Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:04

Ibbel schreef:
Eens met dat je geen 6 kinderen nodig hebt voor een oude dag. Maar voor een stabiele populatie heb je wel 2,nogwat kinderen per gezin nodig.

Met al die giga gezinnen compenseert dat prima lijkt me :=

Ik vind trouwens de columntitel nogal misleidend. Sure, Jesse heeft 2 kinderen (als je er dan neemt, vind ik max 2 nog redelijk om bovengenoemde reden) maar Buma heeft er ook 2, Segers 3, Roemer 2. Van der Staaij heeft twee geadopteerde kinderen, dat valt me dan weer mee van hem. Anyway, beetje flauw om op Klaver af te gaan geven om een verhaal dat 99% over wat anders gaat :o

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:07

Ze halen Jesse aan omdat hij zo 'groen groen, milieu milieu' is, toch? Vind het best logisch dat hij dan aangehaald wordt, niet een van die anderen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:08

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:09

watchthesky schreef:
Ze halen Jesse aan omdat hij zo 'groen groen, milieu milieu' is, toch? Vind het best logisch dat hij dan aangehaald wordt, niet een van die anderen.

Precies, dat is de reden.
Wil je de wereld redden dan is dat geen vervuilers er extra bijzetten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:10

Ik vind hier bij ons in het westen brullen om voortplanting t.b.v onze eigen oude-dagvoorziening terwijl er elders ter wereld mensen niet eens in de buurt komen van een pensioengerechtigde leeftijd echt redelijk misselijkmakend.

Waar gaan we 'ons' laten? De jeugd kan nu al nauwelijks geschikte woonruimte vinden en betalen. En wat gaan 'ze' eten? Geen paniek, gewoon nog een paar varkens en kippen extra erbij in de bio-industrie maakt ons niet uit. We zitten er tenslotte niet zelf.

En, waar niemand aan denkt: wie gaat 'hun' verzorgen? Er zijn nu al te weinig artsen. Verplegend personeel is nauwelijks te vinden. Gaan we gewoon robots inzetten, dat weet ik best! ;)

Maar klinkt dit jullie normaal in de oren? De wereld vernietigen, dieten ophokken, robots voor onze verzorging? En dat allemaal omdat we ons zonodig op dergelijk grote schaal moeten voortplanten!

geerke

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:35

ik ben 52...nooit kinderen gewild.Vanaf mijn twaalfde al niet.
Niet dat ik er een hekel aan heb,maar een uurtje is net genoeg.Vind honden en paarden gewoon veel leuker.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:36

Ik wilde op mijn zesde een reageerbuisbaby. Leek me wel makkelijk, niet dat gedoe met zo'n dikke buik enzo. Wist ik veel dat je alsnog het kindje zelf moet 'uitbroeden' :')

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:01

ik word dit jaar 35. wij hebben ook de keuze gemaakt om geen kinderen te nemen. mijn man staat er gelukkig ook achter. ik heb niks met kinderen ik erger me er wel zo aan als ze jammeren omdat ze hun zin niet krijgen. in de familiie ook wel neefjes en nichtjes, en de ouders met hun ""vrije opvoeding"" ze breken je lettelijk het huis af. hier komen ze eigenlijk nooit gelukkkig. ik had eens een discussie met mijn schoonzuster ze was hier met haar zoontje van toen 2. ik had een mooie porseleinen pop voor sier in de kamer te staan hij zat er steeds aan. toen ik zei dat ik dat liever niet had, en dat ie daar niet geschikt voor was om mee te spelen. was het van ach maakt dat uit en moet kunnen vind ie leuk. pardon? iss mijn spul := en altijd dat kinderpraat. zie ze liever gaan dan komen. :wave: ik heb er niks mee. en ook zo brutaal tegenwoordig. wij hadden vroeger nog respect voor ouderen. :\ heb wel opmerkingen gehad van colegas een paar jaar terug of het geen tijd werd voor kinderen. ben zelfs een geweigerd voor een baan, ik werkte als uitzendkracht. al een paar jaar bij hetzelfde bedrijf, en toen ik vroeg of ze me zelf niet konden aannemen werd er gezegd, van nee. ik was dan een vrouw en zou binnenkort dan wel kinderen krijgen, ze hadden dan niks aan personeel wat dan partime wou werken ivm met kinderen :roll:
Laatst bijgewerkt door OleJon op 11-04-17 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:05

Captain schreef:
Magrathea schreef:
Openen op eigen risico :=

http://imgur.com/gallery/WClWZfb

Oh ieeeeh! Ik vind zwangere mensen zo vies.. :') (Of mag je dat niet zeggen?)

Je mag het best zeggen, maar ik vind het nogal maf.
Ik vraag me wel eens af of het iets met de stedelijke levensstijl van doen heeft. Leven in een brandschone omgeving, eten van steriel voedsel, ver van de natuur, zaken als geboorte, ziekte en sterven geinstitutionaliseerd, dat mensen zulke doodgewone zaken "vies"zijn gaan vinden.
Een zwangere vrouw "vies", een verkouden kindje "walgelijk" etc.
Vreemd.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:11

Ik moet wel zeggen dat ik me stoor aan dat eeuwige vasthouden van die buik. Hij zit aan je vast, hij loopt niet weg!
Maar vies? Nah, het zal niet toch? Iedereeen heeft een douche thuis, neem ik aan :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:12

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:
Baarmoeder en baarmoederhals. Of het baarmoederslijmvlies.

