Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:42

Fanatiek!!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:45

Hoe combineren jullie fanatiek sporten met paardrijden?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:50

renee16 schreef:
Hoe combineren jullie fanatiek sporten met paardrijden?

Een planning per week maken en je daaraan houden!

Ik heb een fulltime baan, 3 paarden te doen en sport daarnaast nog 3x of 4x in de week. Met beetje doorzettingsvermogen moet het haalbaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:53

ik ben gestopt met de paarden. Niet vanwege het sporten dan. Maar toen ik gestopt was met paardrijden vond ik het thuis "lui op de bank zitten" zo vervelend dat ik met vriendinnen mee ben gaan sporten.
Maar toen ik wel deed paardrijden was mij dit niet gelukt.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:07

Ik mag vrijdag weer! Laatste les onder begeleiding, zou alleen wel graag willen kijken voor wegen/vetmeting.

Ik vind mijn eetpatroon omgooien erg lastig, ik eet eigenlijk erg ongezond/makkelijk. Probeer nu naar stage in elk geval fruit mee te nemen, m'n moeder heeft ook weer dingen gehaald om smoothies te maken en ga vragen of ZE ook kwark mee wil nemen voor na t sporten.
En verder eet ik teveel lekkere dingen haha, dit probeer ik langzaam af te bouwen, ben wel blij dat ik het samen met m'n moeder doe, dat maakt t toch iets makkelijker ook met dingen kopen enzo.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:08

Wowie Steffi, hoe doe je dat?

Ik werk 32 uur, rij mijn paard 4/5x pw en ben er 6x pw. En wil 3/4x per week sporten. Daarnaast ook nog eens op stap en mijn vriendinnen zien.
Vind het best druk!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:10

Ja ik heb het ook heel druk Renee(Lees: Geen sociaal leven meer haha) Maar als je echt wilt en lange dagen wilt maken dan kan het!

Ik werk ruim 48 uur per week, rijd mijn paard 4-5x in de week en ik ben er iedere dag voor de verzorging en longeren/enz van 3 paarden.
Daarnaast dus nog 4-5x in de week sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:40

Wow, dat je dat volhoud!

@jessica: ik wil het liefst ook mijn eetpatroon omgooien. Ik eet ook eigenlijk te ongezond. Maar ik weet echt niet waar te beginnen. Daarbij woon ik nog thuis en ben ik niet diegene die kookt en boodschappen dowt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 01:12

Afgelopen dagen niet naar de sportschool geweest, enkele dagen na elkaar koorts, plus meerdere nachten heel slecht slapen daarvoor en toen was het echt klaar.

Afgelopen maandag peddels gehaald bij de decathlon voor het zwemmen.
http://www.decathlon.nl/paddles-maat-s- ... #avantages
Als ik dan eens extra wil zwemmen of de aquafitness mis kan ik dan toch trainen en weer eens wat anders! Op het land ga ik nu even niet gokken met mijn gewrichten, de boel ontsteekt nu vrij gauw op een of andere wijze dus nu heb ik een alternatief. :D
Vanavond bewust aquafitness niet gedaan en later gegaan om even zelf alleen te zwemmen, dan laat ik me niet zo opjutten door de rest en accepteer ik de grenzen tenminste. :+

Na een kleine 20 minuten zwemmen niet heel hard vonden mijn schouders het wel mooi geweest, het is echt zwaarder als ik verwacht had.
Allereerst omdat je die dingen na een slag weer terug moet bewegen naar het beginpunt van je slag, en daar moet je ff naar zoeken wat handig is en hoe dat handig lukt. :')
Een lesgenootje merkte niets van die dingen in mijn maat qua extra kracht, motiverend. _O-
Maargoed, mijn schouders zijn beide uit de kom geweest, en de kracht komt eigenlijk precies op de plek waar ik altijd pijn heb als ze weer eens opspelen..
Het is echt het uiteinde van je arm waar die dingen zitten, en dat is bij mij wel een puntje waar ik lastig kracht kan zetten.
Mooie toevoeging dus op wat ik al doe en weer een uitdaging om dat te trainen zonder apparaten!

