Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:08

Wat vervelend Mistral... -O-

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:12

Villa schreef:
annebe schreef:
De H&M heeft over het algemeen gave en bij elkaar passende hardloopkleding
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater

Zwart is in het algemeen inderdaad niet moeilijk om te combineren.
Maar de zwarte legging hadden ze niet in mijn maat, dus ik heb de grijze genomen. En daarmee hadden ze niks om mee te combineren helaas.

Ook niet via H&M online?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:20

Egnie Ze hebben tot nu toe niet kunnen ontdekken waarom ik deze hartritmestoornissen krijg, het hart is dus "goed"
Dinsdag moet ik weer naar de cardioloog toe kijken wat de volgende stap gaat worden.

Karin ja absoluut en elke keer voor je gevoel opnieuw beginnen en weer vertrouwen terug te vinden. Fysio zei al waarschijnlijk heb je er minder last van als je sterker was maar al met al is die revalidatie nog niet zo lang geleden gestopt en zat ik qua vertrouwen nog in die opbouwfase.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 20:33

MISTRAL94 schreef:
Chocobroodje pas wel op dat afwikkeling van je voet niet ten koste van de demping gaat. Daar kreeg ik problemen mee.
ik ben bij de Fysio geweest die samen werkt met runnersworld en moet morgen weer heen voor behandeling.

Ik heb ondertussen denk ik nu 2 weken niet gelopen en tot overmaat van ramp heb ik afgelopen zondag weer in het ziekenhuis gelegen ivm hartritmestoornissen, dit geeft vooral tussen de oren een enorme dreun. Fysio vond het belangrijk om zo snel mogelijk weer in beweging te komen maar het hardlopen de komende paar week minimaal te doen. Motivatie raak je op deze manier wel kwijt maar goed het is niet anders.

He mistral wat ontzettend vervelend! Kan me helemaal voorstellen dat je daardoor een klap krijgt, zoiets hakt er nou eenmaal in... Hopelijk heb je gauw weer het gevoel dat je je lijf onder controle hebt.

Ik was vooral nieuwsgierig naar ervaringen, zoals altijd zag het er in de reclame heel goed uit :p En heb wel een gaaf paar gezien :j Als ik straks de hele evy cursus heb uitgelopen (en ik ga ervan uit dat ik met enige regelmaat een stapje terug moet doen) wil ik (mits de schoenen geschikt zijn!) ze mezelf kado doen :o Soort extra motivatie om het vol te houden ;)

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:38

Ik heb al een week niet hardgelopen :(

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 23:18

Chocobroodje heb je nu goede schoenen? Je kunt ook zeggen ik koop nieuwe schoenen dus ik moet blijven hardlopen haha

Ja ik hoop ook snel weer alles onder controle te krijgen. Morgen naar de Fysio gaat eerst met die kuit aan er gang en daarna wilde hij even een stukje cardio training doen en dat is misschien wel positief.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:43

Wat ontzettend balen mistral...
Ik loop trouwens vooral doordeweeks 's avonds en in het weekend. Want wel een fulltime baan, met flinke reistijd erbij. Maar goed, een uurtje vrij maken om te lopen kan toch wel regelmatig. Dat is ook een van de belangrijkste redenen dat ik voor hardlopen heb gekozen, het is in die zin echt laagdrempelig.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:53

Ja, je kan het doen op het moment dat het je even past en de duur kan je aanpassen aan hoeveel tijd je hebt. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:56

Precies :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:56

Vinden jullie het goed als ik mij ook meld? :)

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:09

KarinvdM schreef:
Ja, je kan het doen op het moment dat het je even past en de duur kan je aanpassen aan hoeveel tijd je hebt. :)
:j ideaal als je fulltime werkt en ook een eigen paard hebt.
welkom liespower.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:11

Dankjewel :)

Ik zal een beetje informatie geven, als je dat goed vindt :)
Ik loop ongeveer 5-6 kilometer hard, ik ben begonnen met 2 kilometer en loop nu 5,5 km achter elkaar door, zonder te wandelen met een gemiddelde van 11 km/uur.
Mijn doel is om 15 km te kunnen hardlopen :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:14

Ik ben sinds woensdagavond begonnen met hardlopen met een groep mensen uit de straat. Ik doe een interval training, dus woensdag 1min lopen 1min wandelen en dat wordt steeds meer. Mijn doel is de ladiesrun van 5 kilometer te doen in juni! Moet kijken hoe lang het goed gaat heb snel ontstoken kniebanden door hypermobiliteit maar ik loop nu met steunzooltjes in.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:51

Ik ga waarschijnlijk ook de ladiesrun doen:) Hoop dan de 10 km te rennen:)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:52

Mooie doelstellingen allemaal.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:50

Moonfight schreef:

Haha ik ga eerst maar eens voor de 5..

