[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dame23

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:42

De manier die jij aanhoud is goed sliertje!, koolhydraten minderen en veel groenten eten en beweging er bij. Ben ook benieuwd hoe het afvallen zal gaan.....

Weltrusten :z

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:44

CCCCC schreef:
Mag ik me ook 'weer' melden? Ik heb in de vorige topics ook meegepraat. Was netjes op gewicht, 68-69 kg bij een lengte van 1.80 m. In juli veranderd van anticonceptiepil en 7 kg aangekomen. Nu ben ik vorige week gestopt met roken en wil dus niet nog meer aankomen. Dus plan de campagne gemaakt en wil ik dus weer naar mijn oude gewicht.

Ik heb al een hele afvalgeschiedenis, op mn 15e van 110 naar 70 kg gegaan. Daarna een eetstoornis ontwikkeld en nog eens veel afgevallen. Daarna weer op een normaal gewicht (73) gekomen en toen kreeg ik een relatie, eind van relatie 10 kg zwaarder en afgelopen november dus begonnen met de strijd en weer op 69 kg gekomen.

Ik weet dus dat ik het kan, maar ik heb wel een steuntje nodig. Heb vaker Sonja Bakker gedaan, maar wil nu wat anders. Ben dus begonnen met punten tellen van WW. Ik doe dit zonder cursus o.i.d., maar mocht het bevallen en houd ik het meer dan een week vol, wil ik toch wel gaan kijken om de online cursus te gaan volgen.

Heb al heel wat pagina's gelezen van het topic, dus hopelijk mag ik inhaken!

Hier nog iemand die zoveel is aangekomen van anticonceptie, ik koos een keertje voor de prikpil (makkelijker ivm mijn werk) maar daar ga ik nu mee stoppen! ben er zoveel door aangekomen!!!

Ga jij ook stoppen met die anticoneptie of hou je die aan?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 07:53

Goedemorgen :D

Heb voor het eerst sinds tijden mijn brood gesmeerd voor vandaag, ipv tot 13:30 te wachten tot ik thuis ben om te ontbijten :o 2 bolletjes kipfilet, waarvan ik er nu 1 ga eten en rond 10 uur. Ook heb ik nog een appel mee en een flesje water :j

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 09:44

goeiemorgen dames

iedereen goed weekend gehad? ik heb niet alles bijgelezen, maar ik hoop dat het goed gaat met het afvallen van iedereen.

Ik heb vanmorgen weer op de weegschaal gestaan en ik ben niet verder afgevallen, maar gelukkig ook niet aangekomen. Ik heb 2 dagen weg met het bedrijf gehad en ik heb mij geprobeerd in te houden, maar wat er was was allemaal niet echt goed voor de lijn :D

nu weer hard aan de slag.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:03

Davina21 schreef:
[

Hier nog iemand die zoveel is aangekomen van anticonceptie, ik koos een keertje voor de prikpil (makkelijker ivm mijn werk) maar daar ga ik nu mee stoppen! ben er zoveel door aangekomen!!!

Anticonceptie is vreselijk wat dat betreft :( Ik merk ook dat het een heel stuk lastiger is om af te vallen als ik kijk naar hoe dat ging voor ik het gebruikte, en nu ik het gebruik. Gelukkig heb ik wel een pil die goed werkt voor mij dus was niet van plan te gaan veranderen! Dan kan ik ook bijna weer opnieuw beginnen met afvallen :')

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:08

Hoi, ik meld me ook hier als dat mag! Ik begin vandaag met een ontgiftingsdieet, voor diegene die niet weten wat het is:

Fase 1; Alleen drinken

Meestal is dit gewoon water. Hier kan je een klein beetje vers citroensap aan toevoegen om de darmen te stimuleren.
Bepaalde dranken hebben echter extra voordelen:
- Versgeperste vruchten- en groentesappen helpen het hele gestel reinigen en herstellen.
- Ongezoete kruiden- of specerijenthee, zoals gember-, venkel-, of duizendbladthee, ontgift en stimuleert de bloedsomloop (of gewoon groene thee, daar zit ook geen cafeïne in)
- Bouillon is ook een optie. Neem dan groentebouillon en voeg daar geen groente aan toe.

Fase 2; Alleen drinken en fruit eten

Vruchten helpen de zure afvalstoffen in je lichaam te neutraliseren die worden geproduceerd wanneer je begint met ontgiften.
Door hun hoge vezelgehalte zijn het ook goede laxeermiddelen en helpen ze wat van de geschatte 3-4 kg aan verteerd materiaal in de darmen te plaatsen.
Je kunt allerlei vruchten eten, maar ook hierbij hebben bepaalde vruchten zo zijn voordelen:
- Appels (bevatten veel pectine, dat helpt gifstoffen te verwijderen)
- Ananas (bevat het enzym bromeline, helpt goed mee aan spijsvertering en ondersteunt het weefselherstel)
- Mango (bevat bromeline en papaïne, goed voor spijsvertering, weefselherstel en het afbreken van de proteïneafvalstoffen)
- Druiven (hebben een hoog fructosegehalte wat veel energie aanmaakt)
- Watermeloen (veel vocht waardoor de gifstoffen des te sneller je lichaam uit zijn)

Fase 3; Rauwe groente toevoegen

Groenten hebben een speciaal ontgiftingsvermogen. Taugé heeft een hoge voedingswaarde en rauwe knoflook is een uitstekende bloedzuiveraar.
Je kunt alle groenten eten, zolang het maar rauw gegeten wordt.

