemaakt in de natuur.
Eenmalig naar de schaatsbaan gegaan.
Eenmalig thuis krachttraining gedaan.
Twee yoga lessen gevolgd.
En op een korte wintersport vakantie geweest waar ik 1 middagje gelanglauft heb en 2 middagen geskied.

Naar mijn idee sport ik minder dan andere winters. Dan probeerde ik echt wel wekelijks naar de schaatsbaan te gaan. En had ik soms ook nog wel een binnensport erbij in de avonden, paaldansen of boulderen ofzo. Maar ‘s avonds ben ik de hele winter nog niet van de bank gekomen.

Opzich is het oké zo voor nu.
Ik hoop mijn sporten serieus wel uit te gaan breiden naar intensiever sporten dit voorjaar! Liefst ook weer wat beter op mijn voeding letten.

Zou het leuk vinden als het mij lukt een extra sport op te pakken. Bijvoorbeeld actief crosfitten, boulderen, of leren windsurfen ofzo. Maar meestal heb ik mijn handen vol in het zeilseizoen. En dat komt er weer aan.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 13:35

Ik vind het ook lastig om alle sporten die ik leuk vind ingepland te krijgen in een week :')

Deze week: Hyrox achtige les op maandag, donderdag kickboksen, vandaag eindelijk weer eens op de racefiets gezeten (ondanks het baggerweer) en zondag heb ik een Hyrox Clinic. Hardlopen schiet er dus een beetje bij in deze week. Misschien morgen nog even een korte training :P

Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 14:19

Ik probeer hier in de omgeving ook Hyrox achtige trainingen te vinden, maar het is erg lastig.
Wel goed dat je op pad bent geweest met de racefiets!

Morgen wordt een lange dag. We hebben drie workouts van ongeveer 10 minuten verdeeld over de dag. Rond 9.00, 13.00 en 17.00...
Iemand nog tips voor het eten gedurende zo'n sportdag? :Y)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:34

Jammer dat je het niet echt in de buurt kunt vinden @Josien. De Hyrox Clinic van zondag is trouwens van DearGoodMorning, dus ook niet iets lokaals georganiseerd ofzo ;)

Nu ook weer een beetje op mijn eten letten. Een paar kg minder zal het ook goed doen in april bij Hyrox :')
Laatst bijgewerkt door MuSLi op 16-02-24 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:41

MuSLi schreef:
Jammer dat je het niet echt in de buurt kunt vinden @Josien. De Hyrox Clinic van zondag is trouwens van DeaeGoodMorning, dus ook niet iets lokaals georganiseerd ofzo ;)

Nu ook weer een beetje op mijn eten letten. Een paar kg minder zal het ook goed doen in april bij Hyrox :')

Ja zoiets van een andere influencer heb ik ook gevonden inderdaad, is bijna 1,5 uur rijden voor mij maar zou het er wel voor over hebben.
Hoopte alleen dat er ook zoiets wat dichterbij was :D .
Jij alvast heel veel plezier!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 17:39

:wave: Hi,

mag ik me hier misschien ook melden?
Ben 36, loop 2/3 x in de week hard, ga 2x in de week naar de bootcamp/hyrox idee en rijd 3 x in de week paard.
verder gewoon altijd lekker actief en gek op bijna alle sporten wel (behalve voetbal!)

Verder moeder van een dochter en getrouwd met een sportieve vent :Y) dus het is soms een beetje vechten om wie wanneer kan sporten _O-

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 23:26

Ik hou echt ontzettend van sporten en sport eigelijk elke dag (behalve 1 rustdag dan ga ik wandelen). Vaak ga ik 3/4 per week naar de sportschool voor kracht training en dan 2/3 x per week hardlopen. Ik vind hardlopen en kracht training echt zo’n fijne combi! Nou lig ik er alleen waarschijnlijk maanden uit door een gebroken rug, stuitje, rib en klaplong. Ik baal hier zo erg van ;( ik ben ook echt bang dat ik nu al mijn conditie en spieren ga verliezen, heeft iemand hier ervaring mee?

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 07:30

Paardjes101 schreef:
Ik hou echt ontzettend van sporten en sport eigelijk elke dag (behalve 1 rustdag dan ga ik wandelen). Vaak ga ik 3/4 per week naar de sportschool voor kracht training en dan 2/3 x per week hardlopen. Ik vind hardlopen en kracht training echt zo’n fijne combi! Nou lig ik er alleen waarschijnlijk maanden uit door een gebroken rug, stuitje, rib en klaplong. Ik baal hier zo erg van ;( ik ben ook echt bang dat ik nu al mijn conditie en spieren ga verliezen, heeft iemand hier ervaring mee?

Wow wat heftig zeg!
Geen ervaring mee maar ik denk zelf dat je je lichaam ff de rust/ tijd moet geven om te herstellen en dan opnieuw moet opbouwen/ beginnen.
Een goed herstel lijkt me we e prioriteit :(:)

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:39

Happy_Hippie schreef:
Paardjes101 schreef:

Wow wat heftig zeg!
Geen ervaring mee maar ik denk zelf dat je je lichaam ff de rust/ tijd moet geven om te herstellen en dan opnieuw moet opbouwen/ beginnen.
Een goed herstel lijkt me we e prioriteit :(:)

Ja dat is waar inderdaad. De arts verteld dat ik het gewoon moet accepteren dat je spieren en conditie gaan verminderen. Ik hoop snel weer te kunnen sporten. Dankjewel!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 17:33

Jeetje wat heftig :(:) Goed herstellen lijkt me inderdaad de prioriteit!

