Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:17

AmyII schreef:
phormicola schreef:
Eten kun je leren hoor. Ik vind 'lussik nie' iets voor kinderen. Een volwassene kan echt wel afentoe iets moeilijks proberen :)

Klopt een volwassene kan af en toe inderdaad iets moeilijks proberen.... Maar als je vis meerdere malen probeert en altijd wel een stukje proeft of mee eet en het dan nog niet lust, gaat het 'kinderachtige' lussiknie dan nog op?
Sorry hoor, dit is niet eens mijn topic maar je stuit me hier (eerlijk gezegd) wel mee tegen de borst...

Ik zeg toch echt 'ik vind' en dat vind ik ook echt :D Dat mag ik toch vinden?
Zo streng als ik hier klink, zo streng ben ik trouwens ook voor mezelf. Persoonlijk vind ik zuurkool niet te hachelen :r Maar toch probeer ik 4x per jaar zuurkool te eten omdat ik WEET hoe goed het voor oa de darmen is. Vier keer per jaar probeer ik het op een andere manier klaar te maken, in de hoop nu wèl iets te vinden wat ik iets vaker dan 4x per jaar zou kunnen eten. Tot op heden geen succes :+

Dat vind ik persoonlijk een volwassen manier van omgaan met voeding waar je van gruwelt. Het vermijden ervan is toch echt iets wat kinderen gewoonlijk doen en waar je overheen zou kunnen groeien. Daarmee zeg ik niet dat als je het niet doet zoals ik dat je dan een kinderachtig mens bent oid :+ Ik ben maar een mens en mijn mening weegt niet zwaarder dan die van een ander.

Heel realistisch gezien, wat gebeurt er, in het ergste geval, als je dat voedingsmiddel nog steeds niet lekker vind? Er zit (hopelijk) niemand aan tafel die je gaat dwingen het tóch op te eten, ookal hang jij bijna boven de pot. Je gaat ook niet dood. Er komt geen burgeroorlog. En morgen eet je je lievelingsgerecht om jezelf te belonen voor je goeie gedrag.
In het ergste geval zit je te kokhalzen en moet je rennen (hier spreekt een emetofoob, ik ben panisch voor overgeven) en toch weerhoudt dat me niet ervan het te proberen. Want als dat gebeurt is er toch geen man overboord? Nee, het is geen pretje, maar zoveel in het leven is geen pretje en moet toch gebeuren :))

Dus, ik denk niet dat ik het zo wreed bedoelde als dat het werd geïnterpreteerd en het spijt me heel erg dat het zo bot overkwam. Mijn excuses :)

En sorry Tineke dat ik je topic vervuil, maar ik vond dat ik toch even moest uitleggen wat ik bedoelde :)

_Nelleke_

Re: Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:33

Oh ja zuurkool vies? Ik vind het heerlijk! *krijgt de kriebels om zuurkool voor phormicola te maken* :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:30

Heerlijk zuurkoolschotel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:08

Zuurkoolstamppot met spek en rookworst. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:30

Nee joh zuurkoolschotel met aardappelpuree, appel, gehakt en rozijnen <3

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:59

Nee met aardappelpuree, lekkere korst en een rookworst :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:18

_O- Jullie zijn raar... :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:24

Jullie mogen allemaal zuurkool voor me maken hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:32

Ik denk dat ik er dan heel veel zout over zou gooien. :j

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:37

Zuurkool met shoarma vlees is dan wel weer lekker! Anders lus ik het ook niet! Zonder aardappelen dus!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:09

Ik lust bijna alles, maar er zijn een paar dingen die willen gewoon echt niet hoe vaak ik ze ook probeer. (en ik ben ook iemand die blijft proberen en ben inmiddels 40)

Zo zijn gekookte witlof en spruitjes echt een no go en ga ik kokhalzen als ik het deel waar het kroontje van een tomaat gezeten heeft in mijn mond krijg. En orgaanvlees anders dan pate wil ook niet wennen.
Leverknödel gatverdamme (dat is een typisch oostenrijks gerecht dat hier heel veel gegeten wordt)

Ik vind het geen probleem omdat ik verder eigenlijk alles wel lekker vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:40

Ik vind ook genoeg dingen lekker om gevarieerd te eten. :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:55

Zuurkoolstamp met spekjes en ananas :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:19

Inderdaad voedingsmiddelen vermijden omdat het niet gelust wordt vind ik ook lastig. Gelukkig is er heeeeeel weinig waar ik echt een aversie tegen heb (vis dus) en er zijn natuurlijk zat producten waar ik niet gek op ben maar wat ik wel maandelijks eet.

Zuurkool niet lekker? Vroeger lustte ik het ook niet, tegenwoordig ben ik er gek op. Verwerkt in stamppot maar ook gewoon lekker gewokt (word het crispy van) met wat andere groenten...

Ik heb jouw post inderdaad veel te hard opgepakt Phormicola, na je uitleg snap ik wat je bedoelt, dank daarvoor.

En nu weer terug naar Tien, want om haar draait het allemaal. Ik vind het echt knap van je hoe je het volhoudt Tien, het is gewoon zo ongelooflijk belangrijk om een dieet te vinden dat je vol kan/ zal houden, thumps up!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:37

Dankje. :j

Ja, ben ook erg blij en het komt ook gewoon weer goed.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:30

Hoe gaat het nu KBK?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:03

Ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat en of de methode van Phormicola heeft gewerkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:29

Het heeft een tijdje heel goed gewerkt en op een gegeven moment bleef ik stil staan en daarna kwam ik weer aan.
We hebben ook een verhuizing tussendoor gehad, dus veel stress.
Ik volg de methode nog steeds, maar ben toch weer aangekomen en blijf nu een tijd stilstaan.

Wel goed nieuws is dat ik voor het eerst in een half jaar tijd weer ongesteld ben geworden, dus de troep gaat nu langzaam uit mijn lijf. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:43

Dat is sowieso goed nieuws :j
Als je nu weer in rustiger vaarwater komt (gesetteld in jullie nieuwe thuis etc) en je zet door zou er toch weer vooruitgang moeten komen dunkt me.
Ik vind je in ieder geval een doorzetter,
Hoe zit je qua energie etc momenteel? Merk je daar nog verandering in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:54

Dat hoop ik ook. :j

Op zich lijkt het qua energie wel beter te gaan.
Nu de paarden aan huis staan, voer ik minimaal 1 keer per dag, ik hark af en toe de blaadjes weg en knuffel veel met de paarden.
Ik kan nu sowieso meer bewegen dan toen ze nog op pension stonden, dus dat is een heel groot voordeel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:05

Fijn om te lezen :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:58

Stuur me even pb, dan kunnen we verder kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:25

Ga ik even doen. :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:27

Tineke ik vind het knap hoe je elke keer weer doorgaat! Hopelijk krijg je nu wat rust nu de verhuizing voorbij is en kun je je wat meer bezig houden met de paardjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:33

Ik moet zeggen dat ik meerdere keren wel heb gedacht;"Nou, als ik dan toch aankom zonder dat ik teveel eet, kan ik net zo goed gaan eten wat ik wil, dan heeft het tenminste een reden", maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb.
Heb ook een vriend die mij heel erg steunt.
Ik heb echt heel erg last van mijn lichaam en gewicht en ik zitten er regelmatig om te janken, dus zo sterk ben ik niet hoor.
Maar ik hoop nog steeds dat het goed komt en dat ik, nu ik mijn menstruatie gehad heb, weer naar beneden ga.
Want lijkt me toch een teken dat de hormonen uit mijn lichaam gaan.