Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bella123

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:35

Mag ik mij ook melden? Ik ben op 4 april gestopt met roken, al ruim 2 maanden dus. Ik rookte al vanaf mijn tiende en ben inmiddels 33. Ik had gedacht dat ik heel moeilijk zou vinden, maar eigenlijk valt het mij heel erg mee. Ik heb nog niet 1x gesnakt naar een sigaret, natuurlijk wel momenten gehad dat ik er aan dacht. Ik gebruik Champix via de huisarts, maar wel (stiekem) in een veel lagere dosis, 0,5 mg per dag ipv 2 mg per dag. Ik wil dit nog een maand doen (aangeraden wordt 3 maanden) en er dan mee stoppen. Ik merk er geen bijwerkingen van.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:16

Welkom Bella!

Vanaf je 10e, jeetje wat jong!
Fijn dat het zo goed gaat.

Er zijn in dit topic meer mensen met Champix gestopt.
Ben benieuwd hoe het dan gaat na het stoppen met de Champix.

2 maanden al weer is knap hoor! Volhouden hè.

Hier nog steeds rookvrij. Bijna 5 maanden inmiddels. Nog steeds mijn momentjes dat ik zin heb maar echt snakken is het niet en als ik even wat anders ga doen is het zo weg gelukkig.

Hoe is het met de rest?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 01:07

Welkom bella123! Super goed dat je gestopt bent. Heb je moeilijke momenten gehad?

En MarliesV 5 maanden echt super goed! Op naar de 6 maanden, is toch een soort mijlpaal!!

Ik ben inmiddels de 2 maanden gepasseerd. Het gaat nog steeds zo goed. Geen moeilijke momenten gehad. Ik heb er geen behoefte aan gelukkig. Op naar de 3 maanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:48

Gisteren precies zes maanden gestopt *\%/*

Heeeeeeeeeeeel blij!
Champix in een lagere dosis lijkt mij vrij nutteloos, maar als het bij jou werkt, werkt het +:)+
Ik ben na een paar weken gestopt met de pillen, omdat ik zowel het roken als de pillen echt heel naar vond. En dat heeft gewerkt.
Er zijn er ook genoeg die er nog drie maanden aan vast plakken.

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:44

Ja misschien is het ook wel nutteloos, maar zit ook een beetje tussen de oren he ;) Dus als het niet fysiek iets doet, doet het mentaal wel iets haha. Ik heb ook eigenlijk geen moeilijke momenten gehad. Heb ook het boek van Allen Carr gelezen en het voelt ook echt wel als een bevrijding, dat ik niet meer hoef te roken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:10

Precies, als het ergens maar effect heeft. Wat werkt, werkt! +:)+

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:56

Hoe gaat het met iedereen? ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:52

Top! +:)+

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:57

Ik meld me hier. Ik ben sinds 13 juni gestopt met roken en het gaat me (tot nu toe) goed af *\o/*
Ik was ruim 5 maanden mijn stem kwijt(hees/schor), afgelopen weekend op een weekendfestival heb ik hem terug gevonden :') Ik denk dat het komt omdat ik ben gestopt met roken :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:57

Top! 21 juni was het anderhalf jaar geleden dat ik gestopt ben! Nog steeds trots op mezelf!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:14

Alweer 5 maanden gestopt vandaag *\o/*
Hoewel ik het nog steeds wel.mis hoor, maar dat komt vooral denk ik omdat ik het gewoon zo lekker vind.
Kan echt genieten van een peukie.

Dus of ik na mn zwangerschap nog steeds stop is nog de vraag :=

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:55

Nog iet meer dan een maand en dan ben ik een jaar gestopt.
23 augustus :-)
Ben er best trots op.
Toen ik maandag intake gesprekken had ivm knieoperatie was het echt nog altijd zo cool om aan te geven nee ik rook niet meer.
Met de narcose arts nog een discussie gehad, waarom roken en hoe voelt het om te stoppen... En of ik het miste.
Echt missen niet maar soms heb ik een dom momentje en dan heb ik ineens zin in een peuk. Dit momentje duurt slechts een paar seconde en vergeet ik ook snel weer maar tsja zelden zijn ze er

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:44

Hagelslag zo voelt het hier ook. Meestal denk je er niet eens aan maar soms zo een momentje.

