Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 17:06

Ik ga gewoon lekker op mezelf reageren :))
Heerlijk genoten van de pannenkoek en daarna een bolletje ijs gehad nog. Vanmiddag qua eten daarom wat rustiger. Ik merk dat me dat steeds vaker lukt: als de lunch uitgebreider is, dan in de middag even matigen met tussendoortjes. Eerder was het vaker én én.

Net nog even Jopie afgebeuld, of hij mij :')

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:18

Goed gedaan butterfly +:)+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:19

Keuzes maken en Jopie afbeulen klinkt erg goed *\o/*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:28

Nou nu heb ik ook zin in pannenkoek :') maar wij eten zo lekkere salade :D
Arme Jopie. :')

Hier vandaag slechte dag, kom mijn bed niet uit. Maar wel al liter water op, dus iets positief toch. :))

Ondertussen wel lol met mijn grootste steun;
Afbeelding

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 17:32

Butterfly schreef:
Ik ga gewoon lekker op mezelf reageren :))
Heerlijk genoten van de pannenkoek en daarna een bolletje ijs gehad nog. Vanmiddag qua eten daarom wat rustiger. Ik merk dat me dat steeds vaker lukt: als de lunch uitgebreider is, dan in de middag even matigen met tussendoortjes. Eerder was het vaker én én.

Net nog even Jopie afgebeuld, of hij mij :')

Goed bezig! Heb je er ook een beetje van genoten?

Die Jopie mag maar van geluk spreken, zo vaak afgebeuld worden :')

@mirjamalvaro: ziet er uut als een super fijn bedmaatje! En al 1 liter water op, de kleine dingen vieren! *\o/*

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 18:35

Mirjamalvaro, wat goed dat je al een liter water op hebt! En die steun <3

Landvrouw, Jopie is zo blij met mij ~~}>

Oohh mensen, ik wil ZO graag die -5 halen. Dit was altijd het punt waarop het weer mis ging zeg maar, heel soms iets over die -5, maar qua periode is dit voor mij dat moment. Dat ik mezelf toch weer iets (lees: een zak snoep kopen, een portie eruit halen en eindigen met de hele zak) ging gunnen, wat weer uitmondde in een "nu is het toch al verpest, dus maakt het niet meer uit".

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:31

Goed bezig dames!

Hier lekker bbq gehad, maar nog veel over dus men ouders willen morgen nog een keer. Dus morgen extra goed opletten overdag en de rest van door de week niks extras en even goed balansen.
Ik wil ook heel graag naar die 115 want dat klinkt zoveel beter dan 120. Maja ieder minder getal doet dat haha.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:32

Misschien moet je eens even een plussen en minnen lijstje maken met wat er mu beter/slechter is dan toen je de knop omzetten. En die een prominent plekje geven voor de momenten dat het even moeilijk is?
Je vergeet zo snel de geweldige resultaten die je al gehaald hebt (uitgezonderd van een getal of kledingmaat)

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:49

sandyjorgen schreef:
Misschien moet je eens even een plussen en minnen lijstje maken met wat er mu beter/slechter is dan toen je de knop omzetten. En die een prominent plekje geven voor de momenten dat het even moeilijk is?
Je vergeet zo snel de geweldige resultaten die je al gehaald hebt (uitgezonderd van een getal of kledingmaat)

Dat vind ik een super tip!
Ik heb een tijdje een motivatie bord gehad. Met foto's van familieleden die van alles liefs op hadden geschreven qua motivatie. Als ik het moeilijk had keek ik daarna.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:43

Hier gaat het nog steeds met eten niet ok.
Maar elke keer beginnen we weer opnieuw.
Morgen alleen nog tanken en dan de pinpas weer thuislaten.
Beweging was vandaag wel super. Toch weer ongeveer 8km gelopen waarvan een gedeelte met 4kg bepakking.
En vanochtend ook nog een leuk rondje (max 2 km).
Vanavond geen mogelijkheid gehad tot snacken. Ik vond dat de hond van mijn ouders erg geklit was, dus die heb ik 'even' helemaal gekamd en tussen de teentjes geknipt etc. Ze kan er weer even tegenaan. Als ik bezig ben denk ik niet aan snacken.
Gisteravond leerstof van het werk doorgelezen, vandaag hond gekamd.

