Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 06:38

Petitparis dat is een leuke meevaller.

Robijntjah goed bezig.

Ik Liep Vanmorgen om vijf uur al in de polder met mijn zus en onze honden.
4 km in 25min.
Opbouwen gaat goed.
Door te lopen met trainingsschema heb ik flink wat pasjes terug gedaan maar overhaast ik mijn herstel van mijn scooterval niet.
Dus heb mijzelf hier maar bij neergelegd.
Zo naar het werk en eind vddag nog de paarden doen.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:01

Dat is een flink tempo geweest en wat enorm vroeg!!

Volgend mij is iedereen lekker aan het lopen en verstandig aan het opbouwen. Goed bezig hoor! Misschien wordt het tijd om een keer samen aan een run mee te doen op een centrale plek in NL. Maken we er een bokt-runners-meeting van. ;)

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:45

Wow Horsii! Wat ontzettend goed! Jeetje en ik vond mezelf al zielig vroeg om kwart voor 8 :')
Zucchero haha super goed idee, denk alleen niet dat ik durf!

Wow ik baal zo. Ben net wezen lopen en ik had het ineens toch zwaar! Echt de hele tijd benauwd, heel erg warm en gewoon niet er uit kunnen komen. Op het laatst nog wel even tandje bij, pak ik mn mobiel om te kijken wat mn exacte snelheid en afstand was, STOND DE APP UIT. Nou ik heb staan vloeken hahaha :') maar nee ik baal wel want ik had graag willen zien wat ik er nou uiteindelijk van gemaakt had... heb de app ook gewoon aangezet maar blijkbaar is ie uitgevallen tussendoor.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:58

Zucchero en petitparis, flinke afstand zeg! Goed bezig :D

Robijn ook lekker progressie aan het boeken!

Horsii waar je zin in hebt zo vroeg! Je lijkt mijn zus wel, die doet dat ook.

Lillith jammer dat je niet lekker ging, en dan ook nog je app uit… Volgende keer beter :)

Ik ga vanavond weer lopen, nog even bedenken wat ik ga doen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:18

Wauw wat heeft iedereen veel gekletst de afgelopen dagen!!

RoosvanBlue, tx voor het opzoeken van tips! Had ik zelf natuurlijk ook al even gedaan. :D

Lillith, jammer dat het niet lekker ging.

Welkom aan iedereen die zich nieuw heeft gemeld in dit topic! Leuk zoveel hardlopers!

Door Djilna wil ik nu ook een flipbelt. :+

Daan, je kunt ook even de auto 5 minuten pakken en dan zit je lekker bij de reeuwijkse plassen ofzo. (Of gouwebos?)

Vanmiddag even naar de Nike store, m'n broek zakt heel erg af en als er iets irritant is tijdens het lopen.... En ik wil uiteraard ook even gaan lopen.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:49

Wat is een flipbelt?

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:52

Google is my friend! :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:55

Nel ja op zich wel leuke plekken in de omgeving om te lopen. Ik kan met de fiets naar het gouwebos of bentwoud. Volgens mijn zus is lopen in het gouwebos alleen niet fijn omdat er heel veel honden loslopen en achter je aan rennen. Maar ik kan het een keer proberen. Maar op zich kan ik vanuit huis ook leuke rondjes lopen :)
Succes met je broek, afzakken is irritant ja. Zo heb ik een shirt dat steeds omhoog kruipt.

Ik wil ook een flipbelt, lijkt me echt handig!
Zucchero: http://flipbelt.nl/

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:06

Hier ook vandaag bizar benauwd. Zal wel aan de luchtvochtigheid liggen. Altijd iets anders de schuld geven he O:) Na 4 km kon ik echt niet meer. Toen verdwaald en in de 6e km nog ca. 750 m even op 10 km/uur gelopen. Afzakbroek is inderdaad annoying ja Nelleke. Ben benieuwd waar je mee terug komt :j

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:17

De Flipbelt staat absoluut op mijn wishlist, maar heb nu eerst (ivm budget zeg maar :P ) een heuptasje van de Action gekocht voor 2.99. Dat lijkt dan weer een beetje op een http://www.spibelt.nl/ :D Kijken hoe dat bevalt!

Het is frisjes zonder zon in de regen, maar zodra de zon even doorkomt inderdaad direct benauwd.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:41

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!
En een afzakkende broek is inderdaad niet handig.

