Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spullen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 19:35

Ladyfee: vooral doen waar je jezelf goed bij voelt. Als je het niet wil doen, niet doen.

Wat betreft adoptie, geloof ook niet dat ik dat zou willen. Lijkt me ook een heftige procedure. Begrijp jouw vriend ook SP. En als jij daar vrede mee hebt is dat toch prima.

Ik ga enorm voor jullie duimen. +:)+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:53

Gefeliciteerd Spullen!!!!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 11:21

Gefeliciteerd Spullen! Spannend!

Hier wel adoptie overwogen en het traject grotendeels gevolgd. Maar wat ons betreft een heus ontmoedigingstraject, en uiteindelijk dus zelf zwanger. Toen alles stop gezet en ik denk niet dat we er nog aan gaan beginnen weer. Pleegkinderen misschien, maar pas als onze dochter wat groter is.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:25

Gefeliciteerd spullen!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 15:03

Iedereen ontzettend bedankt! We zijn allebei echt in de wolken, al proberen we het toch nog voorzichtig te benaderen. Ik merk wel aan mezelf dat ik wat meer spanning ervaar, maar kan er nu verder niet zoveel meer aan doen. Goed voor mezelf zorgen en afwachten...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:03

Hier ook een stille meelezer: gefeliciteerd Spullen!!!

Hier al ruim twee jaar aan het 'proberen' maar het wil nog niet lukken. 1x wel zwanger geweest, maar ging helaas fout met 8weken ;(

Ik ben er nog niet mee naar de HA gegaan. Enerzijds omdat ik dat niet durf, anderzijds omdat ik niet weet of ik een vervolgtraject in wil gaan. Wij zijn gelovig en weten niet wat het plan hiermee is. Ik wil niet koste wat het kost technisch een kind maken terwijl de wereld al overbevolkt is en er zoveel kinderen zijn die hulp nodig hebben en geen liefdevol thuis hebben. We zitten ook heel erg na te denken over evt pleegzorg.
Wel enorm moeilijk, want een kind van onszelf is echt wat we op dit moment het allerliefste willen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 16:15

Dank je wel Verootje :o

Als ik jou was zou ik toch een keer naar de HA gaan en je laten door verwijZen naar een gyneacoloog. Ongeacht of je een vervolgtraject wil of niet kan je in elk geval laten uitzoeken of er wat mis is. Dan weet je dat. Aangezien je een keer zwanger bent geweest zou het toch nog een keer moeten lukken zou je denken.

Zou toch een afspraak maken. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:44

Ladyfee schreef:
Zijn er hier ook mensen die nadenken over pleeggezin of adoptie?

Wij hebben al bijna 3 jaar ons neefje, van nu 7, bij ons in huis als pleegkind. Hij gaat waarschijnlijk ook niet meer naar huis. Zijn ouders zijn allebei behoorlijk verslaafd maar willen daar niets aan doen. Ik weet niet of ik het nog een keer zou doen als ik weer de vraag zou krijgen. Ik denk dat als wij van tevoren hadden geweten waar we mee te kampen zouden krijgen dat we het niet hadden gedaan. Het ging in eerste instantie om opvang voor 3 maanden. Wij hebben te maken met een kind met trauma's dat nooit fatsoenlijk is gehecht of veiligheid heeft gekend. Hij is nu veilig maar veilig zijn en je veilig voelen zijn twee totaal verschillende dingen. Na 2 jaar en inmiddels met de handen in ons haar omdat we echt niet meer wisten hoe we verder moesten met hem hebben we hulp gekregen. We zitten nu in een heel intensief programma met hem (voor degenen die er meer over willen weten google maar eens op MTFC-P) dat een jaar duurt. Daarnaast gaat hij vanaf aanstaande woensdag beginnen met EMDR bij zijn psychiater. Hij staat nog steeds op overleven en het lijntje met thuis is nog heel dun. Als wij bijvoorbeeld onze stem een keer verheffen krijgt hij een herbeleving en zit in zijn hoofdje dan weer thuis. Op school kan hij zijn aandacht er niet bij houden, kan niet op een normale manier met andere kinderen om gaan, loopt zeker 2 jaar achter in zijn ontwikkeling omdat hij gewoon niet kan ontwikkelen omdat daar geen ruimte voor is in zijn hoofd. Hij kan bijvoorbeeld ook niet naar reguliere zwemles omdat hij zich niet volgens de norm kan gedragen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Hij zal na de EMDR hopelijk wat meer ruimte in zijn hoofd krijgen, maar het zal altijd topsport opvoeden blijven bij hem zegt zijn psychiater. Hartstikke mooi pleegzorg en ik ben ook van mening dat het hard nodig is want er zitten nog teveel kinderen in instellingen die ook recht hebben op een plekje in het gezinsleven maar het is pittig. Al die kinderen hebben een rugzak...en flinke rugzak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:06

Jeetje Lennox, wat heftig en triest zeg. Ik hoop dat de behandeling voor hem aanslaat. :(:)

Hechtingsproblemen heb ik helaas ervaring mee, op mijn 29e heb ik nog steeds er hinder van...

