Minimalisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 17:19

Net de keukenladen leeg gehaald en schoongemaakt :). Er kon toch het nodige weg, er liggen altijd dingen achterin waarvan je niet eens meer wist dat je ze had en die soms bij apparaten hoorden die allang weg zijn.

cobiie

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 17:55

Mijn oudste dochter is komende week jarig. Het is tweedeling, als eerste gaat nu spullen de deur uit die we gekocht hadden voor tractatie versiering en gift bags.
Daarnaast gaat er natuurlijk weer veel binnenkomen.

Aan klasgenootjes zijn knutselspullen gevraagd, dus dat gaat zeer waarschijnlijk ook dit jaar weer de deur uit omdat het opgebruikt wordt.

Cadeaus had ik zelf gelijk met de sinterklaas cadeautjes gekocht, zodat ik niet een nieuw "koop excuus " zou hebben. Dat is mij eigenlijk wel prima bevallen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 21:29

Ik heb deze vakantie eindelijk de rust en tijd gevonden om de badkamer helemaal op te ruimen en te poetsen. Heb nog heel veel rituals staan dus kan voorlopig vooruit…
Kerstspullen ook al uitgezocht en netjes opgeruimd

Hopelijk morgen m’n zadelkamer even doen, ligt ook genoeg, ben met 2 jonge paarden bezig dus wil alles goed voor het grijpen hebben…
Ik tel niet wat eruit gaat, ook niet wat er in gaat, maar ben er echt wel bewust mee bezig.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:04

Hier vandaag de sokken van de jongste de deur uit gedaan en vervangen met een maat groter die ik al behoorlijk lang had liggen.

Morgen even kijken of ze de grotere maat onderbroek al past (huidige gaat wat strak zitten) dan kan daar de kleine maat ook de deur uit.
Dat ruimt dan ook weer een stapeltje op.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:20

Afbeelding

Hier vandaag begonnen met uitzoeken van alle zooi :wow: :=
Morgen weer verder en dan hoop ik dat in elk geval alles geordend is (Lego bij Lego enz).
Een volle vuilniszak met kleine prullen enz, 2 dozen Oud papier en een volle zak plastic afval staan in elk geval al klaar na vandaag.
Eerst alles ordenen, in een volgend stadium uitzoeken wat er weg kan.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:47

Goed bezig opisop-shop *\o/*

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:53

Ga dit ook even volgen. Dit jaar zo goed als verhuizen naar een andere ( grotere) woning. Echter zonder tuin, dus veel tuinspullen kunnen weg. Vorige week de kelder leeggehaald ( wat kun je een zooi maken :+ )
Vd week de schuur maar, maar dat is ook een gevalletje: Flikker er alles maar in, niemand die het ziet. Daar liggen ook nog heel veel paardenspullen. Alles maar weer een keer op markplaats zetten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 17:05

Gister vs vandaag, het begin is er!

Afbeelding

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 17:14

Wauw super goed zeg!!!

Ik ga ook meelezen! Ik woon erg klein en heb te veel spullen. Heb al veel weggedaan. Maar er moet nog meer weg.

Laatst wel kleding uitgezocht en er kon weer een hoop weg.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 17:23

Het viel mij mee danwel tegen wat er lag, zo heel veel kan er niet weg behalve echt rommel.
We hebben een stuk of 8 van die Ikea bakken met Lego en Playmobil, dat bewaren we voor evt kleinkinderen in de toekomst.
3 bakken speelgoed om uit te zoeken wat er weg kan. De rest wat nu grotendeels in de plastic bakken zit zijn babykleertjes en andere herinneringen uit onze jeugd en ons gezamenlijke leven tot nu toe. En veel houten meubels die niet weg kunnen omdat ze niet van ons zijn.
In onze woonruimtes hebben we wel alles altijd zo leeg mogelijk, dit is bv onze woonkamer+eethoek (Oke hier mooi opgeruimd zo is hij niet altijd :') en inmiddels met kattenmeubel voor de jonge katten)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:20

Ik heb wel een beetje het idee dat jullie in een boom wonen :D
Maar super lekker bezig met opruimen, dat voelt vast fijn!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 21:58

Net even een kast met kinderspeelgoed doorgelopen en 3 flinke dozen aan speelgoed eruit gehaald. Deel gaat naar school, de duplo gaat de verkoop in op vinted, overige kan naar de kringloop.