Sammy zit het niet gewoon in je hoofd dat lekker?
Hopelijk blijf je fijn rookvrij. Geld en tijd wat het kost kan je dan fijn in je kindje steken.

Hier gaat het dus prima.
Ben niet anti en kan er ook prima ff bij staan maar wel blij dat ik zelf niet meer hoeft. Die dwangmatigheid vind ik achteraf het ergste geweest van de verslaving.

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:14

Top van jullie allemaal!
Voor mij was het begin maart 3 jaar geleden dat ik stopte en ben er nog steeds zo blij om!

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:25

Die momentjes zijn raar hea.
Vanuit het niets denk je goh ff een peukje, oh ja er was wat ik rook niet meer

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:22

Hier ook nog goed, 3 mnd gestopt nu en sinds een week of wat ook met de champix gestopt. Daar nam ik maar een halfje per dag van dus of het nou echt iets deed... maar deed in ieder geval iets voor t koppie ;)

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:03

Tova schreef:
Ik meld me hier. Ik ben sinds 13 juni gestopt met roken en het gaat me (tot nu toe) goed af *\o/*
Ik was ruim 5 maanden mijn stem kwijt(hees/schor), afgelopen weekend op een weekendfestival heb ik hem terug gevonden :') Ik denk dat het komt omdat ik ben gestopt met roken :)

Wat goed!!!! Bijna een maand!
Valt het mee?

Ik ben bijna 3 maanden gestopt. Elke dag voelt het weee als een bevrijding hoor. Jullie praten over die 'zin in een peuk' momentjes maar ik ken die gelukkig niet.
Kan me wel erg irriteren dat ik na een drankje op het terras gelijk mn haar kan wassen :+ .

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:48

Die momenten van zin in een peukje komen ook echt niet vaak voor.

Mijn laatste peukdenkmoment is ca 2 maanden terug.
Zusje en ik zitten net in de auto en rijden vanhuis onderweg na berlijn...
Toen we net op de snelweg zaten dacht ik oh, tijd voor een peukje.
Zou toen zelfs mijn raam al open doen...

Echt een fractie van een seconde.
Vermoedelijk omdat ik nog geen "groot" uitstapje had gemaakt nadat ik gestoot was waarbij we chill meerdere uren snelweg voor ons hadden

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:45

oh dat klinkt zo herkenbaar! inderdaad een fractie van een seconde.. die gewoonte.

nu drie jaar later komt het nog maar heel sporadisch voor.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:13

_Dribbel schreef:
Tova schreef:

Wat goed!!!! Bijna een maand!
Valt het mee?

Ik ben bijna 3 maanden gestopt. Elke dag voelt het weee als een bevrijding hoor. Jullie praten over die 'zin in een peuk' momentjes maar ik ken die gelukkig niet.
Kan me wel erg irriteren dat ik na een drankje op het terras gelijk mn haar kan wassen :+ .

Het valt me reuze mee. Nog wel die momentjes van zin in een peuk, maar dat is vooral de gewoonte die eruit moet. Irriteer me soms zelfs aan vriendinnen dat ze perse buiten moeten gaan staan roken :')

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:26

MarliesV, nee t zit niet tussen mn oren.
Die momenten dat ik trek heb in een peuk is ook maar een paar sec dan daarna ga ik weer verder met wat ik bezig was en ben t zo weer vergeten, maar als ik niet zwanger zou zijn zou ik nooit gestopt zijn.
Hou echt van mn sigaret :o en ook al heb ik er niet echt moeite mee dat ik nu gestopt ben ( al had ik noooit verwacht dat ik überhaupt kon stoppen de vorige 2 zwangerschappen heb ik namelijk wel gerookt ) wil ik ook best wel graag weer roken.
Maar wat je zegt aan andere kant is het natuurlijk sowieso veel beter als ik gewoon blijf stoppen, voor mn kids en de portemonnee ( hoewel er nu wel heel veel geld uitgaat aan boodschappen := )

Ik zie het wel! Voorlopig zal ik niet roken :D

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:30

Wat een toppers hier allemaal. Knap hoor.

Ik ben sinds 31 mei 2015 gestopt.
Tot nu toe 2875 euro bespaard.

