[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:59

Kirrr schreef:
Helemaal niet. Behalve lange wandelingen met de hond en intensief paardrijden, doe ik helemaal niks.

Ik mis het zeker wel, maar het fitnessidee zie ik nog niet helemaal in mijn schema passen. Maar wil graag hardlopen terug opbouwen en dan thuis KT oefeningen en dan kijken we wel hoe ver we al komen.

Ik ben door die triathlon bijna niet meer bezig met KT en mis het gigantisch!!!!! Ik heb het ook geïntroduceerd bij mij op de club, want vind het een stuk basis van iedere sport. Wel gaaf dat mensen het ook zo zien, die trainingen zijn super populair :)

Ik denk dat ik na de ironman, triathlon op een lager pitje ga zetten en bv ga werken naar miss fitness ofzo :)
Laatst bijgewerkt door Romyv op 09-03-15 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 15:59

_Yasmine_ schreef:
De dikkere vettere salami achtige :o
Wel zachter van smaak en andere kruiden etc.

Heel flauw dit :Y) :')

Lins_Vetra

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:01

Hallo allemaal! Mag ik me hier ook melden?

Ik heb echt heul veul motivatie momenteel! Heb bootcamp 2x per week en 2x per week krachttraining icm parcourtjes en dat gaat zooo goed!

De kilo's vlogen er vanaf! Binnen no time -6 kilo en zelfs dagelijks verschil op de weegschaal!
....

Tot ik er achter kwam dat mijn weegschaal dus helemaal niet klopt -O-

:') Scheelt 3 kilo met een andere weegschaal en daarbij kom ik elke dag danwel een kilo aan of val ik een kilo af.

Dus ff shoppen naar een nieuwe weegschaal, hoewel het wel motiverend werkt. -6 kilo in 6 weken haha

Ik heb sinds kort instagram en volg (o.a.) meiden van mijn leeftijd die ook fanatiek sporten en/of ook overgewicht hadden en nu strak en slank zijn. Daar krijg ik echt motivatie van! En van alle makkelijke, lekkere en gezonde recepten die ik langs zie komen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:04

Romyv schreef:
Kirrr schreef:
Helemaal niet. Behalve lange wandelingen met de hond en intensief paardrijden, doe ik helemaal niks.

Ik mis het zeker wel, maar het fitnessidee zie ik nog niet helemaal in mijn schema passen. Maar wil graag hardlopen terug opbouwen en dan thuis KT oefeningen en dan kijken we wel hoe ver we al komen.

Ik ben door die triathlon bijna niet meer bezig met KT en mis het gigantisch!!!!! Ik heb het ook geïntroduceerd bij mij op de club, want vind het een stuk basis van iedere sport. Wel gaaf dat mensen het ook zo zien, die trainingen zijn super populair :)

Ik denk dat ik na de ironman, triathlon op een lager pitje ga zetten en bv ga werken naar miss fitness ofzo :)

Kan ik volledig begrijpen. KT blijft mijn absolute favoriet.
Vriendinnen willen alleen maar mee naar de fitness voor de loopband of de fiets of step. Daar word ik gek van :+.

_Yasmine_

Danique schreef:
_Yasmine_ schreef:
De dikkere vettere salami achtige :o
Wel zachter van smaak en andere kruiden etc.

Heel flauw dit :Y) :')

Verleiding was te groot }:0
Is voor mij ook maandag!

Kirrr

Instagram is idd geweldig voor motivatie! <3

Lins_Vetra

_JTM schreef:
Ik vind het zó moeilijk om niet te snaaien. Ben op maandag altijd vrij en eerst at ik regelmatig (slechte) lekkere dingen. Daar ben ik dus flink op aan het letten. Net een pannetje groentesoep gemaakt en daar 2 koppen van gegeten met een pistoletje erbij. Maar de zin om te snaaien verdwijnt niet :(

Woon je samen of alleen?

Ik woon (doordeweeks) alleen en heb NIETS in m'n keukenkastjes staan aan snoep.
Gelukkig kan ik mezelf wel goed inhouden als ik boodschappen doe.

Als mijn vriend langskomt daarentegen; dan koop ik toastjes, nootjes, chippies en alles wat in het weekend niet op ging, dan ging op maandagavond (als ik weer alleen was) wel weer op.

