[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:06

Lage conch <3.
Of een daith, maar dan moet je wel het geschikte stukje bot hebben. Rook vind ik ook mooi :j.

Ik wilde ook een dubbele forward helix, maar geloof nooit dat ik 2 platte achterkantje in dat stukje verstopt krijg. Vind eentje ook wel netjes en dan gewoon de conch erbij <3.
Maar als het past, vind ik een dubbele fh wel heeeeel erg mooi!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:14

*\o/* hij zit! Ben er echt super blij mee :D

Afbeelding

Afbeelding

Het was echt mega druk vanavond bij vida loca. Normaal was ik gelijk aan de beurt. Nu was ik er en was zo druk dat ik nog maar even bij de buurman (Tattoo Yugen) heb gevraagd om m'n tattoo een stukje bij te werken. Wat zwarte plekjes. Heeft hij maar gelijk gedaan haha.
Waren voor 8 uur er en pas kwart over 9 aan de beurt. Terwijl Lina maar tot 9 uur werkt eigenlijk.

Mars

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:21

Staat je tof en past mooi bij je gezicht!
Het was het wachten waard denk ik zo :) Top dat je tattoo ook meteen bijgewerkt is.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:28

Ziet er goed uit BiBiQ, past goed bij je!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:10

Bedankt! Ik ben er super blij mee. En ik 2 weken terug maar volhouden dat ik echt geen ringetje wilde. Nu dus die horse shoo die ik echt geweldig vind :')

En hij is 2 weken terug gezet dus vond het echt meevallen hoe lang ik moest wachten.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:17

Hij is mooi genezen in twee weken :) En als je het ringetje ooit zat ben kan je er altijd nog wat anders ingooien (of problemen krijgt met werk oid). Ik vind dit wel heel gaaf staan. Misschien een personal vraagje: maar zit zo'n ringtje niet enorm in de weg met zoenen :') Toen ik nog een langer staafje voor mijn tongpiercing had, had ik al issues (voelde me toen überhaupt een kwijlende hond _O- )

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 07:13

Dat verhaal met de tongpiercing herken ik.
Tot nu toe heb ik nog geen last van het ringetje. Maar hij zit natuurlijk pas sinds gisteravond. Het zal denk ik gewoon een kwestie van wennen zijn.
En inderdaad. Mocht ik het zat zijn of toch problemen ondervinden op m'n werk dan kan hij altijd nog gewisseld worden of eruit.
Ik ben natuurlijk wel secretaresse maar het scheelt dat het in de automotive is.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:05

BiBiQ schreef:
Het was echt mega druk vanavond bij vida loca. Normaal was ik gelijk aan de beurt. Nu was ik er en was zo druk dat ik nog maar even bij de buurman (Tattoo Yugen) heb gevraagd om m'n tattoo een stukje bij te werken. Wat zwarte plekjes. Heeft hij maar gelijk gedaan haha.
Waren voor 8 uur er en pas kwart over 9 aan de beurt. Terwijl Lina maar tot 9 uur werkt eigenlijk.

Kon je hem zelf niet vervangen dan? Wij doen het gewoon zelf: mijn man pakt een tangetje en zet er een ander bij mij in. Datzelfde doe ik bij hem of mijn broer. Afhankelijk van het soort piercing. Een ball-closure kan ik gewoon met de losse hand doen en een enkele labret ook, maar dat kleine fröbel-spul doen we met een tangetje.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:23

Uiteindelijk kan ik het zeker zelf vervangen. Maar dit was de eerste wissel voor eigenlijk een korter staafje. Die ik had was nog langer ivm net zetten en zwelling. Ik hoefde nu dus alleen het extra balletje te betalen en als ik gewoon een korter staafje had gedaan had ik niets hoeven betalen..

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:43

Ik wil graag nog een tragus, maar m'n kraakbeen is daar zo dik dat ik er nog even over moet denken :'). En eerst maar eens m'n helix volledig laten genezen. Lang leve sterilon trouwens! Mijn vochtbultjes zijn bijna weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:55

Ik kom hier ook weer even aanwaaien, dit keer permanent denk ik zo :)) Als ik stop met verkouden zijn ga ik voor een neuspiercing. Wil eigenlijk gelijk een ringetje dus ga even advies winnen bij de shop.

