[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Re: Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:00

Mijn look vandaag! Afbeelding

Simpel met een Kylie Jenner lip. (Velvet teddy en een maybelline potloodje die ik al 10 jaar heb ofzo)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:39

Hoi, sorry dat ik binnen kom vallen! Ik kijk af en toe mee in dit topic voor producten en looks. Mag ik mij hier melden? Mooie wenkbrauwen trouwens, Sharmila :D

Ik heb een vraagje. Hoe kun je het best omgaan met hooded eyes? En dan vooral wanneer je aan de ene kant minder bewegend ooglid hebt dan aan de andere kant := Het viel me van de week op toen ik een paar selfies maakte in prettig daglicht. Terugkijkende naar mijn oude foto's heb ik het altijd wel een beetje gehad.

Ter illustratie:
Afbeelding

Voor mijn doen is mijn rechteroog hier mooi 'open'. Beetje jammer dat links niet hetzelfde doet :P. Heb ook echt het idee dat als ik een vinger over de ene helft van mijn gezicht leg, dat ik naar 2 verschillende mensen zit te kijken. Misschien is het voor jezelf altijd erger en valt het voor anderen mee.
Op de foto zie je eyeliner. Normaal draag ik dat niet, maar soms wel mascara en wenkbrauwpoeder. Oogschaduw vind ik doorgaans een ramp omdat ik er niet mee om kan gaan. Heb op youtube al het e.e.a. gezocht voor tips voor hooded eyes, maar de mensen in de filmpjes die ik heb gezien lijken doorgaans van die makkelijke oogleden te hebben... Het is mij thans dus nog niet gelukt om er iets met make-up aan te veranderen. Misschien dat jullie tips hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:08

Ik heb hetzelfde probleem met mascara als jij Fenrir!
Heb nu 2 die nooit vlekken: Maybelline Lash Sensational en Helena Rubinstein euh... geen idee hoe die heet, maar het is de gouden verpakking :')

Leuke cut crease :D

Hooded eyes verander je niet met make up, je kunt alleen je make up er op aanpassen.
Wat ik vaak doe, is mijn crease kleur net wat boven mijn crease blenden.
Dan lijken mijn ogen groter en minder hooded.
En niet te heftige eyeliner boven je ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:13

Ik doe met mijn hooded eyes geen eyeliner meer.. naast dat ik er optisch hele mini oogjes van kreeg zat het ook overal op mn bewegend ooglid en daarboven _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:14

Ik heb ook een beetje hooded eyes, ik draag nooit eyeliner en zeker geen wing want dat staat gewoon niet zo mooi. Maar dat verschilt misschien per persoon. Bij mij zie je overigens wel mijn bewegende ooglid dus meer zoals jouw rechteroog, maar ook niet zo duidelijk als bij sommige andere mensen.
Als ik oogschaduw gebruik maak ik meestal zelf mijn crease iets hoger dan waar de vouw in mijn ooglid zit zeg maar, iets hoger aan de buitenkant doortrekken 'lift' je oog ook wat meer en zo zie je ook beter je oogschaduw. Verder scheelt het ook als je de glimmende kleurtjes bewaard voor je bewegende ooglid. Of gewoon een lichter tintje op je bewegende ooglid zodat dat er wat meer uitspringt. Maar dan moet je dat deel natuurlijk wel zien, als je echt hooded eyes hebt is dat miss lastiger daar heb ik geen ervaring mee.

DnT schreef:
Ik heb hetzelfde probleem met mascara als jij Fenrir!
Heb nu 2 die nooit vlekken: Maybelline Lash Sensational en Helena Rubinstein euh... geen idee hoe die heet, maar het is de gouden verpakking :')

Thanks dan ga ik daar eens naar kijken! Lange wimpers zijn best fijn maar niet altijd handig :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:15

BelleTessa schreef:
[ [url=m/Oq6o49.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze zijn met m'n camera genomen dus scherper en kleurechter.
En nu alles weer eraf halen :')

Leuk gedaan! Lijkt me wel veel werk of valt dat mee? :=

Hierboven ook mooie look!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:29

Bedankt voor het meedenken! Klinkt bekend inderdaad Jans. Misschien maar alvast sparen voor een ooglidcorrectie in de toekomst. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:30

Ik bedoelde ook niet dat je juist eyeliner moet doen, bij voorkeur niet, maar als je dan wel eyeliner doet, dan in ieder geval niet heftig!
Even terug gelezen en snap dat hij ook anders uitgelegd kan worden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:37

Ik draag gewoon geen oogschaduw :n
Lijntje, mascara en klaar. Hooguit wat highlighten onderlangs mijn wenkbrauwen
Geen zin in een hoop gedoe waar je uiteindelijk toch geen reet van ziet

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:38

ik doe dat idd ook Sonja :) voeg tegenwoordig maar kleur toe onder mijn onderste wimperrand :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:41

Scheelt ook weer een hoop shoppen btw :')
Ik vind onder andere(vele andere zelfs) het alice palette van UD helemaal tof... maar ga hem echt niet kopen :n
Draag het toch niet
Wil wel een fijn iets voor onder mijn wenbrauwen gaan zoeken.. gebruik ik nu een oogschaduw voor van bourjois maar die is niet fijn voor die toepassing :m

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:06

Suus jij had toch ook een Bobbi Brown shimmerbrick? Vind je die het geld waard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:02

