Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:48

Escamilla schreef:
Mag ik vragen welke app voor Iphone jullie fijn vinden om calorieën te tellen?

Haha ik las 'welke iPhone' en dacht echt huh :? :))

Ik gebruik zelf MyFitnessPal op m'n iPhone!

@Zertrab: misschien dat het in jouw app ook aan te passen is, meestal kan dat wel!

BlackBeautyZ

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:52

ik gebruik ook MyFitnessPal op Iphone! ben er tot nu toe wel tevreden over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:52

MFP en Lifesum zijn imo wel de besten om kcal bij te houden. Hebben allebei een uitgebreide database, ook voor Nederlandse voeding.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:19

IMANDRA schreef:
Escamilla schreef:
Mag ik vragen welke app voor Iphone jullie fijn vinden om calorieën te tellen?

Haha ik las 'welke iPhone' en dacht echt huh :? :))

Ik gebruik zelf MyFitnessPal op m'n iPhone!

@Zertrab: misschien dat het in jouw app ook aan te passen is, meestal kan dat wel!

Ik kan niet het aantal kc zelf aanpassen, maar wel mijn lichaamsbeweging, dat dus gedaan. Meestal duurt het wel even voordat ie het dan aanpast.

Net 50 minuten gewandeld. *\o/*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:35

LadyMadonna schreef:
Ik vind trouwens 3x per week bodypump echt niet “geen of weinig beweging hoor...

Als de rest van je bestaan veel zitten is, is het wel weinig. Actief betekent echt elke dag meerdere uren actief en niet een klein beetje sporten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:39

Was zo fanatiek aan het leren / studeren dat ik bedenk dat ik verder nog niks gegeten had vandaag... Oeps. :=
Snel de boel afmaken en dan even een maaltijd maken. Heb zelden zo lang aaneengesloten geleerd. _O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:40

MarlindeRooz schreef:
Was zo fanatiek aan het leren / studeren dat ik bedenk dat ik verder nog niks gegeten had vandaag... Oeps. :=
Snel de boel afmaken en dan even een maaltijd maken. Heb zelden zo lang aaneengesloten geleerd. _O-

Oh dus jij hebt mijn concentratie gejat -O-

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:46

xPabloBokt schreef:
MarlindeRooz schreef:

Oh dus jij hebt mijn concentratie gejat -O-

En de mijne...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:47

:') :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:02

Nee mijn tentamen is morgen en heb geen recht op herkansing dus ja de druk is groot he. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 16:23

poes schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik vind trouwens 3x per week bodypump echt niet “geen of weinig beweging hoor...

Als de rest van je bestaan veel zitten is, is het wel weinig. Actief betekent echt elke dag meerdere uren actief en niet een klein beetje sporten.

Een klein beetje sporten?
Ook lekker motiverend....

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:25

Ik sport 3 keer in de week 1,5 uur en de rest zit ik voornamelijk door opleiding en thuis werken. Ik voel me aardig actief vergeleken met wat ik deed voordat ik bij de sportschool begonnen ben. Als ik meer tijd had naast mijn studie ging ik vaker, maar wat niet is dat is niet. Probeer al vaker de trap o.i.d. te nemen i.p.v. de lift of roltrap.

Bewijs dat het werkt is dat ik vanochtend 0,5 kilo was afgevallen t.o.v. afgelopen vrijdag. :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:27

@Poes om je PAL te berekenen telt 1,5 uur sporten echt wel als beweging hoor. Zetrab zit gewoon op gemiddeld actief op die schaal.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:34

xPabloBokt schreef:
Ik sport 3 keer in de week 1,5 uur en de rest zit ik voornamelijk door opleiding en thuis werken. Ik voel me aardig actief vergeleken met wat ik deed voordat ik bij de sportschool begonnen ben. Als ik meer tijd had naast mijn studie ging ik vaker, maar wat niet is dat is niet. Probeer al vaker de trap o.i.d. te nemen i.p.v. de lift of roltrap.

Bewijs dat het werkt is dat ik vanochtend 0,5 kilo was afgevallen t.o.v. afgelopen vrijdag. :)

Goed bezig! :D
Ik ben straks als het goed is afgestudeerd als ergotherapeut, tja, is ook grotendeels zittend werk.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:35

Zertab schreef:
xPabloBokt schreef:

Goed bezig! :D
Ik ben straks als het goed is afgestudeerd als ergotherapeut, tja, is ook grotendeels zittend werk.

