Emmaa_ schreef:Dat heeft een rede overigens, wat gelijk mijn vraag naar boven brengt. Ik heb 3 keer gaatjes in mijn oren laten schieten en ze 3 keer dicht laten groeien. Ik ben in principe allergisch voor het spul dat er standaard in gaat. Ik reageerde ook allergisch op de slotjes van mijn beugel, dus ik weet dat ik om een speciaal materiaal moet vragen. Omdat ik er zo op reageer (ook met speciale oorbellen) gaat wisselen erg moeilijk, doet veel pijn en ik word er duizelig van. Ik wil dus eigenlijk gewoon een neusringetje en die wil ik laten zitten tot ik besluit dat ik geen neuspiercing meer wil.
Iemand die ervaring heeft met dit soort allergieën en die me advies kan geven over het materiaal dat ik het best kan gebruiken?
Ik had met mijn gaatjes het zelfde, die waren toen met chirurgisch staal geschoten in eerste instantie. Dit liep uit op een drama, ik dacht namelijk de pijn hoort erbij en heb braaf zitten wachten tot de genezing voorbij was en wilde er nieuwe indoen. Dus ik haal de oorbel eruit (was maar aan 1 kant) en er kwam bloed en pus uit dus ik naar mijn moeder toe rennen (12 jaar oud) bleek het net niet volledig te zijn uitgescheurd
Andere oorbel was wel goed gegaan, dus die heb ik toen laten zitten. Nadat de wond dichtgegroeid was terug gegaan naar de juwelier en toen de knopjes vervangen voor zilveren en het uitgeschuurde oor opnieuw laten zetten (dus ik heb prachtig scheve oorbellen, maar goed ik moest en zou oorbellen hebben
). En nu draag ik altijd zilveren knopjes of ringen (ook "nikkel vrije" oorbellen gaan vaak niet oke) en als ik een keer iets anders wil kan ik dat max een paar uur in en dan moeten die zilveren knopjes weer in. En nu heb ik een maand terug een tongpiercing laten zetten, dit is gezet met titanium en dit is prima gegaan. Het is goed genezen en ik heb nu nergens last van, ik heb hier thuis nu wel piercings liggen van verschillende materialen (titanium, chirurgisch staal en bioplast) maar ik heb eigenlijk fulltime de titanium varianten in. Ik heb nog niet geprobeerd om chirurgisch staal langer dan een paar uur in te hebben (ook geen behoefde aan omdat ik heel erg fan ben van mijn shiny titanium piercing
).