[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:17

Ik had zelfs het geval dat mijn balletje net nadat ik thuis was, nadat ik hem net had laten zetten, eraf kwam. Met veel moeite zelf erop gedraaid, daarna weer los en maar even teruggefietst naar de piercer.

Bij de wissel voor een kortere kregen ze hem er nog met moeite af :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:25

Skessa_ schreef:
Zou ook ff 1 of 2 paracetamols slikken. Baat het niet, dan schaad het ook niet.

Ik neem ibuprofen, dat werkt ook een beetje ontstekingsremmend had ik begrepen. Vanmiddag/avond weer lekker zeezouten. ben wel bang dat hij straks meer zwelt en mijn balletje opeet.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:14

Ik neem ook altijd ibuprofen. Toen mijn tragus ging bitchen heb ik die ook meteen geslikt en olie. Het was zo over. :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:32

Olie?

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:34

muntdrop schreef:
Olie?

Tea three oil ;)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:38

Ooh misschien ga ik dat ook erbij proberen. Heb je die van de tuinen? Er komt bij mij nu pus uit de opening bah. Hang nu met mijn oor in zeezoutwater, typt lastig.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 20:02

muntdrop schreef:
Hang nu met mijn oor in zeezoutwater, typt lastig.

:') Wat fijn dat ik een beelddenker ben

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:08

Toen ik m'n tragus liet zetten was hij de eerste weken heel braaf en toen ineens ging 'ie bitchen. :=
Rood, opgezet, pussig.
En toen knapte de ontsteking door, was ff een rommeltje qua schoonmaken maar sindsdien nooit weer last gehad.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:12

lor1_1984 schreef:
Toen ik m'n tragus liet zetten was hij de eerste weken heel braaf en toen ineens ging 'ie bitchen. :=
Rood, opgezet, pussig.
En toen knapte de ontsteking door, was ff een rommeltje qua schoonmaken maar sindsdien nooit weer last gehad.

He, gadver :+
Mijne is nu wel weer braaf, alleen zit mijn oor dicht door de zwelling. Staafje is gelukkig wel lang genoeg (ook irritant, maar dus ideaal voor als ie dus gaat zwellen).

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:39

Weet iemand hier of je het onderste balletje bij de piercing waarmee je een navelpiercing laat zetten eraf kan? Wil namelijk de balletjes van mijn oude piercing op mijn bioplast zetten omdat die wat langer is en het dus makkelijker schoon te maken is (zeker nu met de ontsteking). De foto is mijn oude piercing.

Overigens krijg ik hem er dus niet afgedraaid, maar dan weet ik of ik verder moet gaan met proberen of dat het sowieso niet gaat lukken :+

Afbeelding

Edit; laat maar, ik heb hem al los weten te prutsen *\o/*

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:42

muntdrop schreef:
Ooh misschien ga ik dat ook erbij proberen. Heb je die van de tuinen? Er komt bij mij nu pus uit de opening bah. Hang nu met mijn oor in zeezoutwater, typt lastig.

https://www.alloverpiercings.nl/artikel/fix-5ml Ik heb dit potje, is een soort tea tree oil. Het werkt er goed!
Ik had toen ook wat korstjes zitten langs de voor en achterkant. Ik heb 2 dagen 2x perdag dit erop gesmeerd met een wattenstaafje. )ja ik weet dat dit eigenlijk niet goed is ivm pluisjes hihi)
Daarna heb ik 1x per dag na het douchen het erop gesmeerd, totdat mijn tragus geen zeer meer doet, in de zin van onsteken.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 23:15

Volgensmij kan het onderste balletje er niet af, van een navelpiercing.

Ik heb nu al een tijdje die nieuwe piercing voor men onderste tfh liggen maar ik durf hem er niet zelf in te doen :')
Het zit zo dicht op elkaar en ik krijg t balletje zo nog geen eens strak gedraaid. En ik heb dus ook geen idee hoe ik dit staafje los ga krijgen zonder mn halve oor eraf te rukken.

Morgen maar even langs de piercingshop vragen of hij m wil wisselen voor me. En dan niet in de verleiding komen om nog een piercing te zetten...

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 00:52

Oh, dan heb ik mijn piercing bij deze gesloopt :')

Nee, grapje, je kan hem er gewoon afdraaien, maar hij zit wel echt super strak, dus het kost wat moeite.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 12:30

Nou het is. Nog steeds niet verbeter. Werd vanochted ook wakker met een pijnlijk oor. Net 10 minuten gezeezout en de pijn is wel wat minder. Ik wou vandaag nog een keer zeezouten maar misschien is het beter dat ik het nog 2x doe? (1 keer vanmiddag 1 keer vanavond?) ik heb ook gelijk twee ibuprofen genomen tegen de pijn en ontstekings reactie.

Ik zit de hele tijd in de stress. Wat als mn oor nog mer zwelt en de piercing opeet. Ik ga sowieso geen langer staafje laten zetten in iets wat zo erg ontstoken is? Lijkt me echt gekkenwerk en extreem pijnlijk :(

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 12:46

muntdrop schreef:
Nou het is. Nog steeds niet verbeter. Werd vanochted ook wakker met een pijnlijk oor. Net 10 minuten gezeezout en de pijn is wel wat minder. Ik wou vandaag nog een keer zeezouten maar misschien is het beter dat ik het nog 2x doe? (1 keer vanmiddag 1 keer vanavond?) ik heb ook gelijk twee ibuprofen genomen tegen de pijn en ontstekings reactie.

