Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:47

krimpenaar schreef:
Haha ben uiteindelijk toch gegaan. De douche was inderdaad heerlijk erna! We waren ook maar met 5 en een trainer dus dat was ook wel fijn :)

Het weer is ook wel een beetje de-motiverend -O-
Althans vind ik :+

Jeej!! En voelt het voldaan?

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:48

Don_Zhivago schreef:
Motivatie blijft ver te zoeken.
Helaas heeft paard lief een peesblessure wat momenteel betekend 3x per dag stappen en koelen om de zwelling af te laten nemen zodat we hem kunnen scannen.
Dus naast m'n werk en paardje helaas geen tijd/puf om te sporten.
Dus besloten goed op m'n voeding te gaan letten vanaf morgen.
Doen we toch nog 1 ding goed.

Sterkte! Zo'n blessure is voor je paard maar voor jou ook niet fijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:52

xMyrth schreef:
Ja dat klopt wel. Blijf nu echt wel hangen.
En er zijn inderdaad dagen dat ik ongezonder eet.

O: magere yoghurt - havermout - appel
T: appel
L: 2 volkoren wasa crackers met kaas
T: ongezonde koekjes met teveel suiker :+
A: groentesoep - aardappel - gehaktbal - boontjes
T: cake :x had wat te vieren, maar cake is natuurlijk niet slim

Over het algemeen denk ik dat ik vandaag redelijk gezond heb gegeten, maar de tussendoortjes waren natuurlijk wel rete-ongezond.

Heb je voor jezelf al eens goed macros bijgehouden en dan ook echt secuur?
ik zat al maanden vast en kreeg eens goed op mijn kop om eens even een weekje echt alles af te meten, streng voor mezelf te zijn daarin. Dat icm met low card lijkt mij eindelijk van mijn plateau af te helpen.

xMyrth

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:02

Nee ik houd verder eigenlijk niets bij... Wegen enzo doe ik ook niet echt, omdat ik bang ben om daarin door te slaan...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:27

Om exacte resultaten te krijgen zul je toch, in ieder geval voor een periode, exact te werk moeten gaan :)
Voor altijd afwegen en bijhouden is niet nodig, maar om inzicht te krijgen is een weekje alles bijhouden geen overbodige luxe!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:53

Kijken jullie ook wel eens vlogs en volgen jullie een beetje de 'fitgirls' op instagram?

Dat filmpje van FitWithMarit van gisteren bijvoorbeeld.. Hoe ze op het begin squat tijdens die shoot en dan gecorrigeerd wordt :+ Sorry...
Vind dat echt weer een bevestiging dat die mensen echt niet zozeer overal voor gevraagd worden omdat ze nu zo goed zijn of veel weten..

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:19

Blij dat het weer wat beter weer is net 5 km hard gelopen en daarna mn 7min workout gedaan...
daarna een herstelshake... ik had mijzelf gister verwend bij de AH met smoothymix (Rode bieten, gember, ananas en bramen) maar gatverdamme wat is dat vies... heb m wel naar binnen gewerkt maar die uhhh zal ik komende tijd in mijn smoothies overslaan bah!!

verder voel ik mijn lijf strakker worden en hoor ik mijn omgeving steeds vaker zeggen dat ik er goed uit zie (dat doet een mens natuurlijk ook goed).

Vriendinnetje gister een oefengesprek mee gedaan en die gaat onwijs lekker maar wil toch ook mijn ontbijtprogramma volgen omdat ze ontbijten erg lastig vind...

Don Zhivago voeding is zeker belangrijk ik heb zelf dik 3 maanden op mijn voeding gelet en heb nu de puf (plus ben nu blessure vrij) om mijn dagelijkse workout te doen en begin er lol in te krijgen
ik zelf let op mijn vetpercentage ben van 34% naar 28% gegaan YEAHHh

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:22

Goedemiddag!
Zou ik mij hier ook mogen melden?
Ik ben Ilse, 20 jaar oud en echt al 5 jaar lang bezig met mijn gewicht, en nu na vele trainingspogingen/healthy voedsel boeken, ben ik toch van plan om mij er nu dan eindelijk een keer aan te houden.

