Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 10:42

De theorie dat al die hygiëne niet goed is voor het immuunsysteem is bezig mainstream te worden.

Ofwel: vaak in contact komen met DNA dat niet lichaamseigen is, is zo slecht nog niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 10:44

Nou... meer in contact komen met allerlei viezigheid versus ingespoten krijgen van stukjes lichaamsvreemd DNA in het diepst van je systeem daar vind ik nog wel een hele wereld aan nuance tussen zitten hoor :=

Het lijkt me ook niet dat we willen dat kinderen in aanraking komen met meer viezigheid door bijvoorbeeld maar verontreinigde vaccins te gebruiken ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 12:06

pmarena schreef:
Top +:)+

Je hoort het steeds meer dat er wat meer genuanceerd gereageerd wordt en men niet meteen vlokken begint te spugen als je zegt dat je uit wilt stellen ofzo :P

Dat is heel verschillend. Bij sommige artsen is die opening er wel, bij veel anderen krijg je niet veel meer te horen als: vaccineren is gewoon beter.

Er zijn momenteel enorm veel verpleegkundigen bij CB’s en personeel van dagverblijven die hun boekje te buiten gaan.
Die met in elkaar geflanste contractjes alle ongevaccineerde kinderen willen registreren en ouders van ongevaccineerde kinderen alle verantwoording op zich wil laten nemen.

Of weigeren zodra het over vaccinaties gaat, of gewoon bij de deur medische gegevens willen lospeuteren.

Meer respect heb ik dan ook voor medisch personeel dat zegt: je kunt het beter uitstellen.

Ik geloof dat vaccinatieschade bestaat en ik hoor en lees vaker over acute zaken na vaccinaties, en dan heb ik het niet over de vage klachten die je er onder kunt scharen maar ik heb het over spontane gedragsdesveranderingen, hersenhuilen, coma, epileptische aanvallen, wiegendood, ademhalingsmoeilijkheden, enz.

Zoals ik aangaf zijn er ook Nederlandse artsen én homeopaten die gedegen onderzoek verrichten naar de klachten en gevaren van vaccins.
Helaas zijn het vaak eenlingen.

Ik heb een oom gehad die op 4 jarige leeftijd alsnog het pokkenvaccin kreeg, het was voorheen uitgesteld omdat hij vaak verkouden/ziek/eczeem had. Dat kon de huisarts destijds al bedenken, om hem niet te vaccineren.
Of het dezelfde arts was dat weet ik niet maar het ventje kreeg het vaccin (destijds geloof ik nog het enige wat kinderen kregen, gezien het net voor het RVP was) en hij is meteen ziek geworden, in coma geraakt en in het ziekenhuis moederziel alleen overleden.
Daarna kregen geen van de kinderen van mijn opa en oma nog het pokkenvaccin. Wel de nieuw opgezette vaccinaties zoals de DTP (maar niet zo vaak als dat wij nu cocktails geven aan baby’s natuurlijk)

Zijn ze anti-vaccinatie? Nee, want mijn familie heeft klakkeloos aangenomen dat het ventje te laat zijn vaccinatie heeft gekregen, dat moest binnen het eerste levensjaar. Ja echt... waar zit je verstand denk ik dan?!
Heeft mijn moeder mijn vaccins geweigerd? Nee, helaas niet.. want ik vermoed dat ik zelf en mijn broertje allergische reacties kregen van de vaccinaties. Ik ben gezond geboren, maar ten tijdje van mijn eerste vaccins kreeg ik spontaan astma, eczeem en ben ik bijna gestikt, spontaan. Allemaal rondom mijn vaccinaties. Ik zie wel een verband, mijn ouders niet.
Maar goed, dat is speculeren en ik wil er ook niet té diep over nadenken.
Ik ben nu wel gezond (met legio voedselintoleranties maar soit) en dat is belangrijk.

