4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:47

Dankje :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:29

Yonker schreef:

Wellicht wat ongenuanceerd, maar ik vind echt dat jouw posts een negatieve invloed op het topic hebben Yonker.. In mijn ogen geeft _mjwb een goede reden voor haar karige lijstje. Het is geen ideaal, dat ben ik met je eens, maar wel iets waar we allemaal eens tegenaan lopen. Het lijkt me voor de jeugdige bokkers juist goed om te zien dat het soms eens voorkomt dat je teveel of te weinig eet, maar dit niet de standaard is en je daarna je eigen ritme weer kan oppakken. Als we iedereen maar een perfecte wereld voorhouden schieten we er allemaal ook niets mee op.

Zal later verder inhoudelijk reageren, maar wilde even reageren ivm (onnodige) negativiteit en het nastreven van een ideaal beeld in dit topic.
Een kritische noot is uiteraard prima, maar in mijn optiek kan het ook positief kritisch..

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:48

Ik wil me niet teveel in deze discussie mengen, want deze discussie is al 100x eerder in dit topic geweest. Maar; wat is precies het nut van lijstjes plaatsen als je niet open staat voor feedback hierop? Tuurlijk, Yonker had het wat anders kunnen brengen, maar als je simpelweg enkel wil delen wat je vandaag gegeten hebt is daar het "wat heb jij vandaag gegeten" topic voor. Er wordt hier veel feedback op elkaar gegeven, als je daar niet voor open staat, is het misschien beter om inderdaad niks te plaatsen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:57

Ooit was dit een topic waar juist feedback gegeven werd op dit soort lijstjes. Dat was ook het topic waarin in me thuis voelde.

Natuurlijk, iedereen heeft wel eens dagen waarin je eet hoe t niet "hoort". Prima, en ga je echt niet dood aan. Maar waarom persé zo'n lijstje delen. Je kan t ook houden bij "jeetje wat een slechte dag zeg, niet eens tijd gehad om te eten".

Naar goed, dat was hoe t ooit was... dat is al even geleden, en inmiddels mag er alleen nog maar gezegd worden hoe geweldig en goed het allemaal is, anders krijgen mensen een driftaanval en willen ze nooit meer posten. Laat dan maar...

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:01

Oh maar dat is totaal niet wat ik bedoel. Ik ben 100% voorstander van feedback. Ook ik vind een lijstje van _mjwb niet goed.
Maar ik vind wel dat we elkaar op een positief kritische manier verder op weg kunnen helpen, ipv elkaar af te branden. Daar zit in mijn ogen een groot verschil.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:08

__Sannne schreef:
Ik wil me niet teveel in deze discussie mengen, want deze discussie is al 100x eerder in dit topic geweest. Maar; wat is precies het nut van lijstjes plaatsen als je niet open staat voor feedback hierop? Tuurlijk, Yonker had het wat anders kunnen brengen, maar als je simpelweg enkel wil delen wat je vandaag gegeten hebt is daar het "wat heb jij vandaag gegeten" topic voor. Er wordt hier veel feedback op elkaar gegeven, als je daar niet voor open staat, is het misschien beter om inderdaad niks te plaatsen.

Welke feedback haal jij uit Yonker haar berichten dan? Er wordt alleen gezegd door haar dat ik zulke lijstjes niet moet plaatsen ivm met jongere beïnvloedbare meiden. Ik zie nergens feedback met; “je zou dit kunnen doen, misschien is dit een optie, etc.”. Ik lees alleen maar: Is dit serieus alles wat je eet en dat het geen lijstje is om op Bokt te plaatsen. Feedback? Nou nee.

Laura - Ik wil best mijn lijstjes plaatsen hoor maar waarom zou ik dat doen als er gevraagd word of ik dat niet wil doen? Mijn excuses dat ik elke dag mijn lijstjes deel of ze nou goed zijn of niet. Dat is het leven. Jammer dat mensen niet realistisch kunnen zijn.