Hopelijk valt de hoeveelheid die deze week binnenkomt door een verjaardag enigszins mee. :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 23:14

Vjestagirl schreef:
Ik heb wel een beetje het idee dat jullie in een boom wonen :D

:') :') :')

Hahaha ik moest echt even nadenken

Is hier heel normaal :j

Goed bezig cobiie!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 10:43

Afbeelding
Afbeelding

Ligt het aan mij, of is deze hoeveelheid spullen als resultaat van een kinderfeestje met 6 vriendinnen te gek aan worden?
Voordeel is dat de meeste ouders wel rekening hebben gehouden met mijn suggestie van knutselspullen.
Toen mijn dochter vorig jaar naar haar eerste kinderfeestje ging, had ik 1 cadeautje met een waarde van rond de 10 euro meegegeven.
Toen haar eigen verjaardag er achterna kwam en ik zag wat ieder ander besteedde/hoeveelheid aan stuks gaf was ik best verbaasd.
Nu kreeg ik gisteren van 1 ouder te horen dat haar hoeveelheid dit keer zoveel was omdat Kruidvat 50% korting gaf, dus dubbel zoveel spullen voor dezelfde prijs maar toch.
Even snel gerekend, ze heeft gemiddeld 3,5 aantal cadeautjes per kind gekregen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 10:52

Wauw, dat is echt veel idd. Ik denk omdat knutselspullen vaak goedkoop zijn dat het snel veel is...
Hier is het ook ongeveer 10e per kindje. Dat zag ik ook terug op verjaardag van mijn oudste.
Echter ook een meisje met een cadeau van 50e(!) En dan nog een tas met extra cadeaus er naast. Ik was er helemaal ondersteboven van...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 15:35

Ja hier ook. Echt bizar.
Ook met de Sint en kerst. Ze weten van gekkigheid niet meer waar ze mee moeten spelen.

En ik weet niet waar ik het moet laten.
Wat een ellende is dat zeg.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 18:33

Een paar jaar geleden was ik super goed bezig qua minimalisme, ondertussen merk ik dat het 'hebben' er toch weer aardig in geslopen is. Fijn om dan dit topic bij te lezen, en te zien dat het bij zo veel mensen heel goed gaat, geeft weer moed!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:15

Wauw, wat een goed inspiratietopic!

Wij gaan verhuizen en blijken veel, heel veel, overbodige spullen te bezitten. Het nieuwe huis is 1,5 keer het oude huis, maar met minder bergruimte. Er moet dus echt wel wat weg.
Gezien bij het inpakken alles door je handen gaat zijn we daar nu mee bezig.

Ik ben best goed in dingen wegdoen, maar mijn partner is echt een bewaarder... Dat maakt het soms wel lastig. :+

Mijn enige zwakke punt is kleding. "Misschien ga ik dit ooit wel weer passen", jullie herkennen dat wellicht een beetje. Daar moet ik echt nog mee aan de slag.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:39

Ik weet niet over hoeveel kg het gaat, maar als het echt wat werk kost dab wil je daarna vast wel een nieuwe garderobe.
Ik heb enkele dierbare stukken die te klein zijn destijds bewaard en op zolder gelegd, de rest weg gedaan.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:02

Konstantine schreef:
Mijn enige zwakke punt is kleding. "Misschien ga ik dit ooit wel weer passen", jullie herkennen dat wellicht een beetje. Daar moet ik echt nog mee aan de slag.

Mij helpt het me af te vragen hoe lang ik dit al tegen mezelf zeg. En hoe reëel is die verwachting? Is het nog je smaak/stijl?

Anders beter afscheid nemen, minder te verhuizen, een ander er blij mee maken en minder ballast en meer ruimte in je kast.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:11

Ik zeg dit al langer tegen mezelf dan ik graag wil toegeven. Op zich geef ik niet echt om mode, maar realistisch bekeken zijn de meeste van die jurken ook echt niet meer hip en "verdien" ik misschien ook wel wat nieuws als het me inderdaad ooit nog lukt af te vallen (het gaat ook echt wel om 20 kg, dus zal nog wel even duren).

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:15

Dan zou ik de kleding inderdaad wegdoen

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:18

Het hoeft ook niet hip te zijn om nog steeds jouw stijl/smaak te zijn .
Om te zorgen dat je juist geen volle kledingkast hebt, vaak gaat winkelen en meer wil, is juist fijn om je eigen stijl/smaak te ontwikkelen. Dan hoef je dus niet steeds iets nieuws te kopen, omdat het mode is, maar voel je je fijn in wat er in de kast ligt.

Mij gaf het wegdoen van alle overtollige en niet passende kleding, heel veel rust in mijn hoofd (en in de kast). Inmiddels heb ik een hele tijd zo’n 40-50 items die bij elkaar matchen, waar ik blij van wordt en passen.
En koop je zelden iets nieuws, dan mag je juist misschien eens iets extra’s voor je jezelf doen en iets duurzaams en passends voor jezelf kopen.

Dus ik zou opruimen

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:31

Een matchende en goed passende garderobe klinkt als een goed idee. Ik sta heel vaak voor mijn uitpuilende kast te mopperen dat ik niets heb om aan te trekken.
Hier zou ik wel graag eens mee aan de slag gaan, na de verhuizing dan toch zeker. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:16

Toen ik 20kg afgevallen was (die ik ondertussen trouwens ook weer aangekomen ben) vond ik het fantastisch om nieuwe kleren te mogen kopen, om naar winkels te gaan waar ik al jaren niets meer gepast had etc. Doe jezelf een lol en bewaar alleen de ècht sentimentele stukken, en gun jezelf een nieuwe garderobe tegen die tijd <3