Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 22:52

Ik was inmiddels 5 kilo afgevallen. Totdat ik op vakantie ging.... 2,5 kilo er weer bij |(
Na 2 dagen had ik er alweer 2 kilo af, dus dat ging mooi snel.

Helaas kreeg ik een ongelukje en belande ik in het ziekenhuis... Hop weer 2 kilo erbij :(
Gelukkig na 2 dagen alweer wat kwijt, maar flink aan de jojo :+

Vanavond was ik er even klaar mee, lekker patatje met mayo, frikadel en een kroket en als toetje een Magnum :D

Morgen weer een nieuwe dag!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:16

Hier inmiddels door minder KH eten, meer bewegen, meer water drinken als eerst en speciale medicatie al 2,2 kilo afgevallen in 3 weken tijd.
Ik heb maandag weer een afspraak bij de diëtist. Ik had een schema van haar gekregen maar dat was echt 3 hoofdmaaltijden en dan een klein beetje. Daar kan ik niet op leven.
Hopelijk tik ik maandag de 3 kilo aan.
Dan nog 7 te gaan en ik mag van mijzelf een half uurtje privé les nemen. Op mijn oude manege hebben we grote paarden.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:37

Wat goed van iedereen!
Hier gaat het echt nog meer dan prima, ik zie het ook echt niet meer
als een dieet, ik eet gewoon anders dan de rest :)

Uiteraard eet ik ook wel eens buiten het boekje, maar ik blijf echt keurig op gewicht :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:40

Voordat ik met kh beperkt begon dacht ik dat ik niks meer mocht eten. Ik merk wel dat wanneer ik gewoon brood eet ik wel aankom maar dat is logisch .
Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, dat kh beperkt eten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:45

purny schreef:
Voordat ik met kh beperkt begon dacht ik dat ik niks meer mocht eten. Ik merk wel dat wanneer ik gewoon brood eet ik wel aankom maar dat is logisch .

Je hebt anders echt zulk lekker kharm brood, of eet je dat al?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:50

BloemBloem schreef:
purny schreef:

Je hebt anders echt zulk lekker kharm brood, of eet je dat al?

Nee, ik eet op dit moment weer shape brood van de hoogvliet. zit 50% minder kh in

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:52

Shape vind ik echt de minst lekkere, ik haal het liever bij de bakker hier, of
als ik daar geen zin in heb koop ik het sportbonkje van de Dirk.

Ik eet echt maar 2 x per maand brood of zo, mis het ook totaal niet.

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 06:45

Deze was zeer geslaagd.

Afbeelding

Bloemkool rijst met veel groente.

Ingrediënten voor de bloemkoolrijst
400 gr bloemkoolrijst
125 gr wortel
150 gr snijbonen
40 gr bosui
1 kleine ui
300 gr rundergehakt
125 gram magere spekblokjes
2 tenen knoflook
1 tl chilipeper
2 el sojasaus
1 el oestersaus
Zout en peper
Wokolie

Bereiding bloemkoolrijst recept
Maak de bloemkool fijn met een rasp of in de hakmolen van een staafmixer. Snij de ui, wortel, snijboon en bosui in kleine stukjes. Blancheer of stoom de wortel en snijboon even kort, max 5 minuten. En spoel ze af met koud water om verder garen te voorkomen. Bak de spekblokjes lekker krokant en laat ze uitlekken op keukenpapier. Verwarm een scheutje wokolie in een ruime pan, fruit de knoflook en ui tot ze glazig zien. Gehakt toevoegen en rul het op een middelhoog vuur, zout en peper mag je naar smaak toevoegen. Voeg dan de wortel en snijbonen toe aan het gehakt en bak het mee tot het zacht is, dit duurt ongeveer 3 tot 4 minuten.

Voeg de bloemkoolrijst toe aan het gehakt-groentemengsel en roer tot het geheel warm is, zo’n 2 tot 3 minuten. Dan kun je de sojasaus en oestersaus toevoegen en laat het nog een minuut sudderen. Voeg op het laatst de uitgebakken spekjes en bosui toe en serveer de bloemkoolrijst direct.

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 17:28

Deze maand 3 kilo afgevallen, ondanks dat ik de weekenden de teugels liet vieren op festivals.
Dat is nu wel ten einde.

