Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:30

pmarena schreef:
Qerty schreef:

Er gaan wel degelijk mensen dood die de reguliere medische zorg afwijzen en in plaats daarvan hun heil zoeken tot homeopathie.

Nou, kom maar met de bewijzen dan.

Ik denk dat je doelt op mensen die bvb. kanker hebben en er voor kiezen om zelf te gaan dokteren?
Daarvan kan je de schuld natuurlijk niet op homeopathie an sich schuiven, dan is dat niet hetgene dat ze om zeep helpt :)

Iedere zichzelf respecterende behandelaar zal ook altijd waarschuwen voor zulke dingen.

Wil iemand de laatste maanden van zijn / haar leven absoluut niet vol narigheid in een ziekenhuis doorbrengen dan is dat iemands goed recht. En lijkt het me alleen maar fijn wanneer een andere behandelaar dan probeert zoveel mogelijk ongemakken in die situatie weg te nemen.

Maar zeggen dat levensreddende reguliere zorg overbodig is dat is echt niet iets dat gebruikelijk is hoor :n

Men noemt het niet voor niks COMPLEMENTAIRE geneeskunde :)*

Toch zijn er homeopaten die beweren dat reguliere medische zorg niet nodig is bij kanker, én dat zelfs afraden vanwege de toxiciteit. De mensen die daar in geloven komen er helaas niet zo goed vanaf. Gelukkig komt het niet heel veel voor, maar zo eens in de zoveel tijd helaas wel.

Waikiki

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 01:44

Ik zit nu ergens op een eiland inFiji en was laatst heel ver de oceaan over geweest naar een eiland waar amper buitenlanders komen. De mensen die daar op een klein eilandje woonde waren niet gevaccineerd. Ik heb daar kinderen met zweren over hun lichaam gezien en hele troebele ogen. Toen was ik toch echt wel even blij dat ik goed gevaccineerd was!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 01:47

pmarena schreef:
Die zekerheid geven vaccinaties dus helemaal niet :)*
Goh.
Is er iemand die dat wel denkt dan?

Natuurlijk werkt dat niet zo. Statistiek werkt met kansen, en epidemiologie ook. Heel vervelend voor degenen die vinden dat zij meer zijn dan 'slechts' statistiek ("maar mijn homeopaat/resonantietherapeut/gebedsgenezer ziet mij gelukkig wél als individu...").

De afweging om wel of niet te vaccineren is er een waarbij je kansen tegen elkaar moet afwegen.

Wat zijn de mogelijke gevolgen van een ziekte, wat is de kans dat je die oploopt en wat zijn de kansen dat bepaalde gevolgen optreden? Hoe beïnvloedt een vaccinatie de kans op die ziekte, de kans op een bepaald verloop en de ernst van de gevolgen?
Maar ook: wat voor ongewenste bijeffecten kan de vaccinatie hebben en wat is de kans dat die optreden?

Wat de vraag om wel of niet te vaccineren complexer maakt, is dat je niet alleen te maken hebt met je eigen kind.
Sterker nog, als je alleen naar je eigen kind zou kijken, dan zou het zelfs zo kunnen zijn dat voor bepaalde ziektes in bepaalde situaties het risico (= som van alle mogelijke gevolgen x de kans dat dat gevolg optreedt) van wel vaccineren groter is dan dat van niet vaccineren.
In de huidige situatie (met een hoge vaccinatiegraad) is de infectiedruk voor sommige ziekten zo laag dat het best zo kan zijn dat de mogelijke bijwerkingen van vaccinatie een hoger risico opleveren dan wat je ongevaccineerd loopt doordat je die zeldzame ziekte met ernstige gevolgen zou kunnen doormaken.
Punt is alleen wel dat dat (als het al opgaat) alleen opgaat in situaties waarin de omgeving bijna volledig gevaccineerd is en de infectiedruk daardoor zeer laag is.
Wanneer de omgeving zou besluiten om allemaal ook niet te vaccineren, dan draait de situatie echter om, en blijken de voordelen van wel vaccineren ineens wel ruimschoots op te wegen tegen de risico's ervan.

