Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DShots

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:54

Ik ben in totaal 50 kilo kwijt, van 115,6 naar 65. Ik schommel nu tussen de 60/65 elke keer.
Heb in Juni maagzuur gekregen wat niet meer weg ging, uiteindelijk ik November de GBP gekregen.
Ik eet alles wat dat betreft, kijk uiteraard uit. Maar aangezien ik niet zonder iets te drinken bij eten kan. Profiteer ik van kleine dingen wat zonder drinken kan.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:07

Hoi,

Ik heb nog eens een vraagje voor mijn moeder.
Mijn moeder heeft een Gastric Sleeve en slikt al zolang ze de sleeve heeft (volgens mij nu 3 jaar dacht ik even uit mijn hoofd) omeprazol ivm maagzuur.
Nu heeft ze klachten van de omeprazol en moet ze stoppen, maar dat doet weer veel pijn ivm maagzuur.
Slikken jullie dit nog? Zonee hoelang het je het geslikt en wat zou verstandig voor mijn moeder zijn?

Bedankt voor de reactie!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:08

Firefly4 schreef:
Hoi,

Ik heb nog eens een vraagje voor mijn moeder.
Mijn moeder heeft een Gastric Sleeve en slikt al zolang ze de sleeve heeft (volgens mij nu 3 jaar dacht ik even uit mijn hoofd) omeprazol ivm maagzuur.
Nu heeft ze klachten van de omeprazol en moet ze stoppen, maar dat doet weer veel pijn ivm maagzuur.
Slikken jullie dit nog? Zonee hoelang het je het geslikt en wat zou verstandig voor mijn moeder zijn?

Bedankt voor de reactie!

Laat haar het ziekenhuis bellen waar ze geopereerd is. Zo lang omeprazol is heel slecht. Overleg met de internist.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:12

djuulsie schreef:
Laat haar het ziekenhuis bellen waar ze geopereerd is. Zo lang omeprazol is heel slecht. Overleg met de internist.

Kun je vertellen waarom? Mijn moeder is wat lastig te overtuigen :(

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:16

Kan zelfs leiden tot maagbloedingen. En zo vaak (altijd) maagzuur is niet normaal. Anders bel jij de arts voor haar. Hoezo moet ze nog overtuigd worden? Ze heeft klachten van de omeprazol?

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:17

Wat ik begreep erg veel jeuk van de Omeprazol. Ze heeft de huisarts gebeld en die kwam weer met andere pillen aan.
Nu is onze stalhouder ook geopereerd en die was bijna meteen van de Omeprazol af... dus begon ik erover te denken... Waarom houdt ze zoveel maagzuur? Waarom blijft ze slikken??
Kan omeprazol er ook voor zorgen dat je langzaam weer aankomt??

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:22

Ik heb ook geen last van maagzuur. Heel af en toe. De sleeve staat er trouwens wel om bekend dat er meer zuurklachten kunnen zijn.

Maar serieus, laat haar alsjeblieft contact opnemen met de experts, niet met de HA.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 20:28

Woensdag ben ik er weer en ga ik het doorgeven!! Bedankt!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:03

Sleeve omlaten zetten naar GBP, geopereerd en sinds dien geen maagzuur meer niks.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:24

Stil hier!

Ik ben de uren aan het aftellen. Ik mag me morgen om 06.30 melden en dan krijg ik ook een 'kiwi' :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:54

Heel veel succes!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:58

Heel veel succes! En probeer elk uur even over de gang te wandelen na de operatie. Dan is het gas er zo uit.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:10

Dankjulliewel!

Dat lopen is inderdaad wel de insteek. Had begrepen dat lopen en rechtop zitten helpt tegen het gas. Hopelijk lukt het lopen ook. Van iemand die net geopereerd is, begreep ik dat lopen niet goed lukte omdat ze steeds duizelig en misselijk werd. Ik ben zo benieuwd hoe alles zal gaan.. Het is zo uiteenlopend per persoon! :\

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:46

Kim_89 schreef:
Dankjulliewel!

Dat lopen is inderdaad wel de insteek. Had begrepen dat lopen en rechtop zitten helpt tegen het gas. Hopelijk lukt het lopen ook. Van iemand die net geopereerd is, begreep ik dat lopen niet goed lukte omdat ze steeds duizelig en misselijk werd. Ik ben zo benieuwd hoe alles zal gaan.. Het is zo uiteenlopend per persoon! :\

Verschilt inderdaad echt per persoon. Ik vond de paracetamol zetpillen ook zo naar! Schrik niet als je ineens ongesteld wordt, heel veel dames hebben dit snel na de ingreep.
Ik heb vanaf de eerste nacht op mijn buik kunnen slapen in het ziekenhuis. Vraag zeker of ze je een pijnstiller kunnen geven voor de nacht die ook wat aan het inslapen doet.

