zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cerilene_

Re: zieke/revaliderende medebokkers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:10

Tazzey nog ff een paar dagen kracht opdoen voor het paasweekend. Hopelijk valt het mee voor je erna.
Wauw Alcoohtje, wat Super dat de ingreep zo goed is verlopen en dat je er nu al zo'n baat bij hebt!
Vala wat fijn dat je die andere brace krijgt. En brr de grens opzoeken lijkt me ook maar eng...

Ik ben net gewoon van het peerd gestuiterd. Dat is me toch al jaren niet gebeurd... Combi van nog niet al te beste balans en een paard wat hoe ouder hoe gekker wordt :Y) . Gelukkig alleen wat schaafjes en een iets verbogen bril. Zal morgen wel spierpijn hebben #) .

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 15:24

susanne_m schreef:
ik had wel even bijgelezen, maar was geveld door de griep. koorts is weg, akelige verkoudheid nog niet.

Helaas gaat mijn herstel de verkeerde kant op, krachtsvermindering en soms schiet mijn knie door, dat naast de knieschijf die zn eigen feestje viert.. Helaas verwees de huisarts me weer terug naar de orthopeed en 17 april kan ik daar pas weer terecht. Had toch veel liever gehoord dat ik me aanstelde en dat het wel meeviel.
ik zou zo graag weer gewoon aan het werk willen, de regelmaat terug willen, dingen kunnen plannen.
Maargoed dit zullen jullie vast ook wel herkennen dus ik zal mijn klagen stoppen.

Stofzuigerrobot, lijkt ons stiekem ook wel wat... maar ze hebben er vast nog niet eentje ontworpen die de trap ook doet ;) Vaatwasser hebben wij wel, was er eerst niet zo een voorstander van, mar stiekem is het toch wel makkelijk.

Tyke, je blijft welkom hoor. Fijn dat het (redelijk) gaat.

Maatje beterschap met je oor, ik hoop snel dat het wat opknapt.

Cerilene, wat fijn dat je lens zijn werk goed doet, wel freaky zeg dat het vast bleef zitten..
Tazzey, ben jij al weer wat opgeknapt??

melanie, wat voor opleiding was je ook alweer van plan te gaan doen? irritant zeg zo'n piep in je oor, heb je dan vaak muziek ofzo aan om het gepiep te verstoppen?

Ik wilde opleiding marechaussee gaan doen.. Nee eigenlijk niet bij ons thuis is er altijd wel wat geluid zoals tv ofso

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:14

Als jullie het niet er vinden dat ik niet altijd reageer vind ik het fijn dat ik hier mag blijven.

Ik snap heel goed dat de meeste vaatwasser niet missen. Ik weet ook dat het voor mij beter zou zijn maar goed.....

@ceriline: pas je een beetje op hihi. Mijn paard lijkt ook gekker te worden naarmate ze ouder word

@vala: Fijn dat je de goede weg op gaat. soms is dat even doorbijten

@alcootje: Je gaat duidelijk ook de betere kant op. Fijn dat hij zijn werk lijkt te gaan doen.

@maatje: wat meer rust nu dus nu je broer minder thuis is. Lekker hoor.

@susanne: Klinkt minder zeg. Balen dat je terug moet naar othopeed. En klagen tja soms moet je het kwijt en dan moet je dat ook doen.

Nou afgelopen nacht mezelf vertilt. Rug is stijf (was al maar nu erger) en heb pijn in mijn "goede" arm gekregen. Overbelastingspijn die ik had maar op andere plek. dit ook tijdens mijn slaap. Nu is het weg maar komt ineenss opzetten. Kan het niet omschrijven.
EN pijn in vingers erbij. Nee ik zeg ook eens dat het beter gaat. Maar goed zijn allemaal dingen die meestal erg kortdurend zijn maar gewoon vervelend. Hoop dat ik vannacht niet teveel zwaar werk hoef te verrichten.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:07

Tyke schreef:
Nou afgelopen nacht mezelf vertilt. Rug is stijf (was al maar nu erger) en heb pijn in mijn "goede" arm gekregen. Overbelastingspijn die ik had maar op andere plek. dit ook tijdens mijn slaap. Nu is het weg maar komt ineenss opzetten. Kan het niet omschrijven.
EN pijn in vingers erbij. Nee ik zeg ook eens dat het beter gaat. Maar goed zijn allemaal dingen die meestal erg kortdurend zijn maar gewoon vervelend. Hoop dat ik vannacht niet teveel zwaar werk hoef te verrichten.