Ik vind het erg makkelijk met de weekmenus al heb ik wel weinig tijd om bijna dagelijks én lunch én avondeten te bereiden. Komende dagen ga ik daar wat meer vooruit in plannen. Zodat ik minder tijd kwijt ben daaraan.

Hoe gaat het met jullie?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:53

Setteli schreef:
Ik ben nu 1.54 en was gisteren nog 72 kilo. Zal volgende week een update doen

Dit schreef ik op 29 juni. Het ging heel goed, maar door vakantie, ziekenhuisopname en van de week ziek beetje aan de jojo.
Maar vanmorgen was ik 67,3

Ik smokkel zeker wel eens. Aardappels doe ik niet en ook geen pasta. Maar eet wel eens een broodje of patatje.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 18:43

Leuk dat hier een groep voor is! Ik ben sinds een paar dagen bezig met de boekjes van de New Food. Zijn hier ook vegetariërs?
Ik moet even wennen aan de hoeveelheid vet die ik moet eten. Verder wat last van slap gevoel en mijn bloeddruk keldert nogal. Even contact opgenomen met the New food en ik moet extra zout nemen.
Het is erg wennen maar komt vast goed!

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:35

Het is hier stil, maar ik probeer t toch even:

Van de keer lukt het ketogeen dieet mij niet. -O-

Ik snap er niks van. Ik zit qua koolhydraten op Max 10 gram per dag, eet minder calorieën en ik kom vervolgens aan. :+

Ik heb al eerder Keto gegeten (bijna 2 jaar zelfs) en ben toen flink afgevallen en hield dit ook goed vast. Ik voelde me toen ook vreselijk fit.

Maar nu… ik heb sinds ik weer ben begonnen dagelijks hoofdpijn en word ik elke ochtend misselijk wakker. (Al bijna 4 weken) en ben dus aangekomen ipv afgevallen.

Dus ja. Iemand ervaring hiermee? Wilt m’n lijf dit gewoon niet (meer)?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:09

njiloj schreef:
Het is hier stil, maar ik probeer t toch even:

Van de keer lukt het ketogeen dieet mij niet. -O-

Ik snap er niks van. Ik zit qua koolhydraten op Max 10 gram per dag, eet minder calorieën en ik kom vervolgens aan. :+

Ik heb al eerder Keto gegeten (bijna 2 jaar zelfs) en ben toen flink afgevallen en hield dit ook goed vast. Ik voelde me toen ook vreselijk fit.

Maar nu… ik heb sinds ik weer ben begonnen dagelijks hoofdpijn en word ik elke ochtend misselijk wakker. (Al bijna 4 weken) en ben dus aangekomen ipv afgevallen.

Dus ja. Iemand ervaring hiermee? Wilt m’n lijf dit gewoon niet (meer)?

Wat vervelend, maar je kan inmiddels een plateau bereikt hebben, heb je, nu je bent afgevallen weer eens opnieuw je macro's berekend, dit kan veel inzicht geven.

Zou ook de kh ophogen naar 20-30 gr per dag, en dan de macro's van eiwit en vetten goed in de gaten houden.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 12:19

Het lijkt inderdaad op een plateau, maar binnen 4 weken heb ik dit nog nooit gehad.
Qua macro’s zit ik gemiddeld op 3 tot 5 kh, 70 tot 75 vet en 25 tot 30 eiwitten.
De eerste week zoals verwacht snel een kilo of 4 eraf, erna een week stilgestaan en nu komt het er langzaam weer aan… Ik zit nog zo’n 6 kilo boven een gezond bmi, (volgens t boekje dan, ik ben eigenlijk niet zo van het BMI verhaal) en ik zou graag nog een kilootje of 4 kwijt willen.
Raar. Ik denk dat ik t nog een weekje aankijk, maar als die hoofdpijn en misselijkheid aanhoud dan denk ik toch dat ik een andere aanpak nodig heb..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 12:23

njiloj schreef:
Het lijkt inderdaad op een plateau, maar binnen 4 weken heb ik dit nog nooit gehad.
Qua macro’s zit ik gemiddeld op 3 tot 5 kh, 70 tot 75 vet en 25 tot 30 eiwitten.
De eerste week zoals verwacht snel een kilo of 4 eraf, erna een week stilgestaan en nu komt het er langzaam weer aan… Ik zit nog zo’n 6 kilo boven een gezond bmi, (volgens t boekje dan, ik ben eigenlijk niet zo van het BMI verhaal) en ik zou graag nog een kilootje of 4 kwijt willen.
Raar. Ik denk dat ik t nog een weekje aankijk, maar als die hoofdpijn en misselijkheid aanhoud dan denk ik toch dat ik een andere aanpak nodig heb..

