3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Snow_White

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 04:44

Welkom Melissa!

Kreeg vandaag een flyer in huis dat de FitBit Charge 2 in de aanbieding is.. Heb hem dus ook meteen gehaald :')

Mijn lijstje van vandaag:
O: Ei muffin
T: Banaan
L: 5 kipgehakt balletjes met gemixte groenten
T: 100g Griekse yoghurt
T: Energie reep
T: Klein chocolade croissantje
A: Klein biefstukje met groene bonen & kikkererwten
T: Groene thee water ijsje
Totaal: 1812 kcal

B: 10.000 stappen & een uur gereden

Het was erg druk op het werk en ben meteen doorgereden naar stal, hierdoor dus iets meer tussendoortjes als normaal.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 05:00

Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje af en toe mee en ben ook bezig met wat gewicht te verliezen sinds maart.
Heb mijn voedingspatroon gezonder en vooral groener gemaakt en houd bij hoeveel kal ik ongeveer eet per dag. Ben nu 6 kilo kwijt *\o/*

Heb een vraagje alleen want ik werk onregelmatig en dat betekend ook nachtdiensten. Ik moet zeggen dat ik het dan lastig vind qua eten. Omdat ik veel meer uren op ben achter elkaar de eerste nacht voornamelijk en je biologisch de boel op zijn kop zet krijg ik behoefte aan meer kal terwijl ik niet actiever ben. Misschien zelfs wel passiever dan normaal.
Zijn er mensen die nachtdiensten draaien en hoe gaat dat bij jullie? Hebben jullie misschien tips?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 05:27

Ik heb ook een vraagje,
Vandaag ben ik vanaf 7 uur tot 20:30 niet thuis, en daarna eet ik een (wat kleinere) portie chicken tonight, en ik heb 4 broodjes mee, en een fles water.
Ondertussen kom ik op amsterdam Sloterdijk en Rotterdam centraal. Vanaf rotterdam reis ik weer terug naar Hoorn waar ik eerst een uur dansen ga, voor ik naar huis ga.
Nu zie ik best wel in dat 4 broodjes tussen 7&20:30 heel weinig is, vooral omdat ik nog een uur ga dansen. Maar wat kan ik op de stations eten? Lepel/mes/vork is geen probleem maar ik ben bang dat ik niks kan vinden wat echt nog een beetje gezond is.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 05:44

Neem wat fruit mee? Of koop van die zakjes/bakjes met fruit.
Of soms verkopen ze yoghurt (soms met granola) en daar zit dan een lepeltje bij (of die neem je zelf mee).
Of je neemt een breaker.
Of een sultana
Of een kant en klare salade (neem vork mee).

Zoveel opties toch? Zeker Rotterdam Centraal stikt van de tentjes en heeft volgens mij best een grote AH to go.

@Newallure, ik kan je helaas niet helpen. Toen ik in de discotheek werkte zorgde ik vooral dat ik laat avond at en genoeg dronk (non alcohol) en dat was het wel denk ik.

Ik heb vandaag een ''stoute'' lunch. Maar had er ZO'N zin in. Footlong subway Seafood Sensation.
Had gister te weinig kcal dus vandaag compenseer ik ze :j

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:22

Omdat het hier toch ook wat over sport gaat... Ik werk met een polar a360. Nu merk ik soms wat storing in de hartslagmeter en wil daarom nog 1 voor rond de borst aankopen. Weet iemand of hij ook van polar moet zijn om te kunnen koppelen? Aangezien die nogal prijzig zijn :+

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:40

DeEenhoorn schreef:
Ik heb ook een vraagje,
Vandaag ben ik vanaf 7 uur tot 20:30 niet thuis, en daarna eet ik een (wat kleinere) portie chicken tonight, en ik heb 4 broodjes mee, en een fles water.
Ondertussen kom ik op amsterdam Sloterdijk en Rotterdam centraal. Vanaf rotterdam reis ik weer terug naar Hoorn waar ik eerst een uur dansen ga, voor ik naar huis ga.
Nu zie ik best wel in dat 4 broodjes tussen 7&20:30 heel weinig is, vooral omdat ik nog een uur ga dansen. Maar wat kan ik op de stations eten? Lepel/mes/vork is geen probleem maar ik ben bang dat ik niks kan vinden wat echt nog een beetje gezond is.