Ik zat hier alle mogelijke opties langs te gaan hoe jij jezelf in je slaap hebt kunnen vertillen...
Maar ik las het verkeerd en daarbij bedacht ik me dat jij nachtdiensten werkt..
Was wel even komisch :=
Wel balen dat dat gebeurd is, hopelijk trekt t snel weg, tot die tijd; sterkte ermee..

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:08

alcootje schreef:
Ook hier weer onder mijn steen vandaan.
Ik heb wel meegelezen maar was te vermoeid om wat te schrijven.

Vorige week dinsdag ben ik geopereerd en is de neuromodulator geplaatst.
Ik zag echt enorm tegen de operatie op maar dat is me erg meegevallen.
Bij het bijkomen had ik zo enorm veel last van mij rechterbeen dat toen de chirurg langs kwam hij gelijk zei zet hem maar aan en het was meteen een verademing.
Het is wennen continu stroom maar het voelt wel goed. Het moet allemaal nog goed worden afgesteld maar dat gebeurt volgende week. Ik kan hem aan ,uit, harder en zachter zetten dus ik kom al een eind.
Het klinkt vreemd maar ik " mis " mijn pinnen mijn been. Die was er natuurlijk al een aantal jaren maar die is nu zo minimaal of helemaal weg dat ik het gewoon gek vind dat die er niet meer is.
Ik loop ook rechter en sleep niet meer zo met mijn been. Mijn koude voren zijn ook een heel stuk minder.
Toto nu toe kan ik alleen maar zeggen, ik ben blij dat het is gebeurd.

Hulpmiddeltjes in huis hebben we ook, een robotstofzuiger echt ideaal!, een vaatwasser ik zou hem nooit meer kunnen missen aangezien ik exceem op mijn handen heb.

Ik lees dus wel mee maar ben soms de duf om te reageren maar dat komt wel weer goed.

Super goed joh! +:)+

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:11

Hoi allemaal,
Paar dagen niet bijgelezen, dus nu redelijk wat.
Zal vast vanalles vergeten, sorry!

Tyke, toch maar weer even rustigaan doen dan. Overbelasting is toch dat je teveel doet.
(Ik ken het hoor..)

Cerilene, aaww, hopelijk buiten een beetje blauwe plek, niks anders pijn gedaan! :(:)

Vala, hopelijk gaat het dan snel beter met de nieuwe brace om je knie!
Ik ben ook niet zo stoer hoor. Moet nog bellen voor afspraak met fysio. Mag vanaf volgende week eigenlijk.

Alcootje, mooi dat dat dingetje in je rug al meteen wat verlichting brengt. Hopelijk snel ook goed afgesteld dat het je leven heel wat aangenamer maakt.

Hier ook een vaatwasser, al moet ik de kookpotten en pannen ook met de hand doen. Zie ik altijd wel wat tegenop.

Heb twee mindere dagen gehad nu. Zou vanaf volgende week mogen starten met fysio, maar ben bang dat het te vroeg is. Heb soms pijn gewoon van te zitten. Dus zal maar weer wat meer blijven liggen :( ben het echt grondig beu inmiddels. Is nu 7,5 weken en nog steeds kan ik niet normaal stappen zonder krukken.
Enkele stappen zetten, lukt me wel, bvb tijdens het koken of in de badkamer. Maar daarna steeds weer pijn. Voel ook dat mijn bekken het gewicht nog niet kan dragen (ik weeg wel maar 52kg, maar voelt alsof ik het driedubbele weeg op mijn rechterbeen). Dus dat betekent dat de breuk nog niet genezen is. -O-

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:17

Hoe gaat het met Iedereen?
Pffff, ik worstel me door deze saaie Paasdagen heen :+ Gisteren wel even gezellig koffie gedronken bij vrienden en ik ga iedere dag mijn paardje even knuffelen en een hapje geven maar verder is het saai :Z :O
En de zon wil vandaag ook niet echt hier, jammer! Want dan strompel ik van de bank binnen naar de loungebank buiten!
Morgen dan eindelijk de kleinere brace *\%/* . Ik hoop zo dat ik dan wat meer uit de voeten kan!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:57

Oh dat is leuk vooruitzicht voor morgen!