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:49

Lees nog steeds af en toe mee, spullen GEFELICITEERD!! *\o/*
Ga voor je duimen dat alles goed verloopt en jullie eindelijk ouders mogen worden, echt heel fijn!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:29

Joolien schreef:
Jeetje Lennox, wat heftig en triest zeg. Ik hoop dat de behandeling voor hem aanslaat. :(:)

Hechtingsproblemen heb ik helaas ervaring mee, op mijn 29e heb ik nog steeds er hinder van...

Dat hopen wij ook. Het zou zo fijn voor hem zijn als hij de dingen die hij heeft meegemaakt als gewone herinneringen kan gaan zien die niet meer in het hier en nu zijn maar op de achtergrond met hem mee gaan. Wegpoetsen kan helaas niet. Wij gunnen het ventje vanzelfsprekend de wereld.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:20

Hoop ook dat de behandeling aanslaat. Vind het wel heel fijn om te horen dat hij terecht is goed gekomen op een goede en ook veilige plek.
En dat jullie vechten voor hem. Heel sterk en knap van jullie.

verootjoo inderdaad je hebt meer kans op zekerheid wat nu het probleem is bij jullie.
En het kan ook nog zo zijn dat het probleem helemaal niet bij jou ligt.
Als je meer weet dan weet je ook of het iets is wat verholpen kan worden of dat er toch veel meer aan de hand is.

Ik heb zelf ook tijdje gewacht met naar de huisarts gaan en wat heb ik daar nu spijt van.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:27

Spullen gefeliciteerd!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 20:01

Spullen schreef:
Dank je wel Verootje :o

Als ik jou was zou ik toch een keer naar de HA gaan en je laten door verwijZen naar een gyneacoloog. Ongeacht of je een vervolgtraject wil of niet kan je in elk geval laten uitzoeken of er wat mis is. Dan weet je dat. Aangezien je een keer zwanger bent geweest zou het toch nog een keer moeten lukken zou je denken.

Zou toch een afspraak maken. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Ja, ga het toch maar doen denk ik. Idd omdat je dan iig weet of en wat er mis is.

Lennox, wat heftig zo'n pleegkind. Enorm pittig lijkt het me, maar ook zo mooi. En er zijn zoveel kinderen die een liefdevol thuis missen en hulp nodig hebben...

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 21:48

Verstandig Verootje! Denk dat het jezelf ook wat rust geeft als je meer weet ;)

Heftig verhaal Lennox! Hoop dat hij zich ooit veilig weet te voelen. Echt respect voor jullie hoor.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 22:21

Ik mag niet zeuren, I know, maar pfffff, wat duurt t lang. Merk gewoon dat ik zoveel spanning heb richting die eerste echo over 2 weken. Ik overweeg om de verlos te bellen of ik volgende week al kan, ik trek dit gewoon niet ;( word echt gek van mezelf...

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:24

Gezien je vorige keer kan ik me voorstellen dat je graag eerder wilt. Heeft dat zin om eerder te echoën? Daar heb ik dan weer geen kaas van gegeten haha. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk, zou het gewoon proberen als ik jou was :j.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:21

Het is toch mogelijk een inwendige echo te krijgen. Je ziet dan waarschijnlijk alleen nog geen hartje.
Hoe ver ben je nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:42

Ik snap dat heel goed spullen. Zelfs ik ben al een beetje zenuwachtig voor jou, dus ik snap dat je op bent van de zenuwen. ;) gewoon bellen hoor!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 07:45

Ik zit mezelf gewoon gek te maken, voel me verder prima. Maar jemig, nog 2 weken wachten. Ik ben nu 6 weken en als ik volgende week een echo zou laten maken ben ik 6+6. In principe zou het hartje dan moeten kloppen.

Ik ga straks gewoon even bellen, misschien kan ze me gerust stellen. Voel me zo'n drammerige puber :(

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:36

Snap het dat je zenuwachtig bent!
Wij hadden afgelopen week weer een IUI poging. Krijg nu over exact 2 weken een echo om te kijken of het gelukt is en zo niet gaan ze verder onderzoeken.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 09:52

De assistente gaat even overleggen met de verlos die de echo's maakt en belt me dan terug. Ik ben benieuwd.

Spannend Lautje! Ik ga heel hard voor je duimen +:)+

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:06

Kan het mij goed voorstellen.
Wachten duurt echt lang.
Hoop dat je er tussendoor kunt!

Spannend lautje ik zal ook duimen voor jullie.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 12:44

Ze belde net, ik zou er as dinsdag tussen kunnen, dan ben ik 6+5, maar de kans dat er nog geen hartje te zien is, is aanwezig en ik denk dat als dat het geval is, dat het nog erger wordt bij me, dus heb in overleg met mijn man besloten om te wachten tot de afspraak die gepland stond (op 7+6).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:05

Ik denk ook dat dat de beste keuze is spullen, want zolang jij geen knipperlichtje ziet (en die kans is idd groot als je erg vroeg heen gaat), zal het de zorgen groter maken... Sterkte met wachten. Vreselijk onzekere periode... :(:)

Lautje, ik duim weer hard voor jullie :*