Het moet de eerste keer knap hilarisch geweest zijn, dan wilde ik te snel en hield ik mijn hand niet goed ofzo, en dan begon mijn hele arm te shaken omdat ik die paddle weer eens verkeerd vast had waardoor ik mezelf alleen maar tegen hield qua snelheid. _O-
Ik heb nu maar besloten dat ik eerst maar eens RUSTIG er mee ga leren zwemmen, die snelheid komt later wel! Maar nu ga ik harder zonder paddles als met. O:) _O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:23

klinkt alsofj e goed bezig bent moonfish! Techniek boven snelheid ;)
Dat had ik eergisteren met de WOD. We moesten pull jerks doen met een bezemsteel en daarna burpees en dan binnen 1 minuut (steeds eentje meer van beide in die minuut). Op een gegeven moment stond ik echt te zwaaien met die bezemsteel, techniek was totaal weg, ook omdat zo'n bezemsteel natuurlijk niks weegt...
Vandaag mag ik weer.

Mijn eetpatroon heb ik redelijk onder controle nu, zeker nu ik ook bij de avondmaaltijd wat meer kan richten op een eiwitrijke koolhydraatarme voeding. Maar merk nog niets in mijn gewicht, waar ik echt stevig van baal. Blijf nu echt heel erg hangen. En die dietist reageert nog niet voor een consult, ga haar vrijdag maar opnieuw even mailen... Of als ik haar vanavond zie (ze doet ook consulten bij de crossfit) even aan haar jasje trekken!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:28

Geblesseerd paard is de reden dat ik nu begonnen ben met sporten. Ik hoef niet elke dag naar stal. Dat scheelt :)
Al blijf ik het naast een huishouden, heel drukke meer dan fulltime baan met minstens 2,5 uur reizen per dag en een vriend die het ook leuk vind als ik af en toe thuis ben hihi nog best druk vinden hoor.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:32

Mijn paard is al enkele jaren professioneel grasmaaier ivm ouderdom en ik was het thuis zitten idd beu.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:45

Ik werk 34 uur, ga 1 dag naar school, heb een paard en rij 1 van vriendin en sport nu zo'n 4x per week.

Druk maar haalbaar.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:27

RESTDAY, Where is my restmuscle? And how do I train it???

Laura: Als je daar eenmaal mee bezig bent is het best makkelijk vol te houden, verbaasde mij ook. Ik kom van heel ongezond eten en heb dit eigenlijk van de ene op andere dag omgezet. Ik weet nog niet zo goed hoe en wat ik het beste kan eten, dus heel veelzijdig eet ik nog niet. Maar de meeste tijd heb ik niet eens zin in vet eten. Sommige dagen als ik het ruik ofzo dat het wel kriebelt. Zeker als ik een keer een kater heb, maar dan volgt er zo een buikpijn als ik het wel eet, dat ik het daarna wel weer even laat haha..

Ik merk dit wel in mijn gewicht, 15 dec. ben ik begonnen met mijn eetpatroon (drastisch) te veranderen, precies een maand geleden. Ik ben inmiddels bijna 3 a 4 kilo afgevallen, puur op eten en wat meer bewegen, want het echte sporten ben ik pas een week mee bezig. Vandaag voor het eerst weer een 5 vooraan mijn gewicht mogen zien ipv een 6, dan weet je waar je het voor doet :D ! (en dat terwijl bij mij de kilo's het probleem niet eens is).

Moonfish: Je bent er iig lekker mee bezig, klinkt goed !

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:28

Wat een drukke schema's allemaal! Ik rij momemteel geen paarden meer.