Over een paar weken moet ik mijn nieuwe Custom betalen. Op 500 euro na kan ik hem van het stoppen met roken geld betalen.
Nu ben ik alleen bang dat als ik het zadel betaald heb dat mijn doel weg is en ik weer begin. Dat is me eerder ook gebeurd ;(

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:33

Jepsica, probeer dan voor die tijd een nieuwe reden te vinden. Je hoeft niet te roken, is nergens voor nodig. Ik heb ook geen reden nodig om niet meer te beginnen maar als jij die wel hebt; snel op zoek!
Zou zo zonde zijn als je al meer dan een jaar gestopt bent om weer te beginnen.

Hier gisteren een half jaar bereikt. Het gaat mij echt makkelijk af nu, weet alleen dat het zo'n verslavend iets is dat als ik er nu weer 1 aan zou steken, of ik het nu vies vind of niet, dat ik weer verkocht ben. Dus dat gaan we maar niet doen!

Het roken is een moeten in mijn ogen, geen willen. En ik laat niet graag mijn leven lijden door dingen die ik moet doen, ik doe graag dingen die ik wil doen :P

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:30

Mijn stopdatum komt heel dichtbij, oftewel nog een maand ongeveer en dan ben ik een jaar rook vrij.

Ik stond laatst in de rij bij de kassa en zag toen de plaatjes op de verpaking. Ik schrok best wel.
Realiseerde me toen dat ik vermoedelijk ook door die plaatjes niet zou stoppen...
Ben nog al koppig aangelegd :-D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 12:20

Na lange tijd mee te hebben gelezen, post ik hier ook maar mijn frustraties, als jullie dat oké vinden.. :=

Ik ben zelf geen roker, nooit geweest ook. Nooit de drang en behoefte gevoeld het eens te proberen. Mijn vriend helaas wel. Begonnen op zijn 12e of 13e en al zo'n 12 jaar verslaafd, minimaal 1 groot pakje per dag. Als het kon ook wel 2 of meer.
Ik was in de veronderstelling dat hij inmiddels al bijna 3 jaar was gestopt. Hij wilde dit zelf en ik heb dat ook ontzettend aangemoedigd. Het stoppen leek hem best goed af te gaan. Af en toe wel de drang naar een sigaret (vooral op gezellige gelegenheden), maar hij gaf verder aan dat hij na een week of 3 eigenlijk helemaal geen moeite meer had met het stoppen.
Maar the word is out: hij rookt nog steeds stiekem op dagen waarvan hij weet dat wij elkaar niet zien. Dit omdat hij hier geen gezeur van mij over wil. De afgelopen jaren heeft hij hier dan ook over gelogen, wat ik enerzijds wel begrijp, maar ook wel heel moeilijk vind. Enerzijds snap ik wel dat hij het niet heeft gezegd, ondanks mijn vermoedens die ik ook wel heb uitgesproken. Hij zit niet op mijn boze reactie te wachten. Ik kan gewoon geen begrip tonen voor zijn stiekeme gedrag en het roken, wat overigens wel een reden heeft, namelijk dat mijn vader een ernstige longziekte heeft en hieraan meerdere malen bijna overleden is de afgelopen twee jaar. Maanden lang in het ziekenhuis en op de IC gelegen e.d. Het is duidelijk dat hij niet oud gaat worden. Dit maakt dat het voor mij heel wrang voelt dat mijn vriend zijn schouders ophaalt en een antwoord geeft: 'ik heb nergens last van, dus ik heb ook niks'. Hij geeft ook aan wanneer ik hier geen probleem in zie, het hek weer van de dam is.

Ik merk dat dit echt aan mij vreet en dat ik eigenlijk gewoon pissig ben dat hij nou niet eens oprecht stopt met die troep. :o Nou zat in te overwegen het boek 'stoppen met roken' van Allen Carr aan te schaffen voor hem, in de hoop dat zijn mindset wat verandert. Echter wil ik mezelf en dit hem ook niet opdringen.. Ik wil hem graag motiveren en steunen, maar het wederzijds begrip in deze is voor ons beiden moeilijk op te brengen.. Ik heb hem ook gezegd dat hij naar de huisarts kan gaan voor advies en wellicht iets van champix oid. Hier staat hij absoluut niet voor open.

Herkennen jullie een soortgelijke situatie en hoe zijn jullie daarmee omgegaan? Ik sta open voor al jullie tips en adviezen..