"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:31

Tóch gaat ieder pondje door het mondje hè, je hebt het altijd in de hand, er zijn maar weinig mensen die er echt niks aan kunnen doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:34

vind ik ook weer zo lekker makkelijk om te zeggen ;) het gaat om samenhang van situaties. Je hebt mensen die zichzelf inderdaad vol vreten omdat ze gewoon simpelweg van eten houden, dat kan, maar er zijn vaak meerdere factoren die voor over/extra gewicht zorgen ;)

Er word gezegd dat de "dikkerds" zich niet moeten afreageren op de "dunnerds" . In mijn ogen gebeurt nu eerder het tegenovergestelde :) Ik heb serieus nog nooit iemand met een slank lichaam uitgescholden, tenzij we het echt over MAGER hebben, dan hoop ik dat diegene daar van bewust is en er alles aan doet om een gezond gewicht te bereiken. Vriendin van mij heeft maat 34 en loopt tegen MIJ te zeuren dat ze zichzelf dik vind en bladiebla. Tjah, zeg eerlijk, daar kan ik niet tegen :+ Wou dat ik haar lichaam had. En leuk feitje, ik heb een gezondere en sportievere levensstijl dan zij heeft ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:35

xSlvna schreef:
Tóch gaat ieder pondje door het mondje hè, je hebt het altijd in de hand, er zijn maar weinig mensen die er echt niks aan kunnen doen.

Weet ik. En om eerlijk te zijn denk ik ook wel eens als een vriendin - terwijl ze een lading chips naar binnen propt - zit te vertellen dat ze zo graag wil afvallen en mijn lijntje wil hebben en dat ik alles kan eten. Ik eet niet meer dan 1 bakje chips per week (hooguit) en eet voor de rest gezond, ben dagelijks aan het sporten... It doesn't come for free. Maar stoppen met die zak chips naar binnen te proppen is toch zeker wel stap 1. (en hey, een stuk meloen is toch lekkerder dan chips? :+ )

delvira

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:38

pffff lijkt wel een strijd te worden dun-dik-mollig......

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:45

En een stuk duurder, eet ook liever aardbeien, watermeloen, appel en peer, maar een reep chocolade, een zak chips etc. zijn toch een stuk goedkoper.
Net als dat water met een smaakje, wat een prijs.

Zit dus zelf volop aan de pizza's, chips, cola, fanta, chocolade en ga maar door.

Lifaya, ze worden toch ook niet afgekraakt? Ik zou bijvoorbeeld ook geen mensen die roken en hierdoor slechte longen hebben niet helpen (behalve in levensdreigende situaties), dikke mensen niet helpen met op en afstappen en go on.
Zo rijd hier een dikke (maar kleine) vrouw paard, komt nauwelijks op haar paard (nahja pony) en verlangt dat de mensen die in de rijbak zijn of ernaast zitten het voor haar opruimen. Euhh nee? Bekijk 't je, heb wel wat beters te doen *grijpt naar smartphone*.
Grapje, maar ze wilt toch zelf rijden? Ik moet ook zelf de strond op ruimen, het paard eten geven etc. Ze heeft geen ei meer omdat ze dik is.

Als iemand nu vreselijk oud is of pas geopereerd en mij vraagt of ik het opruim, prima! Je kunt niet je paard weken op rust zetten omdat je zelf wat hebt opgelopen (ongeluk, val) en een invallende ruiter vinden is ook niet makkelijk, maar een paard kopen terwijl je vooraf weet dat opstappen en afstappen een hell voor je is? Tja.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:48

idd. Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Genante lijven (UK) gaat al weken over overgewicht en alle problemen die daar bij komen kijken.
Ook doen zij allerlei testen.
Vind dat wel interessant om te zien.
Overigens geven zij daar ook aan dat ook magere/slanke mensen gezond moeten leven.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:55

xSlvna schreef:

In principe wel, maar dit is natuurlijk ook maar heel gemakkelijk gezegd. Vroeger was ik ook zo, ik was dan ook redelijk mager en kon eten wat ik wou, maar de laatste jaren is dat niet meer zo gebleven hoor :')
Ik at niet meer dan vroeger, maar door ouder te worden (of in puberteit zoals in mijn geval) verdikte ik toch wel.
Dus het is zeker niet altijd zo gemakkelijk om gewoon maar minder te eten of meer te sporten. Het kost veel, heel veel moeite en doorzettingsvermogen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:04