Zo, Rich Blood besteld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:11

mysecrets, mooie meid ben je hoor! En ik vroeg me al af of je wimpers echt waren, anders was ik ontieglijk jaloers. :')

Eight, wát een beauty ben je. Oke. Girlcrush nummer drie alweer. <3 :+

Sharmila, Diva staat je heel goed! Op je look van vandaag vind ik je minder blauw/grauw ogen onder de ogen trouwens, kan me herinneren dat je zei dat je dat standaard had! :)

BelleTessa, gaaf die cut crease met glitter!! Krijg meteen de neiging het ook te proberen. :') _O-

Denise, mijn zusje heeft exact hetzelfde, bij 1 oog meer het 'hangende' ooglid en dan de ander nog relatief open maar hooded. Zij blendt haar crease inderdaad, zoals eerder genoemd, iets erboven om het optisch opener te laten lijken. En dan eerder iets met een shimmer. :)

DnT, ben nu alweer benieuwd naar hoe deze je weer gaat staan, maar zal zonder twijfel wel weer prachtig zijn. :))

Mijn pakketje dat ik van The Balm tijdens de sale heb besteld is via mijn tussenadres in de US op weg naar mij. *\o/* Ben benieuwd of het goed gaat, als het goed is krijg ik namelijk geen invoerrechten. Heb het via een Colourpop facebookgroep ontdekt en een meid uit die groep had er een artikel over geschreven dus ik denk, ik deel 'm even. Je 'moet' wel over de waarde liegen wil je onder die kosten uitkomen, en voor $1 halen ze de invoice voor je eruit (handig voor bedrijven die bedragen op de invoice zetten) zodat het niet te zien is wat de waarde was. Heel veel mensen bestellen hier dagelijks zonder problemen, voor zover ik weet doet Sephora hier alleen niet aan mee omdat die niet werkt met tussentransportbedrijven. Ook leuk: Via TheBalm zelf zou ik $45 + $35 shipping kwijt zijn (en evt. invoerrechten), nu ben ik $45 + $5 shipping naar mijn postbus + $16 shipping naar NL kwijt. Shipping naar NL zelf was in mijn geval (ze wegen het gewicht, is afhankelijk van gewicht/grootte pakket) maar $13 incl processing fee maar heb ze nog de invoice laten verwijderen en extra bubbelplastic laten doen. :) Scheelt echt énorm en handig voor mensen die graag dingen uit de US willen halen maar altijd met invoer zitten/versturen naar Europa (mits het natuurlijk goedkoper is dan de invoerkosten).

http://www.matteandshimmer.nl/2016/05/0 ... bestellen/

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:23

O dat is handig!!!

Ik ga maar eens kijken of er ergens sample cards of mini's te vinden zijn van de Tarte Foundation.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:24

Ja wie weet krijg je die wel gratis bij een bedrijf bij een order of zo! Wel op blijven passen: nagellak en settingsprays en alles waar druk op kan komen te staan mag dan weer niet gedaan worden maar dat was bij normale bestellingen ook al het geval. En het is hetzelfde als MyUS alleen bij MyUS betaal je weer een fee, bij Shipito kun je zoveel sturen als je wil tot je mailbox daar vol zit, maar als je het gecombineerd wil in 1 groot pakket moet je een Premium member zijn. (3 dollar per maand volgens mij)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:29

1 order wordt gezien als 1 pakket neem ik aan, ook al zijn het 3 producten?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:33

Yes!

Heb eindelijk de wenkbrauwen die ik al zo lang wilde hebben. :)
Ben er erg blij mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:34

Ja 1 order is gewoon 1 pakket! :) Ieder pakketje wat daar binnenkomt wordt gezien als een order! Het is alleen zo dat als je dus 4 orders hebt lopen en ze komen allemaal aan bij Shipito, dat tenzij je ze betaald je ze niet in 1 groot pakket kan laten versturen maar gewoon die 4 losse pakketjes. :)

Foto Channy? :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:43

Het is nog erg rood. Doe het morgen wel :) Of het moet niet erg zijn :')

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:00

Nini, eerlijk? Nee.. Vind mn nars deepthroat icm milani luminoso mooier..

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:45

Vraagje,

hoe testen jullie een foundation van loreal/maybelline etc?
hoe weet je welke kleur je nodig hebt?

ik heb nu een foundation van maxfactor die erg fijn is, deze moet ik eigenlijk 1 a 2 tinten lichter maar ik twijfel over de kleur.
ik ga ook bij Mac nog testen, maar wil ook wel graag een low budget foundation alleen de kleur is moeilijk te zien op je hand.

iemand ervaring met de bourjois healthy mix foundation?

en kan je loreal foundations ook op je gezicht laten testen bij Douglas?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:48

Test het altijd even in je hals en neem een spiegeltje mee naar buiten. Als de kleur in je hals 'verdwijnt' dan heb je de goede kleur :)

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:52

Oke dus bij bijv een foundation van loreal alleen wat in mijn nek smeren en dan kijken of de kleur verdwijnt? Als in vermengd met de kleur van mijn huid?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:54

Suus___ schreef:
Nini, eerlijk? Nee.. Vind mn nars deepthroat icm milani luminoso mooier..

Hmm ja voor dat prijskaartje neem je ze ook niet zo snel mee. Dan doe ik het denk ik niet.