Ik ben momenteel 1,73m lang, weeg 74,2kg en heb een BF percentage van zo'n 27,8%. Nu ben ik ook nog eens een gigantische jojoër en emo-eter. Mijn gewicht schommelt altijd ergens tussen de 67kg en de 75kg. Nu moet ik wel toegeven dat ik denk dat ik weer wat ben aangekomen sinds dat ik weer begonnen ben met de pil. Maar buiten dat mag ik ook wel wat gezonder leven en sporten.

Ik volg nu de BBG van Kayla Itsines als "inkomertje" en ben pas in week 2 van de pre workouts :o , en zo nu en dan ga ik mee met vriendlief voor een echte zware workout. Voor nu is mijn doel om af te vallen en mn goal gewicht zit op de 63/64kg of mn BF percentage op 18% te krijgen. Dit heeft geen haast, maar hoop volgend jaar toch wel in de buurt te zitten.

Voor de rest hou ik mijn eten bij in MyFitnesspal, feel free to add: Fieffjee. Het lijkt mij leuk om hier gezellig te kunnen kletsen over workouts en alles wat er bij hoort, en ook vooral de gezelligheid en motivatie!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:24

Welkom ECM. :)

Ik heb net maar eens een keukenweegschaal gekocht. Wil de komende tijd zoveel mogelijk wegen om even echt te weten wat ik nu precies eet enzo.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:43

Monnie_ schreef:
Kijken jullie ook wel eens vlogs en volgen jullie een beetje de 'fitgirls' op instagram?

Dat filmpje van FitWithMarit van gisteren bijvoorbeeld.. Hoe ze op het begin squat tijdens die shoot en dan gecorrigeerd wordt :+ Sorry...
Vind dat echt weer een bevestiging dat die mensen echt niet zozeer overal voor gevraagd worden omdat ze nu zo goed zijn of veel weten..

Ga gelijk even kijken! Ik volg haar op insta maar niet op haar vlog! Vind het wel interessant van alle 'fitgirls' te zien wat zij doen aan sport/voeding.

Ik zag het! Ze lijkt wel te squaten met haar rug bol? Wel jammer dat op haar gym er niets van gezegd wordt! Ik werd laatst plots gecorrigeerd voor meer resultaat en dat is toch fijn dat er mensen van de gym naar je kijken/opletten.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:03

Ik volg wel veel fitgirls, maar meer ter inspiratie voor oefeningen en voeding. :)

Zo net echt een super lekker maaltje binnen geschoven, voor iedereen die nog wat inspiratie nodig heeft voor deze week qua eten, dit is echt een aanrader! http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1 ... -gremolata

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:16

Ik volg bijna geen nederlandse fitgirls eigenlijk haha. Zal zo wel even kijken naar FitWithMarit. Enige wie ik volg op instagram en yt zijn Nikki Blackketter en Jazmine Garcia, zij zijn echt goals haha. Vind het erg leuk om hun vlogs te kijken.

MilleniumK ziet er als een lekker recept uit!

Bij mij gaat het even wat minder :o
Week geleden hele weekend een feestje gehad met veel bier en wijn haha. Daarna familie uit het buitenland op bezoek, dus ben bijna alleen maar uit eten geweest. En natuurlijk weinig beweging gehad :').

Gisteren weer begonnen met sporten en mijn oma meegenomen met zwemmen haha.
Zo ook maar weer zwemmen, heb er zin in. Voelt wel weer goed dat ik zo makkelijk mijn gezonde levensstijl kan oppakken. Een jaar geleden was mijn motivatie na zo'n ongezonde week ver te zoeken.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:18

Welkom ECM!

Weet iemand nog leuke en inspiratievolle fitgirls/boys om te volgen? (YouTube of insta)

Gisteren en vandaag lekker gebootcamped *\o/*

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:25

krimpenaar schreef:
Welkom ECM!

