Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Supervixen schreef:Mixje90 word je niet onzeker als je van tevoren zo weinig traint?
Voor de halve marathon loop ik van tevoren echt wel een aantal keren 16-18km zodat ik weet dat het gaat lukken.
beert schreef:Dat is ook weer waar. En ik had al nooit gedacht dat ik dit überhaupt zou kunnen. En dan vooral omdat ik altijd meer ben van het functioneel rennen (bijvoorbeeld als je een trein dreigt te missen)
![]()
Maar inmiddels vind ik het ook gewoon leuk. En even lekker ook om alleen te zijn en mezelf uit te dagen.
hwn schreef:@Mixje, als je niet graag lang traint, kan je mss de trainingsschema's van Sportrusten es downloaden? Die trainen voor marathons korter maar sneller (max. 16 km). Ben zelf trouwens ook geen fan van lange trainingen, volgens mij stijgt het blessurerisico eerder met de afstand dan met de snelheid.
Qua eten en drinken (ook gels en zo) hoorde ik al tips dat je die eerst op training uitprobeert, ik ken er al die op wedstrijd moesten kotsen door een verkeerde reactie op iets van eten.
beert schreef:Daarom heb ik me nu ook aangemeld voor de 10k ipv de 5. Ik denk ook dat ik beter ben in grotere afstanden dan in snellere tijden.
Maar jij zit al aan de halve marathon dus?
Ik gebruik Runkeeper trouwens en nu ook de Polar app
Greetje63 schreef:wings for life is inderdaad een heel leuk principe.Heb hem in 2016 gelopen. Jammer dat ze in 2017 niet een lang parcours hadden maar kleinere rondes.
.
hwn schreef:@Beert, heb je je hartslagzones laten bepalen door een test? Want anders zijn die zones niet altijd betrouwbaar. Zone 5 is idd wel hoog, ik haal die maar bij pittige intervallen of op wedstrijd, maar ik ken ook een afstandsloper die een rusthartslag heeft van in de 50, maar bij joggen gelijk richting 170 gaat, terwijl hij zich totaal niet vermoeid of buiten adem voelt.
Anders eens eventjes bewust op lage hartslag hardlopen gedurende langere afstand (ook geleidelijk opbouwen natuurlijk), en zien of het daarna ook op normale snelheid verbeterd is.