Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:28

Vandaag gefietst naar werk, naar huis gefietst, paard gereden en box gemest, toen weer naar mn oppashuis gefietst (pas leuk op de katten van mn nicht) en nu ga ik nog even moed bij elkaar verzamelen om een rondje shred te doen :').

Bhriseis

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:54

Ik denk dat dat er wat van af hangt _JY_
Volgens mij is er niets mis met als lunch vb een plak kaas. Ga je 3 x per dag kaas eten, is het wellicht al weer een ander verhaal. Het zal niet zo gezond zijn als hummus enzo, maar ik denk niet dat je het hoeft te schrappen. Eet je vb de rest van de dag heel weinig vet, zal die plak kaas net een goede keuze zijn, in plaats van wanneer je 's avonds friet eet, me dunkt. Misschien zeg ik domme dingen, maar zo voel ik het een beetje aan :o

Van ham en halvajam weet ik niets; halvajam hebben ze hier niet en ham eet ik niet :+

Succes evdpanne!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:57

In Hummus zit ook meer dan ik dacht hoor...

Ik eet helemaal geen zoet broodbeleg meer.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:58

Hihi thanks bhriseis! Jullie geven
Mij motivatie en inspiratie!

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:03

Bedankt voor de broodbelegtips! Ik ga dit weekend zelf pindakaas maken, is volgens internet niet moeilijk, dus dat moet lukken. :))
Klinkt wel aannemelijk Bhriseis, het is dus niet per se slecht, zoals bijvoorbeeld hagelslag dat wel is (lijkt me?), maar te veel ervan moet ook weer niet. Alleen mijn ouders nog even overhalen om magere vleeswaren te kopen en verder is een belangrijk punt voor mij ook op tijd uit bed komen zodat ik ruim de tijd heb om te ontbijten (en dan ook bijvoorbeeld plakjes tomaat snijden), in plaats van snel snel een boterham naar binnen te moeten duwen en snel door te rennen. :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:06

En jij ons Cindeeh :j Zeker weten!

_JY_: beware of havermout als ontbijt. Eens je daar aan begint, ben je verslaafd :=
Zelf pindakaas maken, deel je even je bevindingen als het lukt? Lijkt me super om te doen! (Maar dan niet te vaak, want ik vind pindakaas het lekkerste met een lepeltje :o )

Roomkaas bevat overigens ook niet erg veel kcal. Daar een beetje tomaat, komkommer of radijsjes bij, mmm.

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:09

Havermout? Klinkt, ehhh, ik krijg er niet meteen honger van zeg maar! :)) Grapje, ik zal het binnenkort eens proberen. :D Zou wel leuk zijn voor de afwisseling: 's ochtends havermout, 's middags boterhammen en 's avonds warme maaltijd. :j Hoe kom ik aan havermout/hoe maak ik havermout?
En ohja, natuurlijk meld ik het hier als de pindakaas klaar is. :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:16

Nouhou, de rage is zo groot dat er een heus havermout-topic bestaat :+

Ik kreeg het de eerste keren niet weg maar ben nu chagrijnig als ik het een keertje niet eet :=
Je hebt in feite 3 varianten:

- Snelkokende zoals Quaker, geeft een dikkere structuur maar is wel op 1 2 3 klaar
-Traagkokende (zowel in stukjes als havervlokken); persoonlijk vind ik deze veel lekkerder maar das volledig persoonlijk. Is niet zo pap-achtig qua structuur, maar je zet het 's avonds best wel in de week en dan 's ochtends in de magnetron
- Tommoroats/overnight oats: havermout met een mengsel van yoghurt/kwark/(soja)melk een nachtje laten weken, om dan 's ochtends koud op te eten

Gemiddeld is een portie zo'n veertig gram denk ik.
Neem je Quaker/snelkokende hoeft er meer vloeistof bij dan bij de traagkokende die je in de week zet.
Verder neem je dus of water, sojamelk, rijstmelk, gewone melk... en doe je dit bij de havermout. Hier kan je een banaan door prakken, kaneel bij doen, rozijntjes, vanille... noem maar op. Heerlijk is trouwens havermout met sojamelk vanille light :~
Je kan er ook bessen doordoen na het koken; een appeltje... Wat je zelf het lekkerste vindt.
Je zit langer vol en zonder opgeblazen gevoel *\o/*

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:21

Oke, klinkt nog best oké. Ga ik binnenkort even uitproberen, ben erg benieuwd. :))

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:31

Havermoutpap...... Hmmmm kan het altijd is proberen :'). Ik eet nu all-bran in de ochtend maar om 11 uur wil ik eigenlijk mn brood al naar binnen werken :o. En dan duurt het heeel lang tot ik het mag van mezelf (probeer half 1 te halen :P). Heb dan ook nog wel een appel tussendoor op maar die honger blijft....