En dan nogmaals voor iedereen: Wat is er mis aan een hele dag slapen en niet kunnen eten? Dat eten dat haal ik morgen wel weer in (bbqen) dus ik zie het probleem niet. En voor mij was het helemaal geen slechte dag. Ik heb juist eindelijk een dag rust gehad en lekker gelopen. Toen ik wakker was heerlijk een groot bord spaghetti op met sla (waar onder andere tomaat, komkommer, ei, dressing en kaas in zit) over de spaghetti ook lekker geraspte kaas. Zal ik dan nog even drie zakken chips en een reep chocolade naar binnen stouwen? Dan zit ik dik op de 2500/3000 kcal maar blijkbaar is dat ook niet de bedoeling.

Jeetje zeg, zoveel drama om een karig lijstje. En dan afvragen waarom “feedback” niet gegeven kan worden en mensen gelijk zeggen dat ze niks meer plaatsen. Wat een negativiteit een eens.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:23

Ik vind het jammer dat je zo heftig reageert _mjwb. Ik heb al aangegeven dat Yonker het anders had kunnen brengen, maar je bijt wel heel heftig van je af op deze manier.

Af en toe een slechte dag kan altijd. Dat heeft iedereen. Maar ik heb nog steeds de oprechte vraag waarom je dan wel zo'n lijstje deelt? Dit is geen verwijt, ik zeg ook niet dat je geen lijstjes mag plaatsen, ik ben enkel oprecht benieuwd naar de motivatie hierachter.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:26

Er zit totaal geen motivatie achter. Zonder na te denken, Bokt geopend, topic geopend en een bericht gepost. Zoals bijna elke avond. Het is een standaard iets om mijn lijst te plaatsen. Nou de volgende keer zal ik het niet doen. Mensen kunnen ook fouten maken en iets zonder reden/motivatie plaatsen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:30

Ik zal ook mijn lijstje posten:

O: 3 american pancakes met 100gr magere yoghurt en kersen
L; 2 witte bolletjes waarvan 1 met kipfilet/pesto/komkommer/zuivelspread light en 1 met 4 plakken rosbief
D: tapas besteld (patatas bravas, iberico kroket, plank met kaas en droge wordt, gestoofde kalfswang, pan con tomate)
T: bitterballen

Ik denk een lijstje met veeel te veel kcal. Echter is dit bewust: ik ben deze week te veel afgevallen. Ondanks het beeld wat het geeft qua dag, is het qua gemiddelde dus nodig denk ik. Ik ben hiervan bewust.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:38

_mjwb schreef:
Er zit totaal geen motivatie achter. Zonder na te denken, Bokt geopend, topic geopend en een bericht gepost. Zoals bijna elke avond. Het is een standaard iets om mijn lijst te plaatsen. Nou de volgende keer zal ik het niet doen. Mensen kunnen ook fouten maken en iets zonder reden/motivatie plaatsen.

Nogmaals: het was geen verwijt, ik zeg ook nergens dat je geen lijstjes mag plaatsen. Ik was enkel gewoon benieuwd.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:26

Nah jongens ik heb mijn neus even niet laten zien maar schrik een beetje van de berichten? Ik ga me er ook niet teveel in mengen want heb gewoon geen zin in een discussie. Het enige wat ik echt absurd vind is de irritatie over maaltijdfoto's en het bijna verbieden ervan. We zitten allemaal thuis door corona en ik snap dat je ergens je tijd mee moet doden, maar om elkaar nou te verbieden leuk bedoelde foto's te posten... Wauw. Punt van mijn kant gemaakt, klaar.