Ik ga als meelezer even inbreken.

als je 15 min overstaptijd hebt en een gezonde maaltijd wil: tegenover het station zit vapiano (plein oversteken, in Plaza gebouw). Je kunt daar sinds kort online bestellen en de tijd kiezen. Kun je dus al in de trein doen. Als je een basic pasta kiest en bijv kip toe laat voegen heb je een prima en gezonde maaltijd.

Wil je wat lager in koolhydraten heeft de appie to go genoeg. Sowieso dingen als kwark en skyr. Ze hebben ook proteïne potten: een klein potje van 1,5euro met 2 eieren en spinazie of een kleine potje met zalm en een eitje. Daarnaast hebben ze volgens mij ook eiwitrepen. En genoeg salades/fruit. Salades kun je overwegen de dressing weg te laten.

Op het station heb je ook nog Julia's zitten: pasta bar. Ook daar zijn echt wel wat gezonde opties.

Genoeg opties hoor :j
Laatst bijgewerkt door Maartje__ op 15-06-17 07:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:41

Op de stations is zat gezonds te koop, dus dat moet wel goed komen :j

Nachtdienst lijkt me ook lastig, geen ervaring mee dus ook niet echt tips.

Goldwyn kan me voorstellen dat als je al niet lekker in je vel zit, het commentaar niet zo lekker overkomt. Maar iedereen heeft het net de beste bedoelingen.

Ik lees nu al een paar keer "maar ik ga echt niet tegen mn zin eten". Maar dat hoeft toch helemaal niet? Sls je gewoon wat kcalrijkere producten eet op de momenten dat je wel eetlust hebt ben je ook al een heel eind. Doen alsof je niet aan meer kcal kan komen vind ik dus persoonlijk beetje onzin. En dan bedoel ik niet als je sporadisch een keer een karig lijstje hebt, maar meer als dat regelmatig gebeurt.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:57

Even een egopost, reageer morgen weer wat uitgebreider. Heb een beetje haast haha.

O: Koffie
T: 2 mandarijnen en een noten proteïne bar
L: Stuk tijgerbrood met gerookte kip, sla, komkommer en beetje mayo. + 50 gram gezouten pinda's
T: Kippenpoot :')
T: Koffie
A: pasta met rundergehakt, tomaten uit blik, paprika, champignons en jamie oliver saus, oh en beetje parmezaanse kaas
T: handje nacho's met dip + waarschijnlijk stuk of 3 vodka lemonade mixjes. Gaan m'n verjaardag nog een beetje vieren. :)

Kan beter, maar voor mijn doen al heel goed. Aangezien ik gerust een hele dag op enkel ongezonde lunch en nog ongezondere avondeten kan doen. (die lijstjes plaats ik ook liever niet :o )

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 09:47

finnens schreef:
Klopt Imandra! :P Denk dat er misschien voor een volgend topic wel iets toegevoegd kan worden over de invloed van enorm karige lijstjes op pubers/kinderen. Omdat het wel een onderwerp is dat steeds weer maar boven komt. Geen verwijt hoor! maar misschien handige aanvulling. Vind je OP goed gemaakt :D

Thanks! Kan nu ook nog trouwens. Moet er alleen even een mod voor benaderen. Heb jij zin om het te schrijven? Dan zorg ik dat het in de OP komt :D

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:20

Ik kan op mijn telefoon even niet snel terug vinden welke bokkers het deden, maar gisteren water met een scheutje citroensap geprobeerd: IK WIL NIET MEER ANDERS.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:36

Wel zo slecht voor je tanden haha, ik dronk het heel dun maar mijn tandarts zag het meteen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 11:37

borstnoot schreef:
Ik kan op mijn telefoon even niet snel terug vinden welke bokkers het deden, maar gisteren water met een scheutje citroensap geprobeerd: IK WIL NIET MEER ANDERS.