Juist omdat de voor- en nadelen van vaccinaties niet alleen bestaan voor het kind zelf en omdat de belangen van het individu zelf regelrecht tegen die van de samenleving als geheel in kunnen druisen, zou de beslissing om wel of niet te vaccineren helemaal niet bij het individu moeten liggen.
Waarom zou de maatschappij het moeten faciliteren dat mensen parasiteren op hun gevaccineerde omgeving en wel de lusten van een lage infectiedruk genieten en niet de lasten dragen door het risico op meestal zeer milde bijwerkingen van vaccinatie te lopen?
Als je op financieel gebied hetzelfde handelt, dan ben je gewoon strafbaar voor belastingontduiking.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 01:53

Waikiki schreef:
Ik zit nu ergens op een eiland inFiji en was laatst heel ver de oceaan over geweest naar een eiland waar amper buitenlanders komen. De mensen die daar op een klein eilandje woonde waren niet gevaccineerd. Ik heb daar kinderen met zweren over hun lichaam gezien en hele troebele ogen. Toen was ik toch echt wel even blij dat ik goed gevaccineerd was!

Want? Welke van de ziektes waartegen jij gevaccineerd bent hadden deze kinderen onder de leden dan?

Dit soort anekdotisch 'bewijs' (ik was in land x en daar zag ik kinderen met symptoom y, en ze vaccineren er niet/eten de hele dag rijst/rijden allemaal in rode auto's) zegt natuurlijk net zo weinig als de ervaringsverhalen die door het antivaccinatiekamp te onpas worden genoemd.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 02:04

Hepatitis A en typhus kwam hier voor. al moet ik wel zeggen dat ik daar op die eilandjes niks heb gegeten en mijn eigen water mee had.
Er werd ons geadviseerd ze ook niet aan te raken, al had ik die behoefte niet maar dat is dan weer een ander verhaal.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 07:29

pmarena schreef:
bigone schreef:
Ik ben, ondanks dat één van mijn kinderen ook bijwerkingen van vaccinaties heeft gehad, nog steeds pro vaccinatie. Wel kritisch, HPV vaccinatie is imo niet nodig. Maar alle vaccinaties afwijzen want je krijgt er van alles van dus dan maar hopen dat het rijtje vervelende en soms zelfs dodelijke ziektes een deurtje verder gaat vind ik niet slim. Misschien heb ik, door mijn kinderen bewust wel te enten een risico genomen maar het andere risico is voor mij te groot.

En dat is het mooie: dat je het recht hebt om dat zelf te beslissen en zelf af te wegen wat jij voor jouw kind(eren) wel of niet belangrijk vindt om te doen +:)+

(...)

Dat recht willen afnemen waar veel mensen in dit topic een voorstander van lijken te zijn, dat vind ik een nare, enge ontwikkeling met gevaar op een glijdende schaal betreffende een overheid die ons steeds meer verplichtingen op zou kunnen gaan leggen.

Ik heb nog vrijwel niemand horen beweren er voorstander van te zijn dit recht af te willen nemen.
Maar het is niet een beslissing die je enkel en alleen voor je eigen kind neemt. Jij mag dan wel niet in groepsimmuniteit geloven, of de noodzaak ervan, maar het is nou eenmaal een feit dat het zo werkt. (want wetenschappelijk bewezen)
Nog steeds heb ik niet begrepen welke bewijzen er zouden zijn voor vaccinatieschade anders dan het achterhaalde onderzoek van Wakefield.
Dus nee, ik vind niet dat we ouders moeten verplichten om zomaar van alles in hun kinderen te laten spuiten, maar ik vind het wel degelelijk arrogant en onverstandig als je op basis van onderbuikgevoelens er voor kiest dit niet te doen en erger nog, anderen aanmoedigt het vaccinatieprogramma in twijfel te trekken.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 07:45

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:05

Mooi stuk! Zo is het maar net.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 09:53

_Ezra schreef:
Pmarena, jouw redenering is een beetje als volgt:
Stel, er is een loterij. Je kunt, als je een lot koopt, winnen of niet winnen, twee mogelijkheden. De kans dat je wint is niet bekend, maar omdat er zoveel verhalen te vinden zijn van mensen die gewonnen hebben denk je makkelijk: twee mogelijkheden dus een kans van 50%. Op basis van die redenering koop je vervolgens een hele hoop loten, terwijl iedereen om je heen zegt dat de kans om te winnen zo klein is dat het geldverspilling is.

De goede redenering is:
De gehele prijzenpot gedeeld door het aantal loten is minder dan de prijs van een lot, daarom is het zinloos loten te kopen.