Ik zit de hele tijd in de stress. Wat als mn oor nog mer zwelt en de piercing opeet. Ik ga sowieso geen langer staafje laten zetten in iets wat zo erg ontstoken is? Lijkt me echt gekkenwerk en extreem pijnlijk :(

Het zal pijnlijk zijn om hem te verwisselen naar een langer staafje, maar als ie te kort blijkt voor de zwelling is dat toch echt de beste manier. Anders wordt 't alleen maar erger. Beter nog een paar seconde extra pijn en daarna een hopelijk goede genezing, dan een pijn die tijden blijft en niet over gaat ..

Ik zou toch echt even naar de shop voor advies. Zelf heb ik bij mijn tragus wel 2x gezeezout per dag en was dat na 2 dagen toch echt goed over :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 12:57

Vandaag is pas de eerste dag waarop ik 2x kan zeezouten omdat ik donderdag en vrijdag gewoon telkens niet thuis was. Ik wacht het nog even af want de zwellig is niet verergerd dus een langer staafje is nog niet nodig en lijkt me juist alleen maar voor meer irritatie zorgen. Heb alleen veel horror verhalen gelezen de laatse dagen over oren die opeens binnen een uur extreem zwelde etc.

De pijn is nu na het zeezouten + ibu wel compleet weg dus het zal ook wel niet extreem ernstig zijn. Mijn weerstand is ook poedersuiker de laatste tijd dus dan helpt natuurlijk ook niet bepaald mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 12:59

muntdrop schreef:

Ik heb het ook gehad met mijn helix. Oor was de hele tijd hartstikke rood, en deed 24/7 pijn. Uiteindelijk toch naar de piercer gegaan en er een langer staafje in laten zetten, want hij was te kort. Ik moet je zeggen, dat deed zeer! Ik had echter geen andere keus, je kan ook wel rond blijven lopen met een te kort staafje, maar dan gaat het alleen maar meer pijn doen, opzwellen en rood worden, en dan ben je nog veel verder van huis.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 13:03

Maar mijn staafje is (nog?) niet te kort. Ik zie nog iig een klein stukje staafje zitten bij het balletje dus er komt iig geen druk op mn oor lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 13:05

muntdrop schreef:
Maar mijn staafje is (nog?) niet te kort. Ik zie nog iig een klein stukje staafje zitten bij het balletje dus er komt iig geen druk op mn oor lijkt mij.

Heb je anders een foto?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 13:06

muntdrop schreef:

Aangezien je zelf zei dat je bang was dat ie te kort was gaf ik het advies om er iig naar te kijken door de shop en, als het nodig zou zijn, een langer staafje te laten zetten. :) Als je nu toch denkt dat ie prima is, dan is dat goed :j Toch zou ik wel even langs de shop gaan om ernaar te laten kijken of het goed gaat.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 13:09

Haha ik heb denk ik te veel horror verhalen gelezen de afgelopen dagen en daardoor zit ik mij allemaal dingen te bedenken.

Ik ka vanavond wel even een foto maken. Het zit er allemaal niet zo extreem uit hoor. Veel mensen zien pas dat het dikker is als ze het met mijn andere oor vergelijken.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 13:27

Ik denk dat je je druk maakt om niks. Dat je oor gezwollen is is echt zo gek niet, je zal er waarschijnlijk flink verkeerd op hebben gelegen, kan gebeuren.
Mijn ene oor is ook flink opgezwollen geweest terwijl mijn 2e helix al een paar weken geleden gezet was toen. (andere helix zat er al zo'n 3 kwart jaar in) Dat is ook weg getrokken, en ik heb er niks aan gedaan. Af en toe alleen een drupje sterilon en goed droog houden.
Afbeelding
Zo zag hij eruit toen hij zo opgezwollen was..
Afbeelding
Zo hoort hij er normaal uit te zien. Op m'n tragus na, die was net gepierct en was dus wat opgezwollen.
Edit; sorry, tinypic draait 'm automatisch..
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 06-12-14 13:31, in het totaal 3 keer bewerkt

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 13:30

Nouja ik denk wel dat hij echt ontstoken is aangezien er een beetje pus uit komt en mijn lymfeklier aan die kant ook gezwollen is. Maar de zwelling is niet extreem.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 13:35

Als je je er echt zo'n zorgen over maakt moet je gewoon naar de piercer. Ik ben heel simpel met dit soort dingen, gaat vanzelf over en LITHA. Bij mijn dubbele conch komt er ook regelmatig nog pus uit, lekker is anders, maar ik ben gelukkig de enige die het ziet, want het is alleen als ik druk zet op m'n piercings. :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 13:41

_Ekenna schreef:
Als je je er echt zo'n zorgen over maakt moet je gewoon naar de piercer. Ik ben heel simpel met dit soort dingen, gaat vanzelf over en LITHA. Bij mijn dubbele conch komt er ook regelmatig nog pus uit, lekker is anders, maar ik ben gelukkig de enige die het ziet, want het is alleen als ik druk zet op m'n piercings. :')

Maar wat kan de piercer doen dan? Want het moet inderdaad gewoon vanzelf overgaan en als dat niet lukt lijkt mij dat verder alleen antibiotica kan helpen?

Lijkt me toch wel logisch dat ik mij er enigszins zorgen over maak? :')