Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:57

Amaryllis schreef:
's Ochtends wegen cheaten.. Hm.. Het houd iig mn motivatie hoog zo :')

Ja, maar dan ben je elke week hetzelfde afgevallen als wanneer je in de avond zou wegen toch? Al is het dan 1x iets meer :P maar dan is het wel zo dat als je een keer gewogen moet worden, je niet meer weegt dan je denkt _O-

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:05

Kayleigh_ schreef:
Ik heb gehoord dat full-body of trainen per spiergroep helemaal niks uitmaakt. Doordat ik niet zoooo zwaar train, train ik liever full-body.

Ik train ook regelmatig met losse gewichten hoor. Ik doe sowieso 1x per week een serie squats. Ook train ik biceps, triceps en borst vaak met losse gewichten.

Ah, dan maakt het inderdaad niet zoveel uit. Ligt denk ik ook aan je doelen :j

Ik train best wel zwaar en vind het dus een stuk fijner om per spiergroep te trainen. Ik kan 2 dagen na leg day ook echt niet nog een keer m'n benen doen want dan heb ik nog veel te veel spierpijn :')

Over anticonceptie: maar condooms zijn zo naar :') Ik wil misschien nog wel overstappen op een spiraaltje maar vraag me af of ik het wel goed zou doen zonder hormonen... En anders heeft het voor mij sowieso niet zoveel voordelen denk ik, want ik vergeet m'n pil vrijwel nooit.

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:07

Als ik squats doe kan ik inderdaad ook twee dagen niet normaal bewegen :') Ik probeer het altijd op donderdag of vrijdag te plannen daardoor, haha.

Als je hoe dan ook hormonen wil dan maakt het denk ik niet zoveel uit welke anticonceptie je neemt inderdaad. Ik wil juist geen hormonen omdat ik daar veel beter op 'leef'. Condooms zijn niet ideaal, maar ach, kwestie van wennen... :P

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:17

Erg he :') Lunges en calf raises met gewichten en deadlifts zijn voor mij echt killing haha, ik loop de volgende dagen echt gegarandeerd voor banketstaaf haha.

Nou ja, ik ben al sinds m'n 14e (?) aan de pil en dat was destijds omdat ik echt ziek was als ik ongesteld was en onwijze ups en downs had zeg maar, was helemaal niet stabiel in emoties etc. Dat het ook anticonceptie is kwam later mooi van pas, haha. Ben toen wel overgestapt naar een lichtere pil dus ik krijg niet zo heel veel hormonen binnen (hoewel die in Engeland niet te krijgen is en ik nu dus weer een iets zwaardere heb... Helaas). Wil het misschien nog wel eens zonder proberen, of inderdaad een spiraaltje zonder hormone, misschien was het destijds ook de puberteit, maar ik durf niet :+ Heb ook nergens last van nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:27

Dat is ook precies de reden dat ik met mijn 12e (!!! :oo ) aan de pil ging. Ben op mijn 20e een jaar gestopt maar ben er later weer mee begonnen omdat ik dus weer iemand in mijn leven kreeg. :+ Ik was ook heel bang dat ik weer veel last kreeg van mijn menstruatie (ziekelijk veel bloedverlies) en misschien last van stemmingswisselingen, maar ik merk juist dat ik nu veel meer 'vlak' ben, ik ken bijna geen blijdschap of verdriet, heel raar... Terwijl ik de allerlichtste pil heb...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:30

Kayleigh_ schreef:
purny schreef:
Iemand tips om water te drinken? Ik heb moeite om die anderhalf liter op te krijgen.

Just do it :Y)

Makkelijker gezegd dan gedaan :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:33

Ja ik denk ook niet dat m'n vriend er zo gelukkig mee zou zijn als ik zou stoppen :') Dat zou me natuurlijk niet tegenhouden, maar ik vind het zelf momenteel ook wel prima en lekker makkelijk. Ik heb nog geen huisarts hier maar zodra ik die heb zal ik wel eens vragen naar een spiraaltje :j

Iemand trouwens nog tips voor een gezonde lunch die je makkelijk van tevoren kunt maken en makkelijk kunt meenemen naar je werk? Ik heb niet altijd een keuken en/of koelkast tot m'n beschikking maar ben een beetje klaar met van die kant & klaar sandwiches, ondanks dat ik altijd de 'gezonde' variant koop.
Toen ik vorig jaar studeerde kon ik meestal wel thuis lunchen maar nu dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:40

purny schreef:

Ligt eraan... Waarom heb je er moeite mee? Als het komt omdat je het niet gewend bent, dan de gezonde redenen in je achterhoofd houden en het jezelf gewend maken.
Als het komt omdat je bijvoorbeeld misselijk wordt van veel water, dan kan ik het beter snappen dat het niet goed lukt. Maar ook dan is het een kwestie van opbouwen en het gewend raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:42

Eulogy schreef:
Iemand trouwens nog tips voor een gezonde lunch die je makkelijk van tevoren kunt maken en makkelijk kunt meenemen naar je werk? Ik heb niet altijd een keuken en/of koelkast tot m'n beschikking maar ben een beetje klaar met van die kant & klaar sandwiches, ondanks dat ik altijd de 'gezonde' variant koop.
Toen ik vorig jaar studeerde kon ik meestal wel thuis lunchen maar nu dus niet.