Nu heb ik gezegd tegen m'n vriend; als je wat lekkers wil, dan haal je het zelf maar _/-\o_ Beetje zelfbescherming.

En dat gaat goed :D Misschien een tippie

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:09

Danique schreef:
Ik heb sowieso een extreem holle rug wegens te korte hamstrings dus die ben ik aan het oprekken dus nee, ik ben niet 100% recht. Korte setjes ga ik proberen!

Ik heb ook een hele holle rug en had ook heel erg moeite met planken. NU is het m'n lievelingsoefening omdat ik complimentjes krijg :D

De truuc is om je heupen laag te houden en je bekken te kantelen door je billen aan te spannen.

Eerst 10 seconden (of minder). Daarna opbouwen. Beter eerst de techniek onder te techniek, dan je gelijk te focussen op de tijd.

krijg je wel hulp in de sportschool?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:13

Hebben jullie ook allemaal paarden? Ik vind het best lastig om het sporten met de paarden te combineren.

Op dinsdag en donderdag heb ik bootcamp en dan is het echt een race tegen de klok. 18 uur thuis van werk, snel prakkie wat ik al in de koelkast heb staan opwarmen, ondertussen omkleden, 18.15 uur naar de sportschool, 20.00 uur naar de paarden, 23 uur thuis.

2x per week houd ik dat wel vol, maar ik zou zo graag nog 1 dagje extra sporten (in het weekend doe ik krachttraining 1 of 2 dagen) , maar ben bang dat ik het niet volhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:13

Geen hulp in de sportschool nee, wel tips van de huisarts gehad! Ik merk wel dat het beter gaat hoor, zolang ik maar op de 10 seconden blijf maar dan klopt m'n 30 day challenge dus niet meer en dat vind ik jammer.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:15

Lins_Vetra schreef:
Danique schreef:
Ik heb sowieso een extreem holle rug wegens te korte hamstrings dus die ben ik aan het oprekken dus nee, ik ben niet 100% recht. Korte setjes ga ik proberen!

Ik heb ook een hele holle rug en had ook heel erg moeite met planken. NU is het m'n lievelingsoefening omdat ik complimentjes krijg :D

De truuc is om je heupen laag te houden en je bekken te kantelen door je billen aan te spannen.

Eerst 10 seconden (of minder). Daarna opbouwen. Beter eerst de techniek onder te techniek, dan je gelijk te focussen op de tijd.

krijg je wel hulp in de sportschool?

Liever nog je bekken kantelen met de onderste buikspieren (leg je handen maar op de voorzijde van je bekken en kuch een aantal keer. DIE spier die je dan voelt) die hebben samen met de bilspieren de taak van het kantelen. Alleen kan je de buikspieren toepassen bij het lopen, maar is lopen met aangespannen billen niet zo comfi

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:21

Lins_Vetra schreef:
Hebben jullie ook allemaal paarden? Ik vind het best lastig om het sporten met de paarden te combineren.

Op dinsdag en donderdag heb ik bootcamp en dan is het echt een race tegen de klok. 18 uur thuis van werk, snel prakkie wat ik al in de koelkast heb staan opwarmen, ondertussen omkleden, 18.15 uur naar de sportschool, 20.00 uur naar de paarden, 23 uur thuis.

2x per week houd ik dat wel vol, maar ik zou zo graag nog 1 dagje extra sporten (in het weekend doe ik krachttraining 1 of 2 dagen) , maar ben bang dat ik het niet volhoud.

Herkenbaar, ik doe vaak combineren.. Ga ik eerst een uurtje met m'n paard wandelen en daarna een rondje rennen bv maar vaak moei ik mn trainingen in het weekend in halen omdat ik doordeweeks dan kapot ben

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:23

_Yasmine_ schreef:
. Alleen kan je de buikspieren toepassen bij het lopen, maar is lopen met aangespannen billen niet zo comfi

Over de blikken van de voorbijgangers maar niet te spreken :oo
:')

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:25

Romyv schreef:
Lins_Vetra schreef:

Herkenbaar, ik doe vaak combineren.. Ga ik eerst een uurtje met m'n paard wandelen en daarna een rondje rennen bv maar vaak moei ik mn trainingen in het weekend in halen omdat ik doordeweeks dan kapot ben