Bij mij gaat t nog niet zo lekker. Loop (wandel) wel heel veel met stukken interval ertussen. Maar aan een stuk hard lopen kan ik niet. Ik hou t hooguit 2 min vol. Mijn benen weigeren dan. Wel probeer ik dan snel te wandelen 5,5/ 6 km pu. Ben niet zo groot met korte beentjes.
Ben nu wel al 13 kg kwijt. Door al t lopen. En wat letten op mijn eet gedrag.
Weeg nu 94 kg bij een lengte van 1,65m
Ik hoop dat als ik meer afval het hardlopen wel gaat lukken.
Ik loop/wandel gemiddeld 8 km op wisselend terrein verhard, onverhard en duinen.

Voor diegenen die een sporthorloge gebruiken: wat voor merk hebben jullie? Wil er ook graag 1 voor t lopen, mennen en paardrijden. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Vind ze ook best prijzig.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:46

Ik gebruik voor het paardrijden en nu dan ook hardlopen een Garmin 310XT. En voor zowel mijn paard als mijzelf een hartslagmeter(band).

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:14

Trouwens, top dat je al zoveel bent afgevallen zeg!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:46

lilith, wellicht kan je via afstandmeten.nl nog wat?

ik hou niet van horloges met een aparte hartslagband om mijn ribben, dus heb ik sinds afgelopen weekend de tomtom cardio 2. Ik ben fan! hartslagmeting op mijn pols, nadien uitlezen via de mysports app. ik kan constant zien wat mijn huidige hartslag is, hoe mijn huidige snelheid is, wat mijn gemiddelde snelheid is etc.

ik had gisteravond training met de groep. 1,5 km inlopen (6:40 min/km), wat loopscholing, 600 meter rustig lopen (6:30 min/km), 200 meter terug dribbelen (7:00 min/km), 400 versnellen (6:10 min/km), weer 200 meter terug dribbelen en dan weer 200 meter versnellen (5:55 min/km) en dan weer opnieuw beginnen bij 600 zodat we 2x deze versnellingen hadden.
ik ging werkelijk kapot. liep achteraan en kon geen ritme vinden. trainer is naast me blijven lopen, zodat ik met hem mee kon. ook nog wat looptips gekregen. ik loop bijvoorbeeld voorover gebogen. dus: verder vooruit kijken (ik kijk altijd naar de grond), schouders naar achteren. bij harder lopen, knieën hoger optrekken etc.
was een fijne les, maar kan het niet uitstaan dat ik zo traag ben.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:54

benangelique, zo'n horloge lijkt mij ook super. Alleen kan ik die niet voor mijn paard gebruiken. En een dubbel apparaat zit er kostentechnisch nog even niet in. Wie weet in de toekomst :)
Met mijn Garmin kan ik nu onderweg precies hetzelfde als jou zien, alleen heb ik dan een band om inderdaad. Maar die stoort absoluut niet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:25

Marall, wat goed dat je al zoveel bent afgevallen!! Jammer dat het niet loopt zoals je graag zou willen. Hoe vaak per week loop je en loop je middels een schema? Het lopen met bijvoorbeeld een app kan ook stimulerend werken omdat je uiteindelijk een hele historie hebt met je looptijden, aantal km's etc. Terwijl als je loopt heb je helemaal niet echt het idee dat je sneller gaat dan de vorige keer, kan dat wel degelijk per training schelen.

Als je niet verder komt dan 2 minuten achter elkaar dan loop je misschien te hard of te veel? Ik heb geen aandelen bij Evy maar ik ben echt fan van haar app en er zijn al zoveel mensen met haar app/programma naar de 5km aan 1 stuk gekomen dat ik er echt van overtuigd ben dat dit voor veel beginners gewoon een goed schema is.

Ik heb mezelf net getrakteerd op een mooie Nike running broek. Er zit een klein zakje in voor je telefoon. Jeej! Alleen m'n autosleutel moet ik nog even een oplossing voor vinden. Ik zag bij de Decathlon vorige week een zweetbandje voor om je pols met een heel klein vakje voor je sleutel(s). Spijt dat ik die niet heb meegenomen voor 3,-.