Weet iemand nog leuke en inspiratievolle fitgirls/boys om te volgen? (YouTube of insta)

Ik zelf volg er een aantal dus zal even mijn favorieten plaatsen:

@Runninglau
@Deargoodmorning
@Annemerelcom
@Jbbouwmeester
@gigigisele
@fannetiek
@maximemarije
@womenshealthnl
@fitfoodhealthyvonne
@fitlifedaisy
@fitwithashley
@shaunivd
@esmeetrouw
@fitdutchies
@AnthonyKruiverFitness

De een is echt een heuze fitgirl, de andere meer gericht op hardlopen, er zitten wedstrijd atleten tussen en meiden die al heel goed op weg zijn en voor mij echt inspiratie bronnen zijn. Als andere nog meer accounts hebben die ik moet volgen, let me know. :D
Laatst bijgewerkt door MilleniumK op 21-06-16 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:27

Ik kom net weer uit de gym en een stukje hardgelopen. Moet even aan mijn conditie werken voor de cooper test 4 juli. Maar heb wel weer een zeurende enkel.. Zo balen! Even een afspraak maken bij de fysio, en anders maar weer het zkh traject in met dat ding :p.

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:30

Vervelend van je enkel. Weet je ook wat het is? Ik kan zelf ook niet hardlopen, door laxiteit in mijn enkels. Kreeg er ook altijd zeurende pijn van. Sterkte in ieder geval!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:35

mnka schreef:
Vervelend van je enkel. Weet je ook wat het is? Ik kan zelf ook niet hardlopen, door laxiteit in mijn enkels. Kreeg er ook altijd zeurende pijn van. Sterkte in ieder geval!

Ik heb twee jaar een stom ongelukje gehad op stage waardoor mijn enkel meerdere keren is dubbel geklapt en gekneusd was. Heb toen een paar weken in een soort loop gips gezeten, maar het is nooit helemaal over gegaan en op de foto's is eigenlijk niks te zien.. Volgens de arts(en) en fysio's moet het allang over zijn.. Maar ik liep eigenlijk niet meer hard, terwijl ik dat soms heerlijk vind en ooit graag een (halve) marathon wil lopen. Voor mijn toelatingstoets moet ik weer aan de bak om die piepjes test te halen en sinds de eerste training heb ik weer last. Tijdens het lopen nergens last van, maar daarna wel..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:08

Ik houd het andere topic ook al een tijdje in de gaten maar zie hier ook goede dingen voorbij komen! :)

Korte intro voor mensen die het andere topic niet volgen:

Afbeelding

Momenteel zit ik op 66 kilo (net gewogen 65.5 maar over het algemeen zit ik op de 66). Ik wil graag terug naar mijn start gewicht (55 kilo) echter hoor ik nu al van veel kanten dat dat geen goed idee is dus wellicht moet ik dat streven wat luchtiger nemen. Ik sport momenteel 2 a 3 keer per week in de sportschool, werk in de horeca (veel lopen dus) en ben sowieso vrij actief, fiets veel en ben veel actief wat dat betreft. Ik doe momenteel vooral krachttraining en dan full body. Nu zegt iedereen altijd natuurlijk 'Ja ik wil niet zulke enorme benen krijgen' blablabla en uiteindelijk gebeurt dat wel, maar ik wil niet 24/7 alleen maar continue het idee hebben dat ik geen chocolaatje mag nemen buiten m'n sporten om oid. Ik ben iemand die wel echt geniet en ik heb op de avonden dat ik werk weinig inspraak op het eten daar, al probeer ik dat wel zo gezond mogelijk in te vullen.