Is ook een idee inderdaad! Goed moment om m'n bolle shettie beweging te geven :(:)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:31

Hier 3 paarden op een doe-het-zelf stal. Minstens een uur werk elke avond om gewoon stallen, hooi en alles klaarzetten te doen. Als ik dan nog wil rijden is het heel snel erg laat.
Op dinsdag moet ik laat werken, vrijdag moeten we meestal hooi/stro halen.
Donderdag heb ik vaak vergadering van half 8 tot 10.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:33

Mijn hemel dames; krachttraining, trathlon phew. Pet af :j

Mijn ambitie is bepaald geen fighting fit, maar net in de groene zone gezond comfie zacht :D

Eerst maar eens het boven BMI vet weghongeren/-fietsen.
De motivatie is mijn eigen gezondheid.

De KT doe ik wel weer als de strobalen geleverd worden; 30 ton met hand versjouwen en stouwen *\o/*

Net een heerlijk groot bord gemengde warme koolsalade, met iets cashew, gehakt en andere gevarieerd smakelijks, op een bed van gevarieerde slasoorten.
Met :9 en een goed gevoel de buik vol.

Ok, de twee stallen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:36

Ik heb geen paard (meer) helaas, dus dat hoef ik niet meer te combineren met sport.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:36

Huertecilla schreef:
De KT doe ik wel weer als de strobalen geleverd worden; 30 ton met hand versjouwen en stouwen *\o/*

_O- Ik doe ook al squattend de stallen uitmesten

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:38

Kirrr schreef:
Hier 3 paarden op een doe-het-zelf stal. Minstens een uur werk elke avond om gewoon stallen, hooi en alles klaarzetten te doen. Als ik dan nog wil rijden is het heel snel erg laat.
Op dinsdag moet ik laat werken, vrijdag moeten we meestal hooi/stro halen.
Donderdag heb ik vaak vergadering van half 8 tot 10.

Phoe, waar haal je de energie vandaan

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:47

Haha meestal gewoon niet, vandaar ook de aanmelding in het topic. :+

Nog een paar weekenden hard werken en dan kunnen de paarden terug naar (de voorlopige) weide. Dat geeft al iets meer rust en tijd.
Hopelijk staan ze binnen een halfjaar aan huis

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:00

Hier trouwens ook geen eigen paard hoor, 1x in de week les op manege in Nootdorp! :)

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:05

Wat gaat dit topic snel zeg!

Danique (volgens mij) vroeg of ik wel vol zit na het eten. Ja,ik zit dan vol alleen ben meteen aan het bedenken wat voor lekkers ik kan eten. Het is niet dat ik dan nog honger heb ofzo.

@ lins_vetra: ik woon samen. Vriendlief houdt ook enorm van snaaien dus doordeweeks halen we niks lekkers in huis en in het weekend nog maar een klein beetje. Het voordeel voor hem is dat hij een actief beroep heeft, is dus constant bezig terwijl ik grotendeels achter mn bureau zit.

Heb net een stuk komkommer in plakjes gesneden en daar wat aromat overheen.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:12

_JTM schreef:
Danique (volgens mij) vroeg of ik wel vol zit na het eten. Ja,ik zit dan vol alleen ben meteen aan het bedenken wat voor lekkers ik kan eten. Het is niet dat ik dan nog honger heb ofzo.
.

Heeel herkenbaar.

Dan moet je het echt doen op karakter. En dat is moeilijk -O-

En lekkere gezonde dingen? Een smoothie maken bijvoorbeeld?

Even door je suikerdip heenworstelen. Daarna zal je die behoefte minder of niet meer hebben.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:14

_JTM schreef:
Wat gaat dit topic snel zeg!

@ lins_vetra: ik woon samen. Vriendlief houdt ook enorm van snaaien dus doordeweeks halen we niks lekkers in huis en in het weekend nog maar een klein beetje. Het voordeel voor hem is dat hij een actief beroep heeft, is dus constant bezig terwijl ik grotendeels achter mn bureau zit.

Heb net een stuk komkommer in plakjes gesneden en daar wat aromat overheen.

Is dat lekker? :)
Dat aromat bedoel ik

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:19

Normaal als het niet zo druk is ben ik ook erg aan het snaaien maar heb toch al 1 l water op vandaag en dat merk ik best wel