Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:49

Popstra

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:07

Deodorant was toch ook slecht volgens sommige....zou lymfeklier kanker veroorzaken?? Door de metalen die er in zitten..

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 12:57

NatasjavE schreef:
Askja schreef:
Maar mijn vraag wàt er nu exact zo slecht is aan zonnebrandcrème is nog niet beantwoord. Wie?

Voor je gezondheid of millieu?

Het is goed voor je gezondheid :)

Voor het koraal is het minder goed.

https://www.trouw.nl/nieuws/koraal-ster ... ~bfd8484d/

Dat is dus alleen van toepassing als je naar deze gebieden op vaksntie gaat en ingesmeerd gaat zwemmen. Doe ik niet, om meerdere redenen. Maar wel interessant. En zorgwekkend - dat het water op sommige plekken zo vervuild is met zonnebrandcrème dat het naar kokos ruikt :n Hopelijk aanleiding tot het ontwikkelen van milieuvriendelijker zonnecrèmes

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:55

Askja schreef:
Of een appel of een peer ;-)

Maxima, jij hebt het over dat je bewuste keuzes wilt maken zonder rigide te zijn. Waarop baseer je die keuzes precies? (los van je hier al uitgebreid toegelichte keuze inzake vaccineren)
Ik vraag me bijvoorbeeld af waarom je geen zonnebrandcreme gebruikt. Wat is daar zo slecht aan? En hoe bescherm je jezelf (en je kind) dan tegen schadelijke UV-stralen?
Misschien een beetje off topic, maar ik ben gewoon benieuwd.

omdat alles wat je op je huid smeert aan crèmes etc. wordt opgenomen in het lichaam. En waar ik loop of sta en de lucht en water uit de kraan kan ik niet beïnvloeden, maar alles wat ik op mijn huid smeer wel.

Even een linkje met betrekking tot de schadelijke effecten en ingrediënten van zonnebrandcrème hier:
https://loveli.care/2016-zonnebrandcreme-test/

Ik zorg dat we van 11 tot 15 uur niet lang in de volle zon zijn, dat we lange mouwen en broeken dragen als we wel een keer de deur uit gaan voor langer in de zon. Denk dan aan overhemd, linnen broek etc. En ik laat mijn huid (en die van mijn dochter) langzaam aan de zon wennen vanaf het voorjaar.
Oh en hoedje op....zwemmen in UV kleding en later op de dag, veel in de schaduw etc.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:11

Maxima_S schreef:
omdat alles wat je op je huid smeert aan crèmes etc. wordt opgenomen in het lichaam. En waar ik loop of sta en de lucht en water uit de kraan kan ik niet beïnvloeden, maar alles wat ik op mijn huid smeer wel.

Even een linkje met betrekking tot de schadelijke effecten en ingrediënten van zonnebrandcrème hier:
https://loveli.care/2016-zonnebrandcreme-test/

Ik zorg dat we van 11 tot 15 uur niet lang in de volle zon zijn, dat we lange mouwen en broeken dragen als we wel een keer de deur uit gaan voor langer in de zon. Denk dan aan overhemd, linnen broek etc. En ik laat mijn huid (en die van mijn dochter) langzaam aan de zon wennen vanaf het voorjaar.
Oh en hoedje op....zwemmen in UV kleding en later op de dag, veel in de schaduw etc.

Maar je beseft je toch hopelijk wel dat je lichaam geen magneet is waardoor alles wat je er opsmeert voor altijd erin zit? Je lichaam is ontzettend goed in verwerken van stofjes die er niet horen.

Net als met vaccinaties zal de kans op schade van de zon groter zijn dan eventuele schade van zonnecrème. Dat jij je kinderen langzaam laat wennen en ze niet verbranden wil nog niet zeggen dat er geen schade opgelopen wordt. En tegen de tijd dat je merkt dat er schade is, is het veelal te laat...