Mijn hond moet ook afvallen. Wel maar 0.5 kg maar er moet iets af haha. Kunnen we samen doen :+
(en als je haar ziet is ze zeker niet te dik, maar ze heeft snel gebleseerde poten en dus wil ik haar niet boven de 7kg hebben en ze was er laatst bij de dierenarts iets boven)

De rest is super bezig allemaal!!!! Lekker aan het sporten etc.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 08:51

Dustinlover, kan me voorstellen dat die 115 een heel mooi doel is! En als je om de bbq heen goed oplet, komt het echt goed :j

Sandyjorgen, wat een goede tip! Thanks!

Arabella, wat lastig dat het nog niet helemaal lekker loopt allemaal. Ik vind dat je echt heel goed bezig bent met je beweging. Het lijkt erop alsof het voor jou werkt als je afleiding hebt van het eten, of is dat niet altijd zo?

Mezelf:
Spoiler:
*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:26

Is dat een spoiler voor de bereikte min 5?
Vet goed bezig met je hometrainer ook!

Ik had even een wat mindere week. Maar gelukkig was de weegschaal nog best aardig. Nu weer oppakken en door.

Gisteren t zwembad in de tuin opgezet, was ook een ware workout :+

Relaxed, wat ontzettend frustrerend lijkt me dat t zo traag gaat. Pfff dan moet je ook wel een lange adem hebben. Knap dat je zo doorzet!

Knud, wat knap, 2,5 week zonder eetbuien! En nu weer oppakken en door, je kunt het!

Danjel, geniaal die pakken suiker foto. Ik heb ook wel eens overwogen om bij iedere kilo een pak meel of suiker te kopen, ter illustratie.

Lekker biertjes gedronken Roosch, wat een heerlijk schrijfstijl heb jij.

Hier staat de teller nu op -8. Toch ook al best wat! Nog veeeeel te gaan :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:55

Super MiccaMaaike! 8 kilo is zeker al flink, denk maar aan die extra pakken suiker :-)

Hier al een paar weken steeds rond hetzelfde gewicht en vanochtend ineens weer 0.8 eraf? Weird.

Blijkbaar heeft het extra bewegen dit weekend het gewonnen van de cocktails.

En ik vind ook steeds meer inspiratie qua lekker maar toch gezond eten. Laatste tijd zelfs veel groente in een smoothie, merk ook echt dat ik daar voller van ben. Favoriet is op dit moment pompoen, banaan, pindakaas en amandelmelk, getopt met cacao nibs of nootjes.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:00

Mag ik mij ook melden? Ik zou graag een dikke 15 kg kwijt willen en ik ben er al 2 jaar mee bezig maar pff met wat een strijd. Ik heb 2 jaar geleden de beslissingen genomen om af te willen vallen. Ik ben begonnen met krachttraining en minder eten. Dit ging in het begin heel goed en de kgs vlogen eraf (12 kg in totaal), maar ik begon na een tijd steeds obsessiever te sporten en steeds minder te eten. Een halfjaar geleden was mijn lichaam hier helemaal klaar mee en begonnen de verschrikkelijke eetbuien. Sinds corona zijn alle kgs er weer aan. Ik merk dat ik dit niet zelf kan aanpakken, dus ik heb morgen een afspraak met een dietist. Ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:02

Gaucho, het zal vast lekker zijn, maar het klinkt mij echt te goor voor woorden :')
Femkee, welkom! Goed dat je die stap hebt gezet :D

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 14:07

Miccamaaike, jep! Min 5,1 vanmorgen *\o/* fijn dat het resultaat wel meeviel! En idd, zwembaden opzetten is een workout op zich :') zeker van die frame zwembaden die je op wil zetten in de bloedhitte en waarbij de laatste stang nooit netjes past.

Gaucho, haal de pompoen eruit en <3 maar ik hou niet van pompoen :')

Femke, welkom! Wat goed dat je morgen naar de diëtist gaat *\o/* you go girl!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:12

T is idd zo'n frame zwembad, maar hij stond verbazingwekkend soepel.

Foto van vorig jaar. Jammer dat ik geen baantjes kan trekken in dat ding, dat zou ideaal zijn! heb een poosje wekelijks gezwommen met een vriendin, dat vind ik namelijk wel leuk om te doen in tegenstelling tot de meeste sporten. Maar ja toen kwam corona.
Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:13

Hallo! Mag ik hier ook mee komen lezen? :D

Moest 25kg kwijt en sta nu op -15, dus nog zo'n 10 te gaan. Lastiger dan de eerste 10 tot nu toe haha.

