30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:47

Raponsje schreef:
LittleMiss schreef:
Mooie workout om straks na mn zwangerschap weer enigszins in shape te komen! :) Ik denk dat t voor zwangeren (15 weken, nog geen buik) niet erg goed is, wel?

Ik ben nu zelf 7 weken en heb de afgelopen 2 weken echt flinke vermoeidheid gehad dat ik echt de hele dag gewoon wilde slapen.
Nu ben ik mijn conditie weer aan het opbouwen, ik ben zwanger en niet invalide en zodra ik kan hardlopen en kracht training kan doen zonder problemen blijf ik dat doen.

Als de baby in de weg zit of ik het gevoel heb dat het een geklutst eitje word dan ga ik gewoon elke dag een flinke wandeling maken.

Ik vind buikspieroefeningen wel "eng" nu omdat ik het idee heb dat ik mijn garnaal in 3 stukken plet.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ga t gewoon proberen, desnoods op een wat rustiger manier. Alle kleine beetjes voor wat extra conditie en energie helpen lijkt me! Buikspieroefeningen vind ik ook eng trouwens hahah, straks gaat de baby stuk... :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:48

Ik zou het ook zo graag 's morgens doen, maar helaas moet ik om kwart over 6 al mijn bed uit om op tijd op het werk te zijn dus dat gaat niet lukken.

Hoewel ik het vooruitzicht om het vanavond te doen en dan lekker douchen en in pyama op de bank te ploffen ook wel aantrekkelijk vind hoor :+ Moet me er alleen echt even toe zetten als ik alles van het avond eten e.d. aan de kant heb :+ Dat is altijd een inzakmomentje en direct na het eten kan ook niet want dan krijg ik er last van.............

Trouwens nog een vraagje:
Op woensdag ga ik altijd badmintonnen (is heel intensief nooit geweten maar vriendlief en ik hebben de eerste paar keren na de training nauwelijks uit bed kunnen komen :oo ) Moet ik het daarvoor of er na doen? We zijn denk ik om half 10 weer thuis, dus dan zou het opzich nog kunnen als vriendlief onder de douche staat.

Raponsje

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:56

Annash; echt even opmeten hoor.
Want de weegschaal kan zeggen dat er bijna niets veranderd is terwijl je misschien wel ruim 3 cm kwijt bent op elk lichaamsdeel.

Sakkia: Ik zou kracht training doen vóór badminton.
Maar je moet naar jezelf kijken wat jij het prettigste vind, persoonlijk zou ik na flinke cardio geen trek meer hebben in kracht training terwijl ik het andersom wel trek.

Littlemiss: Jij ook gefeliciteerd!
Gewoon kijken wat wel gaat. Een uur flink wandelen is ook prima, lekkere frisse lucht en toch beweging.
Ik wil zelf het liefst zo goed mogelijk in shape zijn voor de bevalling, heb het idee dat de bevalling dan misschien minder vermoeiend is en dat ik daarna het sporten weer makkelijker op kan pakken.

Iedereen is trouwens heel goed bezig en verdient een schouderklopje

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:58

Ik zal straks voor ik aan de slag ga wel even meten. :) Heb je ook helemaal gelijk in wat je daar zegt.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:00

Net dag 3 gedaan, voor dat ik me niet lekker voel ging het best goed, zelfs het opdrukken lukte een klein beetje :P Kreeg het einde wel heel erg zwaar.
Ga zometeen even douchen en dan maar een flinke schaal fruit eten in de hoop dat ik niet echt ziek ga worden :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:01

Raponsje, hoe kijk jij aan tegen het gebruik van een crosstrainer?
Ik heb er 1,5 jaar geleden een gekocht, maar ik heb daarna gehoord van een vriendin dat haar aangeraden werd bij de sportschool om hem maar max. 10 minuutjes te gebruiken ivm de belasting van de gewrichten etc?

Annash, wat heb jij een prachtig paard!! :oo <3

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:01

Zo ik ben een uurtje eerder naar huis gegaan, dus ik kan nu even de workout gaan doen :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:02

Oh dan moet ik straks ook nog een meetband zoeken := Die is een beetje verloren gegaan in de verhuizing ben ik bang en een rolmaat lijkt me niet het meest geschikte instrument.....