Bovendien zijn er wbt zonnebrand ook redelijk groene alternatieven, als je je zorgen maakt om de stofjes.

Ik wacht nog steeds op je reactie op mijn post btw. :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:37

Dat deed mijn opa ook. Langzaam aan de zon wennen, vooral niet insmeren, en hij verbrandde nooit.

Hij heeft nu huidkanker, en het is niet meer te behandelen.

Maar ik zou vooral zo doorgaan....... :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:31

dromertje2 schreef:
T is niet omdat je niet verbrand, dat het niet schadelijk is. Hier smeren we dus wel in, zowel voor de schade op korte termijn, als op lange termijn.

Ik smeer ook nooit. Zit ook nooit in de zon te bakken. Wel fietsen, honden, paarden, tuinieren. Zou ik dan eigenlijk wel moeten smeren? Ik weet t niet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:00

UV straling is toch bewezen schadelijk zonder bescherming? Schijnt zelfs deels door kleding heen te kunnen gaan. Voor mij weegt het risico op huidkanker 100% op tegen het risico op schadelijke stoffen via de zonnebrandcrème. Ik hoop wel dat er meer 'groene' zbc op de markt komt. Ze zijn er blijkbaar al wel. Iemand een tip?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:14

Ja er zijn genoeg merken vrij

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:48

grrrrrrrr :( hele tekst getyped met foto's en links en quotes... vet lang mee bezig geweest.... foepsie.... weg... want ik moet opnieuw inloggen... 8)7

Wat een gezeik!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:58

rien10 schreef:
dromertje2 schreef:
T is niet omdat je niet verbrand, dat het niet schadelijk is. Hier smeren we dus wel in, zowel voor de schade op korte termijn, als op lange termijn.

Ik smeer ook nooit. Zit ook nooit in de zon te bakken. Wel fietsen, honden, paarden, tuinieren. Zou ik dan eigenlijk wel moeten smeren? Ik weet t niet.

Wel insmeren hoor :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:23

Maxima_S schreef:
grrrrrrrr :( hele tekst getyped met foto's en links en quotes... vet lang mee bezig geweest.... foepsie.... weg... want ik moet opnieuw inloggen... 8)7

Wat een gezeik!

Eerst in word :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:38

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:47

Maxima_S schreef:

Wat een gezeik!

Oja, dat ken ik. Balen ... Op te lossen door je tekst te selecteren en te kopiëren direct als je klaar bent met typen. En mocht je dan intussen uitgelogd zijn gewoon weer inloggen en de tekst erin plakken.
Of idd eerst in word werken maar dat is m.i. wat omslachtiger, zeker als je op je mobiel zit.

Resistance, bedankt voor de tip.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:59

Maxima_S schreef:

Wat een gezeik!

Met ctrl + z / cmd + z krijg je het meestal terug :)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:36

Ik begin nu wel te begrijpen hoe het komt dat dermatologen steeds vaker huidkanker diagnostiseren. Al heeft het weinig relatie met vaccineren.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:21

Ja, zo kan je het ook bekijken. Ik bekijk het andersom.... wat is schadelijker? Jaren lang elke zomer zonnenbrand crème en dus de nodige chemicaliën op je huid smeren of zonnestralen op je huid?

Ik houd natuurlijk de UV index in de gaten en hoe meer/dikkere bedekking, schaduw van een grote boom ipv een klein scherm etc, hoe minder UV stralen er verdeeld worden.

Ook weer een overweging waard want wie zegt dat alle chemie de huidkanker niet bevorderd?

En een beetje UV stralen is niet schadelijk, dus alles mijden lijkt me niet nodig nog bevordelijk voor de gezondheid. Gewoon goed oppassen... nu houd ik helemaal niet van het strand of van tijdens de hete middag uren in de zon zitten ofzo...