Secricible hoe vind je de CF? Wat leuk dat je vriend ook zn 'leven wil beteren' :P

Ik heb wallllgelijk veel spierpijn in buik, bovenrug en schouders, iemand tips? :')

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:30

Niet gaan slapen, in beweging blijven haha...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:31

Hahah sowieso niet gaan zitten inderdaad! Helaas is vandaag mijn schooldag en morgen moet ik werken, ook voornamelijk zitten tijdens behandelen. Misschien dat ik het vanavond wel een uurtje los ga zwemmen, proberen niet te verdrinken dan :P

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:32

Veel eiwitjes eten :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:33

Bad helpt ook wel

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:35

Vitamine E, 400 of 800 iu. Geen 800 als je bloedverdunners slikt ivm bloedverdunnende werking.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:37

dressagelady schreef:
Wat een drukke schema's allemaal! Ik rij momemteel geen paarden meer.

Secricible hoe vind je de CF? Wat leuk dat je vriend ook zn 'leven wil beteren' :P

Ik heb wallllgelijk veel spierpijn in buik, bovenrug en schouders, iemand tips? :')

Helemaal geweldig en echt mijn ding! Vanavond mag ik weer. Snel die fundamentals af, dan kan echt de beuk er in *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:46

Opzich denk ik dat het volhouden niet het probleem is, maar meer het kiezen van het juiste eten. Ik weet niet waar ik moet beginnen. Vet eten eet ik al veel minder.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:51

Begin eens met bij te houden wat je Op een dag eet voor paar dagen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:10

Secridible:
Je kent het vast wel, te snel en dan verkeerde belasting..
Het gekke is dat ik met aquafitness best veel gewend ben en kan alles makkelijk, maar bijna alles is met mijn armen best flink gebogen en dat is toch anders kennelijk.
Het gevoel qua belasting met paddles is vergelijkbaar met je hand tegen een hoek van een muur zetten en dan druk geven op die hand.. Dat belandt direct op je schouderkop voor je gevoel.

Vorige week nog besproken met de instuctrice bij de aquafitness qua schema.
Mijn schema zo vindt ze prima, al zou 4 dagen op een rij normaal niet zo goed zijn.
Als ik het maar aan pas naar wat ik die dag kan en ook gewoon rustiger aan doe als ik even teveel spierpijn heb is het prima zo.
Helaas zijn de lessen op vrijdag en in het weekend allemaal te vroeg.

Ik vergelijk mezelf ook gewoon niet met wat een ander kan, dat werkt niet.
Vannacht echt forse spierpijn gehad en nu nog wel, mijn buikspieren, hele rug en nek inclusief mijn armen inclusief polsen voel ik. Voor mijn gevoel nog effectiever als het opdrukken als vorige week!
Echt voor mij reden genoeg om dit gewoon lekker zo te blijven doen. :j

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:42

Leuk topic, al een tijdje een trouwe meelezer, maar wil nu ook wel mee gaan posten als dat mag.

Ik zal me even voorstellen;

Mijn naam is Corien, 21 jaar oud en kom uit Lunteren. Heb een lieve pony, een (meestal) lieve vriend en een fijne (drukke) studie (vooral de 3 uur reistijd per dag is fijn -not-). Daarnaast was ik vorig jaar goed op weg naar mijn droomlijf, helaas door drukte ivm nieuwe studie, commissies, borrels enz is het eten en het sporten er een beetje bij ingeschoten. Ben nu nog herstellende van wat longproblemen, maar ga rustig aan weer opbouwen. Doel is eerst vet verliezen en daarna weer wat spiertjes opbouwen. Train voornamelijk met losse gewichten en heb een upper/lower schema welke ik na mijn tentamens weer beide 2 x per week wil trainen. Daarnaast wil ik het hardlopen weer op gaan pakken en bouw ik dat 2 x per week als cardio in. Paardrijden schiet er nog wel eens bij in, maar heb morgen een afspraak met een toekomstig (hoop ik) bijrijder/verzorger.

Qua eten is het voor mij 300-400 onder mijn onderhoud (BMR + Activiteit) en in de verhouding 40 khd, 30 vet en 30 eiwit. Ik vul dit in op de manier van IIFYM. En 1 dag in de week eet ik lekker wat ik wil en vul ik niet in wat ik eet.