Nou ik ga wel even kijken wat het beste is, zit ook een beetje met de tijd, weet niet of ik het daarvoor wel red.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:02

Zodadelijk alweer dag 6, beetje jammer dat ik vandaag vrij ongezond (mn veel) gegeten heb..
4 boterhammen, stuk fruit, superveel crueslie, cracker, appel, mandarijn, 6! toffees en 1 bastognekoek :o En dan moet de avond nog komen haha.
Maar daarom moet ik juist straks aan de bak ;)
Eten is voor mij naast stage, paardrijden en dit wel een probleem. Toen ik alleen op school zat en paardreed had ik veel minder honger, logisch wel maar heb het idee dat ik nu teveel kcal binnenkrijg.
Nu ik stage en shred doe eet ik een stuk meer, en dat is ook weer niet de bedoeling :P

Ik heb trouwens een normaal BMI maar wel aantal vetjes vind ik zelf.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:11

Wat veel mensen doen er nu eigenlijk mee, leuk! :)
Heb net dag 5 gedaan, het gaat echt al veel makkelijker dan eerst. Al voel ik mijn spieren nog wel natuurlijk. :D
Met de warming-up als je zo met je armen moet zwaaien en draaien voel ik de steeds allemaal botjes in mijn nek en rug krakken, hebben jullie dat ook? :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:12

Loose schreef:
Heb net dag 5 gedaan, het gaat echt al veel makkelijker dan eerst. Al voel ik mijn spieren nog wel natuurlijk. :D
Met de warming-up als je zo met je armen moet zwaaien en draaien voel ik de steeds allemaal botjes in mijn nek en rug krakken, hebben jullie dat ook? :=

Ik had dat in mijn schouder inderdaad :=

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:15

Fiffill schreef:
Loose schreef:

Ik had dat in mijn schouder inderdaad :=

Ik heb dat ook in mijn schouders :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:17

Destino schreef:
Raponsje, hoe kijk jij aan tegen het gebruik van een crosstrainer?
Ik heb er 1,5 jaar geleden een gekocht, maar ik heb daarna gehoord van een vriendin dat haar aangeraden werd bij de sportschool om hem maar max. 10 minuutjes te gebruiken ivm de belasting van de gewrichten etc?

Annash, wat heb jij een prachtig paard!! :oo <3

Er is helemaal niets mis met crosstrainers.
Ze dienen er juist voor om te kunnen cardio-en zonder knieen en gewrichten te belasten, er zit namelijk een veer in die de schokken dempt die je met bijvoorbeeld hardlopen of op een loopband wel krijgt.

Het is wel belangrijk dat je een kwalitatief goede crosstrainer hebt, je kunt tegenwoordig van die thuis crosstrainers kopen voor 50 pond maar daar zit vaak geen veer in verwerkt waardoor je dat dempende idee dus niet hebt.
Plus de thuis crosstrainers zijn vaak compacter waardoor de beweging niet zo groot kan zoals bij eentje op de sportschool, dat is ook een nadeel.
Beetje hetzelfde als op de 1e versnelling fietsen terwijl je ook op de 3e kan fietsen.

Voor iedereen die nog niet gemeten heeft:
Zeker doen hoor.
Het is hartstikke zonde als je dat niet gedaan hebt en aan het einde geen eindresultaat in cm kan zien.
Kan heel goed begrijpen dat je dan geen motivatie meer zou hebben om door te gaan, terwijl als je de verloren cm ziet dan ben je trots op al je harde werk.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:19

ik heb net de eerste keer gedaan. Ben nog niet helemaal weer fit, dus her er der ietsje gesjoemeld met de cardio.
Voel mijn kuiten flink branden, hoop dat ik morgen nog kan lopen :')

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:22

Ik heb gisteren na dag 2 een van mijn wat lichtere huisgenootjez op m'n rug laten staan, ging heel mooi roetsj zo van boven naar onderen, dus nu ben ik weer gekraakt :)) Heb dat af en toe echt nodig, ander krijg ik last van m'n ademhaling. Ik voelde tijdens de punches dat er iets niet lekker zat dus maar even vriendelijk verzocht of ik haar gewicht mocht lenen :')

Vanavond komt mijn sportschoolbuddy thuis dus dan gaan we daar ook weer mee beginnen *\o/*

Ik heb geen meetlint dus ook nog niet gemeten, en aan wegen doe ik al niet zo veel. Misschen toch even op zoek naar een meetlintje, maar op zich vind ik het niet heel belangrijk. Ik vind het sporten fijn en ken m'n lichaam en vooral spieren goed genoeg om de verschillen te merken :))

