Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:08

Zebrastreep schreef:
karuna schreef:
Purny gelukkig dat je weinig tot geen last hebt.

Hier nog last van extra vermoeidheid, diarree, vaag hoofd en een licht dwarsliggende arm, maar elke dag ietsje beter gelukkig. Gister iets teveel gedaan en dat merkte ik gisteravond en nu wel. Nog4,5 week tot de volgende enting

Hmm van de eerste Pfizer zou je niet zo lang last moeten hebben. Vooral diarree is geen bijwerking.. Ben je nu niet bang voor de tweede? De tweede blijkt bij jonge mensen vooral best pittig te zijn.

Diarree stond nu wel in het lijstje van bijwerkingen.

Hier nergens geen last van. Beetje pijnlijke plek op de arm maandag en gisteren maar ook dat is vrijwel weg.

Muze

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:14

Ik was een dag niet lekker en daarna weer stuk beter, alleen nog 1 extra dag moe..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:51

Ik ben ook enorm aan de diarree geweest, na beide entingen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:53

Gelukkig dan dat ik hem pas eind juni/juli krijg op zijn vroegst. Kan me dat helemaal niet veroorloven om ziek te zijn buiten de vakanties. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:02

Goed ik dan Janssen, dus niet helemaal vergelijkbaar, maar heb echt nergens last van gehad als beetje beurs gevoel bij de prikplek.
Voor mijn doen voel ik me zelfs best goed deze week :+
Als dat de bijwerking is wil ik hem wel elke week :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:05

Ik zit nu 3 weken na de enting
Maar door dat rotweer kun je niet veel.meer doen dan voor de enting..

Misschien wel beter ook

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:28

DuoPenotti schreef:
Goed ik dan Janssen, dus niet helemaal vergelijkbaar, maar heb echt nergens last van gehad als beetje beurs gevoel bij de prikplek.

Bofkont :+ Ik was blij dat het maar een keer was :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:31

DuoPenotti schreef:

Een vriendinnetje van mij werd daar echt hondsberoerd van!

Ik heb nog nergens last van (afkloppen...). Ja ik ben moe, maar dat ben ik altijd :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:36

Vanmiddag is er dus vermoeidheid en niet zo goed kunnen concentreren bij gekomen

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 08:26

Ik heb gister via mijn werk mijn eerste vaccinatie gekregen, We konden kiezen tussen Moderna en Janssen. Ik ben voor Moderna gegaan, over 4 weken krijg ik nummer 2.

Mijn arm is stijf en pijnlijk, net na het zetten was het prima maar savonds voelde ik het erger worden. Heb verder wel prima geslapen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:02

@sandyislief: ik ben wel benieuwd waarom je kiest voor Moderna (2 prikken) terwijl je ook Jansen (1 prik) kunt kiezen ??

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:04

Omdat Moderna een hogere bescherming biedt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:15

Ik heb begrepen dat qua ziekenhuisopname Jansen het hoogste effectiviteitsgetal heeft.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:21

Van wat ik had gelezen bied Pfizer de meeste bescherming, de Moderna iets minder en dan de Janssen het minst dacht ik. Collega's van mij (in de zorg) hebben wel een uitnodiging gekregen voor de Janssen en ik Moderna, maar via GGD voor Pfizer. Heb dus maar voor Pfizer gekozen, maar als ik Janssen mocht hebben via mijn werk had ik die genomen. Hier is dan wel een Collega daar echt een dag goed ziek van geweest en kon toen bijna echt even niks meer, maar iedereen reageert anders. Ik heb de eerste van Pfizer dus vorige week Woensdag gehad en merk sneller moe te zijn en ook mijn maag was wat van slag, maar verder (nog) niks. We gaan het zien na de 2e die ik over 4 weken op mag halen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:24

Wat is begrepen heb is dat qua geen ziekenhuisopname Jansen het beste scoort (nl 100% effectief) en de anderen 92-95%, maar dat Jansen wel iets lager is qua het krijgen van symptomen (66%) versus 80-85 van de rest.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:36