Ik ga het vanavond nog een keer proberen met mijn antwoord op Imranda.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:23

Maxima's , je wil niet vaccineren omdat je het idee van gif niet kunt verantwoorden voor jezelf, wat doe je dan bij een ziekte waarbij je wel bepaalde medicatie nodig hebt om helemaal beter te worden, ga je dan ook aan de slag met natuurgeneesmiddelen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:33

Astorga schreef:
Ik begin nu wel te begrijpen hoe het komt dat dermatologen steeds vaker huidkanker diagnostiseren. Al heeft het weinig relatie met vaccineren.

Hoezo valt dat te begrijpen?
Vroeger was er geen zonnebrandcreme zoals deze er nu is?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:37

quera schreef:
Astorga schreef:

Hoezo valt dat te begrijpen?
Vroeger was er geen zonnebrandcreme zoals deze er nu is?

Maar waren mensen ook niet zo veel buiten in de zon zonder bescherming. En was de zonkracht ook minder sterk.

En ook vroeger gingen mensen dood aan huiskanker.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:45

Niet eens..
vroeger speelde je de hele dag buiten. Mijn vader werkt in de haven en vroeger in de balen. Niemand die daar met zn flesje zonnebrand liep.
Over uv sterkte wel eens overigens :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:57

Klopt, jaren 80 /90 smeerde men zelfs spul om maar zo bruin mogelijk te worden. Lekker heel de ganse dag bakken in de zon. Wij als kinderen liepen van 9 tot 9 aan het strand omdat mijn ouders surfplanken verhuurden. Toptijd maar werden nooit ingesmeerd.
Er werd pas gesmeerd als men al verbrand was. Voorlichting was er toen nog niet zo
Mijn vader had overigens toen hij eind 50 was wel melanomen op zijn rug die verwijderd zijn.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:58

bigone schreef:
Maxima's , je wil niet vaccineren omdat je het idee van gif niet kunt verantwoorden voor jezelf, wat doe je dan bij een ziekte waarbij je wel bepaalde medicatie nodig hebt om helemaal beter te worden, ga je dan ook aan de slag met natuurgeneesmiddelen?

Ik ga zoveel mogelijk voor voorkomen, energie huishouding schoon, lijf schoon, zo veel mogelijk gezond eten en drinken, work/life balance etc.

Mocht het gebeuren dan ga ik in elk geval eerst eens kijken welke gifpijl ik in mijn leven moet verwijderen en inderdaad natuurlijke bronnen aanboren.

Ik vind dat het ziekenhuis er is voor acute noodgevallen en zal er in deze situatie dan ook gebruik van maken. Bijvoorbeeld een breuk, verwondingen hart klachten etc en dan zal ik zeker mijn lering trekken uit het voorval.

Ik zou bijvoorbeeld geen chemokuur aannemen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:01

Serieus???

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:01

Maxima_S schreef:
bigone schreef:

Ik ga zoveel mogelijk voor voorkomen, energie huishouding schoon, lijf schoon, zo veel mogelijk gezond eten en drinken, work/life balance etc.

Mocht het gebeuren dan ga ik in elk geval eerst eens kijken welke gifpijl ik in mijn leven moet verwijderen en inderdaad natuurlijke bronnen aanboren.

Ik vind dat het ziekenhuis er is voor acute noodgevallen en zal er in deze situatie dan ook gebruik van maken. Bijvoorbeeld een breuk, verwondingen hart klachten etc en dan zal ik zeker mijn lering trekken uit het voorval.

Ik zou bijvoorbeeld geen chemokuur aannemen.

Succes met (eerder) doodgaan dan ;)
Zonder die chemo was ik er nu (6 maanden later) al niet meer geweest. En raad eens.. ik ben er nog steeds en redelijk goed. En ja het is vergif. Maar voor de kanker ook. En aangezien ik hopelijk nog even mee mag doe ik het ermee.

Hoe de tumoren nu groeien bij mij is niet normaal. Zonder chemo was ik er binnen 2-3 maanden niet meer geweest.