Als je dit toepast op vaccinaties:
De kans om dood te gaan aan de ziektes waartegen normaal gesproken gevaccineerd wordt is, als niemand gevaccineerd zou zijn, vele malen hoger dan de kans op complicaties bij vaccinaties. Daarom kun je je beter wel laten vaccineren dan niet.

Mocht je redeneren dat de kans om in de huidige samenleving ziek te worden zo klein is geworden dankzij groepsimmuniteit, dus dat de voordelen daarom niet opwegen tegen de nadelen, zou dat verschrikkelijk egoïstisch zijn. Als iedereen er zo over dacht was het snel afgelopen met die immuniteit.

Wat de link tussen vaccinaties en autisme betreft, kun je me uitleggen hoe iets dat zeer waarschijnlijk aangeboren is veroorzaakt kan worden door vaccinaties?

En verder, als je zo weinig vertrouwen hebt in de onderzoeken rondom vaccinaties komt dat eerder in de richting van het volgen van complottheorieën dan gezond scepticisme. (Is dat een woord?)

Sorry als het een beetje negatief overkomt, maar ik kan niet langer meer tegen de kromme redenaties hier.

Ik denk dat je kansberekening niet helemaal klopt hoor, immers niet op elk lot valt een prijs :P
Maar dan nog: al geeft jouw buurman zijn halve maandloon uit aan loten: moet hij lekker helemaal zelf weten :j Zijn beslissing, die hoef jij niet voor hem te nemen, jij hebt je eigen centjes om je druk over te maken en daar wil je ook de bemoeienis van de buurman niet bij hebben die het maar weggegooid geld vindt als jij een paard koopt ofzo.

En wat betreft vaccinaties is het maar net wat je belangrijker vindt: het zogenaamde belang van de groep, of dat van het individu. En je mag toch hopen dat iedere ouder het belang van de groep heel hoog heeft zitten....tot een bepaald punt waarop het serieus ten koste van het individu (zijn eigen kind!) gaat.

Ik wil met alle liefde de gezondheid van alle kinderen en volwassenen van de wereld beschermen - TOT het punt dat het de gezondheid van mijn kind in gevaar gaat brengen.

Het is MIJN (en dat van de vader ;) ) beslissing of IK het risico van een medische ingreep op MIJN kind wil nemen. Totdat hij oud genoeg is om zelf beslissingen te nemen doe ik mijn best om hem te beschermen en dat doe ik door zijn immuunsysteem gezond en sterk te laten worden zonder dat het ondermijnd wordt door cocktails met meerdere ziektes in 1 keer, aluminium, formaldehyde en meer rotzooi die niets in een kinderlijfje te zoeken hebben en zijn immuunsysteem zo'n opdonder kunnen geven dat het geheel in overdrive gaat en wie weet wat allemaal zou kunnen triggeren.

Ik heb nog steeds jullie bewijs niet gezien dat de hedendaagse cocktails veilig zijn om in te spuiten in ukjes en dat gevaccineerde kinderen gezonder / net zo gezond zijn als ongevaccineerde kinderen: omdat het niet bestaat.

Geloof nu maar vrolijk verder in het sprookje dat het allemaal uitvoerig getest is, en neem maar lekker het risico dat je kind direct in de staatjes van het Lareb erbij geschreven wordt....of allerlei chronische problemen krijgt, het zoveelste kind wordt met een puffertje, constante oorontstekingen en iedere klipklap ziek omdat ze niks meer kunnen hebben, en wie weet wat voor verhoogde risico's op oudere leeftijd bvb. door het stapelen van aluminium en de formaldehyde die geclassificeerd is als zeer kankerverwekkend, in een veelvoud van middelen niet meer gebruikt mag worden....maar wel vrolijk in de vaccins want ach het is maar zo'n klein beetje :P

Dan nemen wij wel lekker het risico dat we 1 van die vreselijke ziektes krijgen. Hoef je het niet mee eens te zijn, mag je zwaar onverantwoord vinden, jij mag lekker een andere keuze maken, maar dit is MIJN keuze en die is zeer goed overwogen door alle mogelijke voordelen af te wegen tegen alle mogelijke nadelen ben ik gekomen van je bent gek als je niet prikt tot je kan maar beter zéér kritisch afwegen.