Vaccineer ik mijn kinderen? Neen. In ieder geval niet voor hun tweede levensjaar.
Ik lees me nog steeds in, doe nog steeds zelfonderzoek en weeg af.
Mijn partner staat vierkant achter mij en wij hebben het idee dat wij hier heel erg juist aan doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 12:14

Een immuunsysteem dat op hol slaat is iets wat kan gebeuren . Ook bij dieren , na een flinke ziekte als driejarige heeft een paard van ons allergieën ontwikkeld. Schimmel uit hooi, knutten , etherische oliën en vliegenspray dat sterk ruikt. Elk jaar kwam er iets bij wat hem onverkoopbaar maakt. Geen probleem want hij kan blijven en ik heb het goed onder controle maar gaat het mis dan klappen zijn longen direct dicht. Hij word ook al acht jaar niet meer geënt want dat gaf ook reactie.
Verder denk ik wel dat veel met bacteriën in aanraking komen prima is voor je immuunsysteem dus lekker de modder in, veel buiten spelen en als ouder niet te veel hameren op hygiëne en zeker niet alles schoonboenen met dettol .

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 12:19

bigone schreef:
Een immuunsysteem dat op hol slaat is iets wat kan gebeuren . Ook bij dieren , na een flinke ziekte als driejarige heeft een paard van ons allergieën ontwikkeld. Schimmel uit hooi, knutten , etherische oliën en vliegenspray dat sterk ruikt. Elk jaar kwam er iets bij wat hem onverkoopbaar maakt. Geen probleem want hij kan blijven en ik heb het goed onder controle maar gaat het mis dan klappen zijn longen direct dicht. Hij word ook al acht jaar niet meer geënt want dat gaf ook reactie.

Dit dus, ik geloof dat vaccinaties een trigger kunnen zijn.
Want het ene kind maakt zonder enige bijwerking de vaccinaties door, terwijl een ander kind doodziek wordt.

En door dippen in de weerstand c.q immuunsysteem kun je intoleranties oplopen. Maar dat kan ook zonder vaccinaties gebeuren.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 13:13

Maar er is geen arts die zegt dat vaccinaties niet een immuunsysteem kunnen triggeren en kunnen zorgen voor een overreactie. Alleen is dat echt niet bij iedereen die exceem of astma heeft.
Daar is gewoon onderzoek naar gedaan.

Vaak, indien er sprake is van een overreactie, is er een onderliggende oorzaak.

Daarnaast zijn zaken als hersenhuilen geen medische term/begrip/etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 13:41

Valt me op dat niemand wakker ligt van 8 dode baby's in het rapport van infanrix-hexa.
Not listed maar wel serious adverse reaction.
Geen probleem? Kan allemaal? Acceptabel?
Eén door complicatie longontsteking mazelen besmet meisje echter..... Groot nieuws.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:03

Hersenhuilen? Wat is dat?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:12

Het "ontroostbaar huilen" van het RIVM dat op kan treden kort na een vaccinatie waarbij babies echt door merg en been krijsen, urenlang, tot ze van uitputting in slaap vallen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:17

Ah.
Mijn dochter kreeg meestal koorts. Vond ik ook echt heel naar. Maar je merkt dat ze sterker worden. Gisteren geënt. Merk er gelukkig dit keer niets van.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:22

Even een kleine Google search op hersenhuilen, dan kom je bvb. dit tegen als verklaring, geen idee of de bewering van het gebruik op proefdieren (min of meer) waar is, misschien dat iemand anders daar toevallig iets over weet?

Citaat:
En wat te denken van het feit dat het kinkhoestvaccin door wetenschappers wordt gebruikt om bij laboratoriumdieren opzettelijk hersenontstekingen te veroorzaken? Het zogenaamd ’normale’ hersenhuilen van baby’s na hun DKTP-prik houdt hiermee verband; deze vermelde ’bijwerking’ is dus allerminst ’gewoon’, maar een duidelijk signaal dat er met de baby iets ernstig mis is. Interessant is ook hoe tijdens de aanprijzingen van het a-cellulaire vaccin, de nadelen van het cellulaire kinkhoestvaccin ineens onverbloemd boven tafel kwamen! Het ’oude’ kinkhoestvaccin is intussen wel gedurende tientallen jaren bij miljoenen Nederlandse kinderen ingespoten.

