Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bambi1995

Berichten: 3149
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:55

Ik ben idd niet ongesteld. De c- vouw wou niet, de 7 ofzo wou niet, de dat je het randje naar binnen drukt wou ook al niet.

En ik heb het idee dat als ik hem er in doe dat hij dan vet vroeg openklapt. Ik kan hem niet goed blijven vast houden. En het leek een paar keer als of hij er in zat maar vervolgens trek ik hem er zo uit en zit er nog een vouw in en is hij niet open geklapt.

Ik wil zo graag dat het werkt want ik ben zo klaar met maandverband. Ik moet dus ongesteld worden als ik naar een concert ga, dus ik wou zo graag iets gebruiken wat je lang in kan laten zodat je niet telkens naar het toilet hoeft.

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:07

En tampons?

Maar goed, zonder dat ik ongesteld ben wil ik dat ding liever ook niet inbrengen hoor! Dan is het daarbinnen veel te droog bij mij, en doet het ook pijn... :+

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:08

En tampons?

Maar goed, zonder dat ik ongesteld ben wil ik dat ding liever ook niet inbrengen hoor! Dan is het daarbinnen veel te droog bij mij, en doet het ook pijn... :+

Bambi1995

Berichten: 3149
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:42

Tampons heb ik nog nooit gedragen. Ik was daar altijd een beetje bang voor.
Ik denk dat het idd te droog is.

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:36

Even wachten tot je ongesteld bent dus! En misschien handig om dan alsnog even maandverband te dragen aan et begin, voor het geval hij toch niet goed uitklapt, je moet er echt een beetje handig in worden.
Ik ben uiteindelijk wel overgestapt op de meluna Classic short (small of medium, weet even niet welke het was :+) en kom vanaf de 'normale' Classic, maar dat heb ik gedaan na 3 maanden gebruik. De normale klapte wel uit, maar met moeite, de short lijkt eigenlijk een beetje te zwemmen daarbinnen maar ben nog niet doorgelekt :')

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:06

Bij mij deed het inbrengen ook erg zeer. Vanaf toen heb ik hem steeds gehurkt of op het toilet ingebracht, en daar heb ik dan ook 'oooooo' gezegt :P (klinkt misschien stom maar daardoor onstspan ik mijn buik). Daarnaast gebruik ik deze vouw: http://menstruatiecup-info.nl/vouw/orig ... ge42_2.jpg omdat ik zo de meeste grip heb met mijn hand. En een beetje speeksel of water doet ook wonderen.

Bambi1995

Berichten: 3149
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:11

Bedankt voor de tips. Ik blijf het maar proberen. Heb trouwens ook alle houdingen al geprobeerd: zittend op het toilet, gehurkt, staand, met 1 been op het toilet. Ik denk dat het echt zeer doet omdat het allemaal te droog is.

Klopt het dat je hem naar achteren moet in brengen? naar achteren wijzend?

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:38

Bambi, ik kan mijn cup ook niet inbrengen als ik niet ongesteld ben. Doet alleen maar pijn en voelt naar. Tijdens de periode is dat echter geen probleem, dus je hoeft nog niet op te geven!

Bambi1995

Berichten: 3149
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:45

Aria_zz schreef:
Bambi, ik kan mijn cup ook niet inbrengen als ik niet ongesteld ben. Doet alleen maar pijn en voelt naar. Tijdens de periode is dat echter geen probleem, dus je hoeft nog niet op te geven!



Oke fijn om te horen :) nog een weekje en dan word ik ongesteld.

Bambi1995

Berichten: 3149
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:26

Het is gelukt dames :) Haha dat je zo blij kan zijn om een cupje dat er in gaat zonder pijn. Ik heb glijmiddel gebruikt. Werkt super :D Ik voelde hem helemaal niet zitten en ik kon voelen en horen dat hij open plopte. Er uit halen ging ook aardig goed. Heb al een manier gevonden hoe ik het er uit krijg. Ben echt blij haha vet raar. Ik ben benieuwd of het met bloed ook zo makkelijk gaat zonder pijn. Het deed maar een heel klein beetje pijn, maar dat was te doen. En oohja de tip van oooooooooooooooo zeggen dat hielp super goed.