Maar meestal valt het wel mee hoe snel je kracht en conditie verliest hoor, met lockdowns vond ik het heel erg meevallen. Komt vast goed :j

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:31

Eulogy schreef:

Maar meestal valt het wel mee hoe snel je kracht en conditie verliest hoor, met lockdowns vond ik het heel erg meevallen. Komt vast goed :j

Ik hoop ook echt dat het gaat meevallen, maar vrees het ergste. Veel bedrust valt wel zwaar als je normaal erg sportief bent.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 19:01

Paardjes101 schreef:
Eulogy schreef:

Ik hoop ook echt dat het gaat meevallen, maar vrees het ergste. Veel bedrust valt wel zwaar als je normaal erg sportief bent.

Heeel logisch!
Belangrijk is om te onthouden dat als je goed de tijd neemt om te herstellen je er waarschijnlijk beter vanaf komt als dat je zo snel mogelijk alles weer gaat doen :(:)
Heb zelf helaas wel die stomme keuze toen gemaakt met men enkel maar met wat jij hebt moet je helemaal voorzichtig zijn!

Kan je jezelf nog wel een beetje vermaken gedurende de dag?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 19:19

Paardjes101 schreef:

Wat heftig! Sterkte! :knuffel:

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 19:24

@happy_hippie Dat is zeker waar! Ik vind het eigelijk best zwaar om niks te doen. Normaal gesproken ben ik de hele dag in beweging. Ik heb me werk, studie, paard en ik sport dus veel. Dat valt nu allemaal weg. Gelukkig krijg ik veel bezoek, maar fijn is anders.

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 19:26

Zertab schreef:
Paardjes101 schreef:

Wat heftig! Sterkte! :knuffel:

Dankjewel!

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 19:39

Paardjes101 schreef:
@happy_hippie Dat is zeker waar! Ik vind het eigelijk best zwaar om niks te doen. Normaal gesproken ben ik de hele dag in beweging. Ik heb me werk, studie, paard en ik sport dus veel. Dat valt nu allemaal weg. Gelukkig krijg ik veel bezoek, maar fijn is anders.

Ja begrijpelijk hoor!
Is het niet mogelijk om nu extra aandacht aan je studie nu te besteden bijvoorbeeld?
Bezoek is fijn inderdaad.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:31

Heel veel sterkte Paardje101!
Nu echt even overgeven aan de verplichte rust.
Zodra je een beetje mobieler bent, kun je met gerichte fysio nog wel wat doen, waardoor je niet al je spierkracht verliest en uiteindelijk ook weer beter kunt herstellen, maar het is voor een goed herstel wel echt belangrijk dat je nu in de acute fase van alle botbreuken eerst goed rust neemt en je daar ook mentaal niet teveel tegen verzet.
Rust is nu wel moeilijk, maar absoluut noodzakelijk voor je herstel.

Heel veel sterkte.

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:53

Happy_Hippie schreef:
Paardjes101 schreef:

Ja begrijpelijk hoor!
Is het niet mogelijk om nu extra aandacht aan je studie nu te besteden bijvoorbeeld?

dat is helaas niet mogelijk met mijn studie. Ik studeer namelijk verpleegkunde en liepen op dit moment stage. Ze gaan kijken of ze wat dingen kunnen vinden wat ik vanuit me bed kan doen, dus daar gaan ze maandag over terug bellen. Maar het wordt wel lastig omdat je bij een stage natuurlijk dingen moet doen die je Leert in de lessen.

Paardjes101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:54

Marije_jiplover schreef:
Heel veel sterkte Paardje101!
Nu echt even overgeven aan de verplichte rust.
Zodra je een beetje mobieler bent, kun je met gerichte fysio nog wel wat doen, waardoor je niet al je spierkracht verliest en uiteindelijk ook weer beter kunt herstellen, maar het is voor een goed herstel wel echt belangrijk dat je nu in de acute fase van alle botbreuken eerst goed rust neemt en je daar ook mentaal niet teveel tegen verzet.
Rust is nu wel moeilijk, maar absoluut noodzakelijk voor je herstel.

Heel veel sterkte.

Ja je hebt gelijk inderdaad. Ik begin volgende week al stage, omdat dat volgens de dokter belangrijk is om de rugspieren soepel te houden. Maar dat is natuurlijk anders dan ik normaal doe. Het is inderdaad even toegeven ookal is dat ontzettend lastig. Dankjewel!!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:56

Paardjes101 schreef:
Happy_Hippie schreef:

Ja begrijpelijk hoor!

dat is helaas niet mogelijk met mijn studie. Ik studeer namelijk verpleegkunde en liepen op dit moment stage. Ze gaan kijken of ze wat dingen kunnen vinden wat ik vanuit me bed kan doen, dus daar gaan ze maandag over terug bellen. Maar het wordt wel lastig omdat je bij een stage natuurlijk dingen moet doen die je Leert in de lessen.

Op wat voor stage plek liep je? Ziekenhuis, instelling, thuiszorg? Hbo of mbo? Er is namelijk genoeg wat er vanaf kantoor gedaan kan worden en zodra je weer op de been bent kan je de praktijk dingen inhalen. Al is het met iets vertraging. Ik ben zelf leerling-verpleegkundige eind vierde jaars. Dus mocht je wat willen sparren daarover shoot me!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:59

Wat naar @Paardjes101 -O- zoals iedereen zegt: nu toegeven aan herstel, zodat je straks weer volop er tegenaan kunt...

Vandaag zelf toch eventjes gelopen. Met mijn man en zoontje (in de wagen). Rustig rondje, met een pauze bij de speeltuin, haha.