Ik ben inmiddels verhuisd, lekker aan het inrichten allemaal (kweek op deze manier ook gewoon spierballen yolo) en denk dat ik de komende dagen besteed aan door de buurt fietsen om het te leren kennen. Ik baal enorm dat de sportschool nog altijd gesloten is want hij ziet er -op de site- prachtig uit (: Mijn oude sportschool post regelmatig work-outs op het YouTube kanaal en ik ben daar echt heel blij mee omdat ik de trainers van daar stiekem een beetje mis. Maar nu heb ik ze toch bij me :') :') :')

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:11

Castilja schreef:
Nah jongens ik heb mijn neus even niet laten zien maar schrik een beetje van de berichten? Ik ga me er ook niet teveel in mengen want heb gewoon geen zin in een discussie. Het enige wat ik echt absurd vind is de irritatie over maaltijdfoto's en het bijna verbieden ervan. We zitten allemaal thuis door corona en ik snap dat je ergens je tijd mee moet doden, maar om elkaar nou te verbieden leuk bedoelde foto's te posten... Wauw. Punt van mijn kant gemaakt, klaar.

Ik ben inmiddels verhuisd, lekker aan het inrichten allemaal (kweek op deze manier ook gewoon spierballen yolo) en denk dat ik de komende dagen besteed aan door de buurt fietsen om het te leren kennen. Ik baal enorm dat de sportschool nog altijd gesloten is want hij ziet er -op de site- prachtig uit (: Mijn oude sportschool post regelmatig work-outs op het YouTube kanaal en ik ben daar echt heel blij mee omdat ik de trainers van daar stiekem een beetje mis. Maar nu heb ik ze toch bij me :') :') :')

Wat leuk dat je inmiddels in je nieuwe huis woont! Alles goed gegaan met verhuizen? Ik kan me voorstellen dat daar ook de nodige spierkracht bij komt kijken ja :')
Veel plezier met de buurt verkennen!

Ik heb net weer iets gebakken uit het boek van Beukers :D Een chocoladecake, 73kcal en 7,5gr eiwit per plakje. Eerste stukje smaakte goed, een stuk minder droog! Dus daar ga ik de rest van de week ook van genieten.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:16

Ja alles is goed gedaan! Mijn paps werd ziek dus we moesten even improviseren, maar uiteindelijk heeft het gezin van een van mijn beste vriendinnen me geholpen met meubels in een trailer laden en de volgende dag in huis zetten. Was beide keren echt binnen no-time klaar. Tussendoor nog een paar keer heen- en weer gereisd omdat ik niet heel handig ben in het in elkaar zetten van meubels, maar dat heeft mijn paps gisteren willen doen en toen kon ik er slapen. Vannacht echt een slechte nacht gehad; hoorde allemaal geluiden waar ik niet aan gewend ben en vond het super nodig om me af te vragen wat ik moet doen als er brand uit breekt terwijl ik op 5 hoog woon. Super goed om je mee bezig te houden maar niet om 01:00 's nachts. :') :')

Heb je haar E-book? Of kun je ze ook 'in papier' bestellen? Ik denk dat ik die ook even aan ga schaffen! Mijn moeder wil me een combi oven/magnetron cadeau doen (halleluja zo lief) dus dan kan ik ook bakken. Volg haar baksels al een tijd op insta en Facebook en vind het ook een vet leuk mens *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:48

Castilja schreef:
Ja alles is goed gedaan! Mijn paps werd ziek dus we moesten even improviseren, maar uiteindelijk heeft het gezin van een van mijn beste vriendinnen me geholpen met meubels in een trailer laden en de volgende dag in huis zetten. Was beide keren echt binnen no-time klaar. Tussendoor nog een paar keer heen- en weer gereisd omdat ik niet heel handig ben in het in elkaar zetten van meubels, maar dat heeft mijn paps gisteren willen doen en toen kon ik er slapen. Vannacht echt een slechte nacht gehad; hoorde allemaal geluiden waar ik niet aan gewend ben en vond het super nodig om me af te vragen wat ik moet doen als er brand uit breekt terwijl ik op 5 hoog woon. Super goed om je mee bezig te houden maar niet om 01:00 's nachts. :') :')

Heb je haar E-book? Of kun je ze ook 'in papier' bestellen? Ik denk dat ik die ook even aan ga schaffen! Mijn moeder wil me een combi oven/magnetron cadeau doen (halleluja zo lief) dus dan kan ik ook bakken. Volg haar baksels al een tijd op insta en Facebook en vind het ook een vet leuk mens *D

