Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 14:12

Ik kan me ook echt niet voorstellen dat er ergens een tumor zit.
Ik voel me verder prima,niet ziek ofso. Zolang ik op tijd me ibuprofen in neem ook geen hoofdpijn of zenuwpijn.

Metastasen zijn idd. uitzaaiingen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:33

Of toch eentje achter je oog? Moet je niet aan denken, maar als het vanuit je oog komt dan is het toch of van je plaveiselcel of dus van iets waar ook je helse pijn vandaan komt.

Ik vind het namelijk nog steeds bizar voor woorden dat iemand als jij nooit een scan van je hoofd voor elkaar heb weten te krijgen, en we weten allemaal hoe hard je gevochten hebt voor een beetje meer medische hulp..en maar steeds bot ving. Ik kan je opluchting nu ontzettend hard voorstellen, eindelijk wordt er wat gedaan. Ik zou ook boosheid kennen, omdat het bijna als mosterd na de maaltijd komt. Verdorie! Potjandrie!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 20:31

@Hannanas ik heb weleens MRI scan gehad van me hoofd en oogkassen,máár er is nooit verder naar gekeken.De neuroloog had te weinig kennis van de oogkassen en had de foto's doorgestuurd naar de oogarts en de oogarts wist niet dat ze die foto's ontvangen had toen ik er om vroeg.Ze zag ze pas toen ik op controle was het dus zei.Ze keek er toen vluchtig naar en zei toen dat het óf litteken weefsel was óf een tumor lokatie,maar ze zou gaan overleggen met de radioloog.
Bij de volgende controle vroeg ik om de uitslag,uhm ow wat dom ze was het vergeten.Ze zou het snel doen en dan hoorde ik het wel.
Ik heb tot op heden nooit een uitslag gehoord.
Ik heb de MRI foto's opgevraagd en op dvd laten zetten en opgestuurd naar Rotterdam (na overleg).Ook daar wekenlang geen antwoord, tot ik mijn vraag op kanker.nl zette.Opeens werd ik gebeld door Rotterdam en werd er een belafspraak gemaakt met de oogarts/Oncoloog.Toen hij belde had hij de dvd.nog niet bestudeerd,want hij bekeek hem pas tijdens de belafspraak! Het zou wel vocht zijn zei hij of nog iets,weet niet meer wat dat was.
Dus ik weet nog steeds niet wát het witte boven mijn oog is wat duidelijk groter is met het witte van mijn andere oog.
Werkelijk iedereen ziet dat er een verschil is tussen beide oogkassen,dat er iets niet klopt,maar Zij zien het niet.
Ik had er zelfs een cirkel omheen gezet, helaas.
Ik ben gestopt met vragen wat nou de uitslag is van de MRI scan.

Maar ik ben vandaag heerlijk de hele middag bij de paarden geweest.Met de kinderen die er ook vaak zijn, gevoetbald, spelletje gedaan en ze beetje les gegeven op paard.
Heerlijk met de ☀️ erbij.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:33

Lekker even genieten tussendoor.! Ziet eruit als een heerlijke middag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:54

Heerlijk genieten met paard en kinderen. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:08

Heerlijk joh, dat doe je goed! Die kleine boef op dat paard is schattig <3 .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 11:04

Net gebeld door Poli Oncologie,de afspraak woensdag kwart voor 9 is verzet naar de middag 15.00 uur.
Paar uurtjes langer wachten op de uitslag.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 16:18

