Overigens zijn de supermarkten hier (na verhuizing) wel heel veel prettiger/rustiger dan waar ik eerst woonde. Bijna iedereen doet alleen boodschappen, dat was heel fijn. Dan is het ook gewoon stil in de winkel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Grappig wel om een onderzoek te lezen dat het noorden en oosten braver is met dragen en er minder over lijkt te miepen dan het westen en de grotere steden.
MyWishMax schreef:Karuna, de hornbach is hier het beste te doen rond half 8 8 uur 's ochtends. Dan zijn de werkbussen alweer aan het inladen en de thuisklussers nog niet uit bed haha. Ik zou rond die tijd gaan, niet pas na 9 uur of s middags.
Cer schreef:Op zaterdag/zondag ga ik sowieso niet naar een winkel...
Waren er geen andere mogelijkheden Sheran?
karuna schreef:MyWishMax schreef:Karuna, de hornbach is hier het beste te doen rond half 8 8 uur 's ochtends. Dan zijn de werkbussen alweer aan het inladen en de thuisklussers nog niet uit bed haha. Ik zou rond die tijd gaan, niet pas na 9 uur of s middags.
De klusbussen willen ook wel tegen sluitingstijd zijn.Grote chaos dan met ophalen. Nu heb ik veel en groot nodig (isolatiemateriaal, voorzetwanden enz) kan met mijn bus naar binnen rijden bij waar ik heenga. Dat scheelt de winkel doorslepen. Het is dat ik graag niet bevries met slapen
anders zou ik het laten gaan.
geen feest om nu door een bouwmarkt te moeten gaan. Ervaring bij de lokalere winkel is dat midden op de dag de beste tijd is. De doe het zelvers zijn dan fanatiek aan het klussen en de proffensionals ook.
karuna schreef:Ik ben blij dat ik niet veel naar een winkel hoef. Al zie ik de bouwmarkten wel meer dan mij lief is.Ik moet heel binnenkort naar Hornbach voor materiaal. Ik kan nu niet uitwijken naar de kleine lokalere bouwmarkt helaad. Ik ga kijken of ik daar op een rare tijd heen kan. In de ochtend of net na de middag.
Winged schreef:karuna schreef:Grappig wel om een onderzoek te lezen dat het noorden en oosten braver is met dragen en er minder over lijkt te miepen dan het westen en de grotere steden.
Tjah, gewoon niet miepen en maar proberen je aan de maatregelen te houden zodat je snel weer naar normaal kan. Hoewel dat snel ook wel al relatief is en wat normaal is weten we ook niet meer helemaal
pien_2010 schreef:Dat is natuurlijk wel logisch. In de stad zijn de beperkingen veel voelbaarder. Ik woon op het platteland en de insluiting kost me amper of geen moeite, zelfs niet met het strenge regiem hier. Elke dag kom ik buiten, ik kan uren wandelen zonder iemand tegen te komen, we werken veel buiten en 's avonds proberen we alle avonden echt iets leuks te kijken op TV (Bioscoop thuis). Want daar moet ik wel eerlijk in zijn. Bokt, internet en TV zijn belangrijker geworden dat natuurlijk alles te maken heeft dat wij nog steeds niemand mogen zien.
Vanochtend gezellig met de buurman en buurvrouw een bakkie gedaan (dus in overtreding!, maar het geestelijk welzijn is ook belangrijk). Deze mensen leven al maanden in isolatie en ze vonden het zo tof de uitnodiging wetende dat wij ook vrijwel niemand zien.
Of anders gezegd, ik maak me echte zorgen over het geestelijk welbevinden van veel mensen in de stad. Het duurt allemaal erg lang en gaat nog langer duren en je zult maar in Amsterdam, of Parijs, Bordeaux op een flatje zitten 3 hoog met de kinderen. Dat is zooo niet tof.
Dus wij en alle mensen uit het Noorden en oosten hebben ook alle redenen om minder te miepen. Wij zijn gewoon groene geluksvogels met hoe wij hier nu wonen.
karuna schreef:Dit onderzoek ging alleen over de mondkapjes niet over de rest.
Popstra schreef:Lees net dat iemand last van angstoornissen krijgt door haar mondkapje.
Mensen kunnen wel echt overdreven zeuren hoor.
Popstra schreef:Lees net dat iemand last van angstoornissen krijgt door haar mondkapje.
Mensen kunnen wel echt overdreven zeuren hoor.
Winged schreef:Punt is met een echte paniekaanval: vaak kun je het nieteens merken aan de persoon. De persoon in kwestie trekt zich bijvoorbeeld terug in een eigen wereld of proberen juist te focussen op andere dingen. En willen vooral geen aandacht trekken van vreemden, maar liever iemand uit de eigen veilige bubbel. Mensen die opvallend gaan wapperen en helemaal panisch gaan doen zijn vaak mensen waarbij het geen echte paniekreactie is. Tenminste, dat is mijn ervaring.