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:59

Haha, super! Hoop dat het tijdens je menstruatie ook bevalt! :D

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:51

Glijmiddel is zeker handig wanneer je droog wilt oefenen en misschien straks ook wel in je menstruatie week... en dan nog zal het misschien niet gelijk goed gaan en de volgende periode ook niet... maar de aanhouder wint :x

Dammie

Berichten: 3330
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:31

Als buiten je ongesteldheid oefent, doe dan wat water in het cupje. Het vacuüm van een leeg cupje is bij het eruit halen moeilijker te verbreken. En dat kan pijnlijk zijn. Ik heb daar ervaring mee :j

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:09

Ah super Bambi, dan lukt het tijdens je periode zeker.

Dammie, klinkt pijnlijk %)

J00P

Berichten: 614
Geregistreerd: 22-11-15

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:02

Nou het is zover hier ben benieuwd hoe het gaat..
Vanmorgen de push down geprobeerd en nu al de hele morgen druk aan het bewegen en aan het tillen. Het lijkt stevig te zitten dus hoop dat ik niet lek..

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:29

Wat grappig dat ineens het topic weer opleeft en er nieuwe mensen bij zijn gekomen.

Bambi moest best lachen om je triomfantelijke berichtje, heerlijk geschreven! Hopelijk bevalt hij jou ook zo goed. Bijna iedereen is zeer positief na een tijdje!

J00P spannend zo'n eerste keer testen hè. Hopelijk gaat het direct goed.

Corine, heb je 'de' oplossing inmiddels gevonden?

J00P

Berichten: 614
Geregistreerd: 22-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:07

Nou het bevalt echt heel goed! Alleen het vacuüm verbreken vind ik nog wat lastig (misschien omdat de sport ook niet zo flexibel is). Je hoort dan ook een duidelijke plop als het vacuüm verbroken wordt. :o Maar verder geen last, alleen maar positief.
Ben heel tevreden.

J0anieke schreef:
Bambi1995 schreef:
Ik heb ook een menstruatie cup gekocht. Ik heb gekozen voor de meluna cup classic. Ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden. Ik was zo zat van maandverband. Ik draag nooit tampons omdat ik er een beetje bang voor ben.
Hoe weet je trouwens dat hij open is geplopt? hoor je dat?

Ik draai m altijd daar binnen nog even een paar keer rond, daaraan kan ik voelen of hij goed uitgeklapt is :')


Dit werk hier echt niet, als ie zit dan zit ie, en dan valt er niks meer te draaien. He-le-maal vast :')

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:41

Oh lol! Is het dan niet nog droog daarbinnen? :') ene keer wil het ook beter dan de andere keer moet ik zeggen..

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:32

Hier vandaag (pas) weer de nieuwe ronde in...
Altijd leuk, thuis nog niets aan de hand. Op het werk nog snel ff plassen voor het rijden, shoot... rood en mijn tas niet bij me :(
Dus met smoes weer terug naar het toilet (leuk met kantine vol collega's ervoor...).

Nu de diva in. Benieuwd wanneer ik zo weer naar het toilet kan :×

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:08

J00P, mooi dat het zo goed bevalt gelijk.
Vacuum verbreken was voor mij het lastigste deel om makkelijk te leren. Nu als oplossing eerst wat persen zodat je er makkelijker bij kan en dan samen knijpen onderin en voorzichtig naar beneden trekken, dan is het zo gebeurd en gaat het vrij makkelijk en helemaal pijnloos.

Corine, dus nog steeds niet 'De' oplossing, balen!
Zo jammer dat het bij bijna iedereen in 1x goed is en jij zo loopt te zoeken naar de juiste oplossing.
Sterkte met werken vandaag!

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:01

Mwagh kan het behoorlijk vinden met de diva. Nog niet gelekt.... ebb daft op dag 1 :)

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:47

corine1981 schreef:
Mwagh kan het behoorlijk vinden met de diva. Nog niet gelekt.... ebb daft op dag 1 :)

Lekker Nederlands... kon niet meer aanpassen. Maar er moet staan en dat op dag 1 :+

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:25

Haha, had het er wel uitgehaald :P

Mooi dat het tot nu toe goed gaat, fingers crossed!

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:10

Weer te vroeg gejuicht :(
Enfin we blijven proberen

Alenthe05

Berichten: 1101
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:20

Ik gebruik hem ook al een tijdje, alleen op mn 1e dagen lek ik iets door, dan heb ik een inlegkruisje nodig. Ik merk gewoon wanneer die vol is. Wel tijdens mn 1e dagen denk ik dat ik soms een andere nodig heb. Heb nu de meluna medium sport. Iemand suggestisch?