Wie weet komen jullie ook nog wel op dat punt, hopelijk niet gedwongen door de harde werkelijkheid :(:)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:25

Citaat:
Geloof nu maar vrolijk verder in het sprookje dat het allemaal uitvoerig getest is, en neem maar lekker het risico dat je kind direct in de staatjes van het Lareb erbij geschreven wordt....of allerlei chronische problemen krijgt, het zoveelste kind wordt met een puffertje, constante oorontstekingen en iedere klipklap ziek omdat ze niks meer kunnen hebben, en wie weet wat voor verhoogde risico's op oudere leeftijd bvb. door het stapelen van aluminium en de formaldehyde die geclassificeerd is als zeer kankerverwekkend, in een veelvoud van middelen niet meer gebruikt mag worden....maar wel vrolijk in de vaccins want ach het is maar zo'n klein beetje

Ik heb als kind alle enge kinderziektes doorstaan, helaas mijn moeder daardoor ook op oudere leeftijd met ernstige gevolgen, zij was bijna dood door de mazelen..
Verder kan ik dus zonder puffertjes niet leven ben ik bij iedere klipklap ziek, leef ik daardoor op prednison
en kan ik weinig hebben, nogmaals ben niet geënt, alleen tegen polio

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:47

Echwel schreef:
Citaat:
Geloof nu maar vrolijk verder in het sprookje dat het allemaal uitvoerig getest is, en neem maar lekker het risico dat je kind direct in de staatjes van het Lareb erbij geschreven wordt....of allerlei chronische problemen krijgt, het zoveelste kind wordt met een puffertje, constante oorontstekingen en iedere klipklap ziek omdat ze niks meer kunnen hebben, en wie weet wat voor verhoogde risico's op oudere leeftijd bvb. door het stapelen van aluminium en de formaldehyde die geclassificeerd is als zeer kankerverwekkend, in een veelvoud van middelen niet meer gebruikt mag worden....maar wel vrolijk in de vaccins want ach het is maar zo'n klein beetje

Ik heb als kind alle enge kinderziektes doorstaan, helaas mijn moeder daardoor ook op oudere leeftijd met ernstige gevolgen, zij was bijna dood door de mazelen..
Verder kan ik dus zonder puffertjes niet leven ben ik bij iedere klipklap ziek, leef ik daardoor op prednison
en kan ik weinig hebben, nogmaals ben niet geënt, alleen tegen polio

Ik ken persoonlijk 3 kinderen die niet gevaccineerd zijn (zullen er vast meer zijn, maar van deze weet ik het zeker), en dat zijn allemaal kindjes die constant van alles mankeren. Alle drie oren kindjes, 2 astmatisch, 1 met ontzettende hevige allergieën. Nou is dat natuurlijk niet bepaald een wetenschappelijk onderbouwde bevinding, maar he, dat is ook hoe de TS beredeneert, dus tsja...

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:48

Pmarena, het is nu net mijn punt dat die kans niet klopt. Je houdt alleen rekening met de mogelijkheden, en niet met de kansen. Een vaccin heeft maar een voordeel, beschermen tegen een ziekte, en een hele hoop nadelen, namelijk alle mogelijke bijwerkingen. Als je de voor en nadelen gaat tellen kom je er dus op uit dat er meer nadelen dan voordelen zijn. Je vergeet echter de cruciale stap: rekening houden met de kansen.

Stel: er is een kans van 10% dat je kind doodgaat aan een bepaalde ziekte als je niet vaccineert, 1% als je wel vaccineert, en als je vaccineert een kans van 1% op autisme als bijwerking, 1% kans op erge bijwerking nummer 2 en nog eens 1% kans op bijwerking 3.
Als je gaat tellen:
Voordelen:
Kleinere kans op ziekte

Nadelen:
Kind kan nog steeds ziek worden
Kans op bijwerking nummer 1
Kans op bijwerking nummer 2
Kans op bijwerking nummer 3

Als je dus alleen kijkt naar het aantal voor en nadelen zijn de nadelen in de meerderheid.
Wanneer je echter de kansen mee gaat rekenen wordt het een ander verhaal.
Kans op gezond kind zonder vaccinatie:
100-10 = 90%
Kans op gezond kind met vaccinatie:
(100-1)*(100-1)*(100-1)*(100-1) = 96,06%

Zoals je ziet wegen de voordelen, ook al zijn ze in de minderheid, op tegen de nadelen.