In plaats van citroensap zou je ook kruiden zoals munt of basilicum erin kunnen doen, of fruit zoals aardbei!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:37

Ik von dat dus echt niet lekker. Net als fruit door je water heen. Maar nou vind ik sowieso water al jarenlang lekker om te drinken. Ook toen ik niet bezig was met afvallen dronk ik al voornamelijk water. Beter dan frisdrank, af en toe glaasje heerlijk. Maar dan ben ik er ook wel weer klaar mee.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:39

secricible schreef:
Wel zo slecht voor je tanden haha, ik dronk het heel dun maar mijn tandarts zag het meteen.

In juni moet ik naar de tandarts, dus eens zien wat ze er van zegt. Ik heb wel echt een heel sterk gebit (praise the lord) dus misschien heb ik er niet veel last van. :') (hoezo goedpraten?)

Dat fruit (en kruiden) heb ik niet zo veel mee, wel geprobeerd, maar ik vond het echt wat te slap smaken ofzo.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:50

Ja, ik kan dat ook niet doen hoor.. citroensap zovaak.. dan blijft er niets van m'n tanden over. :=
Ik doe (heel slecht waarschijnlijk) een teeny tiny scheutje siroop?? (cordial) in m'n water. De 0 kcal variant. Ja, ja er zal vast aspertaam inzitten.. maar het krijgt me wel aan het drinken. Ik heb het over ongeveer 1 of 1.5 theelepel op 750 ml. Dus vind het dan wel meevallen. Puur voor het smaakje, want anders kan ik het echt voor elkaar krijgen om 7 uur lang niets te drinken.
Merk ook nu ik m'n fles soms vergeet dat dus weer gebeurd. Het ding moet letterlijk aan me vast kleven anders drink ik niet. :=

Heb vandaag echt weer een rotdag (emotioneel) qua eten zit ik nog goed..
O: Yoghurt bakje 125 gram geloof ik (99kcal)
L: Footlong Subway Seafood sensation (met sla, spinazie, uien, paprika, tomaat, old english kaas & garlic aioli + thousand island saus := ) (887 kcal?)
D: zelf gemaakte tomatensoep :) met 1 snee brood (geen boter.. is op! En kaas is ook op. Arme ik haha!) (400 kcal)
T: Glas wijn (125 kcal)

Ik zou vandaag het liefste een hele zak gummieberen of winegums naar binnenwerken. M'n vriend is ook weg vandaag op werk trip dus het was de ideale kans. Een geluk dat ik geen zin heb om naar de supermarkt te rijden. Misschien trakteer ik mezelf op een mini chocolaatje van Whitakers (15 gram - 85 kcal). Even zien hoe de avond verloopt.
(edit: moet er voor uitkijken dat het zich niet doortrekt naar morgen en dat ik met een zak wine gums op het werk zit..)

Ga nu de netflix serie ''Addicted to Food'' kijken... dat trekt me meestal weer bij :=
Laatst bijgewerkt door Nagini op 15-06-17 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:52

Ik heb t net geprobeerd, maar was er niet weg van. Met aardbei en basilicum vind ik wel echt lekker, maar diurt vrij lang voor er genoeg smaak aan zit, en dan duurt t ook niet lang meer voordat t juist niet zo smakelijk meer is. Dus doe t uiteindelijk niet vaak.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 12:03

Ik drink ook altijd gewoon water hoor :j
Weet dat ons mam er altijd vanalles ingooit bij familiefeesten, vandaar.