Maar wel goede motivatie, onder de 58kg komen om weer te kunnen paard rijden. :D
Hier is het helaas wel altijd alles of niets, een middenweg ken ik niet zo goed. :+
Dus of heel netjes correct eten of heel slecht en alles wat los en vast zit gaat op, dat maakt het niet altijd even makkelijk haha.
Sporten gaat door ziekte ook nog niet echt goed, maar probeer wel elke dag 1 a 2 km te lopen op de loopband.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:14

Welkom Quir!
Maar dan ben je nu dus 68 kilo? Dan kun je toch prima paardrijden?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:16

Relaxed schreef:
Gaucho, het zal vast lekker zijn, maar het klinkt mij echt te goor voor woorden :')
Femkee, welkom! Goed dat je die stap hebt gezet :D

Dat dacht ik eerst ook :') Maar blijkbaar wen je aan meer groente. Zelfs boerenkool in de smoothie gaat er tegenwoordig goed in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:18

Maaike, je hebt van die elastieken die je vast kan maken, dan kun je zwemmen en blijf je op de plek, is dat niks? :')

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:20

miccamaaike schreef:
Welkom Quir!
Maar dan ben je nu dus 68 kilo? Dan kun je toch prima paardrijden?

Dankje!
65 nu. :j
Maar ik heb D pony's, 15% van hun gewicht (400kg) is 60kg incl zadel, dus 58. :D

Maar niet alleen gewicht, 2kg maakt ook geen verschil, maar mijn balans is heel slecht door mislukte hersenoperaties en links verlamd geweest, nu nog steeds geen gevoel of kracht links. Dus ook principe, voor mij heel belangrijk. Niet meer in de weg zitten dan nodig is. :=

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:21

Goede resultaten lees is al van verschillende mensen, ben even niet zo actie online want heb allergische reactie ergens op en totaal niet fit, flinke ontstoken bult op mijn arm, nu antibiotica en donderdag terug komen naar huisarts. Kan dus week geen tussendoortjes nemen want die antibiotica moet vier keer per dag op nuchtere maag, 1 uur voor het eten of twee uur erna.

Zwembaden zijn gewoon weer open dus kunt ook gewoon in zwembad baantjes zwemmen.

Quir heb je zo'n licht zadel dat het maar twee kilo weegt? Welkom in elk geval

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:25

SandravdB schreef:
Goede resultaten lees is al van verschillende mensen, ben even niet zo actie online want heb allergische reactie ergens op en totaal niet fit, flinke ontstoken bult op mijn arm, nu antibiotica en donderdag terug komen naar huisarts. Kan dus week geen tussendoortjes nemen want die antibiotica moet vier keer per dag op nuchtere maag, 1 uur voor het eten of twee uur erna.

Zwembaden zijn gewoon weer open dus kunt ook gewoon in zwembad baantjes zwemmen.

Quir heb je zo'n licht zadel dat het maar twee kilo weegt? Welkom in elk geval

Dankjewel. Ja een Isabel werth dressuur zadel, is 2,2kg. :j

Hopelijk voel je snel weer beter!

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:31

Butterfly schreef:
Miccamaaike, jep! Min 5,1 vanmorgen *\o/* fijn dat het resultaat wel meeviel! En idd, zwembaden opzetten is een workout op zich :') zeker van die frame zwembaden die je op wil zetten in de bloedhitte en waarbij de laatste stang nooit netjes past.

Gaucho, haal de pompoen eruit en <3 maar ik hou niet van pompoen :')

Femke, welkom! Wat goed dat je morgen naar de diëtist gaat *\o/* you go girl!

*\o/* *\o/*
Netjes miccamaaike, 8 kg dat is al super!
Welkom @femkee. Goede stap morgen de dieetist.
@quir welkom. Netjes al 15kg kwijt!

Hier even wat moeite... geen idee waardoor, misschien hormonen. Ben nu net 2 weken gestopt met de pil of gewoon toch mijn werk. Zoveel veranderingen, maar nu neig ik sinds vrijdag weer naar eet-buien.. zet elke keer wel mijn schouders er weer onder, maar merk dat ik nu echt wel moeite heb.
Nu iig maar een smoothie gemaakt met aardbei, melk, eiwitpoeder en pindakaas.. ben eens benieuwd of dat bevalt