Ik weet wel dat de Kinkhoest component bij oplettende dokters al decennia lang bekend stond als een echte rotzak die regelmatig voor problemen zorgde :(:)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-10-18 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:25

Ik weet dat ik per definitie al niks geloof wat van stichting vaccinvrij af komt. Iedere keer dat ik daar iets gefactcheckt had klopte er geen klap van. Die hele website staat vol drogredenen en verkeerd geïnterpreteerde statistiek.

Ik herkende de schrijfstijl overigens ook meteen :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:28

Per definitie een bepaalde bron wel of niet geloven lijkt mij geen goede instelling, gewoon checken wat er beweert wordt lijkt me veel beter.
Maar ik heb nu geen zin / tijd om hier verder in te duiken of er een kern van waarheid in zit.

Het direct geloven vind ik niet goed, maar direct afschieten puur op basis van waar het gezegd wordt vind ik even slecht.

Er zou ook eigenlijk geen VaccinVrij website nodig moeten zijn om de andere kant van vaccineren te belichten en aandacht te schenken aan nieuws daaromtrent.

Het is jammer dat er geen echt onbevooroordeelde instantie is volgens mij die gewoon eerlijk wil informeren.

RIVM heeft immers als hoogste doel niet informeren maar om de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te houden en die schrijfstijl herken je ook meteen, met dat dikke sausje er overheen van dat je vooral maar snel die prikken moet halen omdat je anders beter meteen een kistje kan bestellen :(:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:36

IMJ schreef:
Ah.
Mijn dochter kreeg meestal koorts. Vond ik ook echt heel naar. Maar je merkt dat ze sterker worden. Gisteren geënt. Merk er gelukkig dit keer niets van.

Dat is ook heel naar. Gelukkig had ze er weinig last van dan dit keer.

Wat ik zo frappant vind is dat er tegen nieuwbakken moeders gezegd wordt dat koorts onder de 3 maanden meteen reden is om de HA of HA-post te bellen! En dat dit gevaarlijk is.
Maar als de koorts van vaccinaties komt, die soms gevaarlijk hoog kan zijn, dan krijg je te horen; ohhh maar hij/zij heeft net de prikjes gehad (echt, prikjes... ik krijg wurgneigingen van dat woord) dan hoort het er gewoon bij.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:39

Ik heb wel vaccinvrij gevolgd op Facebook. En de beheerder daarvan beweert ook dat alleen heroïne hoertjes baarmoederhalskanker krijgen want zij hebben immmers grootscheeps wisselende contacten. Heeft daar zelfs
RIVM over gemaild om te checken dat zijn interpretatie klopte.

Ikhet altijd te horen gekregen dat als de koorts boven de 39 na prikken ik huisarts
Moest bellen.

Vaak stelt huisarts dan gerust. Wat ze overigens ook doen als ze gewoon ziek zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:41

Een beetje verhoging kan erbij horen, en je moet dan niet gelijk koortsremmers geven (zoals paracetamol bv) omdat dat de werking van het vaccin kan verstoren.
Maar idd boven 39 en zeker als ze niet meer willen drinken of eten moet je echt wel aan de bel gaan trekken.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:48

Ierpier schreef:
Ik weet dat ik per definitie al niks geloof wat van stichting vaccinvrij af komt. Iedere keer dat ik daar iets gefactcheckt had klopte er geen klap van. Die hele website staat vol drogredenen en verkeerd geïnterpreteerde statistiek.