Natuurlijk zijn de percentages in werkelijkheid anders, maar ik hoop dat je nu inziet dat je zo'n beslissing niet zonder statistiek kunt maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 10:53

Dat verhaal van die dame Anke in de link een stukje terug is trouwens inderdaad een hele mooie, precies hoe ik er ook over denk :j

Zeker als je beseft dat die monteur met jarenlange ervaring, die véél meer details weet en kan toepassen dan de "behulpzame" mevrouw... het eigen lichaam is en die mevrouw die het allemaal wel even beter zal doen.... de farmaceutische industrie ;)

Wat fijn dat jullie nu eindelijk goed begrijpen waarom steeds meer mensen voor "de monteur" kiezen....we zijn er uit, kan ik nu mooi dit topic dood laten bloeden en me richten op positievere zaken *\o/*

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:58

pmarena schreef:
En je mag toch hopen dat iedere ouder het belang van de groep heel hoog heeft zitten....tot een bepaald punt waarop het serieus ten koste van het individu (zijn eigen kind!) gaat.

Dat is precies het punt waarop je zo'n beslissing niet meer bij de ouders zou moeten leggen, juist omdat die vaak het belang van hun kind vooropstellen. Die keuze kunnen ze nu ook alleen maar maken omdat genoeg anderen niet alleen maar aan hun eigen kind hebben gedacht.

Overigens kun je wel stellen dat je graag het risico loopt dat jouw kinderen zo'n vreselijke ziekte doormaken. Dat mogen ze van mij best, maar het jammere is dat ze niet alleen zelf de gevolgen hebben.
Als jouw kinderen 'alleen maar' zelf verlamd aan het raken zouden zijn door een eventuele poliobesmetting, dan is dat hun goed recht en daar mogen ze hun moeder dan ontzettend dankbaar voor zijn. Probleem is wel dat ze terwijl ze dan voor hun leven liggen te vechten, aan alle kanten poliovirus uitscheiden en er op die manier niet meer alleen hun eigen zaak van maken.

Dat is ook het bezwaar tegen het 'gecontroleerd laten doormaken' van de 'natuurlijke' ziekte waar je het eerder over had.
Het idee van vaccinatie is namelijk niet alleen het induceren van langdurige immuniteit bij de gevaccineerde. Misschien minstens zo belangrijk is dat de gevaccineerde die immuniteit verkrijgt zonder daarbij tijdelijk een wandelende bron van besmetting te worden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:01

Waarom zou je steeds iets mankeren als je niet bent ingeent, ik denk dat dat iedereen kan overkomen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:12

marleen_usar schreef:
Waarom zou je steeds iets mankeren als je niet bent ingeent, ik denk dat dat iedereen kan overkomen.

Precies, maar TS wil graag geloven dat dat door inenten komt en dat dat dus alleen bij gevaccineerden voorkomt. Nu heeft ze een ervaringsverhaal en dus genoeg 'tegenbewijs'.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:21

marleen_usar schreef:

Precies mn punt, het kan dus iedereen overkomen, en heeft mi niets met vaccineren te maken.
Ik heb zelf 2 kinderen, beiden volledig gevaccineerd. De oudste is ook een kwakkelaar (al lijkt ze daar gelukkig overheen te groeien), de jongste heeft nooit wat, hooguit een keer wat snot maar daar ontkom je niet echt aan op een kdv. En is ook prima voor de weerstand :D

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:23

Volgens mij maken jullie het onnodig ingewikkeld. Dit is nou een klassiek voorbeeld van een situatie waarin overheidsingrijpen gewenst is. Waarom? Simpelweg omdat de optelsom van rationele individuele beslissingen kan leiden tot uiterst onwenselijke uitkomsten voor de samenleving als geheel. De individuele keuze om niet te enten is namelijk heel begrijpelijk en zelfs haast logisch als de rest dat wel doet. Het risico dat je kindje dan toch ziek wordt is immers nihil en eventuele bijwerkingen van vaccineren ontloop je op die manier. Het punt is dat we teruggaan naar de Middeleeuwen als iedereen zo denkt. Vergelijk het met de zorgverzekering. Voor jonge gezonde mensen zou het een rationele keuze kunnen zijn om zich pas te gaan verzekeren op het moment dat ze iets gaan mankeren, maar als iedereen dat doet is het voor niemand meer betaalbaar. Daarom is de basisverzekering verplicht. Wat mij betreft zou dat ook voor vaccineren moeten gelden. Het maatschappelijke debat zou als je het mij vraagt moeten gaan over de uitwerking daarvan. Er zal moeten worden nagedacht over de situaties waarin een vaccinatie mag worden uitgesteld. Ik zou het niet meer dan redelijk vinden dat kinderen die om wat voor reden dan ook een lage weerstand hebben al dan niet tijdelijk kunnen profiteren van de groepsimmuniteit. Een heel Nederlandse oplossing zou zijn om de mogelijkheid open te laten om je 'gewetensbezwaard' te laten verklaren. Zolang niet al te veel mensen dat willen kan dat wellicht de manier zijn om het in elk geval beter te regelen dan nu het geval is. Ik voorzie een lastig discussiepunt waar het gaat om de consequenties van weigeren zonder geldige reden. Wat maakt genoeg indruk zonder de kinderen te duperen?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:25