Ik ben steeds beter te been. Kan al wel paar passen zetten zonder krukken, maar doe voorzichtig en loop meestal met twee krukken nog.
Toch gisteren al wel mijn paarden eens kunnen poetsen :D

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:30

Hallo allemaal,

Ik kom me hier ook melden... afgelopen week heb ik te horen gekregen dat de fulkerson osteonomie voor mijn knie kan doorgaan. Om het kort en makkelijk te houden: de pees die van de knieschijf recht na onder loopt ligt bij mij te ver na buiten. Daardoor trekt de knieschijf bij elke beweging naar buiten en zit er verder veel druk op. Ik heb dit al heel lang maar in de zomer 2013 kreeg ik eindelijk toestemming om mijn beide knieën te latrn opereren maar omdat de revalidatie heel zwaar is, 1 voor 1 met een jaar ertussen. Omdat ik van de vorige keer veel gemist heb wil ik dit keer beter bijhouden wat er allemaal gebeurt met de knie enzo. En eerlijk gezegd kan ik wel wat extra steun gebruiken. ..
Deze operatie was eigenlijk al gepland voor afgelopen zomer maar de dokter moest toen de datum verzetten en ik was bang dat ik het dan niet zou halen met mij revalidatie ( 8 weken krukken, waarvan ik er 4 niets mag doen en eerlijk gezegd ben ik nu pas weer op conditie) dus de operatie is toen afgezegd.. nu zit ik onverwacht thuis (lang verhaal ivm school) tot spetember en heb ik de knoop doorgehakt om de operatie nu te doen.
Omdat ik 2 zesjarige heb, heb ik een bijrijder gezocht en gelukkig heb ik iemand gevonden die een klik heeft met ze allebei.
Ik vind het wel eng om haar straks alleen te moeten laten maar het is gewoon beter voor de paarden...

Ik heb geprobeerd om de reacties in het topic wat bij te lezen maar jullie knieën is vooral minuscus he? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:47

Jojoni, niet fijn zo'n operatie! :n maar idd als je nu een tijdje thuis bent,is het misschien wel de juiste moment. Wanneer word je geopereerd?
Alvast succes en beterschap!

Ikzelf heb 8 weken geleden een dubbele bekkenbreuk opgelopen. Van jong paard gevallen :+
Over twee weken mag ik eindelijk weer gaan werken. Het gaat steeds beter, maar kan nog niet verder dan enkele passen zelfstandig stappen, zonder gebruik van krukken.

De anderen hier hebben heel uiteenlopende dingen eigenlijk!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:22

Op 5 mei is de grote dag.. eerst was het de planning om een jaar te gaan werken en het dan te laten doen maar inderdaad, wat als ik nu in oktober afgestudeerd ben en dan nog meer last ga krijgen.. dan ga ik spijt krijgen denk ik...

Bekken lijkt mij ook heel erg moeilijk.. kun je aan 2 kanten even slecht lopen? Of is het eerder in 1 van de benen of rug gelokaliseerd?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:30

Bij mij is de meniscus nog het enige wat niet kapot is :D
Klinkt heftig hoor die operatie, sterkte!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 06:53

Ik had 'geluk', was maar aan een kant! De ring van mijn bekken aan de rechterkant was onderaan twee keer gebroken, dus dat onderste stukje was los, zeg maar.
Gelukkig kon ik wel steeds gewoon op mijn linkerbeen staan!
Heb een weekje plat gelegen in het ziekenhuis en mocht daarna thuis verder revalideren. Eerste weken kwam ik ook niet verder dan bed - wc hoor.
Maar nu gaat het al redelijk goed.

Straks komt er voor het eerst iemand die komt helpen voor de jonge paarden in te rijden. Wijze beslissing waarschijnlijk :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:09

Ik ben even niet zo actief geweest. Soms heb ik van die dagen dat er niets uit mijn handen komt.

Ik heb twee drukke weekenden achter de rug en dan heb ik gewoon een beste tijd nodig om bij te komen.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:26

De operatie is ook vrij heftig.. ik heb het voordeel dat ik de andere knie al heb laten opereren.. nu weet ik beter wat me te wachten staat..
De vorige keer kon ik mijn been bv noet meer opheffen toen ik wakker werd, daar heb ik veel stress van gehad. En nu weet ik gewoon dat dat erbij hoort...