Daar gaat het toch niet om? Dat jij die moeite niet wilt doen en je dat doorzettingsvermogen niet hebt betekend toch niet dat je weerloos bent?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:11

ben ik nu dan de enige die bij de bokkers kijkt die van zichzelf zeggen "ik ben dik/dun en lelijk", en dan denkt "Meid, je bent prachtig en je zeurt."
mensen zijn zoals ze zijn, waarom zouden we het elkaar zo moeilijk maken?
die paar kilo's meer of minder maken van jou niet instant een perfect persoon.

stop met zeuren en miepen op elkaar en leef!
mensen hebben altijd wel wat te klagen of het nu over geloof, school of uiterlijk gaat.

laten we de energie van het klagen in iets positiefs omzetten, ga bejaarden knuffelen ofzo :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:13

xSlvna schreef:
Daar gaat het toch niet om? Dat jij die moeite niet wilt doen en je dat doorzettingsvermogen niet hebt betekend toch niet dat je weerloos bent?

Woho, ik doe die moeite wel hoor ;) ik eet gezond en ik ga fitnessen 4x per week en ik rijd paard.

Ik zeg alleen maar dat het niet zo gemakkelijk is zoals de meeste dunne mensen denken (die van nature dun zijn he, niet die elke dag sporten :+ ) om af te vallen. Anders zouden er ook niet zoveel dikke mensen en dieten zijn, mocht het zo gemakkelijk zijn.
En wat heeft weerloos daar nu mee te maken?

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:18

minikatje schreef:
ben ik nu dan de enige die bij de bokkers kijkt die van zichzelf zeggen "ik ben dik/dun en lelijk", en dan denkt "Meid, je bent prachtig en je zeurt."

mensen hebben altijd wel wat te klagen of het nu over geloof, school of uiterlijk gaat.

laten we de energie van het klagen in iets positiefs omzetten, ga bejaarden knuffelen ofzo :)

amen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:19

Citaat:
Anders zouden er ook niet zoveel dikke mensen en dieten zijn, mocht het zo gemakkelijk zijn.

Als slank mens vind ik dit wel een heel slap excuus. :P

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:38

Needje schreef:
Citaat:
Anders zouden er ook niet zoveel dikke mensen en dieten zijn, mocht het zo gemakkelijk zijn.

Als slank mens vind ik dit wel een heel slap excuus. :P

Tja er zijn toch wel genoeg mensen die allerlei diëten proberen en toch niet (genoeg) vermageren?
Ikzelf vind ook dat als je het écht wilt, het mogelijk is om je 'droomlichaam' te krijgen, maar gemakkelijk is iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:40

Ik sta op in het openbaar vervoer op voor zwangere, ouderen en mensen die slecht ter been zijn. Ook voor (geestelijk) gehandicapte mensen. Voor dikke mensen niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-07-13 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:41

Damned schreef:
xSlvna schreef:

Woho, ik doe die moeite wel hoor ;) ik eet gezond en ik ga fitnessen 4x per week en ik rijd paard.

Ik zeg alleen maar dat het niet zo gemakkelijk is zoals de meeste dunne mensen denken (die van nature dun zijn he, niet die elke dag sporten :+ ) om af te vallen. Anders zouden er ook niet zoveel dikke mensen en dieten zijn, mocht het zo gemakkelijk zijn.

De meeste zeggen 'Maar ik kan er niks aan doen' (en zo vond ik jou post ook overkomen), niets eraan kunnen doen = weerloos, toch?. Jawel je kan er wel wat in, meer doorzetten en minder vet eten.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:50

xSlvna schreef:
[]
xSlvna schreef:

De meeste zeggen 'Maar ik kan er niks aan doen' (en zo vond ik jou post ook overkomen), niets eraan kunnen doen = weerloos, toch?. Jawel je kan er wel wat in, meer doorzetten en minder vet eten.[/quote]

Nee nee, dat bedoel ik niet. Ik kon er wel iets aan doen, ik snoep nogal graag, maar als kind, tot mijn 14-15 merkte je dat totaal niet aan mijn lichaam. Toen ik toch plots verdikte zonder te groeien (van 47 kg naar51) begon het mij wel te dagen dat als ik een mooi lichaam wou, ik toch iets zou moeten doen :+