Even vanaf mijn telefoon. Zorg wel dat je combi oven echt een betere ovenstand heeft dan magnetron stand, die van ons is vooral magnetron en onze oven is ruk. Ben echt blij met mijn airfryer!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:00

Oh hele goede tip, dankjewel!!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:13

m9ara schreef:
Yonker schreef:

Wellicht wat ongenuanceerd, maar ik vind echt dat jouw posts een negatieve invloed op het topic hebben Yonker.. In mijn ogen geeft _mjwb een goede reden voor haar karige lijstje. Het is geen ideaal, dat ben ik met je eens, maar wel iets waar we allemaal eens tegenaan lopen. Het lijkt me voor de jeugdige bokkers juist goed om te zien dat het soms eens voorkomt dat je teveel of te weinig eet, maar dit niet de standaard is en je daarna je eigen ritme weer kan oppakken. Als we iedereen maar een perfecte wereld voorhouden schieten we er allemaal ook niets mee op.

Zal later verder inhoudelijk reageren, maar wilde even reageren ivm (onnodige) negativiteit en het nastreven van een ideaal beeld in dit topic.
Een kritische noot is uiteraard prima, maar in mijn optiek kan het ook positief kritisch..

Ik wil het best nog wel een keer uitleggen, ik heb een kritische noot op lijstjes en dingen en dan is het gelijk van "negatieve invloed" wat opzich logisch is want mensen hebben het liefst dat men praat naar zijn straatje.

Er is in het verleden wel vaker commentaar geweest op lijstjes die gewoon veel te weinig kcal bevallen en er is toen besloten die niet meer te delen. Nu zijn er best wel wat nieuwe mensen hier in het topic en dat is allemaal prima. Echter is toen juist voor de jonge bokkers onder ons gekozen om de lijstje niet te delen, je wil niet weten hoeveel jonge meiden anorexia ontwikkelen en dat dit alleen maar kan stimuleren. Hierbij zeg ik niet dat ze dit ontwikkelen door hier te lezen maar waarom zou je het opzoeken als je ook gewoon dat soort lijstjes niet kan delen?

En Castilja ik heb nergens het "verboden" ik heb gezegd dat ik het prettiger vind als het in linkjes geplaatst word. Ik mag toch aangeven wat ik prettig vind? Daarbij hebben meerdere mensen dit aangegeven, iets met beetje elkaar de ruimte geven om een mening te geven?

En wellicht heeft Sanne gelijk dat ik het wellicht anders had moeten brengen maar ik blijf alsnog bij mijn standpunt :)

Ik wil het dan ook hierbij laten en verder gaan met gewoon waar dit topic voor staat.

Hier gaat het eten iig nog niet echt top....... ik merk dat, dat vele thuiszitten echt killing is.... Blehhh

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:54

Joh, nergens wordt gezegd dat er helemaal geen foto's gepost mogen worden. Alleen dat het wel erg veel werd, als ik eerst het show je maaltijd topic had bekeken zag ik hier, in precies dezelfde volgorde, nog eens precies dezelfde foto's voor mij hoeft dat gewoon niet zo nodig. Ik vind een foto van een leuk bakprojectje oid echt wel leuk hoor! Maarik weet prima hoeeen bak kwark of een cracker met kaas eruit ziet. Maar goed, dat is mijn persoonlijke voorkeur. Ik verbied niemand iets te doen, maar als meer mensen het aangeven kan er op zn minst een beetje rekening mee gehouden worden, toch?

Wbt de discussie over de eetlijstjes ben ik het helemaal eens met yonker. Ze stelt het misschien wat erg direct (maar dat is precies waar ik van hou <3 ) maar als daar dan zo kinderachtig en onnodig gepikeerd op gereageerd wordt... wauw....