@corbelina, vindt jij het ook moeilijk om de paarden uit handen te geven? De bijrijder die ik nu heb gekozen is echt een leuke meid maar toch vindt ik het spannend als ze steaks alleen moet komen..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:32

Ik heb helaas nog steeds mij kleine brace niet, hopelijk is ie morgen binnen. Heb vanochtend wel voor het eerst na 6,5 week mij paard weer eens lekker zelf gepoetst! En de stal opgestroopt. Ik was wel helemaal kapot daarna maar ben er erg gelukkig mee. Knie gaat snel vooruit nu. Alleen het buigen blijft lastig.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:34

Ja ik ben nogal bezitterig op mijn paarden :o
Mijn oudste merrie wordt nu bijgereden door een jong meisje hier uit de buurt. Ik geef haar nu ook wel wat les, zodat ze er beter mee leert rijden. Is leuk voor haar dat ze zoveel bijleert op een paard dat ook veel kan, maar is ook beter voor mijn paard.
De jongste wordt nu ingereden. Gisteren is voor het eerst die man hier geweest. Die weet wel wat hij doet, heeft tonnen ervaring. Dat vind ik dan weer minder moeilijk.
Wel wil ik daarna zelf weer overnemen en niet eerst iemand anders met haar laten rijden. Voornamelijk ook omdat het om een jong paard gaat (wordt 4 in juli) én dat ik hoop met haar nog verder te komen dan mijn andere merrie. Zie het dus niet zitten om eerst nog een tijdje een ruiter erop te zetten die haar niet meteen alles correct kan aanleren.
Heb het bij mijn oudste gehad dat ik eerst meer dan een jaar kon gaan corrigeren alvorens verder door te rijden. En dat wil ik echt wel vermijden deze keer!

Hatelijk is dat als je je been niet meer kan optillen of gebruiken he! Had ik ook met de bekkenbreuken.
Gelukkig gaat het elke dag al wat beter.
Hoop in mei terug te kunnen rijden ook.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:03

sorry dat ik even niet reageer op andere maar mag ik heel even heel trots zijn :o ik heb vandaag een broek gekocht die twee maten kleiner is als dat ik had :o ik ben wel veel te snel afgevallen maar ben wel blij dat ik eker twee maten kleiner heb nu :o

nu weer ff goed uit rusten komende dagen :o

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:36

Zo, wat goed joh, ik zou ook wel wat willen afvallen maar ben een enorme troost eter en vind mezelf nu wel vaak zielig dus.....
Vanavond dan eindelijk de kleine brace. En nu echt want ik heb net gehoord dat ie binnen is!
Morgen eens kijken of ik auto kan rijden. Zaterdag gaan bij ons op stal de paarden voor het eerst op de wei, is altijd een hele happening dus iets leuks om naar uit te kijken!
Genieten jullie ook een beetje van het mooie weer?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:38

Maatje, dat is erg veel, twee kledingmaten! :oo

Vala, fijn van de brace!

Hier staan ze het hele jaar zo goed als elke dag buiten. Nu nog wel in stuk gelopen paddock zeg maar. Een van de dagen kunnen ze wel in het gras.
Misschien straks eens proberen met de hond stukje te wandelen. :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:51

Fijn dat je brace er eindelijk is! *\o/*

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:16

Jaa super goed van je Brace!
En fijn dat de paarden de wei op gaan, is het ook wel weer voor.
Die van ons moeten nog 3 weken wachten.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:26

Fijn dat je kleine brace er is. WErd tijd. Gaat het ook beter?

Bij mij staan de paarden ook heel het jaar door buiten. Afgelopen winter minder omdat ik een uitbreker had.
Bloeduitslagen van Verona waren allemaal goed dus nog geen verklaring voor mijn gevoel. Ga het nu even aankijken en wacht zondag af met les. Dan kijkt er een paardenfyio mee

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 08:16

sorry sorry sorry, ik heb het even niet aan tijd om te reageren. ik kom snel weer terug

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 10:17

Wij hebben vanmorgen wat extra palen kunnen kloppen en draad spannen. Mijn jongste merrie hing gisteren voluit in de draad, en de hengst hing er bijna over. Zijn hoofd zat al onder haar buik tussen haar benen :') alle vorige dagen reageerde de hengst dus niet, tot gisteren!
Dus voor de veiligheid maar extra draad gezet, nu kunnen ze niet maar aan elkaar :)

Ik kan al wel wat uit de voeten zonder krukken, maar toch nog vaak pijn in mijn lies.