In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: In week tijd van gezond naar ernstig ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:16

Heel veel sterkte!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:17

Sterkte en succes vandaag meid...het begin is gemaakt. :(:)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:22

Ik lees je topic net pas, maar ook ik wil je een hart onder de riem steken.
Héél veel succes en sterkte vandaag :(:) !!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:31

Sterkte vandaag TS.... :(:)

We denken aan je!

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:34

Jeetje krijg ik er kippenvel en verdriet van!
Wat een angst! wat een verdriet.

Heel veel sterkte!! zal aan je denken!!!!

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:48

Lees je topic net pas en wil toch ook ff reageren.
Wil je heel veel sterkte toewensen vandaag en de komende tijd.
Wat een akelig idee zeg dat je in zo'n korte tijd zo ernstig ziek kunt worden :(
Hopelijk kom je er goed doorheen :) Zal voor je duimen :(:)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:45

Heel veel sterkte vandaag! Hoe is het gegaan?? Viel het mee, voor zover dat kan?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:19

Hee Es, hoe is het vandaag gegaan? Ik hoop dat je er een beetje goed doorheen bent gekomen. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:23

:(:) Hoe is het gegaan!?....Hopelijk ben je er een beetje redelijk doorheen gekomen.. :(:)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:25

Wow wat een reacties!! Heb alles gelezen hoor. Ik waardeer echt oprecht iedere vorm van steun op welke manier dan ook van jullie lieve bokkers!

UPDATE:
Afgelopen nacht best wel beroerd geweest. Het idee dat ik vandaag ziek gemaakt zou worden.. want zo voelt het toch echt.. maakte een ziek gevoel in me los.
Vanochtend bij het eten al prednison gehad en nog een ander spul. Daarna op naar het ziekenhuis.
Pfoe wat zag ik er tegenop!!
Eenmaal op de behandelkamer helemaaaaaaal. Stonden 3 stoelen in de kamer, voor 3 mensen.
Op zich wel fijn, zo'n klein aantal aan andere patiënten die je dan mee maakt. Die waren ook niet enorm ziek, dus dat gaf wel wat rust. Maar het zag er wel erg uit als een behandelkamer. Best een kale bedoening, met alleen maar een stoel in iedere hoek.
M'n moeder was mee.
Kreeg een coolpack op m'n hoofd die strak werd aangetrokken met kinband. Heb aan het eind van de kuur echt gezegd dat dat ding van m'n hoofd moest, want werd er echt beroerd van van die kou.
Deed me erg pijn ook. Toen dat ding er eenmaal af ging (na 2,5 uur), zat m'n haar vast gevroren aan dat ding.
Kun je nagaan hoe koud het was. Eigenlijk moest die nóg 1,5 uur blijven zitten, maar ik trok het echt niet meer. Dan zou ik van m'n stokje gaan.

Toen ik in de behandelkamer kwam sloeg wel ineens de paniek toe en het gevoel dat ik nu definitief écht ziek was.
Was doodsbenauwd.. tot het eerste pakketje met vloeistof aan infuus werd bevestigd. Toen overspoelde me een rust.
Toch was ik nog wel bang hoe ik zou reageren op dit eerste pakketje. Voor de zekerheid bleef de verpleegster erbij.
Dit pakketje duurde nog geen 10 minuten voordat ie helemaal leeg was. Daarna werd het slangetje even gespoeld. Volgend pakketje duurde een kwartier. Ik zou druk op m'n hoofd kunnen voelen en hoofdpijn kunnen krijgen, maar niks van dit heb ik gevoeld.
Daarna weer spoelen en werd laatste pakketje eraan gehangen. Ook een kwartier.
De andere patiënten bij mij in de kamer waren erg aardig en hebben me tips gegeven. Zij zijn al veel verder in de behandeling.

Tot op dit moment voel ik me nog gewoon goed. Voel me niks anders dan anders. Misschien wel beter dan de afgelopen dagen, omdat deel van de spanning eruit is.
Het kan nog alle kanten op gaan de komende dagen, maar iedere minuut dat ik me goed voel is mooi mee genomen.
Die coolpack doen we dus echt niet meer. Als die verpleegster 'm zelf niet van m'n hoofd had gehaald dan had ík het wel gedaan. Dáár werd ik echt ellendig van.
Er is tussen de middag wel goed voor me gezorgd. Kreeg een waslijst met broodjes, beleg en drinken waar ik uit kon kiezen. Heb dus ook zoveel mogelijk gegeten, denkend aan de tips van jullie bokkers, dat eten goed helpt om de misselijkheid tegen te gaan.