En niet schrikken als je van 1 theelepetje yoghurt al vol zit. Ik moest er zelfs door huilen en dacht dat ik nooit meer normaal kon eten en dacht helppp wat heb ik mezelf aangedaan. Maar echt het komt goed!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:32

Ik heb het achter de rug! Ik was om 08.00 aan de beurt en lig sinds een uur of 11.00 op de afdeling :) Alles is goed gegaan met de operatie. Ik nip nu lekker van een glaasje water en geniet van de Amsterdamse skyline :')

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:24

Kim_89 schreef:
Ik heb het achter de rug! Ik was om 08.00 aan de beurt en lig sinds een uur of 11.00 op de afdeling :) Alles is goed gegaan met de operatie. Ik nip nu lekker van een glaasje water en geniet van de Amsterdamse skyline :')

Fijn!! Hoe gaat het inmiddels? Lukt het lopen een beetje?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 23:41

Fijn dat het zo goed gaat al!

Ik had erg lang werk op de uitslaapkamer. Weet er niet meer alles van behalve dat ik tig keer heb gevraagd om pijnstilling.Ook steeds wel gekregen. Was echt goed van de wereld.
Heb de eerste uurtjes ook vrij weinig bewogen, maar eenmaal beetje bijgekomen ging het ook wel weer redelijk snel de goede kant op.
Alleen die 1e nacht was er iets met het dossier niet op orde en duurde het veel te lang dat ik eens goede pijnstilling kreeg. Daarna sliep ik zomaar en was het de volgende ochtend een stuk beter.

Beetje rondlopen, maar ook voldoende goede rust zijn erg belangrijk.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 05:54

Het gaat nog steeds goed! Gistermiddag wel een vervelend moment gehad. Ik ging voor het eerst uit bed, even naar de wc. Ik voelde me zo goed dat ik besloot een paar keer op en neer te lopen. Allemaal leuk en aardig maar op een gegeven moment wilde ik terug en ik werd niet lekker. Trillen, zweet gutste van me af, kotsmisselijk. Verpleging kwam me afdeppen met een natte handdoek maar ik dacht echt van blijf even van me af. Gevraagd om iets tegen de misselijkheid. Dat zou ik krijgen als ik 5 minuten later nog last had. Dat had ik maar ze is me vergeten :') Iets met dienstwissel denk ik. Na een halfuurtje wegpuffen ging het beter gelukkig!

Gisteravond heb ik elk uur nog even gelopen en ik heb geslapen van 00.00 tot 04.00 ongeveer.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:54

Fijn dat het goed gegaan is Kim! Door wie ben je uiteindelijk geopereerd? Ik had dat ook met lopen, dan werd ik heel misselijk. En ik heb toen heel slecht geslapen door de trams, vliegtuigen, snurkende buuf en die irritante bloeddrukmeter haha.
Hopelijk mag je lekker naar huis vandaag, succes met je herstel!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:54

Beetje rustig aan he? Je hebt echt een zware operatie achter de rug. 1 keer op en neer per keer is meer dan genoeg!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 19:21

Zeker jezelf niet overbelasten hoor. Tijd genoeg!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:10

Haha, dankjulliewel! :) Ik ben vanmorgen rond 10.45 "ontslagen". Ik heb vanmorgen wat slokjes water/thee/limonade op een half bakje (=75 gr) griesmeelpap gegeten en 250 ml optimel op. Eenmaal thuis al een glas Sourcy water met appelsmaak, een mok bouillon, ongeveer 75ml zelfgemaakte gepureerde tomatensoep en nu ben ik bezig met een glas limonade. Ik verdraag alles goed tot nu toe.

Ik vind het wel humor dat je zo trots kunt zijn op iets als de hoeveelheid vocht dat je binnenkrijgt :')

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:25

Klinkt goed kim! Ik kreeg die eerste dagen veel minder weg. Heb je ook de gastric bypass of een andere versie? Met de bypass vind ik het echt knap wat je al weg krijgt. :j

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:41

Ik heb een gastric bypass inderdaad :) ik pas wel op met de grootte van slokjes/hapjes maar probeerde vandaag steeds iets bij de hand te hebben. Slokje en weer even niks etc.
In de papieren van het ziekenhuis stond dat je in elk geval 1,5 liter vocht (inslag yoghurt, soep etc) moest binnenkrijgen om niet uit te drogen dus daar doe ik mijn best voor.

Hoe waren jouw eerste dagen dan? :) En hoe gaat het nu?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 09:57

Fijn dat alles goed gaat kim! Hopelijk blijft het goed gaan :D

Ik heb gister het gesprek gehad met de chirurg en we hebben besloten dat het een gastric bypass wordt en geen mini of sleeve.
Vanaf het gesprek met de chirurg was de wachttijd nog ongeveer 12 weken dus volgens chirurg ben ik halverwege juli aan de beurt al voor operatie ipv september wat ze eerst verwacht hadden.. *\o/*