Ik zag zojuist dat Body&Fit shop sale had, dus heb net een bestelling geplaatst voor een aantal zaken die ik graag wou uitproberen! :) De eerste twee (Salad Dressing en Strawberry Syrup) zijn eigenlijk twee dingen die ik momenteel weinig tot niet gebruik vanwege de hoeveelheid calorieen die erin zitten, dus ik was wel erg benieuwd hoe deze smaken :) Het is puur een try-out, dus kan maar zo dat ik het helemaal niet lekker vind :j De Smart Protein is puur tegen mijn spierpijn en voor mijn spierontwikkeling. Ik merk toch na een zware work-out dat ik het wel erg zou waarderen als ik daar wat mee kan doen, dus zodoende dat ik dat maar eens besteld heb :) Hoor er veel positieve verhalen over. Whey Drink is basically een vruchtendrank met weinig calorieeen en whey voor na het sporten, ik houd wel van vruchtendrank dus ben erg benieuwd hoe dit smaakt! De muesli is als test voor een vervanger van m'n huidige ontbijt muesli, was in de sale en klonk erg goed. En last but not least: My guilthy pleasure :+ Ze zeggen dat het 'gezonde chips' is, dus we gaan het meemaken. Totaal was ongeveer 30 euro dus het valt nog erg mee! :) En ik kreeg er gratis een fles en probeerverpakking bij, yeuh!

Afbeelding

Ik denk dat mijn streven momenteel toch rond de 60 kilo ligt, althans, daar zou ik happy mee zijn. Echter word het lastig met kracht training, dus ik denk dat ik naarmate de tijd vordert even ga kijken hoe die 2 goals langs elkaar lopen. Ik heb altijd vrij forse bovenbenen gehad en ik wil vooral gaan tonen de komende tijd. Ik heb een voedingsschema van iemand die op basis van al mijn maten deze heeft opgesteld (werkzaam in de voeding en sport) en daar wil ik binnenkort ook aan gaan starten, al is het nogal wat gepuzzel met bepaalde dingen 'preppen' enzo :)

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:54

Courses, Welkom!
Jouw before is mijn doel. :')

Opzich zijn hele dikke bovenbenen niet zo erg, zolang het maar mooi in verhouding is. Ik doe zelf erg veel aan zwemmen en merk dat mijn schouders breder worden. Wat mijn plan hiervoor is om dan in de sportschool juist mijn benen bij te trainen zeg maar, zodat alles in verhouding is.

"maar ik wil niet 24/7 alleen maar continue het idee hebben dat ik geen chocolaatje mag nemen buiten m'n sporten om oid. Ik ben iemand die wel echt geniet en ik heb op de avonden dat ik werk weinig inspraak op het eten daar, al probeer ik dat wel zo gezond mogelijk in te vullen."

Heb je wel is van flexible dieting gehoord? Op internet staat hier veel over uitgelegd. Het houdt in dat je je macro's bijhoudt, maar wel tot in verhouding met elkaar.

In het kort samengevat:

1 Gram proteine = 4kc
1 Gram khoolydraten = 4 kc
1 Gram vet = 9 kc

Dus 1854 kc per dag zijn dan:
khoolydraten 221g
Proteines 127g
Vet 52g

Op deze manier kan je gewoon dat ene chocolaatje passend maken in je dieet. En hoef je je ook niet schuldig te voelen :D

Ik heb net heerlijk gezwommen, morgen weer!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:26

mnka schreef:
Courses, Welkom!
Jouw before is mijn doel. :')

Opzich zijn hele dikke bovenbenen niet zo erg, zolang het maar mooi in verhouding is. Ik doe zelf erg veel aan zwemmen en merk dat mijn schouders breder worden. Wat mijn plan hiervoor is om dan in de sportschool juist mijn benen bij te trainen zeg maar, zodat alles in verhouding is.

"maar ik wil niet 24/7 alleen maar continue het idee hebben dat ik geen chocolaatje mag nemen buiten m'n sporten om oid. Ik ben iemand die wel echt geniet en ik heb op de avonden dat ik werk weinig inspraak op het eten daar, al probeer ik dat wel zo gezond mogelijk in te vullen."

Heb je wel is van flexible dieting gehoord? Op internet staat hier veel over uitgelegd. Het houdt in dat je je macro's bijhoudt, maar wel tot in verhouding met elkaar.

In het kort samengevat:

1 Gram proteine = 4kc
1 Gram khoolydraten = 4 kc
1 Gram vet = 9 kc

Dus 1854 kc per dag zijn dan:
khoolydraten 221g
Proteines 127g
Vet 52g

Op deze manier kan je gewoon dat ene chocolaatje passend maken in je dieet. En hoef je je ook niet schuldig te voelen :D

Ik heb net heerlijk gezwommen, morgen weer!