Maar goed wel weer net een work-out dr op zitten, nu snel douche en mn bedje in morgen gaat de wekker weer om half 7 :D.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:34

All-bran zitten een hoop loze koolhydraten in
Hoe puurder (minder bewerkt) hoe beter
Probeer het maar eens met havermout, of speltvlokken

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:38

Havermout zou in dat geval al moeten schelen; All-bran en dergelijke meer zitten vol met suiker of zaken als maïs; havermout is écht voedzaam voor je lichaam. Gewoon een keertje proberen... of een paar keertjes, misschien lust je het de eerste keer niet :P

Knap hoor, nu nog getraind :)

Hihi, Sall is me voor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:50

Van alle cereals is All Bran het minst slecht, maar het kan veel beter :)

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 00:51

Sammyy schreef:
Goed idee madje, voor en na foto's. Helemaal nog niet aan gedacht :') Goed dat je begonnen bent :j

^^

Spierpijn is begonnen! Steken en alles.. toch iets zwaarder dan het leek ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 06:23

Goedemorgen dames.
Havermout griezel ik van en melk ook, dus dat zijn dingen die niet aan mij besteed zijn. Ik houd me gewoon aan lage calorieen maar binnen dat aantal mag ik eten wat ik wil. Of dat nu een chocolaatje of een mandarijn is doet niet terzake. Anders zou ik het nooit vol kunnen houden. Tevens mag ik 1 dag per week zondigen en dik over mijn calorieen heen gaan. En voor mij werkt dat prima. Ik ben daar al eens 25 kilo en dit jaar al 13 kilo mee afgevallen. Ieder het zijne. Ik ben niet zo'n gezondheidsfreak en voel ook niet de behoefte dat te worden.

Terug naar de Shred. Ik zit op dag 4 van level 3 dus langzamerhand ben ik aan het einde. Nu kijk ik altijd vanaf de iPad, dus het liefste wil ik hierna ook programma's van Jillian doen die via YouTube of elders te bekijken zijn. De filmpjes van de Ripped uit de beginpost kan ik bv. al niet zien. Wie heeft er nog tips om de Shred te vervolgen op de iPad?

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 06:40

Dat zelfde probleem heb ik ook flitzroy. Mijn computer weigert dingen af te spelen, dat ding solliciteert naar en enkeltje vliegles door het raam.
Ik ga zo nog even voor het ontbijten level 1 doen. Die kost me amper moeite, behalve de squad and press die erin zit maar die doe ik dan zonder gewichten of minder lang. Ik merkte namelijk dat als ik voor het ontbijt train, ik sneller afval. En level 2 of 3 is dan denk ik nog wat te pittig als je niks gegeten hebt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:49

Havermout ik griezelde ervan maar het is echt te lekker staat hier standaard p het menu of het met fruit of zonder is wel altijd warm.
ga zo mn paardedame rijden en dan ripped doen douchen en dan klaar voor de rest van de dag :D

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:53

Ik meld me hier weer even. Heb in het begin van het topic een aantal keer gereageerd, ik ben begin mei begonnen met level 1 van de 30 day shred. Momenteel heb ik even een dipje en heb ik een flinke schop onder mijn billen nodig.

Ik ben zó ontzettend moe dat ik in het weekend rust heb genomen. Verder ben ik wel vrij sportief dus dat leek me niet zo'n probleem. In het begin deed ik de shred, ging ik hardlopen en reed ik ook nog paard op een dag. Maar nu, ik ben al bijna twee weken niet meer gaan hardlopen. Dinsdag ben ik begonnen met level 2, maar gister was ik alweer te moe om iets te doen := Zucht. Vandaag moet ik de hele dag werken, daarna nog naar mijn paard dus ik zal niet voor tien/half elf thuis zijn. Heel moeilijk om me dan nog ervoor te zetten.

Iemand tips voor me om mijn motivatie weer terug te vinden?

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:56

Ik ga binnen een half uur beginnen aan level 2. Ben heel benieuwd..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:09

Bhriseis schreef:
- Tommoroats/overnight oats: havermout met een mengsel van yoghurt/kwark/(soja)melk een nachtje laten weken, om dan 's ochtends koud op te eten
Die eet ik ook wel warm hoor, maar dan wel geweekt in water en binnenkort wil ik eens amandel- en hazelnootmelk proberen, dat heb ik al in huis. :j

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:51

Net ripped dag dag dag1 gedaan.
Poeh , dat is zwaarder dan ik dacht!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:11

Ohh vind m eigenlijk makkelijker dan Shred level 3! :)

Pff ik neem alleen op het moment teveel rustdagen, even weer in het gareel.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:13

De oefeningen zijn wel fijner om te doen, maar ik hield het minder goed vol.
Vooral na de tweede ronde cardio!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:14

De rust dag vind ik helemaal niets mag je weer niets doen en dan zit je net lekker in het ritme :(
ik heb nog 3 dagen ripped lvl 1 ben benieuwd naar de volgende lvl 1 kan ik nu wel dromen en vind hem inderdaad ook minder zwaar dan lvl 3 van de shred daar heb ik last van mn bovenbenen van gehad pffff.

De fastfeet vind ik trouwens geweldig mn benen branden dan zo erg dat ik bijna niet kan bewegen dus dat werkt top :D

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:18

Fastfeet? Is dat ook van Jillian?

Klopt het dat de 6w6P maar 2 levels heeft (heb 'm gedownload)?