De meeste mensen kunnen er iets aan doen, akkoord. Ik zeg alleen dat het niet gemakkelijk is. Wat mensen die uit zichzelf al dunner zijn zonder er veel voor te hoeven doen vaak vergeten/ geen rekening mee houden :)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:53

minikatje schreef:

Nu heb ik dan wel geen foto's van mijzelf in mijn profiel dus dit geld dan niet voor mij. Hoewel ik wel weet dat ik dik ben en mijzelf ook gerust zo noem, vind ik mijzelf niet lelijk of minder waard. Ja natuurlijk ik zou met een slankere buik mooier zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik nu lelijk ben. Andere stevige/mollige/dikke vrouwen vind ik ook niet per definitie niet mooi.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:04

Needje schreef:
idd. Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Genante lijven (UK) gaat al weken over overgewicht en alle problemen die daar bij komen kijken.
Ook doen zij allerlei testen.
Vind dat wel interessant om te zien.
Overigens geven zij daar ook aan dat ook magere/slanke mensen gezond moeten leven.

Hier wilde ik even een aanvulling op geven, ook als reactie op bovenstaande posts:
In dit programma testten ze een aantal weken geleden 1 obese familie op de aanleg van het overgewicht. Wat bleek? Ze hadden allemaal geen enkele aanleg om dik te zijn/worden, integendeel. Het grappige was dat de superslanke (vrouwelijke) arts juist heel veel aanleg had.

Heel veel mensen dénken dus ook dat ze aanleg hebben om dik te zijn, terwijl dat helemaal niet zo is of hoeft te zijn. Het is maar net hoeveel pijn en moeite je er zelf in wilt steken +:)+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:07

Klopt. Vond dat een grappige studie.
De slanke dame had ook de zwaarste botten. :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:48

Rowdine schreef:
Geryon schreef:
Leer eens lezen. Natuurlijk kan het ook een kwestie van bouw zijn. Ik zeg dan ook bewust MEESTAL.

Jij hebt het over psychische gemoedstoestand icm met eten. Ik heb het erover wat het met je lichaam doet, waardoor je bijvoorbeeld veel minder verbrand of verkeerd opneemt oid en daardoor dus aan kan komen, terwijl je niet minder beweegt of meer/ongezonder eet. Waarom heb ik het daarover? Omdat jij beweert dat je door psyschische toestand, buiten meer eten/minder bewegen oid niet veel af kunt vallen.
Medische zaken kunnen gewoon een psychische oorzaak hebben, dus ik snap je 'echter' niet. Het is irritant dat je een discussie aan blijft gaan, terwijl je duidelijk geen weet (of een ouderwetse weet) hebt van waar je over praat. Ik ga dan ook niet meer in discussie met jou.

Mollig betekent ook dik en vlezig. Brede bovenbenen kunnen dus wel degelijk mollig zijn.

Ik lees prima.
Ik zeg dat het de grootste onzin is dat mensen met grote borsten meestal te zwaar zijn.

Daarbij weet ik prima waar ik over praat. Medische problemen kunnen prima een psychische oorzaak hebben. Maar we hebben het hier niet!! over medische problemen.
We hebben het hier over 'mollig', en dan met name hoe dit komt, oorzaken niet gelegen in de medische sfeer. Dus lees eerst het topic door voordat je over dit soort quatsch begint.

En inderdaad, je komt door psychische problemen geen 20kilo!!! aan. Benader zelf eens een psychiater, deze zal je precies hetzelfde zeggen.
Ik vraag me af waarom jij denkt dat je zoveel wijsheid hebt en het allemaal beter denkt te weten dan anderen?
Jij stelt dat ik er weinig weet van heb. Maar jij ben natuurlijk zowel psy als arts als dietiste als einstein die alles weet?
Hoewel je waarschijnlijk nog te jong bent om al aan een vervolgstudie te zijn begonnen. Dus misschien moet je wat indimmen en niet gaan roepen dat jij het zo goed weet en anderen niet, want die wetenschappelijke achtergrond ontbreekt bij je :Y)

Jeetje wat doe jij persoonlijk zeg. Gevalletje borderliner? Wat een onzin kraam je uit. De dikgedrukte vraag kun je beter jezelf stellen. Ik loop zelf bij een psycholoog en psychiater en weet daarom en uit eigen ervaring dat psychische problemen an sich kunnen zorgen voor grote lichamelijke problemen en veranderingen. En ik op mijn beurt denk dat de psychiater wel iets beter weet waar hij over praat.

