Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 19:43

Sting schreef:
Wat een leuk idee om het met Sinterklaas te onthullen!
En Marlis; is er een reden dat je de zwangerschap zo lang ‘geheim’ houd voor opa en oma? Gewoon nieuwsgierig, wij wilden het zo snel mogelijk vertellen! Wel tot 12 weken gewacht uiteindelijk.

@jenkins: haha, die hoorde ik ook al van een nichtje. Had kindje bij de geslachtsecho de navelstreng tussen de benen… konden ze nog niks zien. Dag later wel duidelijk geworden, maar ze moesten dus even geduld hebben.

Neusspray van de drogist mag gewoon toch? Niet te lang natuurlijk, maar gewoon gebruik mocht geloof ik.

Zoutoplossing mag. Maar met al die extra middelen er in liever niet.
Heb nu bij de apotheek 1 en die kan ik gelukkig gewoon gebruiken

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 19:50

Jenkins schreef:
Nou betaal je €40 voor een extra echo, weigert baby zn gezicht te laten zien -O- dus heeft ze maar even een 3D echo erbij gedaan haha.

Gelukkig kon ze het geslacht wel zien. Heb moeite om niet stiekem in het envelopje te kijken :o

( Probeer foto's toe te voegen, maar lukt even niet)

Flowery, haha dan kan jij het ook zo doen :D

Ballard, leuk! Ik ben benieuwd naar de illustratie

Ohhh dit wist ik niet. Kun je gewoon tegen betaling extra echo's doen?

Zelf geen idee van het geslacht tijdens de echo? Ik ga echt als een havik kijken haha.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 19:53

Gnome schreef:
Jenkins schreef:
Nou betaal je €40 voor een extra echo, weigert baby zn gezicht te laten zien -O- dus heeft ze maar even een 3D echo erbij gedaan haha.

Gelukkig kon ze het geslacht wel zien. Heb moeite om niet stiekem in het envelopje te kijken :o

( Probeer foto's toe te voegen, maar lukt even niet)

Flowery, haha dan kan jij het ook zo doen :D

Ballard, leuk! Ik ben benieuwd naar de illustratie

Ohhh dit wist ik niet. Kun je gewoon tegen betaling extra echo's doen?

Zelf geen idee van het geslacht tijdens de echo? Ik ga echt als een havik kijken haha.

Je kan pretecho’s doen! Zoveel en zovaak als je wilt. En vaak kan je nog kiezen ook welke. Even zoeken wat erbij jou in de buurt zit!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 19:55

Freekieee schreef:
Je kan pretecho’s doen! Zoveel en zovaak als je wilt. En vaak kan je nog kiezen ook welke. Even zoeken wat erbij jou in de buurt zit!

Thanks!! We hebben nu met 17,20 en 30 weken een echo staan. Misschien doe ik er tussendoor nog eentje voor de grap. Hoe langer duurt zo'n echo?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 20:06

Gnome schreef:
Freekieee schreef:

Thanks!! We hebben nu met 17,20 en 30 weken een echo staan. Misschien doe ik er tussendoor nog eentje voor de grap. Hoe langer duurt zo'n echo?

Uumm ik heb nu 1 van 20 of 30 minuten voor geslachtsbepaling. Gewoon normale echo voor 30 euro. Incl 4 foto’s

Maar dat kan je ook uitbreiden, je kan met usb stick doen zodat je alles op film heb. Je kan nog langer doen, in 3D of 4D. Een uur lang. Waar ik naartoe ga kan je echt van alles doen.

Gnome

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 20:16

Oké ga ik me daar later nog eens in verdiepen. Moet me ook nog steeds verdiepen in de zorgverzekeringen. Bluhh.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 20:19

Gnome schreef:
Oké ga ik me daar later nog eens in verdiepen. Moet me ook nog steeds verdiepen in de zorgverzekeringen. Bluhh.

Ohh hier ook nog. Man had wel al gekeken. Maar wachtten of even 1 af, want die was nog in onderhandeling met het ziekenhuis waar wij zitten

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 20:28

Freekieee schreef:
Sting schreef:
Neusspray van de drogist mag gewoon toch? Niet te lang natuurlijk, maar gewoon gebruik mocht geloof ik.

Heb nu bij de apotheek 1 en die kan ik gelukkig gewoon gebruiken

Volgens de website van de apotheek kan je het wel gebruiken. Dus als je er baat bij hebt… nachtrust is ook wat waard. https://www.apotheek.nl/medicijnen/xylo ... eding-geef

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 20:53

Freekieee schreef:
Gnome schreef:

Ohh hier ook nog. Man had wel al gekeken. Maar wachtten of even 1 af, want die was nog in onderhandeling met het ziekenhuis waar wij zitten

Ja ik moet even de extra kosten die er eenmalig bij zouden komen volgend jaar, wegzetten tegen een jaar lang hogere premie. Vind die verzekeringen echt schandalig duur.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 20:56

Heb nu bij de apotheek 1 en die kan ik gelukkig gewoon gebruiken[/quote]

Volgens de website van de apotheek kan je het wel gebruiken. Dus als je er baat bij hebt… nachtrust is ook wat waard. https://www.apotheek.nl/medicijnen/xylo ... eding-geef[/quote]

Oh mmm niet gelezen die. Nou gebruikte ik die normaal altijd langer dan een week :+ en uiteindelijk deze die ik nu van de apotheek heb. En die werkt ook goed . Dus dan kan ik weer goed slapen.