Ik studeer Human Resource Management. Ook niet heel beweeglijk :+ wat dat betreft was de horeca beter. Maar daar was weer te veel te eten :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:36

Oeps zit vandaag echt hoog in koolhydraten... dat is echt balen :/

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:37

Zertab schreef:

Boeieeee!

Ik ga zo lunchen. _O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:38

Ik zit met avondeten erbij straks precies op mijn BMR en mijn macro's zijn bijna perfect in balans. Weer tevreden :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 16:38

Vooralsnog hou ik het in de eerste plaats met 6 eet momenten, en niet de hele dag snaaien. Gaat me tot nu toe best aardig af :j

Sporten deed ik al 3 a 4x in de week

Marlinderooz.... dat op tijd :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:40

Ik eet vandaag wel maar 3 keer, maar merk ook dat ik minder tussendoor trek heb dan eerst. Daar ben ik heel blij mee, want ik was echt een vreetmonster hiervoor. Constant zoeken naar eten als ik thuis zat, en dat heb ik nu niet meer :) is best snel gegaan zo die verandering. Het was even een knop omzetten voor mij, maar als hij bij mij eenmaal om is dan blijft hij ook om :+
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 08-01-20 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:40

Zertab schreef:

Maakt niet uit, niet balen! Als je maar onder je onderhoud eet dan is dat prima. Voor afvallen zijn kcal echt leidend! Dus zo lang je geen erge honger hebt straks waardoor je meer eet is er niks aan de hand *\o/*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:41

We zijn gewoon ontzettend lui geworden. Tuurlijk is drie keer per week sporten goed maar we zouden met zijn allen gemiddeld genomen veel meer actief moeten zijn. Al leeft dat nu wel veel meer met alle fithypes en trackers :j

Om af te vallen hoef je niet te sporten e, gewoon minder eten is genoeg. Zelf sport ik graag en veel maar ik ben net opgestapt van een zittende baan en daar ben ik wel erg blij mee.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:41

xPabloBokt schreef:
Ik eet vandaag wel maar 3 keer, maar merk ook dat ik minder tussendoor trek heb dan eerst. Daar ben ik heel blij mee, want ik was echt een vreetmonster hiervoor. Constant zoeken naar eten als ik thuis zat, en dat heb ik nu niet meer :) is best snel gegaan zo die verandering. Het was even een knop omzetten voor mij, maar als hij bij mij eenmaal om is dan blijft hij ook om :+

Ik zit nog steeds in de trek modus. Vooral de tijd tussen 15:00 - 17:30 is echt moeilijk...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:43

poes schreef:
We zijn gewoon ontzettend lui geworden. Tuurlijk is drie keer per week sporten goed maar we zouden met zijn allen gemiddeld genomen veel meer actief moeten zijn. Al leeft dat nu wel veel meer met alle fithypes en trackers :j

Om af te vallen hoef je niet te sporten e, gewoon minder eten is genoeg. Zelf sport ik graag en veel maar ik ben net opgestapt van een zittende baan en daar ben ik wel erg blij mee.

Mwah, 'moeten'. Volgens mij is het gezond om een half uur tot een uur te bewegen dalijks, of dat nu via sporten of wandelen of iets anders is. Vind het ook een beetje... banketstaaf denk ik? Om te roepen dat iemand weinig beweegt terwijl bijv. anderhalf uur sporten 3 a 4 keer per week gemiddeld genomen best goed en best veel is :j. Dat moet je niet omlaag halen imo.

@Zertrab: een vriendin van me had een super handig trucje! Als je trek hebt in iets, geef het dan een punt wat betreft hoe lekker het is. Is dat punt een 8 of hoger, dan gewoon pakken (desnoods met mate). Is het lager, dan is het 't niet waard.
Werkt heel goed!
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 08-01-20 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:43

poes schreef:

Kanttekening: het is niet voor iedereen mogelijk om de hele dag door te bewegen. Denk idd aan mensen met een kantoorbaan. Die kunnen uiteraard in de avonden gaan sporten en tussendoor de trap nemen. In de pauzes blijven staan. Verder houd dat gewoon op.

Ik moet sowieso al met de auto naar mijn werk, gezien élke vacature vraagt dat ik een auto heb omdat ik tussen verschillende locaties/naar mensen thuis moet reizen. Een auto is dus echt een pré in mijn vakgebied.