Die aflevering van genante lijven heb ik ook eens gezien. Erg genant voor die familie := En zo zijn er nog veel meer die aanleg de schuld geven..

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:50

Leven en laten leven. Ik ben 1.69 en weeg 85 kilo. So what? Moddervet in jullie ogen, maar ik voel me prachtig en zelfverzekerdheid is het mooiste wat je kunt dragen. Gaat erom wat ik van mezelf vind en niet wat de zogenaamde norm zou moeten zijn. Norm verschuift, ja dus? Als je daar zelf geen last van hebt, waar maak je je dan druk om?

Ieder zijn eigen idee en perceptie. Als ieder aan zn eigen denkt wordt er aan iedereen gedacht.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:51

Neroo schreef:
Leven en laten leven. Ik ben 1.69 en weeg 85 kilo. So what? Moddervet in jullie ogen, maar ik voel me prachtig en zelfverzekerdheid is het mooiste wat je kunt dragen. Gaat erom wat ik van mezelf vind en niet wat de zogenaamde norm zou moeten zijn. Norm verschuift, ja dus? Als je daar zelf geen last van hebt, waar maak je je dan druk om?

Ieder zijn eigen idee en perceptie. Als ieder aan zn eigen denkt wordt er aan iedereen gedacht.

Niet gemeen bedoeld, maar rij je jou paard? (althans als het paard op je avatar de jouwe is).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:51

Geryon schreef:
Rowdine schreef:

Ik lees prima.
Ik zeg dat het de grootste onzin is dat mensen met grote borsten meestal te zwaar zijn.

Daarbij weet ik prima waar ik over praat. Medische problemen kunnen prima een psychische oorzaak hebben. Maar we hebben het hier niet!! over medische problemen.
We hebben het hier over 'mollig', en dan met name hoe dit komt, oorzaken niet gelegen in de medische sfeer. Dus lees eerst het topic door voordat je over dit soort quatsch begint.

En inderdaad, je komt door psychische problemen geen 20kilo!!! aan. Benader zelf eens een psychiater, deze zal je precies hetzelfde zeggen.
Ik vraag me af waarom jij denkt dat je zoveel wijsheid hebt en het allemaal beter denkt te weten dan anderen?
Jij stelt dat ik er weinig weet van heb. Maar jij ben natuurlijk zowel psy als arts als dietiste als einstein die alles weet?
Hoewel je waarschijnlijk nog te jong bent om al aan een vervolgstudie te zijn begonnen. Dus misschien moet je wat indimmen en niet gaan roepen dat jij het zo goed weet en anderen niet, want die wetenschappelijke achtergrond ontbreekt bij je :Y)

Jeetje wat doe jij persoonlijk zeg. Gevalletje borderliner? Wat een onzin kraam je uit. De dikgedrukte vraag kun je beter jezelf stellen. Ik loop zelf bij een psycholoog en psychiater en weet daarom en uit eigen ervaring dat psychische problemen an sich kunnen zorgen voor grote lichamelijke problemen en veranderingen. En ik op mijn beurt denk dat de psychiater wel iets beter weet waar hij over praat.

Die aflevering van genante lijven heb ik ook eens gezien. Erg genant voor die familie := En zo zijn er nog veel meer die aanleg de schuld geven..

:7 Jij bent degene die persoonlijk wordt.
Anyway ik ga er ook niet meer op in. Feit dat je bij een psy loopt betekent blijkbaar dat jij veel weet en anderen niet.
Succes ermee

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:52

Ik rij paard ja, wat me een egoist maakt ook nog :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:53

Dat ben ik met je eens ja, mag ik vragen waarom?

Maakt het je niet uit dat je het paard pijn doet, vind je jezelf niet te zwaar of hoe?

Als je geen antwoord wil geven begrijp ik dat uiteraard.