Maar bedankt voor de opheldering! Weet ik dat ook weer

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:25

Ditzo heeft voor 2023 fijne aanvullende opties tegen een redelijke prijs.
Ik zou daar eens naar kijken.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:27

Sting schreef:
En Marlis; is er een reden dat je de zwangerschap zo lang ‘geheim’ houd voor opa en oma? Gewoon nieuwsgierig, wij wilden het zo snel mogelijk vertellen! Wel tot 12 weken gewacht uiteindelijk.

@jenkins: haha, die hoorde ik ook al van een nichtje. Had kindje bij de geslachtsecho de navelstreng tussen de benen… konden ze nog niks zien. Dag later wel duidelijk geworden, maar ze moesten dus even geduld hebben.

Nee wou het na nipt uitslag en goede 13 weken echo (vrijdag 13 weken echo) verstellen. Maar toen bedacht ik me kan ook met kerst zo kerstbal doen en het zo vertellen het is nu toch bijna kerst haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 21:36

Marlis schreef:
Sting schreef:

Nee wou het na nipt uitslag en goede 13 weken echo (vrijdag 13 weken echo) verstellen. Maar toen bedacht ik me kan ook met kerst zo kerstbal doen en het zo vertellen het is nu toch bijna kerst haha.

Een mooier kerstcadeau kunnen ze niet krijgen toch. En dan ook zo onverwacht. Ik heb het bij ons stiekem gefilmd toen we het vertelden.. Die snelle traantjes zijn zo mooi om terug te zien.

@carika thanks ga ik naar kijken!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 12:39

Ik heb nu via baby park een soort lijst wat je in huis “moet” hebben. Dus maar uitgeprint. Opzich wel handig. Om bij te houden wat ik koop en of wat ik krijg. Maar eerst nog verbouwen voordat we van alles gaan kopen

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:22

Freekie, dat is zeker handig! Wat je vooral nodig hebt zijn: hydrofiele luiers. Heel veel hydrofiele luiers :+
Dat ik voor het eerst zwanger was en zag staan dat ik die dingen moest kopen dacht ik echt onzin. Dus paar gekocht.. nou inmiddels heb ik er heel veel bijgekocht haha.

Dit zijn de echo's van gisteren *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:05

Haha oke dankjewel! Ja eerste kindje hier. Dus echt alles nog nieuw en echt alles moet nog komen

Aaah leuk die echo’s!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 15:45

Wat leuk!! Deels 3d ofzo?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:47

Ja die eerste is 3D. Ze wou even laten zien dat baby echt met het hoofdje tegen de wand aan lag haha.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:13

Hier zijn de eerste hydrofiele luiers al binnen, maar we houden de aanbiedingen in de gaten. Inderdaad, je kan daar geen genoeg van hebben, schijnt +:)+ .

Leuk hè, op echo kijken! <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 19:40

Kan iemand wat meer uitleggen over die luiers? Is dat ter vervanging van bijvoorbeeld pampers? En moet je die wassen of is de wegwerp?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:26

Nee, het zijn niet daadwerkelijk luiers (maar corrigeer me vooral als ik het niet begrepen heb). Het zijn volgens mij vooral doeken die je daadwerkelijk overal voor kan gebruiken. Een babyhuid is zo gevoelig dat je niet met een gewone handdoek kan afdrogen bijvoorbeeld, dat doe je dan met zo’n doek. Ook voor op je schouder, bij het spugen, voeden… Ik heb begrepen dat je er nooit teveel Kan hebben := .

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:39

Vroeger werden het wellicht als luiers gebruikt, vandaar de naam. Maar je gebruikt ze inderdaad om af te drogen, spuug op te vangen, over het matras heen bij het hoofdje voor het spugen, om de kinderwagen af te dekken voor de zon enz.

Nu mijn kids 3 en 5 zijn gebruiken we nog steeds veel hydrofiele doeken, zelf gebruik ik ze ook om af te drogen. Veel fijner dan een handdoek. Je hebt ze ook in verschillende formaten, de kleinere gebruik ik voor spuug en de grote voor afdrogen. Je hebt ze zelfs in washandjes :D
En dan heb je simpele witte, daar heb ik er een hoop van en een aantal met leuke printjes voor als we op stap gaan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 21:43

Ahh helder. Ik kwam online inderdaad ook steeds bij doeken uit. Daar was ik bekend mee inderdaad. Zal die op het must have lijstje zetten haha.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 23:46

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 00:07

Thanks heb me aangemeld :)