Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:14

Ik ben sinds afgelopen vrijdag ook met de Focus T25 begonnen, en moet zeggen, dat bevalt tot nu toe ontzettend goed! Het is net zo intensief, maar wel veel afwisselender dan Insanity :j

MightyJoe

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:45

Ik twijfel ook om toch over te stappen op T25.. 50 minuten is gewoon zo lang voor echt elke dag. Ik doe het een uur na het eten en dan nog naar stal dus ik ben er altijd pas rond 8 uur half 9..

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:58

Heb al in het schema van T25 (Alpha) gezien dat je één dag in de week een dubbele workout hebt, en dus in totaal iets meer dan 50 minuten bezig bent. Maar daarentegen is T25 wel maar 5 dagen in de week, met 2 dagen rust ;)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:06

ja dat klopt :j Ik dacht op vrijdag? Ik smokkelde altijd. Ik deed die dan opsplitsen en gewoon 1 in het weekend.

Heb het al een keer eerder gedaan :) een paar week. En merkte al snel verschil

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:33

Lijkt me toch vrij pittig, 2 workouts op één dag, in ieder geval wel degene die voor de eerste week op één dag gepland staan... Wie weet splits ik deze ook wel op, en dan maar een rustdag minder :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:03

Ik ben naast de insanity begonnen om met een personal trainer te gaan trainen (zit nu in thailand, daar is het nog te betalen). Ik train drie keer in de week met hem, een uur. Op de andere dagen doe ik of yoga (ook wel eens op de dag dat ik met de pt train), of insanity. De resultaten (meer spieren, minder vet) worden nu echt veel sneller zichtbaar. Bij de insanity zit best veel cardio, en met de PT train ik veel meer op kracht. Dat slaat bij mij beter aan (de afwisseling), en is bovendien ook veel beter vol te houden. :j

Dieet is nu naar ongeveer 1200 tot 1500 calorieën, behalve in het weekend (dan ongeveer 2000). Het is even doorzetten, al krijg ik er eigenlijk alleen maar energie van ipv dat het energie kost :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:05

Kan me voorstellen dat insanity voor elke dag teveel is, dan is T25 misschien beter.
Zelf ben ik nog steeds erg blij met 3x in de week insanity. De week start ik met de tweede maand.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:43

Ja klopt is het ook! En ik wil graag elke dag iets doen dus t25 is dan wel ideaal.

Oeh 2 e maand! Dan krijg je andere workouts toch?:)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:56

Ben toch wel benieuwd naar dat insanity, vandaar dat ik hier even een kijkje kom nemen..

Kun je insanity alleen doen met zo'n videoband ed. of is dit ook gewoon op internet te vinden? Begin je vanaf dag 1 al met zo'n zware training? En krijg je daar geen blessures van?
Is insanity aan te raden of doen jullie liever een ander soort training?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:00

2e maand is idd andere workouts, duren ook wat langer, ik ben benieuwd.
Lumea, insanity is vanaf dag 1 zwaar, maar je kan aanpassen en iets meer rust nemen dan in de video. Zelf zou ik het afraden als je niet al een basis conditie hebt. De trainingen zijn wel te vinden op het internet.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:00

Hallo,
Ik meld me ook! Heb jullie topic nog niet doorgelezen maar zal dat zeer spoedig doen.
Ik ben vorig jaar juli met insanity gestart. Ik was in een korte tijd veel kilo's lichter en een stuk fitter.

Nu na een hart operatie ga ik het vanaf volgende week weer rustig oppakken nu al zin in. Miste het enorm nu ik moest herstellen

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:37

Ik lees ook even mee, vriendin van me is dit nu ook aan het doen en ik denk dat het voor mij ook wel zal helpen.
Heel fijn dat het gewoon thuis kan en je niet naar de sportschool hoeft.. Ben wel lid van de sportschool maar ga dr amper tot niet heen := beetje zonde dus!