Eigenlijk jammer dat het al tientallen pagina's off topic gaat.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:34

Is het dan zo'n drama om te zwijgen over iets waar met goed fatsoen geen zinnig woord over te zeggen valt?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:42

pmarena schreef:
En wat betreft vaccinaties is het maar net wat je belangrijker vindt: het zogenaamde belang van de groep, of dat van het individu. En je mag toch hopen dat iedere ouder het belang van de groep heel hoog heeft zitten....tot een bepaald punt waarop het serieus ten koste van het individu (zijn eigen kind!) gaat.

Ik wil met alle liefde de gezondheid van alle kinderen en volwassenen van de wereld beschermen - TOT het punt dat het de gezondheid van mijn kind in gevaar gaat brengen.

Letterlijk de omgekeerde wereld. Je brengt door niet te vaccineren moedwillig je eigen kind én die van anderen in gevaar. Punt.

pmarena schreef:
Het is MIJN (en dat van de vader ;) ) beslissing of IK het risico van een medische ingreep op MIJN kind wil nemen. Totdat hij oud genoeg is om zelf beslissingen te nemen doe ik mijn best om hem te beschermen en dat doe ik door zijn immuunsysteem gezond en sterk te laten worden zonder dat het ondermijnd wordt door cocktails met meerdere ziektes in 1 keer, aluminium, formaldehyde en meer rotzooi die niets in een kinderlijfje te zoeken hebben en zijn immuunsysteem zo'n opdonder kunnen geven dat het geheel in overdrive gaat en wie weet wat allemaal zou kunnen triggeren.

http://www.rijksvaccinatieprogramma.nl/ ... an_vaccins

^ Hier vind je alle informatie over de ingredienten van vaccins en wat ze doen. Hier: http://www.cfs.gov.hk/english/whatsnew/ ... dehyde.pdf vind je dat formaldehyde in allerlei soorten voedsel zit. Conlcusie - bangmakerij en stemmingmakerij. Je roept maar wat.

pmarena schreef:
Ik heb nog steeds jullie bewijs niet gezien dat de hedendaagse cocktails veilig zijn om in te spuiten in ukjes en dat gevaccineerde kinderen gezonder / net zo gezond zijn als ongevaccineerde kinderen: omdat het niet bestaat.

Echt, hier geef je nog maar eens aan hoe scheef je denkbeeld is. Mensen worden al sinds +- 1950 gevaccineerd. Het gevolg hiervan is dat er geen polio en mazelen meer voorkomt in Nederland en dat er dus minder sterfte is. Er staat hier ergens in het topic, ik dacht naar de site van het NRC die haarfijn uitlegt wat de gevolgen zijn geweest van vaccinaties. Ik heb nog steeds geen TOETSBAAR (sorry, caps, ik maak me er zelfs een beetje druk om) bewijs gezien van dat vaccinaties onveilig zijn. Behalve indianen internet verhalen.
Leg nou eens uit wat vaccinatieschade is. Leg nou is uit wat de hulpmiddelen doen in je lichaam en waar die gevaren vandaan komen.