Klopt, ik ben er wel bekend mee :) Voor nu let ik vooral op mijn kcal inname. Ik heb ook een tijdje gezwommen maar door het enorme gebruik aan chloor in de baden hier had ik drie dagen nodig m'n haar een beetje te reviven en m'n huid was er ook totaal niet blij mee -O-

Iedereen vind mij wel redelijk in verhouding maar ik zie het niet :') Ik vind mezelf ook niet 'dik' ofzo, maar ben gewoon niet zo happy met m'n body momenteel. Als ik strakker ga trainen/tonen zal dat waarschijnlijk alweer een hoop meevallen tho :D

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:51

Dankje dames!

Wat ik ook erg leuk vind is fitgirls volgen op snapchat! Dan ben je echt elke dag verzekerd van een update, en het is ook erg grappig. Maar ik moet er ook even wat meer volgen op instagram enzo! Ik ga maar eens kijken naar je lijstje MilleniumK!

En welkom Courses! Jouw lijf is echt bodygoals :oo . Gave tattoo trouwens! En de kans dat je gespierde(dikke) benen krijgt met workouts is wel groot natuurlijk. En iets zoals yoga? Heb je toch een soort van krachtworkout waar je niet echt immense spieren van krijgt!

Ik vraag me af he, je hebt die LISS(low intensity steady state cardio) bij BBG, ik heb hem voor deze week nog niet gedaan want ik ga dit weekend(vrijdag/maandag) naar een festival, waar natuurlijk veel wordt gedanst, zou je dat mee kunnen tellen als LISS? :=

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:38

MilleniumK schreef:
krimpenaar schreef:
Welkom ECM!

Ik zelf volg er een aantal dus zal even mijn favorieten plaatsen:

@Runninglau
@Deargoodmorning
@Annemerelcom
@Jbbouwmeester
@gigigisele
@fannetiek
@maximemarije
@womenshealthnl
@fitfoodhealthyvonne
@fitlifedaisy
@fitwithashley
@shaunivd
@esmeetrouw
@fitdutchies
@AnthonyKruiverFitness

De een is echt een heuze fitgirl, de andere meer gericht op hardlopen, er zitten wedstrijd atleten tussen en meiden die al heel goed op weg zijn en voor mij echt inspiratie bronnen zijn. Als andere nog meer accounts hebben die ik moet volgen, let me know. :D

Driekwart van de mensen die jij volgt, volg ik :') Vind @sophiekfit ook erg leuk om te volgen. :)

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:18

MilleniumK bedankt voor het delen :) ik zal ook eens even op instagram, vind het zelf ook inspirerend voor voeding enzo :)

Hier vandaag mijn eerste doel behaald :D vanochtend woog ik 79,6 *\o/* *\o/* Dat betekend dat ik nu 3,9 kg ben afgevallen!
Volgende doel dat gesteld staat; onder de 75 kg komen :), ik kan me niet eens meer herinneren wanneer dat voor het laatst geweest is :+

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:16

Gigigisele is echt geen goal vind ik :+ heb haar in real life gezien. Dat bedoel ik dus met insta fake..
Ze is echt behoorlijk mollig.

Netjes bono!!

Courses, lastig te zien natuurlijk op deze fotos. Kan ook niet echt een doel uithalen. 60 kilo is nl op vele manieren te bereiken, maar lijkt me niet echt een goed doel.. Eerder gespierder/lager vet%, betere conditie / mooiere benen/billen zoiets.

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 13:45

Wat goed Bono!! 3,9 is al echt wat!

Is zij mollig ja, Monnie? Dan wil ik echt even weten hoe zij haar foto's neemt/bewerkt. Zal een hoop schelen voor de vakantiekiekjes.

Over vakanties gesproken, hoe doen jullie het dan qua workouts en dingen?
Ik ga volgende week een weekje naar Kos, en er zit een sportschool in het resort waar we zitten. Maar ik weet niet of dat allemaal wel je van het is daar?