Goed, dan ook nog even over mezelf. Ik vind t lastig in de huidige omstandigheden goed voor mezelf te zorgen. Maar goed, zelfmedelijden gaat me niet verder helpen en ik wil niet zwaarder dan ooit uit de strijd komen, dus ik volg de lijstjes van mn coach weer, met hier en daar een aanpassing op het weer of de crisis (ivm verkrijgbaarheid).
Vandaag:
O: volkoren boterham met roerei, beker optimel
T: appel
L: 2 boterhammen met rookvlees, salade van komkommer, tomaat en rode ui
T: magnum mini
T2 2 glazen witte wijn in de zon in de tuin <3
A: asperges met saus, ham, gekookt ei en aardappelen
T: handje gemengde noten

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:57

Oh het was niet per se op jou gericht hoor Yonker, gewoon in het algemeen. Weet niet eens wie zich er allemaal tegenaan had gegooid :') Heb de berichten hierboven gelezen maar ga er niet meer op in.

En ja hallelujah het is ook lastig deze dagen om het 'goed' te doen. Ik krijg enorme lentekriebels door de zon dus ben vandaag gaan wandelen om even aan beweging te komen. Wil ASAP de YouTube work-outs weer oppakken maar mijn sportspullen zitten ergens nog in een doos :') Mijn school blijft sowieso dicht tot 1 juni en volgens mij ook de rest van de openbare plekken. Ik mis de sportschool ;(

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:51

@Castilja, Oh wat fijn dat alles zo vlot is gegaan en je vader je toch nog kon helpen met de meubels! Op een of andere manier komen dat soort doemgedachtes altijd 's nachts opzetten he :') Lukt het je ondertussen een beetje om te settelen?
Ik heb de bijbel van Beukers, het boek zelf ipv een ebook. Interessant om te lezen en voor mij meer dan voldoende bakrecepten om mee te starten. Ik vind het een aanrader! Ik weet niet hoe haar andere boeken zijn, maar als je op zoek bent naar puur een receptenboek is een ander misschien beter passend voor je.

@Laura82, toch voor veel mensen herkenbaar, dat het in deze periode allemaal wat moeilijk is om goed op te blijven letten. Fijn dat je de steun van een coach hebt die wat lijstjes voor je maakt als houvast.

Ik heb dit weekend echt flink gecheat.. Ik wilde gisteren weer gewoon normaal doen en had ook gewoon een net lijstje gepland, maar toch de mist nog ingegaan met wat kaasjes en chips. Ik voel me na zo'n weekend slecht eten zelf ook gelijk slecht. Moe, opgezwollen, etc. Dus zeker gemotiveerd om nu weer even normaal te doen!
Ik heb vast een paar dagen mijn eten vooruit gepland. Het geeft me rust dat ik precies weet wat ik kan/mag gaan eten en dus geen slechte keuzes meer kan maken voor mijn gevoel.
Vandaag:
O: Yakult, 30gr havermout met kersen en een blokje 99% chocolade
T: Crisp eiwit reep (gratis gekregen bij mijn bestelling om te proeven, dus ik ben benieuwd) en een nectarine
L: Paprika wrap met witte tonijn en een avocado-kwark sausje
T: Stukje 'Joe cake me nuts' van Beukers
D: Kipfilet in een krokant parmezaan korstje met wat tomaat/mozzarella/basilicum, wat aardappeltjes en gegrilde tomaten
T: 1 protein bite
Totaal 1682 kcal

B: half uur krachttraining, half uur wandelen, 2 paarden rijden + 2 stallen uitmesten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:26

Wat betreft de karige lijstjes: we hebben daar een tijd terug afspraken over gemaakt met mods. Het is ivm jonge meelezers gewoon niet de bedoeling dat lijstjes die duidelijk ongezond karig (en no offense maar dat was in dit geval wel zo) niet geplaatst worden, ook niet als het een balansdag is, het gewoon een keer zo uitkomt of het niet anders kan. Wat je zelf doet moet je echt zelf weten, ik weet dat het soms moeilijk is om genoeg te eten en om de balans te vinden tussen willen afvallen en wel genoeg naar binnen blijven werken, en dat dat soms heel tegenstrijdig is. Maar binnen dit topic hebben wij de afspraak dat we die lijstjes dan niet posten, puur omdat jongere meiden hier ook mee kunnen kijken en dan misschien de verkeerde indruk krijgen of ongezonde eetpatronen bij zichzelf gaan aanmeten.