Baarmoeder allen is in principe voldoende meen ik al is dat niet altijd mogelijk om te doen. :)
Baarmoederhals mee er uit heeft bovendien het voordeel dat je al één vorm van kanker minder kan krijgen.

Als je de baarmoederhals laat zitten kan je alsnog licht omgesteld worden omdat zich daar ook baarmoederslijmvlies zit.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:13

Kuggur schreef:
Ik vraag me wel eens af of het iets met de stedelijke levensstijl van doen heeft. Leven in een brandschone omgeving, eten van steriel voedsel, ver van de natuur, zaken als geboorte, ziekte en sterven geinstitutionaliseerd, dat mensen zulke doodgewone zaken "vies"zijn gaan vinden.
Vreemd.

Is idd ook voor een deel wat je gewend bent. Vind van die programma's waarin mensen geopereerd worden vies om alleen maar naar te kijken, maar assisteren bij een keizersnede van een koe vind ik geen probleem.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:41

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:44

[/quote]

Oh ieeeeh! Ik vind zwangere mensen zo vies.. :') (Of mag je dat niet zeggen?)[/quote]
Vreemd.[/quote]

Ik denk dat je vies anders moet opvatten. Niet als in onhygiënisch maar het ziet er gewoon nogal smerig uit :+ Ik zag laatst een handje tegen de buikwand aandrukken nou daar werd ik ook gewoon misselijk van hoor. :Y)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:45

Ik ben niet zo fel gekant tegen snotjes en dingen, zolang ik er niks mee hoef te doen. Zwangere buiken vind ik soms wel errug oncharmant, maar dat is meer een ''neeeeeejjjj je zal het maar hebben' gevoel. Vooral als het een flinke knoeperd is, uitpuilende navel en een aalstreep heeft en een portie striaie. Of de aftermath buiken, brrr..

Ik veroordeel een ander daar niet op, maar versterkt wel mijn ''niks voor mij'' gevoel.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:46

_San87_ schreef:
Als je de baarmoederhals laat zitten kan je alsnog licht omgesteld worden omdat zich daar ook baarmoederslijmvlies zit.

Om te voorkomen dat je vroegtijdig in de overgang komt na verwijderen baarmoeder laten ze 1 (of 2 weet ik niet zeker, geen zin om vriendinnetje te vragen) eierstokken zitten.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:46

Haha ik heb hetzelfde, ik heb er iig niks mee, alhoewel ik van een schoppend hoefje tegen de buikwand van de merrie wel in katzwijm val.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:56

Ik heb geen enkel probleem met iemand in een OK opengesneden te zien liggen met de darmen er 3/4 uit, waarbij ze een stukje weer aan elkaar schroeien met de lucht van verbrand vlees en bloed... Maar een snotneus waar het snot zo uit drupt? Een vals gebit met taai slijm en etensresten? De geur van stoelgang? Ik ga over mijn nek...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:02

_Reneee schreef:
Ik denk dat je vies anders moet opvatten. Niet als in onhygiënisch maar het ziet er gewoon nogal smerig uit :+ Ik zag laatst een handje tegen de buikwand aandrukken nou daar werd ik ook gewoon misselijk van hoor. :Y)

Ik vind het naar om te zien ja.. Ook inderdaad dat steeds de buik vasthouden. :') Ik woon overigens niet in de stad en ben heel veel gewend als dierenartsassistente. :Y)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:04

Die eerste buik is echt naar.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:16

Ik vind zwangere buiken niet vies. Maar mooi ook niet. Ik kan me voorstellen dat een zwangere dat mooi vind omdat ze weet dat haar kindje er in zit.
Maar voor mij als buitenstaander is het gewoon een dikke buik, meer niet.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:18

Ik vind mij buik vooral niet om aan te zien nadat de kinderen zijn geworpen.. :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:30

Ik begrijp best dat die buik wordt vastgehouden. Hoe denk je dat dat trekt aan de bovenkant? Dat wil je wel ondersteunen hoor, ik denk dat het voelt alsof de huid ter hoogte van je maag eraf dreigt te scheuren met dat gewicht er aan.

Ik vind een zwangere buik best mooi. Zwangerschap an sich vind ik mooi, het blijft absoluut een wonder van de natuur dat het werkt. Ik hoef het alleen zelf niet mee te maken. Maar ervan walgen? Nee, dat vind ik ook wel een beetje vreemd :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:31

Ik vindt het er wel eng uit zien... maar dan vooral de navel die soms zo naar buiten komt zetten... maar ik heb sowieso een lichte navelfobie :+

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:34

Captain schreef:
Magrathea schreef:

Oh ieeeeh! Ik vind zwangere mensen zo vies.. :') (Of mag je dat niet zeggen?)

Het getuigt niet van veel fatsoen om het te zeggen nee. Maar dan heb ik wel idiotere dingen voorbij horen komen in dit topic.

Ik heb ook bewust geen kinderen en mijn partner ook. Niet omdat we ook maar iets "vies" vinden, maar omdat we er niet 100% ja tegen kunnen zeggen en dat is wat een kind verdiend: 100% ja.
We zouden leuke ouders zijn, genoeg geld hebben, goed opgeleid, daar ligt het allemaal niet aan. We hebben gewoon graag onze vrijheid.