Ik was van de week ook even aan het factchecken want dat is wat de site zelf ook aanmoedigt om te doen! En niks mis met een beetje research op bronnen/benoemde feiten

Onder andere dus dat mazelen al verscheidene jaren voor start enting geen dodelijke slachtoffers meer maakte (bewezen niet waar) maar bijvoorbeeld ook het argumtent dat een bepalde ziekte niet zo erg is omdat er meer mensen doodgaan die van de trap vallen :j

Oja en dat het volkomen logisch is dat er steeds meer kinderen koemelk eiwit allergie ontwikkelen omdat er lactose in sommige vaccins als hulpstof zit. Tja als je het verschil tussen koolhydraten en eiwitten al niet kent ben je mij wel kwijt hoor.

En deze mensen beweren zelf zich uitgebreid ingelezen te hebben en de feiten op een rijtje te hebben gezet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:53

Ierpier schreef:

Mag ik vragen wat je gefactcheckt hebt? En wat niet klopt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:54

Ik ben wel benieuwd naar een link waar staat dat ze beweren dat mazelen geen dodelijke slachtoffers meer maakte? Want dat moet ik echt zien om te geloven eerlijk gezegd :) Die lactose ben ik ook wel benieuwd naar? Tegenwoordig plaatsen ze meestal wel bronnen.

Wie is de beheerder dan van de VaccinVrij Facebook eigenlijk? Ik dacht dat het een paar dames waren :)

Vind de besloten VaccinVrij Facebook vooral interessant om te zien wat er zoal voor links langskomen en om een beetje te horen waar mensen nou zoal tegenaan lopen en wat ze zoal te horen krijgen in contacten met artsen, van de andere kant horen hoe de vlag er een beetje voor hangt.

Je moet wel een beetje schiften tussen alle paniek om schaafwondjes en boosheid over RIVM oproepen :P
Maar dan zie je toch echt wel interessante dingen langskomen af en toe van wat er nu weer onderzocht is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:57

Dit was een hele rare vent, die het ook steeds heel denigrerend over heroïnehoertjes had. Nu zit er straks een jonge moeder in OML met uitgezaaide baarnoederhalskanker, wreed als je dan leest dat ze wrs heroïnehoertje is.

Edit: zou zijn volgend hem.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:58

Karma schreef:
Ierpier schreef:

Mag ik vragen wat je gefactcheckt hebt? En wat niet klopt?

Onder andere het verdraaide verhaal over de mazelen-uitbraak in Oekraïne. En dat er 'geen controle' zou zijn op wat we in ons lichaam spuiten maar alleen op wat we eten. :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:02

Ik heb de link al eerder benoemd daar hebben ze ook bronnen aangehaald, die kwam niet direct van vaccinvrij overigens maar claimt wel alles uitgebreid onderzocht te hebben en te kunnen staven met bronnen. Het lactose verhaal heb ik ergens anders vandaan die zou ik weer even op moeten zoeken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:03

Nou het zegt mij echt helemaal niks Lieveli wie dat dan geweest zou moeten zijn, ik weet alleen dames die er achter zitten en vind dergelijke uitspraken ook helemaal niet passen bij wat ik van ze langs zie komen eigenlijk Y;(

Is er nog een handigheidje waarmee je kan zien wie de beheerder is / zijn van een Facebook-pagina?

Hier de "Over Ons" van hun website:
https://stichtingvaccinvrij.nl/over-ons/
Laatst bijgewerkt door pmarena op 06-10-18 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:05

Eliine schreef:
Ik heb de link al eerder benoemd daar hebben ze ook bronnen aangehaald, die kwam niet direct van vaccinvrij overigens maar claimt wel alles uitgebreid onderzocht te hebben en te kunnen staven met bronnen. Het lactose verhaal heb ik ergens anders vandaan die zou ik weer even op moeten zoeken

Hè...dus eigenlijk had VaccinVrij met beide beweringen niet zo heel veel te maken want je hebt het niet daar maar elders gezien?
Of snap ik het nou niet :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 15:05

Ierpier schreef:

Was dat er 1 vol met taalfouten? Die kwam ik van de week tegen. Vond ik zo onprofessioneel als je serieus genomen wil worden..