Vind het een raar idee dat binnenkort m'n haar uit gaat vallen en ik er echt als een patiënt uit zal gaan zien, maar het is voor het goede doel: die rottumor vernietigen.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:30

Fijn dat je de eerste behandeling goed bent doorgekomen.
Wel vervelend van dat coolpack op je hoofd! Ik hoop dat je jezelf vandaag goed blijft voelen en niet miselijk oid.
Je doet t super!!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:32

+:)+ goedzo!!!!je hebt de goede instelling!

echt Top hoe je de behandeling doorstaan hebt +:)+

en een bevroren hoofd lijkt me iet prettig, helemaal niet als je geen zekerheid hebt dat het ook echt helpt.

nu bijkomen en hop naar de volgende behandeling :j

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:35

Ben blij dat je je op dit moment goed voelt en inderdaad al die spanning voor vandaag is ook niet goed voor je lichaam.
Je hebt een goede instelling!!!

vreselijk zeg zo'n ijskoude pad op je hoofd.
Misschien wil je dit niet horen of ben je het al van plan, maar misschien is het een idee om je haar alvast in een korte coupe te knippen? (vriendin van mij heeft dat gedaan en men viel het toch minder op dat haar haar uit begon te vallen aangezien ze al 2 weken naar het korte koppie keken)

Rustig aan vandaag!!! wij bokkers zullen aan je denken em je zoveel mogelijk te supporten via berichten.

Liefs!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:37

Fijn dat de eerste kuur erop zit!!! En gelukkig viel ie mee tot nu toe! +:)+

Heb je al iets gevonden qua leuke muts/hoed/sjaal?

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:38

Wat fijn dat het goed is meegevallen en dat ook dat die andere mensen je tips konden geven. Wij kunnen natuurlijk onze 'wijze raad' wel verkondigen, maar je weet natuurlijk pas wat het is als je het zelf hebt meegemaakt. Ik heb heel de voormiddag aan je gedacht, veel sterkte en beterschap nog!!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:45

Goh wat een verhaal zeg. En zo'n coolpack..idd als dat zo strak wordt aangetrokken, lijkt me dat je gewoon al beroerd wordt van die kou!
Fijn dat je verder (nog) geen last hebt van de kuren en dat je goed gegeten hebt! +:)+
Ik hoop eigenlijk alleen maar zulke updates van je te gaan lezen! Ook al ken ik je niet, ik denk elke dag eventjes aan je en hoe het zou gaan.
Het begin is er, denk dat er al een hoop spanning weg is nu, voor het onbekende..
Sterkte en ik blijf het volgen!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 16:47

Ik ga inderdaad volgende week maar 's naar de kapper om m'n haar kort te knippen. Kaal scheren is ook gelijk zo definitief..
Erg lief dat jullie zo aan me denken!!

Een bokker is een hele mooie muts voor me aan het maken :j
En op het moment heb ik nog een wollen muts op. Om even bij te komen van die coolpack.

M'n moeder is een patatje aan het halen voor me nu :D Omdat ik zo'n zin heb in iets zouts en warms.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:49

Goed gedaan hoor! Ben echt stil van je verhaal!
Las al even mee, maar wil je toch graag een hart onder de riem steken!

En patat! Hmmm. Gezond eten kan wel, maar friet is natuurlijk veel lekkerder. Geniet ervan!
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 20-11-12 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:50

Lekker, patat!! :P :9

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:51

jammie, patat :9 Dat heb je wel verdiend he! Smakelijk alvast :D haha

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:52

Zo dan....

Klinkt me toch best wel heftig hoor..... :(:)
Die korte coupe, erg dapper als je daar aan gaat.... :)
Hoewel je er waarschijnlijk niet onderuit komt inderdaad, maar het is inderdaad zoals je zegt meteen zo definitief.

Gelukkig viel de behandeling mee, maar ik snap je angst... hoewel ik het niet mee maak natuurlijk, maar ik voel echt met je mee..... :\

Fijn dat je moeder zo goed voor je zorgt en een muts is altijd fijn, haar of geen haar! :D

sasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:54

Wat heb je een goede instelling! echt respect voor jou!
Heel veel sterkte en geniet van je patatjes :9

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:57

Jeetje, lees je topic nu pas... Wat een ontzettend moeilijke tijd ga je in! Heb bewondering en respect voor je positiviteit! Wel fijn dat je behandeling is meegevallen... Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen!!! :(:)

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:59

Geniet van je patatje!!! heb je zeker verdiend!!!.
Wat fijn dat een bokker een leuke muts aan het maken is.
Gelukkig zijn er veel leuke korte coupe's helemaal hip, neehoor kaal is te drastisch!!!

Hoop dat je je vandaag goed blijft voelen en een rustige nacht tegemoet gaat.

Ben echt trots op je!!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 17:00

Ik las laatst een PB van een andere bokker die hetzelfde had ondergaan en na de eerste kuur zo'n zin had in patat. Ik dacht: "Huh?? Dat is wel heeeeeel erg raar".. Maar ja, nu heb ík er ook zin in :P
Het moet nog wel even landen hoor dat ik mijn eerste kuur heb gehad. Heb de neiging te gaan paniekeren om wat er is gebeurd vandaag, maar het besef komt vandaag nog wel... dat mijn lijf nu echt ziek wordt gemaakt om weer beter te kunnen worden.