pmarena schreef:
Geloof nu maar vrolijk verder in het sprookje dat het allemaal uitvoerig getest is, en neem maar lekker het risico dat je kind direct in de staatjes van het Lareb erbij geschreven wordt....of allerlei chronische problemen krijgt, het zoveelste kind wordt met een puffertje, constante oorontstekingen en iedere klipklap ziek omdat ze niks meer kunnen hebben, en wie weet wat voor verhoogde risico's op oudere leeftijd bvb. door het stapelen van aluminium en de formaldehyde die geclassificeerd is als zeer kankerverwekkend, in een veelvoud van middelen niet meer gebruikt mag worden....maar wel vrolijk in de vaccins want ach het is maar zo'n klein beetje :P

En jij zegt iets over de toon waarop anderen discussieren? Goeiedag zeg, de pot verwijt de ketel. Het risico dat je kind chronische problemen heeft of krijgt heb je ALTIJD, geent of niet geent. Dat heeft namelijk geen klap met elkaar te maken. Kan je me alstjeblieft uitleggen waarom de overheid (die het vaccinatieprogramma financieert) er baat bij zou hebben te vaccineren met ongeteste producten?

pmarena schreef:
Dan nemen wij wel lekker het risico dat we 1 van die vreselijke ziektes krijgen. Hoef je het niet mee eens te zijn, mag je zwaar onverantwoord vinden, jij mag lekker een andere keuze maken, maar dit is MIJN keuze en die is zeer goed overwogen door alle mogelijke voordelen af te wegen tegen alle mogelijke nadelen ben ik gekomen van je bent gek als je niet prikt tot je kan maar beter zéér kritisch afwegen.

Wie weet komen jullie ook nog wel op dat punt, hopelijk niet gedwongen door de harde werkelijkheid :(:)

Ik heb het vriendelijk geprobeerd uit te leggen en ga het nog 1 keer proberen. De harde werkelijkheid is dat jij je eigen kind moedwillig blootstelt aan ziektes en die van anderen ook op basis van niet toetsbare informatie en bange onderbuikgevoelens gebaseerd op The Internets. Ik snap dit niet en vind dit heel gevaarlijk. Jouw keuze heeft gevolgen voor anderen. Omgekeerd geld weer hetzelfde. Ik hoop dat van harte jou kind geen mazelen of polio krijgt of het kind van iemand anders aansteekt.

Nog over vaccinatie meldingplicht - ben ik helemaal voor. Dat jij je eigen kind blootstelt aan risico's, jou ding. Niet de mijne, ik wil de keuze hebben om mijn kind op een voor mij veilige plek onder te brengen (ik heb trouwens geen kind, maar in theorie. Mocht ik er 1 krijgen dan wordt ie gewoon gevaccineerd.). Ik denk dat de overheid de vrije keuze geeft omdat de vaccinatiegraad altijd heel hoog is geweest en geen reden tot zorgen gaf. Zolang die vaccinatiegraad hoog blijft hebben we het nergens over en zijn de ongevacinneerden beschermd door de gevaccineerden. Mocht die graad beneden een bepaald punt komen ben ik er ook voor om maatregelen te stellen aan het niet vaccineren. Zoals in Australie bijvoorbeeld korten op kinderbijslag of uitsluiten van ongevaccineerde kinderen van bijvoorbeeld kinderdagverblijven.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:45

Hier:
http://www.oudersvannu.nl/baby/1-maand/ ... accinatie/

nog een artikeltje van een hipster blad gelezen door Arjan Lubach mooi omschreven munttheedrinkende hipstervrouwen die nog iets uitlegt over de risico's van vaccineren. Die aantoonbaar minder groot zijn dan die van niet vaccineren. Aantoonbaar. Cijfers en onderzoeken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:51

Kuggur schreef:

Hoe wou je dit dan on-topic krijgen?

Over het ontstoren valt geen zinnig woord te zeggen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 29-11-16 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:55

tmr001 schreef:
Hier:
http://www.oudersvannu.nl/baby/1-maand/ ... accinatie/

nog een artikeltje van een hipster blad gelezen door Arjan Lubach mooi omschreven munttheedrinkende hipstervrouwen die nog iets uitlegt over de risico's van vaccineren. Die aantoonbaar minder groot zijn dan die van niet vaccineren. Aantoonbaar. Cijfers en onderzoeken.

Maar das niet hip en modern :\

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:58

NatasjavE schreef:
Kuggur schreef:

Hoe wou je dit dan on-topic krijgen?

Over het ontstoren valt geen zinnig woord te zeggen.

Inderdaad, op de vraag waarmee en hoe het ontstoren in zijn werk gaat word en kan geen antwoord gegeven worden.