AmyII schreef:phormicola schreef:Eten kun je leren hoor. Ik vind 'lussik nie' iets voor kinderen. Een volwassene kan echt wel afentoe iets moeilijks proberen
Klopt een volwassene kan af en toe inderdaad iets moeilijks proberen.... Maar als je vis meerdere malen probeert en altijd wel een stukje proeft of mee eet en het dan nog niet lust, gaat het 'kinderachtige' lussiknie dan nog op?
Sorry hoor, dit is niet eens mijn topic maar je stuit me hier (eerlijk gezegd) wel mee tegen de borst...
Ik zeg toch echt 'ik vind' en dat vind ik ook echt

Zo streng als ik hier klink, zo streng ben ik trouwens ook voor mezelf. Persoonlijk vind ik zuurkool niet te hachelen

Dat vind ik persoonlijk een volwassen manier van omgaan met voeding waar je van gruwelt. Het vermijden ervan is toch echt iets wat kinderen gewoonlijk doen en waar je overheen zou kunnen groeien. Daarmee zeg ik niet dat als je het niet doet zoals ik dat je dan een kinderachtig mens bent oid

Heel realistisch gezien, wat gebeurt er, in het ergste geval, als je dat voedingsmiddel nog steeds niet lekker vind? Er zit (hopelijk) niemand aan tafel die je gaat dwingen het tóch op te eten, ookal hang jij bijna boven de pot. Je gaat ook niet dood. Er komt geen burgeroorlog. En morgen eet je je lievelingsgerecht om jezelf te belonen voor je goeie gedrag.
In het ergste geval zit je te kokhalzen en moet je rennen (hier spreekt een emetofoob, ik ben panisch voor overgeven) en toch weerhoudt dat me niet ervan het te proberen. Want als dat gebeurt is er toch geen man overboord? Nee, het is geen pretje, maar zoveel in het leven is geen pretje en moet toch gebeuren

Dus, ik denk niet dat ik het zo wreed bedoelde als dat het werd geïnterpreteerd en het spijt me heel erg dat het zo bot overkwam. Mijn excuses

En sorry Tineke dat ik je topic vervuil, maar ik vond dat ik toch even moest uitleggen wat ik bedoelde