Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:12

Ik verdraag ciproxin zelf het best na het eten. Ik heb hem vrij lang gebruikt 2 x 750 voor een aantal weken.
Daarom nam ik hem om 10.00 en 22.00.
Let er wel op dat het niet samen met melk en grapefruit mag.
Het wende bij mij ook.

Bij mij was switchen van antibiotica geen optie vanwege de bacterie.
Als je last blijft houden kun je wel overleggen of er ook een andere was met gevoeligheid.
Zijn hier ook best wel wat mensen ziek inderdaad.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:16

Wat ik me afvraag, kun je wel van de blaasontsteking afkomen zolang je een katheter hebt. In mijn opleiding heb ik nl geleerd dat personen met een katheter sowieso chronische blaasontsteking hebben. Juist door de katheter.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:45

Dat kan. Met een verblijfscatheter is een urinesediment altijd verontreinigd. Maar met intermitterend, in/uit in de volksmond, juist niet.
Dit wordt gedaan omdat er dan minder infecties zouden moeten zijn. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen op de regel.

Maar met een katheter heb je niet per definitie een blaasontsteking. Als iemand met een katheter een blaasontsteking krijgt wissel je tijdens de kuur, meestal op het einde de katheter om weer "schoon" te beginnen.

Met een urinesediment worden andere dingen bepaald dan met een kweek.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:12

Oké bedankt voor de uitleg.

Ts ik vind je zo ontzettend dapper en sterk. Via pb al eerder gezegd, maar wil het nog eens benadrukken.
Ik gun je zo dat je weer pijnvrij bent!!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 00:31

Vandaag de pillen na het eten genomen, tot nu toe nog niet het idee dat het verschil maakt :( Voel me zooo slecht... Na het nemen van de pillen voel ik me een stuk slechter, tegen de tijd dat ik de 2e moet nemen gaat het ietsje beter, dus ik dacht zeker te weten dat het door de AB kwam. Maar nou doet m'n oksel ook pijn en volgens mij zijn m'n klieren daar ook opgezet, dat lijkt me niet door de AB te komen, misschien dan toch sowieso niet fit...
Had vorige nacht ook heel veel buikpijn en m'n plasbuis stond in de fik, dus ik dacht dat er wel minstens een liter in m'n blaas zou zitten. Gekatheteriseerd; 150 ml en zo helder als melk... Met m'n blaasontsteking gaat het dus ook nog prima. Genoeg om uit te kiezen als oorzaak van waarom ik me kl*te voel :') Stomme is dat het er overdag een stuk beter uit ziet, wel sneeuw als ik de zak tegen het licht houd en afentoe even dat het in de slang troebeler is en dan weer een stuk meer helder, maar zeker niet helemaal wit.

Bedankt Bontesok! Momenteel wisselen de goede momenten zich wel vaak af met momenten dat ik mezelf een flinke schop onder m'n kont moet geven, maar dat gaat vast snel beter als ik me weer beter voel :j

Oh, bedenk me nu ook dat ik nog op een paar pb'tjes moet reageren |o Dus degene die me gepb't heeft en nog geen reactie heeft; Komt zsm :=

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:59

Bedoel je zo troebel als melk? Of helder als water?

Hoe voel je je vandaag?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 14:13

Zo helder als melk :Y) Troebel dus idd. 'T was gewoon echt niet meer doorzichtig, net melk.

Ik voel me vreselijk... :( Hele nacht niet geslapen, meerdere keren overgegeven... Moest van de thuiszorg het ziekenhuis bellen, dat heb ik vanochtend gedaan. Ben nu aan het wachten tot ik terug gebeld word door de arts :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:15

Maar daar ben je toch ook belabberd van..
Zou het inmiddels niet iets helderder moeten zijn?

Heb je even gebeld met de poli?

Edit: sorry, las je onderste zin blijkbaar niet!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 14:39

Arts heeft net gebeld. Hij heeft me aangemeld bij de SEH. Even wachten op de thuiszorg, dan even gauw douchen en dan die kant op... Mocht gelukkig nog wel eerst douchen, maar moest niet te lang wachten.

Hij zei dat het misschien beter was om me op te nemen en AB via infuus te geven. Omdat de blaasontsteking nu echt wel beter moest zijn...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:44

Sterkte klinkt als allergisch voor deze ab. Herkenbaar hier, een verkeerde ab is meteen zo ziek worden.

Hopelijk via infuus op te lossen zo

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:44

Fijn, actie!
Sterkte!

Je zou kunnen informeren of je AB via infuus thuis kunt krijgen. Mijn vader heeft dat ook wel eens gehad. Dat zit dan in een rugzak, dus je zit niet aan zo’n stomme paal vast...