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:22

Bedankt voor je advies Raponsje. Ik heb een Kettler, dacht dat dat wel een goed merk was..
Hij is idd wel wat kleiner dan op de sportschool, maar wel groter dan sommige goedkopere die ik heb zien staan :j
Ga dan toch elke dag 10 minuutjes crossen na de training, wellicht wordt m'n spierpijn dan iets minder..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:28

Ik heb net heel fanatiek een tabel gemaakt met de te meten punten en dan daar op noteren of ik cm kwijtraak. Is voor mij een beetje een stok achter de deur. ik ben van de tabelletjes en ik wil een dalende lijn zien de komende weken :')

Gewicht heb ik er ook maar even opgezet maar dat is niet het belangrijkste. Ik hoop dat ik vanavond kan meten anders wordt dat morgen want dan moetik eerst een meetband kopen :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:31

Je kunt ook een lint/touwtje nemen, en dat opmeten adhv een rolmaat. :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:31

Destino schreef:
Bedankt voor je advies Raponsje. Ik heb een Kettler, dacht dat dat wel een goed merk was..
Hij is idd wel wat kleiner dan op de sportschool, maar wel groter dan sommige goedkopere die ik heb zien staan :j
Ga dan toch elke dag 10 minuutjes crossen na de training, wellicht wordt m'n spierpijn dan iets minder..

Ik heb zelf geen ervaring met het merk, dus kan je wat dat betreft niet helpen.
Als de veren in orde zijn kun je er gerust een aantal uur per dag op staan als je zou willen, geen probleem.

Een wandeling van 10 minuten is ook voldoende om te spieren een betere cooling down te geven.
Maar loop dan wel in een normaal tempo - niet te snel want dan zet je weer spanning op je kuiten.

Ik heb zelf de bij Hema een meetlint gekocht toen ik in Nederland was omdat ik hier geen meetlinten met CM kon vinden.
Kostte me 1 euro ofzo.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:32

Ah ja dat is wel een idee!!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:35

LisErm94 schreef:
logisch wel maar heb het idee dat ik nu teveel kcal binnenkrijg.

Een vrouw in de leeftijdscategorie 19-30 jaar zou ongeveer 2100 Kcal binnen moeten krijgen op een dag.

De dingen die jij noemt, stuk fruit, superveel crueslie, cracker, appel, mandarijn daar zitten niet echt veel calorieen in. En 6 toffees en een bastognekoek zetten ook niet meteen aan hoor! ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:35

Ah ja maar dat wordt dan vrijdag pas. Woon in een klein dorp en bij het werk geen HEMA o.i.d. in de buurt ;)

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:40

Loesje88 schreef:
LisErm94 schreef:
logisch wel maar heb het idee dat ik nu teveel kcal binnenkrijg.

Een vrouw in de leeftijdscategorie 19-30 jaar zou ongeveer 2100 Kcal binnen moeten krijgen op een dag.

De dingen die jij noemt, stuk fruit, superveel crueslie, cracker, appel, mandarijn daar zitten niet echt veel calorieen in. En 6 toffees en een bastognekoek zetten ook niet meteen aan hoor! ;)

Geloof dat er in crueslie wel schrikbarend veel Kcal en vooral ook suikers zitten :j

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:45

De dingen die jij noemt, stuk fruit, superveel crueslie, cracker, appel, mandarijn daar zitten niet echt veel calorieen in. En 6 toffees en een bastognekoek zetten ook niet meteen aan hoor! ;)[/quote]

Geloof dat er in crueslie wel schrikbarend veel Kcal en vooral ook suikers zitten :j[/quote]

Meeste dingen vallen wel mee idd, maar de hoeveelheid van vandaag zorgt er volgens mij toch voor dat ik veel kcal binnenkrijg.
Crueslie is dacht ik inderdaad slecht maar daar kan ik dus echt niet van af blijven :P
Denk dat ik het vanaf morgen ga mengen met magere joghurt dan eet ik automatisch minder als met melk.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:47

*\o/* zo de workout is voorbij *\o/*
Vandaag redelijk fanatiek meegedaan, dus ik zal morgen wel weer spierpijn hebben ...
Nu snel douchen en dan naa rmijn oma wandelen om daar te eten