Dat heeft een rede overigens, wat gelijk mijn vraag naar boven brengt. Ik heb 3 keer gaatjes in mijn oren laten schieten en ze 3 keer dicht laten groeien. Ik ben in principe allergisch voor het spul dat er standaard in gaat. Ik reageerde ook allergisch op de slotjes van mijn beugel, dus ik weet dat ik om een speciaal materiaal moet vragen. Omdat ik er zo op reageer (ook met speciale oorbellen) gaat wisselen erg moeilijk, doet veel pijn en ik word er duizelig van. Ik wil dus eigenlijk gewoon een neusringetje en die wil ik laten zitten tot ik besluit dat ik geen neuspiercing meer wil.

Iemand die ervaring heeft met dit soort allergieën en die me advies kan geven over het materiaal dat ik het best kan gebruiken?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:05

Weet je van welk materiaal de oorbellen en de beugel waren? Piercings worden standaard gepierct met titanium. Oorbellen worden daar ook mee geschoten denk ik. Chirurgisch staal zal je dan ook niet tegen kunnen gok ik zo. Dan zou je bioplast kunnen doen, maar das niet geschikt voor verse piercings dacht ik, omdat dit aan de wond vast kan plakken (correct me if I'm wrong). En das ook geen mooie piercing als ringetje in je neus. :') Hoe zit je met zilver en (wit)goud?

Ik denk dat je hier voor het beste naar een goede piercer kan en hem om informatie hierover vragen. Zie dat je in Utrecht woont, dan raad ik je hier Tom van Oudenaarden voor aan.
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 22-08-15 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:07

Volgensmij titanium dan toch?
Ik kan volgens mij wel overal tegen. Erg blij mee haha.

Lijkt me erg lastig als je slecht tegen bepaalde materialen kan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:09

Volgens mij zat er nikkel (?) in zowel mijn beugel als mijn oorbellen, ik heb toen van alle kanten gehoord dat dat waarschijnlijk was waar ik zo op reageerde.

Thanks voor de tip van de piercer in ieder geval! Dan ga ik van de week gewoon eens langs om wat advies in te winnen :j

Ja sterreke het rare is dat ik tegen 'goedkope' oorbellen van de H&M bijvoorbeeld wel weer redelijk goed kon. Het leek er echt op dat het vooral tijdens het genezingsproces een drama was met bepaalde stoffen, daarna konden mijn oren alles vrij goed hebben. Het bleef wel gevoelig. Als ze er eenmaal uit waren moesten ze er gelijk weer in, anders deed het ontzettend veel pijn. Daarom heb ik ze ook elke keer laten dichtgroeien. Per ongeluk uit gegaan met slapen, pas een paar dagen later door hebben en dan geen zin meer hebben om ze opnieuw door te prikken.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:14

In titanium zit geloof ik geen nikkel, dus dat zou gewoon moeten kunnen toch?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:16

Nikkel zit vrijwel nooit in piercings van titanium. Heb laatst ergens gelezen dat er heel af en toe toch wel een heel klein percentage van in zit, maar daar weet ik verder ook het zijne niet van. In chirurgisch staal zit wel nikkel en in de goedkopere oorbellen ook. Je ziet het vaak dat veel mensen problemen hebben met verkeerde materialen (meestal nikkel) sieraden in verse piercings. Wanneer ze genezen zijn kunnen ze vaak wel gewoon sieraden dragen met nikkel.

Tom is een kundige piercer. Zijn website is http://www.piercingutrecht.nl en kan je hier zeker goed mee helpen. Beter dan dat wij dat kunnen. :D

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:33

Emmaa_ schreef:
Dat heeft een rede overigens, wat gelijk mijn vraag naar boven brengt. Ik heb 3 keer gaatjes in mijn oren laten schieten en ze 3 keer dicht laten groeien. Ik ben in principe allergisch voor het spul dat er standaard in gaat. Ik reageerde ook allergisch op de slotjes van mijn beugel, dus ik weet dat ik om een speciaal materiaal moet vragen. Omdat ik er zo op reageer (ook met speciale oorbellen) gaat wisselen erg moeilijk, doet veel pijn en ik word er duizelig van. Ik wil dus eigenlijk gewoon een neusringetje en die wil ik laten zitten tot ik besluit dat ik geen neuspiercing meer wil.

Iemand die ervaring heeft met dit soort allergieën en die me advies kan geven over het materiaal dat ik het best kan gebruiken?