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:52

amandananana schreef:
Moonfight schreef:

Haha ik ga eerst maar eens voor de 5..

Ik wou ook eerst de 5 doen, maar aangezien ik al eerder 5km heb gelopen(voordat ik stopte met hardlopen) wil ik nu toch een hoger doel stellen en veder komen dan vorige keer:)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:09

Wat knap dat jullie allemaal aan wedstrijden mee gaan doen! Ik loop echt voor mijn plezier en vind het wel prettig dat er geen stol achter de deur is. Als het dan een keer niet uitkomt hoef ik mij ook niet schuldig te vinden.

Ik ben ook gaan hardlopen omdat het overal en altijd kan. Je zit niet vast aan vaste tijden en dagen, dat vind ik wel erg prettig.

Ik heb trouwens vanmorgen een loopbroek besteld bij Zelando. Ben benieuwd,, is namelijk een herenmodel.

AMANDA Lijkt mij erg pijnlijk ontstoken knieband. Heb je daar zonder de zooltjes snel last van? En misschien een domme en een te persoonlijke vraag maar wat is hypermobiliteit precies?

LIES Knap hoor en een heel goed gemiddelde! Ik haal denk ik met een beetje geluk de 9 km/uur.

CHOCOBROODJE Ik zou zeker beginnen met goede schoenen, die kunnen veel blessureleed voorkomen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:35

Egnie: ik zit veel te los in mijn banden. Hierdoor staat mijn heup verkeerd en zet ik mijn voet iets gedraaid neer, waardoor mijn kniebanden steeds een klap krijgen. En ja dat is erg pijnlijk, heb er okk veel fysio voor gehad. Door die hypermobiliteit heb ik ook hele doorgezakte voeten en gewrichtjes die naar de oppervlakte komen in mijn voet. Erg balen dus maar ik hoop het lopen vol te kunnen houden.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:42

Ik heb ook hypermobiliteit! Maar heb vooral last van mijn enkels. Ben ik ook een poos voor naar de fysio geweest. Vooral offroad rennen vinden mijn enkels niet echt lollig :=

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:34

Ik loop zondag mijn eerste "wedstrijd" maar het is eigenlijk gewoon voor de fun. Ik ren niet heel regelmatig, soms 2 weken niet als ik geen tijd heb :o . Maar daarna pak ik wel het niveau snel weer op. Ik ren ook meer voor de gezelligheid, niet omdat ik perse een betere conditie wil of wil afvallen.
Ik vind het ook wel moeilijk om standaard elke week 3x te lopen ivm studie, werk, paard en het hebben van een sociaal leven..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:04

@villa: dan wordt het helemaal een uitdaging als je eenmaal aan het werk bent... juist als student heb je toch echt veel meer tijd. Tenminste, dat had ik wel achteraf gezien, echt zeeeen van tijd!
@liespower: dat is best hard joh! Super hoor :j
@egnie: hoe lukt het je dan om toch te blijven lopen zonder stok achter de deur? Dat is namelijk mijn probleem :D :D ik loop dan gewoon niet meer na een tijdje.
@moonfight: mooi doel hoor :)
@amanda: leuk om zo te beginnen. Ook wel zo handig om een haalbaar doel te stellen van 5 km :)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:39

Ik voel me gewoon veel fijner als ik regelmatig loop. Ik vind het ook echt even lekker om met iets "doms" bezig te zijn. Gewoon even niet nadenken en dom lopen. Heerlijk!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:23

Ja dat heb ik ook :)
Muziekje op en gaan!
Waar vinden jullie een lijst met alle 'runs' ?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:10

Ik heb zo lekker gelopen net! op het einde ging het regeren maar dat was echt de kers op de taart! :D raar spul dat endorfine ;-)