Dit is 'm geworden:
Afbeelding Afbeelding

Djilna, ik heb ook dat zakje van de Action gezien alleen ze hadden alleen nog een kanariegele en dat vond ik toch net echt iets teveel van het goede... :') Ben benieuwd hoe hij bevalt bij je. Welke kleur heb je?

Daan, net zo vervelend als een afzakkende broek inderdaad, een opkruipend shirt.

Edit: correctie, er zit een klein zakje in voor m'n sleutels. M'n telefoon past er niet in. :') Toch maar een flipbelt... :P

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:30

Hahaha hier lagen ook allemaal gele. Na diep graven nog een roze. Ook niet mijn kleur, maar beter dan een gele. Vd week nog maar eens binnenlopen of ze nog andere kleuren hebben binnengekregen. of ander filiaal..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:36

Oh en gave nieuwe broek!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:26

Ik rijg mijn sleutel trouwens altijd gewoon aan mijn schoenveters vast voordat ik mijn schoenen strik.
Moet je natuurlijk niet een hele bos eraan hangen, maar 1 sleutel per veter gaat prima (en dat rammelt dan ook niet)

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:30

Wow gave nieuwe broek! Zoiets wil ik ook nog... het is dat ik even geen geld mag uitgeven van mezelf haha.
En welkom Marall leuk dat je mee kletst en super goed dat je zoveel al bent afgevallen! Ook ik heb alleen maar lof voor de STR van Evy, die begint heel geleidelijk!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:48

Ik heb loopkleding van de Lidl, fijn spul voor weinig. Ik ben van de lange broeken en er moet inderdaad een zakje inzitten, anders laat ik ze liggen. Sleutels neem ik niet, ik loop direct vanuit mijn huis. Ben wel voornemens om straks naar het bos te fietsen en daar te lopen. Maar dan moet ik eerst iets verder zijn.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:11

Ha m'n nieuwe broek bleek nog een verborgen zakje te hebben. M'n telefoon bleek wel in dat achterzakje te passen als ik m'n hoesje eraf haalde dus dat waren 2 meevallers. Lekker dus voor het eerst met m'n handen vrij gelopen.

Het lopen ging iets minder lekker. Ben veel te hard van start gegaan waardoor ik na een minuut of 5 al hevig buiten adem was. Toen hoorde ik m'n app zeggen dat m'n gemiddelde snelheid 9,7km p/u was en toen bedacht ik me dat ik veel te snel ging aangezien mijn gemiddelde snelheid normaal rond de 8 ligt. Dus de overige 19 minuten heel rustig gelopen en uiteindelijk ging het gelukkig wel lekker en weer rond de 8 gemiddeld geëindigd.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:24

Marral ik vind het echt super knap dat je zo veel bent afgevallen en ondanks behoorlijk overgewicht (bedoel ik absoluut niet vervelend!) wel loopt!! Dat maakt het toch wel zwaarder en lijkt mij ook een logische verklaring dat het wellicht soms wat zwaar voor je is. Naarmate je fitter wordt zal het lopen vast steeds beter gaan :)
Ik gebruik overigens geen sporthorloge.

Benangelique klinkt als een leuke afwisselende training wel :)

Nel gave broek! En super handig die zakjes, gelijk geen flipbelt meer nodig ;) Jammer dat het lopen niet helemaal lekker ging, maar goede les voor de volgende keer toch. En je hebt je training er wel weer mooi op zitten.

Noeskamoos goede sleuteltip!

Ik heb zin om vanavond te lopen :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 15:35

egnie schreef:
Ik heb loopkleding van de Lidl, fijn spul voor weinig. Ik ben van de lange broeken en er moet inderdaad een zakje inzitten, anders laat ik ze liggen. Sleutels neem ik niet, ik loop direct vanuit mijn huis. Ben wel voornemens om straks naar het bos te fietsen en daar te lopen. Maar dan moet ik eerst iets verder zijn.

Maar jij hoeft je huis dan niet meer in? :P
Ik heb een sleutel en een chip, appartementengebouw met bewaakte ingang. Dat aan de schoen hangen is te omslachtig en groot. Dus iig klein zakje. En telefoon heb ik ook bij me, je weet het nooit.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:23

Ik heb vh weekend bij de decathlon nieuwe loopkleding gehaald. Super mooi en functioneel. Had voor 45 euro 2 hemdjes em 2 3/4 thights. Idd met zakjes!