Ik had met mijn gaatjes het zelfde, die waren toen met chirurgisch staal geschoten in eerste instantie. Dit liep uit op een drama, ik dacht namelijk de pijn hoort erbij en heb braaf zitten wachten tot de genezing voorbij was en wilde er nieuwe indoen. Dus ik haal de oorbel eruit (was maar aan 1 kant) en er kwam bloed en pus uit dus ik naar mijn moeder toe rennen (12 jaar oud) bleek het net niet volledig te zijn uitgescheurd := Andere oorbel was wel goed gegaan, dus die heb ik toen laten zitten. Nadat de wond dichtgegroeid was terug gegaan naar de juwelier en toen de knopjes vervangen voor zilveren en het uitgeschuurde oor opnieuw laten zetten (dus ik heb prachtig scheve oorbellen, maar goed ik moest en zou oorbellen hebben :') ). En nu draag ik altijd zilveren knopjes of ringen (ook "nikkel vrije" oorbellen gaan vaak niet oke) en als ik een keer iets anders wil kan ik dat max een paar uur in en dan moeten die zilveren knopjes weer in. En nu heb ik een maand terug een tongpiercing laten zetten, dit is gezet met titanium en dit is prima gegaan. Het is goed genezen en ik heb nu nergens last van, ik heb hier thuis nu wel piercings liggen van verschillende materialen (titanium, chirurgisch staal en bioplast) maar ik heb eigenlijk fulltime de titanium varianten in. Ik heb nog niet geprobeerd om chirurgisch staal langer dan een paar uur in te hebben (ook geen behoefde aan omdat ik heel erg fan ben van mijn shiny titanium piercing :):) ).

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:46

In titanium zit geen nikkel. Dit word tegenwoordig ook gebruikt bij operaties.
Chirurgisch staal kan bij wondvocht en nieuwe wonden dus helaas wel nikkel afgeven. Dit heb ik gister nog bij de piercer gehoord.

Als je dus niet tegen nikkel kan moet er eigenlijk geen probleem zijn met titanium.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:57

Tegenwoordig wordt er misschien gepierct met titanium, vroeger wel degelijk met chirurgisch staal. Oa mijn navelpiercing werd ermee gezet. Waarmee geschoten wordt verschilt ook nog wel eens... Ik zou titanium dus zeker niet uitsluiten, dikke kans dat je oorbellen met CS geschoten zijn Emmaa.
Gewoon eens vragen bij een piercer idd, mocht je graag oorbellen terug willen kunnen die ook gewoon met titanium gepierct worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:59

Haha ik denk dat een neuspiercing voorlopig wel even voldoende is _O- Zit onder de tattoos en vind getattoeerd worden ook echt niet eng, maar een piercing... Denk dat ik mezelf haast moet verdoven voordat ik dat ga laten doen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:24

Haha, ik wilde donderdag ook mijn medusa laten piercen. Ben toch maar naar huis gegaan. Schijtluis :=

En dan heb ik ook tattoos en een neuspiercing, maar die laatste was dan wel een drama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:25

Aan de ene kant wil ik weten in wat voor zin dat drama was en aan de andere kant wil ik het echt totaal niet horen _O-

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:26

Hahahahaha. Verhaal hier neer zetten of niet? :)) lag totaal aan de onkunde van de piercer.
Laatst bijgewerkt door Drunksheep op 22-08-15 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:26

Doe maar :')

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:32

Ok. Ik werd 15 en kreeg van mijn moeder mijn neuspiercing voor mijn verjaardag, jeej. Op naar de lokale tattoo&piercingshop. Vrouw kreeg de naald niet echt makkelijk door mijn (blijkbaar) dikke neusvleugel, en heeft net zo lang lopen kl#ten tot ze hem er eindelijk doorkreeg. En toen schoot de naald door tegen mijn middenschotje, wat echt heel leuk was, had er bijna een tweede piercing voor niks bij := heeft best een tijdje gebloed moet ik zeggen.

6 weken later mocht ik mijn piercing verwisselen, dus ik ging netjes naar de shop terug. Mijn neus deed nog steeds een beetje pijn en was nog een beetje rood, maar ik dacht dat dat er gewoon bij hoorde en dat het nog niet genezen was. Mevrouw zei alleen dat het ontstoken was, en ze kon er zo pus uitknijpen :+ maar ze zei dat het wel gewisseld kon worden. Maar het sieraadje wat ik er door wilde was groter dan het gaatje wat ze gepierced had. Dus toen moest het gaatje opgerekt worden en ging ze lekker met een dikke naald door mijn ontstoken piercing heen :r hoef natuurlijk niet te vertellen dat ik toen aardig door de grond ging van de pijn.

Dus nouja, 6 jaar later ben ik nog steeds bang voor de boze piercingmevrouwen/-meneren.