Ik denk echt dat je veel te weinig khd eet :), probeer die eens aan te vullen.

Wat eet je zoal op een dag?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 13:20

Je eet veel te weinig kh. Met 3 tot 5 Gr kh op een dag kun je helemaal geen groente eten. En dat hoort toch echt de basis van je voeding te zijn. Anders eet je alleen vlees, kaas en andere vette zooi. Prima voor erbij maar groente heb je wel nodig. Je hebt mineralen nodig voor het afvoeren van de vrijgekomen afvalstoffen maar die krijg je niet binnen zonder gezonde voeding. Het mag misschien snel gaan op deze manier maar je lijf probeert je toch echt te vertellen dat het niet heel gezond is zo..

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:39

Ik denk dat ze 3 tot 5 procent bedoelt.

Eet je voldoende gezonde vetten? En voldoende vezels?

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:51

Ja, ik bedoel procenten. En ik heb even terug gekeken naar m’n macro’s en ik zit er vaak toch wel overheen. (Ik ben eigenlijk niet zo van het bijhouden)

Afbeelding

Afbeelding

Ik eet juist heel veel groenten. Daar komen bijna al m’n koolhydraten vandaan.

Mijn eerste maaltijd is vaak een bakje Griekse yogurt met een paar rode besjes, framboosjes en aardbeien (bij elkaar zo’n 10 gram fruit), mijn hoofdmaaltijd is zo’n 400 gram groenten met een stuk vlees, en m’n tussendoortjes bestaan uit kaas, worst enz…

Misschien komt het wel omdat ik slecht kan ontbijten en dus maar 2 ‘maaltijden’ per dag nuttig en de rest losse dingetjes?

Ik zit altijd wel vrij hoog met m’n eiwitten… misschien moet ik daar eens wat mee gaan doen..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:53

En even stoppen met yoghurt en rood fruit, dat kan ook een enorm verschil maken.

Edit, hoog in eiwitten is niet zo erg.

Zou dan meer naar je vette tussendoortjes kijken, probeer die af te wisselen dus niet en en.

Kaas en komkommer tomaat paprika etc niet aanvullen met worst :-)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 17:02

Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen gevoel heb bij procenten. Ik tel in grammen. Procenten heb ik totaal geen beeld bij. Idd oppassen dat je niet een standaard patroon krijgt. Bijvoorbeeld elke dag hetzelfde ontbijt. Heb begrepen dat je van yoghurt makkelijk stil gaat staan. Op zich heeft het minder vaak eten niet zo veel gevolgen als je gewoon je macro’s haalt. Ze zeggen altijd dat je perse moet ontbijten maar volgens de natuurdietist die ik had was dat niet nodig. Die zei als je niet kunt eten in de ochtend dan eet je maar later zodra je wel zin in eten hebt. Tegen je zin eten helpt zowiezo nooit

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 18:55

Even de yogurt laten staan: check! Gaan we proberen. :) ik val idd altijd gemakkelijk in hetzelfde patroon.

Vanavond in elk geval lekker kipfilet met overgroenten (spruitjes, klein beetje pompoen, gele wortel, ui enzz. (3khd per 100 gram))

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 10:53

njiloj schreef:
Ja, ik bedoel procenten. En ik heb even terug gekeken naar m’n macro’s en ik zit er vaak toch wel overheen. (Ik ben eigenlijk niet zo van het bijhouden)

[ [url=m/9MQuCL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TIh0VB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn eerste maaltijd is vaak een bakje Griekse yogurt met een paar rode besjes, framboosjes en aardbeien (bij elkaar zo’n 10 gram fruit), mijn hoofdmaaltijd is zo’n 400 gram groenten met een stuk vlees, en m’n tussendoortjes bestaan uit kaas, worst enz…

Misschien komt het wel omdat ik slecht kan ontbijten en dus maar 2 ‘maaltijden’ per dag nuttig en de rest losse dingetjes?