Maar dat snap ik dus niet, als je symptomen kunt krijgen kan dat toch verder toenemen naar ernstig ziek?

janssen is 67% dat je niet ziek word, die andere procenten kunnen naar mijn beleving dan nooit zo goed zijn dat je daar niet ernstig ziek van kunt worden.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:42

Ik vind vooral het feit dat we nu zelf een keuze konden maken erg fijn, en daarin je eigen gevoel kan volgen. Als ik moet wachten tot ik eens aan de beurt ben ivm leeftijd, ben je weer zoveel maanden verder en dan heb je geen keuze.
Laatst bijgewerkt door Sandyislief op 20-05-21 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:42

Pfizer schijnt voor de mutaties ook bescherming te bieden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:26

Dat doen tot dusver alle vaccins op de varianten die er nu zijn.
Alleen schijnen van sommige varianten jongeren (ook kinderen) ernstiger ziek te worden.

Citaat:
... als je symptomen kunt krijgen kan dat toch verder toenemen naar ernstig ziek?

@belker: nee, dat is dus het grootste voordeel van het vaccin, je kunt wel klachten krijgen maar niet meer zo erg dat ziekenhuis-opname en ook m.n. de IC nog voor komt (of het moet in combinatie met een andere ziekte zijn).

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:10

Zondag gevaccineerd en alleen in de avond en maandag een pijnlijke arm. Maar ik vroeg me af, is concentratieverlies een soort bijwerking? Ik heb normaal al geen concentratie, maar nu is helemaal dramatisch. :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:11

Klopt, je kunt wat wazig in je hoofd zijn van de vaccinatie, gaat ook snel weer weg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:14

Er werd in het algemeen verondersteld dat AZ de eerste er inhakt en bij Pfizer of Moderna de tweede. Ik heb AZ gehad, geen centje pijn, tweede moet nog. Zwager Pfizer en week echt flink ziek en tweede nergens last van. Dus het is maar net hoe het vaccin valt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:01

Merexa schreef:
Van wat ik had gelezen bied Pfizer de meeste bescherming, de Moderna iets minder en dan de Janssen het minst dacht ik. Collega's van mij (in de zorg) hebben wel een uitnodiging gekregen voor de Janssen en ik Moderna, maar via GGD voor Pfizer. Heb dus maar voor Pfizer gekozen, maar als ik Janssen mocht hebben via mijn werk had ik die genomen. Hier is dan wel een Collega daar echt een dag goed ziek van geweest en kon toen bijna echt even niks meer, maar iedereen reageert anders. Ik heb de eerste van Pfizer dus vorige week Woensdag gehad en merk sneller moe te zijn en ook mijn maag was wat van slag, maar verder (nog) niks. We gaan het zien na de 2e die ik over 4 weken op mag halen :+

Hoe wist jij dan welke je via de ggd zou krijgen? In Gouda prikken ze volgens mij vooral Pfizer, maar ken iemand uit Utrecht die juist Moderna kreeg bij de ggd.

Ik heb een wat gevoelige arm en overal spierpijn, verder nog weinig last.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 07:57

Hier arm nog iets beurs, maar verdere ongemakken bespaard gebleven. Ik had Pfizer, we afgelopen zondag gehad.

Mijn mams, 77, krijgt ook Pfizer. Ze vindt het wel heel spannend en weet ook nog niet zeker of ze het wel gaat doen.....ze heeft de eerste voor half juni staan, dus ze kan er nog even over nadenken.

Ik hoor trouwens bij de risicogroep en ben nu achteraf wel blij dat ik al aan de beurt ben geweest. De tweede staat voor half juni. Hopelijk gaat die ook vlot. Ondanks 2 nachten niet slapen vanwege een zere arm. Kon mijn braces niet omdoen en dat heeft mede meegespeeld dat ik niet kon slapen :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:05

@kaatje: had mams er niet allang eentje kunnen hebben?? gezien de leeftijdsgroep ?