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 14:45

Jeetje joh, het zit jou echt niet mee. Wat een ellende allemaal. Ik hoop voor je dat je dat infuus krijgt en dat je dan nu echt eens van die ontsteking af komt. Sterkte!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:21

Klinkt eerder als nierbekken ontsteking als je je zo beroerd voelt.. sterkte in elk geval en laat even kijken of er geen andere (tijdelijke) oplossing is voor het katheteriseren want dit helpt je absoluut niet..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:37

Je bent een bikkel die gewoon doorloopt! Maar fijn dat je opgenomen wordt meid! Vond het al niet echt normaal klinken!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 15:45

Sterkte!! Hoop dat je er nu echt vanaf komt!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:57

Goed gehandeld. Beterschap!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:19

Hopelijk kunnen ze je vertellen waarom je je zo ziek voelt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:23

Fijn dat je opgenomen bent, ik zou daar lekker blijven liggen en ze eerst maar eens laten uitzoeken waarom je zo beroerd bent.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:26

En dooorrrr. :(:)
Het zit je niet mee, zeg.
Maar hopelijk nu wel.
Veel sterkte. Je doet het goed.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 22:22

Nou, na vanaf half 4 tot 8 uur op de SEH gezeten te hebben; Weinig opgeschoten... En dus ook toch niet opgenomen.
Ik kwam daar, er is bloed geprikt, gewoon buisjes en 6 flesjes om bloed op kweek te zetten om te kijken of daar geen bacterie in zit. En urine op kweek gezet. 2 Paracetamols gekregen.
En onderzocht door de Arts assistent.

Poosje later kwam arts assistent terug, ze had overlegd en er was nog een ander soort AB die uit de vorige kweek gekomen was. Dus over op die.
Bloed was goed.

Reageer wss gewoon slecht op de ciprofloxacine, daardoor zo beroerd nu. En verder komt het er nu een beetje op neer dat als ik hierna nog klachten houd van een blaasontsteking, dat dat irritatie is door de ontstekingen en niet meer door een bacterie. Die moet dan echt wel dood zijn. Tja, dat blijkt uit alle kweken die de afgelopen tijd gedaan zijn.

Ik doe steeds mijn best om positief te blijven, maar momenteel zit ik er helemaal doorheen... Niet omdat ik persé opgenomen wou worden, maar omdat ik dacht dat er nu écht alles op alles gezet zou worden om te zorgen dat ik 100% zeker van die ontsteking af kom... Maar nee, de zoveelste kuur en nu een beetje de boodschap; Hierna nog klachten? Tja, jammer, maar niks aan te doen. Niet; Neem contact op als het niet beter gaat, laat je urine na de kuur opnieuw op kweek zetten, nee, gewoon; Niks..

Ik ga steeds meer op zien tegen het testen van de neurostimulator... Want als dat ding niet werkt, of niet voldoende werkt, dan moet ik de rest van mijn leven zo doorgaan. En dat idee maakt me heel verdrietig, omdat ik weet dat ik niet zo lang positief kan blijven... Dat gaat fout. En nee, ik heb geen plannen om mezelf iets aan te doen, voordat iemand zich nu kapot schrikt en denkt dat ik iets van plan ben. Maar ik ben daar bang voor... Juist omdat ik het niet wil.

Edit; Nu 2x pd 960 mg co-trimoxazol, voor 5 dagen.
Laatst bijgewerkt door J1995 op 07-12-18 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:25

Wat heftig ts. En wat is je wanhoop en onmacht goed voor te stellen. Hele dikke knuffel en gun jezelf tijd om er even flink doorheen te zitten. Dat mag echt in deze situatie. Sterkte..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:33

:(:)

Jeetje, een never ending story... Elke keer als je denkt dat er een oplossing komt, komt ie toch weer niet.
Je mag er nu echt wel even doorheen zitten en eens flink janken of schreeuwen.

Je hebt trouwens grote kans dat je met de neurosimulator juist wel de goede kant op gaat, dus geef de moed nog niet op.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:41

Ik wil je even een dikke knuffel geven meid :(:)

Ik heb geen medische kennis en kan je daar ook geen advies in geven. Maar ik lees wel altijd stilletjes mee.

Goed van je dat je het rotgevoel wel toelaat. 't Is niet niks en echt niet gek dat je momenten hebt dat je er even helemaal doorheen zit.
Misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar heb je al psychogische hulp?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:47

Ts maandag gewoon weer naar het ziekenhuis bellen en vragen of uroloog je terug kan bellen.
En dan uroloog vragen of na de kuur je urine toch gewoon onderzocht kan worden. Vooral voor je eigen gevoel om te weten of het echt schoon is.

En geef het maandag ook even door bij apotheek dat je hier niet tegen kan kan het in het
Systeem gezet. Nu weet je de naam en klachten nog maar mijn ervaring is dat mensen het na een paar jaar vergeten zijn.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:03

:+: knuffel ts.

Houd moed, houd hoop.
Stel dat de neurostim wel werkt, en je hebt nog blaasontsteking dan zou ik als jou was kijken naar bacteriofagen. Echt enorm goede resultaten mee met dat soort infecties.