Ik zit altijd wel vrij hoog met m’n eiwitten… misschien moet ik daar eens wat mee gaan doen..

ik heb niet zoveel verstand van khp/kha, maar ik vind je juist vrij laag in eiwitten (weet niet hoeveel je weegt?). Normale inname per dag is 0,8 - 1 gram eiwit per kg lichaamsgewicht. Maar mijn diëtiste raadde aan om tussen de 1,2 - 2 gram eiwit per kg te gaan zitten bij afvallen. Ze zei dat in een kcaltekort je eiwitten voldoende moet aanvullen om spierafbraak te verminderen.

Ik zou die omhooggooien als ik jou was en je vetten ietsje temperen, idd rond 65% gaan zitten. Hoeveel kcal krijg je in totaal binnen?

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:14

Aight schreef:
njiloj schreef:

[ [url=m/9MQuCL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TIh0VB.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik heb niet zoveel verstand van khp/kha, maar ik vind je juist vrij laag in eiwitten (weet niet hoeveel je weegt?). Normale inname per dag is 0,8 - 1 gram eiwit per kg lichaamsgewicht. Maar mijn diëtiste raadde aan om tussen de 1,2 - 2 gram eiwit per kg te gaan zitten bij afvallen. Ze zei dat in een kcaltekort je eiwitten voldoende moet aanvullen om spierafbraak te verminderen.

Ik zou die omhooggooien als ik jou was en je vetten ietsje temperen, idd rond 65% gaan zitten. Hoeveel kcal krijg je in totaal binnen?

Yoghurt mag je in principe 170gr/portie en 2x 150gr fruit, 1 klein stuk fruit of een halve banaan.

Vlees best maar 1x/dag een portie van 130gr.
En daar gaan veel mensen dus te hoog.

Je mag in principe 6 eiwitporties/dag.

1x yoghurt dus 200gr,
2x bvb een glas (plant based)melk van 200ml/portie
1x vlees van 130gr/portie

En dan kan je bvb nog cocoscake, 2 eitjes, keto proof shake, 200ml kefir, 100gr kaas, ....

Je mag dus best véél eiwitten, alleen wel maar bepaalde eiwitten zeg maar ..

Groenten 2x / dag minstens 150gr en fruit 2x/dag minstens 150gr of 1 stuk. Eet vooral knollen en wortelgroenten of koolsoorten bvb.
Vermijd aardappel of andere dingen hoog in zetmeel (zet ook om in suikers)

Als tussendoortje kan je dan bvb nootjes of ...

En gezonde vezels 2x tot 3x per dag in vorm van boekweit, zaden, konjac vezel, lijnzaad, kokosmeel/rasp, edelgist, ..... en die getallen gaan van 15 tot 30gr, dus niet dat je heel veel nodig hebt.

Let zeker ook op voor verzuring! Als je veel dierlijke eiwitten neemt, verzuur je en dan val je bvb ook minder snel af. Groene groenten of basische groenten eten kan dus zeker helpen.
En je dierlijke proteines vervangen door plantaardige. (Cocosyoghurt, amandel/hazelnoot/..melk, tofu, quorn, tempeh, ..)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 14:45

Nemen jullie nog supplementen wanneer jullie het keto dieet volgen?
Dit wordt wel aangeraden namelijk bij thenwefood, oa magnesium, zink,vit d en k2 geloof ik...

Ik ben vandaag weer gestart met vegetarisch keto.heb dat eerder gedaan en ben toen 20kg afgevallen.helaas zitten die 20kg er inmiddels weer aan door verschillende oorzaken (en niet meer keto eten,ben echt enorm gevoelig voor koolhydraten)

Dit keer start ik volgens de boekjes en recepten van thenewfood, zodat ik zelf niet hoef na te denken en te rekenen wat ik binnenkrijg. Dat is voor nu voor mij even het makkelijkst ivm enorme drukte.

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:28

Ik slik wel supplementen maar dat deed ik al voor ik keto ging eten. Ik slik oa magnesium, vitamine D & K & C en visolie.

The new food boekjes vind ik erg fijn. Laatst heb ik er weer 3 gekocht.
In oktober had ik de teugels teveel laten vieren (pepernoten, oliebollen :o ). Zonde was dat. Ik was niet echt aangekomen maar het was erg moeilijk voor me om terug in het ritme te komen en weer resultaat te zien op de weegschaal. Ik ben nu ongeveer 3 weken geleden opnieuw begonnen.

Volgende week gaan we op vakantie en dan zal ik uit de boekjes blijven koken voor mezelf want het gaat nu eindelijk goed met eten.
Over de feestdagen denk ik nog maar niet teveel na.