Ik nam vaak een salade mee. Botersla, tonijn (of gegrilde kip bijv.), komkommer, tomaat, een eitje eventueel, dressing apart want anders word je salade vies. Alles in 'laagjes' meenemen en pas mengen tegen de tijd dat je het gaat opeten.

Of je maakt zelf de avond van tevoren een gezonde sandwich. Talloze mogelijkheden :D

Ik vind het ook altijd lastig om te 'mealpreppen', misschien anders een beetje Googlen naar makkelijk mee te nemen maaltijden?

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:43

purny schreef:

Overal waar je naartoe gaat een flesje water meenemen. Ik drink het dan vaak gedachteloos leeg. Als ik geen flesje heb, denk ik er ook niet aan om telkens een glas water te gaan halen.
Op den duur went het :)

Anne_bor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:59

Goed bezig DenisES!! Ga me binnenkort ook maar eens wegen, kijken of het allemaal enigszins zin heeft gehad haha! Al lijkt het me ook wel een goed plan om alles te meten met een meetlint, het gaat me uiteindelijk natuurlijk om de omvang en niet per se het gewicht..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:28

Mag ik ook meepraten :o

ik heb zo juist besloten dat het nu echt eens over moet zijn met al dat gevreet. hoe zwaar ik ben laat ik in het midden, maar ik wil er minstens 20 kilo af :o

Ik ga het alleen zo zwaar krijgen ben ik bang van :( ik ben al 100x begonnen maar na 2 dagen weer gestopt omdat het mis ging. nu wil ik dat echt niet meer en nu wil ik er echt voor gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:45

Dat is een flink doel! Waar gaat het meestal mis als je wil afvallen?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:49

ik heb vanmorgen gewogen en zit inmiddels op 78.6.. nog 3,6 te gaan.

Moet er wel bij zeggen dat ik momenteel veel stress heb door omstandigheden, dus dat zal er ook wel aan bijdragen

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:57

Ik haakte normaal ook af na 2 dagen, maar door die app ben ik inmiddels op dag 3 :D en vol positieve zin :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:00

Kayleigh, uhm niet standvastig genoeg denk ik? of de lekkere honger wint het van de afvalhonger zeg maar. en dan ga ik aan de vette hap op het station bijvoorbeeld, of we vertrekken met de klas naar de Mac.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:18

O: 2 rijstenwafels met pindakaas, 1 rijstenwafel met farmersalade en een naturel rijstenwafel
T: 1 wortel
L: een of andere muslie reep met noten en chocola
T: 3 granen koekjes
A: 300 gr spinazie & een karbonade
T ...?

redelijk gezond gegeten moet alleen nog 480 kcal binnen krijgen

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 19:23

Xjewillemijn schreef:
O: 2 rijstenwafels met pindakaas, 1 rijstenwafel met farmersalade en een naturel rijstenwafel
T ...?

Ik vind dit erg weinig.. :n
Hoeveel calorieën mag je hebben van jezelf?

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:36

Xjewillemijn schreef:
T ...?

Ik zou denk ik doodgaan als ik alleen dit at.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:39

_sharonnn schreef:
Xjewillemijn schreef:
T ...?

Ik vind dit erg weinig.. :n
Hoeveel calorieën mag je hebben van jezelf?

vandaag rond de 1200 kcal maar dat is omdat ik me niet zo lekker
voel en groot en deels van de dag op de bank heb gelegen

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 19:51

Maar dan snap ik niet dat je dit gezond noemt..

Je bent pas 15, vol in de groei dus..

Jij moet (ik kan dat uiteraard niet voor je bepalen) veel meer eten.

Heb je de verhalen gelezen over je bmr? In dit topic staat er iets over, maar ook in t andere topic wel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:51

Dumdum, mijn lijstje dan ook weer eens!

Ontbijt: serieus grote bak kwark (volgens mij 300gram ofzo :D)met walnoten en honing
T1: mandarijn en een banaan
Lunch: restje boeuf bourguignon met een broodje en restje courgettelasagna
Avond: curry met vis, spinazie, erwtjes en een beetje rijst.
Vanavond niet zoveel meer, misdchien paar nootjes en paar rozijntjes :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 19:55

Mijn dag is zo:
O: 2 boterhammen met pindakaas
T: plak chocoladecake :o
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: banaan
A: macaroni met kaas

Beweging: 4,5 km fietsen en 2 km wandelen :)

Ik had geen tijd voor Brinta vanmorgen..
En de cake, achja.. :P

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:00

Mijn lijst van vandaag:
O: 2 crackers met geitenkaas
(laat ontbeten, dus geen tussendoortje)
L: 2 desemboterhammen met 1 gekookt ei.
T: 1 mandarijn.
A: aardappels, ratatouille en een Vega burger (ben op werk, dus weinig keus dan mee eten :Y) en een mandarijn.

heb nog 2 granen koekjes in me tas voor vanavond :)

Beweging: 15 km gefietst, paard gereden en ben nu nog volop aan de wandel op werk

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:16

Ik zat dit weekend in Barcelona en heb daar veel te veel gesnoept :') Vandaag ook niet mega gezond gegeten (gebakken ei met ham en bruin brood, liga, kaastosti, snoepjes van de jamin en 2 eierkoeken met nutella :+) Moet weer even in het gareel _O-