Dat gaat niet om 'geen lijstjes mogen posten' of eindeloos blijven emmeren, maar puur om het in bescherming nemen van anderen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:38

Mag ik hier mee kletsen? Het andere Afval topic is een beetje dood aan het worden volgens mij en het motiveert mij om beter mijn best te doen als ik allemaal goede lijstjes zie. :D

Ik moet zeggen dat ik niet heel strict ben momenteel. Ik zal nu rond de 65kg wegen en ben 1,68 dus ik ben niet te zwaar. Maar toch zou ik mijn buikje iets platter willen zien. :P

Ik vind het ook fijn om hier te zien want andere eten. Ik eet namelijk heel vaak dezelfde dingen dus hier kan ik misschien inspiratie uit halen.

Verder ben ik begonnen met hardlopen en volg ik twee keer in de week een dansles en rijd ik 1 keer in de week paard. Maar laatste twee vallen nu weg vanwege corona.

Ik zal mijn best doen om op iedereen te reageren maar vaak zal me dat niet lukken ivm drukke dagen. :(

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:49

@Emmaa_ en de rest, het lijkt me goed om er rekening mee te houden dat we 1. alleen foto's van 'apartere' dingen posten en 2. geen te karige lijstjes meer plaatsen, maar elkaar wel in waarde te laten. Daarmee lijkt het me ook goed deze twee onderwerpen nu af te sluiten en ons weer te focussen op elkaar motiveren, tips geven, etc. Dat is uiteindelijk waar we hier allemaal voor zijn toch :D

@Neverland, Welkom! Leuk dat je ook bewust met voeding bezig bent. Ik kan je goed volgen, mijn doel is ook niet specifiek afvallen, maar gewoon strakker worden. Hopelijk gaat dit topic je inspireren :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:09

Lijkt me gezellig! :D

Ik wilde vanmorgen eigenlijk gaan fietsen maar heb vreselijk geslapen (slaap niet thuis maar bij mijn ouders nu) dus ga dat lekker vanmiddag doen ipv nu en geen 30 km maar gewoon een stukje. En dan vanavond een rondje skeeleren. Ik ben dus bij mijn ouders dus geen idee wat we gaan eten. :+
Ik doe weer dat ik allen lunch en avondeten eet en dan 2x een tussendoortje. (of 2x fruit en 1x koekje oid).
Ga zo in ieder geval 2 tosti's eten en tussendoor een appel. :)

Ik was dus vorig jaar een kilo of 10 afgevallen en daar zijn er een paar weer van bij. Doel is om 1 juni onder het gewicht van toen te zitten. Dat is 77 kilo (weeg nu rond de 85). Dat moet haalbaar zijn lijkt mij. Om dan in juni zelf op mijn einddoel te komen; onder de 75. Houd wel in de gaten dat ik 1.83 ben en normaliter krachttraining doe.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:20

Het lukt hier echt niet om me netjes aan m’n 1.700 kcal te houden op moment. Dus ga maar meer op onderhoud eten (2.000 kcal) en zien hoe dat gaat. M’n eiwitten in gaten houden en ook wat meer ruimte om te snacken zonder excessief teveel te eten..

Merk heel erg dat fanatiek sporten ook maakt dat ik beter wil eten. Maar nu zonder sportschool, is die motivatie weggevallen. Dus dan maar onderhoud eten en NEAT hoog houden door wandelen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:23

Kan je niet thuis work-outs doen? Ik doe het ook (nog) niet hoor. Maar zorg dat ik wel 10.000 stappen per dag haal meestal.