Heb ik weer!
De CT scan is gecanceld, alle vloeistof liep mijn arm in, infuus zat ernaast,zat niet in de ader.
De eerste infuus zat er al naast,deed heel erg pijn en dat zei ik dus ook.Hoppa infuus eruit en opnieuw proberen,nu deed het stuk minder pijn,dus zal wel goed zitten.Dat dachten hun dus ook,de verpleger en verpleegster. Ze legde me uit dat als hun de vloeistof gingen inspuiten ik tintelingen zou voelen,ik mocht absoluut geen pijn voelen. Dan moest ik het meteen melden.
Prima,doe ik.Eerst foto's zijn gemaakt, nu komt de vloeistof eraan zei ze.
Ik voelde me bovenarm op pompen! zal wel zo moeten dacht,het deed niet echt pijn,dus dit hoef ik niet te zeggen.
Hun zaten te wachten tot de vloeistof in beeld kwam,maar er kwam niks.Nee logisch,het infuus zat niet in de ader maar ernaast, hij had wéér mis geprikt.
Verpleegster was een verstandige! kwam gelijk naar me toe en zag hoe gezwollen me arm was [popey was er niks bij] infuus moest er gelijk uit.Toen een koude doek er omheen,normaal doen ze dat met een doek met ijsklontjes,maar die waren niet te vinden zei ze. Ze masseerde me arm ook,deed er later een of andere zalf op,gaasjes erop en verband er omheen.
Ze zegt,waarom riep je niet? ik zeg ik moest roepen als het pijn deed,niet als het ging zwellen,ik dacht dat het erbij hoorde.Ik heb een hoge pijngrens,daarom riep ik niet. Ja daar zit vaak het gevaar,een hoge pijngrens.Maar ze vond ook dat ze erbij had moeten zeggen dat het ook niet mag opzwellen.Hebben ze nu ook weer geleerd zei ze. Vanacht voor het slapen gaan weer insmeren met die créme en verband er omheen.Als ik klachten kreeg moest ik gelijk het ziekenhuis bellen.

Nu krijg ik de scan morgen in Harderwijk om 10 over half 2.Ik zeg, er was toch geen plek in Harderwijk? daarom moest ik hierheen.Voor spoed gevallen hebben ze altijd plek zei ze,en ik hoorde daarbij.

Nou nu hopen dat me arm weer normaal word, is nog steeds vrij dik.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:37

tjongejonge wat een gepruts. En inderdaad, vreemd dat je nu opeens wel naar Harderwijk kan

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:43

Bizarre pech zeg. Sterkte morgen!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 16:45

@Kinke omdat ze dagelijks áltijd bepaalde tijden vrij houden voor spoed gevallen.
Dankjewel Pien.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:47

dat weet ik. Raar dat je geen 'spoedgeval' was en nu opeens wel

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:49

Je bent me er eentje gohya _O-
Als je van jezelf weet dat je een hoge pijngrens hebt dan is een raar pomp gevoel toch ook al een alarmbel. Gelukkig morgen herkansing. Hopelijk krijg je nu niet teveel last van je arm.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 17:04

@Hannanas ik dacht dat het erbij hoorde ,dat pompen,net als je je bloeddruk opneemt,pompt het ook op.
Alleen pompt je arm dan niet op maar dat ding om je arm. :D Hahahaha weer wat geleerd, ik zeg voortaan dat mijn pijngrens hoog is.

@ Kinke ja dat vind ik ook wel wat raar. Vandaar dat ik ook zei dat Harderwijk geen plek meer had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:07

Wat een pech zeg! Pfff :\ .
Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen dan maar. Sterkte!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:13

Ah, jammer dat het mislukt is maar fijn dat het nu morgen wel kan.
Heb dat ook eens gehad, met een gewoon vocht-medicatie infuus. Ik voelde er ook niets van. Maar toen ik op mijn bovenarm wilde krabben kwam er geen eind aan de omvang van die arm. ;)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:46

Balen dat t mislukt is. Wel fijn dat ke dan morgen al terecht kan, en nog dichterbij ook. Nu maar duimen dat t morgen wel in 1x lukt

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:05

Hoop dat het morgen goed gaat Gohya, ik duim voor je.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:09

2 keer een infuus naast een ader steken ? >;) B-)
Morgen moet het toch echt van de 1e keer goed gaan dan, kan niet anders :D
Succes !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 20:24

Hij had eerst een Klein beetje vloeistof erin moeten spuiten om te kijken of het goed zat.
Het zwelt nog best, vooral nu me elleboog,maar doet geen pijn.Afbeelding
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:26

Goed hoog houden en crème gebruiken !

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:13

Zo das een beste bult. Lijkt al naar beneden gezakt of niet? Doet nog steeds geen pijn?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:14

Oei wat een pech weer zeg. Houdt je arm goed hoog en probeer nog keer te koelen en vannacht op een kussen leggen.
Vraag morgen of ze als ze twijfelen of infuus goed zit ze willen controleren met echo die scan moet morgen gewoon lukken.
(Je krijgt het heel heet Van die vloeistof en het idee dat je in je broek plast )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:17

Jeetje, net als je denkt dat er niet nog meer tegen kan zitten :=
Wat een pech zeg! Idd goed hoog houden!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:17

:oo die foto's :(:)

Dat is wel schrikken hoor !