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:20

Ik ben met de tweede maand gestart. Het voelt of ik weer bij het begin ben, wat zwaar zeg!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:26

De vorige keer een maand insanity volgehouden, in die maand is mijn lichaam echt getransformeerd. Ik nam iedere week een selfie zodat ik goed kon zien waar de veranderingen zaten. Al snel merkte ik dat ik strakker werd rond de benen en rond mijn middel. Dat laatste merkte ik nog het beste. Ik was niet heel dik maar jullie herkennen vast wel de check die je doet als je gaat zitten. Rond je middel voelen of er nergens wat uitsteekt of over de broek heen blubbert. Na de 2e week hoefde ik niet eens meer te voelen omdat ik aan mijn lijf zelf al voelde dat het daar strak was.
Geweldig programma.
De redden van stoppen: de lengte van de programma's werkte echt demotiverend voor me, zodra ik er een opzette en die was 48 min in plaats van 35 bijvoorbeeld zakte de moed me in de schoenen. Vond ik echt verschrikkelijk. Daarnaast deed ik het ook echt 6 dagen in de week, dat werd teveel naast werk, boodschappen, koken en 5 keer per week paardrijden.

Gisteren begonnen aan Focus T25, daarnaast wil ik kijken of hiphop abs wat is voor de afwisseling. Naast Focus T25 doe ik ook de ab challenge. (die ben ik ooit op facebook tegengekomen, is een maandkalender waar op staat wat je iedere dag moet doen. Dag 1 staat bijvoorbeel 15 sit-ups, 5 crunches, 5 leg raises en 10s plank. Dat loopt iedere dag op)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:04

Ik heb niet het hele topic door gelezen maar het lijkt mij ook leuk om te beginnen aan de Insanity workout. Weet iemand of dit ook te downloaden is (via pb?)? Want alle dvd's kopen wordt hem voorlopig niet..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:57

Je hoeft het niet te downloaden. Ik doe altijd op google de naam van de workout intypen, en dan kwam ie er al te staan. Ik geloof op Vimeo.

Someone please motivate me!!
Ik heb echt geen motivatie meer voor Insanity, vooral niet omdat het zo lang duurt. :(

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 19:00

Het is maar 40 minuutjes, is zo voorbij! Komooop!

Ik ben ook van de week weer begonnen, heerlijk!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:32

LovesKim schreef:
Je hoeft het niet te downloaden. Ik doe altijd op google de naam van de workout intypen, en dan kwam ie er al te staan. Ik geloof op Vimeo.

Someone please motivate me!!
Ik heb echt geen motivatie meer voor Insanity, vooral niet omdat het zo lang duurt. :(

Had ik ook, daarom ben ik met T25 begonnen.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:09

miekel92, ik heb de workouts via marktplaats op dvd voor 6,95 gekocht, prima kwaliteit. De schema's kun je via Google vinden en printen.

Ik ben nu na 1,5 maand over gegaan op de Focus t25, al heb ik nu tussen mijn oren zitten dat ik in een half uur misschien wel minder verbrand dan met de lange workouts. :o

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:12

Dankje voor de tip:)

xxBritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 01:20

Hee!

Ik ga ook maar eens beginnen met het bekende Insanity,
Maar ik kan het nergens vinden online. Ik kan alleen maar filmpjes vinden van mensen die het ook proberen maar niet de officiële zegmaar. Iemand die misschien een linkje voor mij heeft?

Dankjeee

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:27

Wellicht is het handig om eerst het trainingsschema te zoeken via Google, zodat je weet welke work out je welke dag moet doen. Ik weet geen link voor de filmpjes, heb het via marktplaats aangeschaft. Succes!

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:03

Ik ben nu bij dag 5, maar ik vind het nog steeds hartstikke leuk :) Ik ben in 5 dagen tijd meer dan een halve kilo afgevallen en de oefeningen gaan ook al veel beter.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:08

Ik heb besloten dat ik na Amerika weer ga beginnen. Het leek me namelijk niet zo verstandig om in een hotelkamer te hupsen. :D

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:42

Ook ik meld mij weer. Ik moet wat gaan doen!!
Heb het van de zomer een maand vol gehouden, maar ook het bekende smoesje. Werk, huishouden en insanity wordt gewoon teveel.
Morgen wil ik echt weer gaan beginnen. Ga de poster even opzoeken weer opplakken en strepen bij elke voltooide dag!
Ik raak echt buiten proporties....

Angela wat voor dieet volg jij als ik vragen mag??
Ik weet dat ik het kan, nu nog doen.
Het resultaat van de zomer was echt mega!