@Nagini: aspartaam is niks mis mee hoor ;)

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:04

Ik gooi regelmatig een paar bevoren aardbeien in mijn water (van Jumbo uit het vriesvak), maar daar komt bij mij iig genoeg smaak vanaf. Wordt me zelfs te zoet als ik meer dan 2 a 3 aarbeien gebruik. Maar ik vind een vleugje smaak dan ook wel het lekkerste, hoeft voor mij helemaal niet sterk.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:31

IMANDRA schreef:
Ik drink ook altijd gewoon water hoor :j
Weet dat ons mam er altijd vanalles ingooit bij familiefeesten, vandaar.

@Nagini: aspartaam is niks mis mee hoor ;)

Ach ik dacht zeg jet even uit voorzorg want er zijn mensen die gaan uit hun pan als je het ook maar over light of zero producten hebt. :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:33

borstnoot schreef:
secricible schreef:

In juni moet ik naar de tandarts, dus eens zien wat ze er van zegt. Ik heb wel echt een heel sterk gebit (praise the lord) dus misschien heb ik er niet veel last van. :') (hoezo goedpraten?)

Dat fruit (en kruiden) heb ik niet zo veel mee, wel geprobeerd, maar ik vond het echt wat te slap smaken ofzo.

Gewoon drinken met een rietje. Ik heb mijn tandarts er nooit over gehoord... :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:05

Oh god Nagini je lunch <3 Krijg er spontaan zin in :+

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:08

Even een tip als je water met citroensap wil drinken: met een rietje! Zorgen dat het je tanden niet raakt

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:21

Jullie gaan zo hard, kan het niet allemaal mee lezen! :D

Afgelopen dinsdag was een flinke wake up call. Ik heb geen weegschaal thuis, wilde me niet te obsessief gaan wegen en aan de hand van kleding weet ik wel of het de goede kant weer op gaat.
Nu moest ik naar het ziekenhuis en daar wilden ze m'n lengte en gewicht weten, dus op de weegschaal. Schrok me dood.
Nu al 2 dagen ernstig weinig gegeten en gister 22.587 stappen gezet van schrik.

Aan de bak dus...

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:12

Het heeft mij nooit echt aangetrokken, water met citroensap B-)

Sowieso drink ik gewoon graag water, nooit echt moeite mee gehad.
Wij hebben wel zo'n fles staan waar je fruit in kan doen, misschien toch maar eens proberen :)

Ik merk dat ik mijn zelfbeheersing/doorzettingsvermogen wel goed heb terug gevonden! Bij ons op het werk staat bijvoorbeeld altijd een grote bak met snoepjes voor de kinderen, maar iedereen snoept daar uit. Ik dus ook. Maar ik heb jullie tips toegepast en tegen mijzelf gezegd dat die snoepjes het niet waard zijn en nu blijf ik er van af :)F

En een collega van mij heeft zondag een verjaardag van zijn oma (ineens, wanneer het 30 graden wordt uhu :') ) en vroeg dus of ik voor hem wilde werken. Dubbel uitbetaald, kan het geld goed gebruiken dus ik zei ja. En toen zei hij dat ik een taartje zou krijgen en zonder er eigenlijk overna te denken zei ik gelijk 'nee dankje, hoeft niet'
Terwijl ik het eerst waarschijnlijk wel geaccepteerd zou hebben :D

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Een kiwi en een bakje kvarg
L: ijsbergsla met komkommer, geraspte wortel, tonijn en hüttenkäse
A: Pasta salade met 3 kleine kipkluifjes
T: klein reepje chocolade
T: Skyr bosfruit
T: schaaltje happy beans bonenmix

Mijn ontbijt en lunch viel kariger uit qua calorieën dan ik had verwacht, dus ik moest savonds een klein beetje compenseren :Y)

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 07:58

Ik ben sinds 2 dagen gestopt met koolhydraatarm. Gister was ik nog 400 gr afgevallen en vandaag zit er opeens 900 gr aan. :\
Ik weet dat het waarschijnlijk vocht is, maar kan het toch niet zo goed hebben.