Fase 4; Gekookte groenten en zilvervliesrijst toevoegen

De groenten zo kort mogelijk koken met zo min mogelijk water om de voedingswaarde te behouden. Stomen en roerbakken zijn de beste bereidingsmethoden.
Je mag hier ook kruiden aan toevoegen. Goede specerijen die je kunt toevoegen zijn cayennepeper en gember.
Broccoli is een erg goede vochtafdrijver!!!

Fase 5; Bonen, linzen, noten en zaden toevoegen

Bonen en linzen vormen een goede bron van eiwit, maar mogen niet samen met rijst worden gegeten, omdat in deze fase de combinatie van rijst met zetmeelrijke koolhydraten en eiwitten de spijsvertering kan afremmen. Probeer 4 uur tussen de consumptie van de twee voedselgroepen aan te houden
Noten moeten onbewerkt en ongezouten worden gegeten. Verder zijn sesamzaad, zonnebloempitten en lijnzaad rijk aan EVZ.

Fase 6; Granen en yoghurt toevoegen:

De yoghurt moet van geiten of schapenmelk zijn gemaakt, die makkelijker te verteren is dan yoghurt van koemelk. De granen moeten altijd volkorengranen zijn, om vezels te verschaffen om afvalstoffen uit de darmen te helpen verwijderen, en nuttige sporenmineralen voor de leverfunctie. Kies rogge, boekweit, gerst of haver- alles behalve tarwe.

Fase 7; VIS TOEVOEGEN!!!!!!!!!!!!

Alle verse vis is geschikt, maar je huid heeft baat bij de EVZ van vette vis, zoals sardientjes, tonijn en ZALM.

Overstappen op ander eten:
Wacht minstens een dag met andere voedseltypen. Voeg zuivelproducten en vlees geleidelijk toe, aangezien ze rijk zijn aan verzadigde vetten die de spijsvertering afremmen, en voeg tarwe als laatste toe. Als je dit voedsel te snel weer gaat eten, vergroot je de kans op spijsverteringsproblemen!!

Vergeet tijdens deze ontgiftingskuur niet te bewegen en goed voor je lichaam te zorgen ( scrubben, hydrotherapie (douche dus af en toe koud zetten voor 30 sec. daarna weer warm. Helpt de bloedomloop te stimuleren)
Na de kuur moet je ook rekening houden met wat je eet. Eet minder vet, minder suiker en caloriearm. Eet maak, maar kleine porties. Eet regelmatig, neem de tijd om te eten, drink veel water, sla nooit je ontbijt over en voeg geen extra zout toe aan je gerechten. En nog een tip: Ruil al je witte producten in voor bruine; dat wil zeggen bruin brood, volkorenpasta, etc. Bij sauzen geldt ong. hetzelfde: Ga voor rode sauzen ipv witte. Bij witte sauzen wordt vaak room toegevoegd, dat is erg vet.

Zijn er ook mensen hier die ervaring ermee hebben? Ik snap dat je na deze week je niet ineens weer vol moet proppen, maar ik doe dit ook wegens gezondheidsproblemen, heb een spastische darm en maagslijmvliesontsteking gehad dus denk dat het goed is om mezelf eens helemaal te reinigen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:25

Hoelang duurt zo'n dieet dan? := Lijkt me erg moeilijk, maar wel goed voor je lichaam!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:34

Ik zou aan het einde van fase 1 totaal van mn stokkie gaan. Niets voor mij zo'n kuur.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:35

jeetje dat klinkt pittig. Hoelang duurt fase 1 en fase 2?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:49

Dreamy schreef:
Hoelang duurt zo'n dieet dan? := Lijkt me erg moeilijk, maar wel goed voor je lichaam!

Dat betwijfel ik juist.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:06

Davina21 schreef:

Ga jij ook stoppen met die anticoneptie of hou je die aan?

Ik ga er niet mee stoppen, ik heb de pil echt nodig omdat ik heel erg last heb van menstruatiepijn. Ik slik naast de pil ook Advil (400) erbij omdat ik anders niet 'normaal' kan functioneren. Dus stoppen is niet echt een optie, ben 4 jaar geleden ook begonnen vanwege de pijn.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:10

F_Orumster schreef:
Dreamy schreef:

Dat betwijfel ik juist.

En waarom, als ik vragen mag?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:10

Jeetje.. wat een drastische maatregelen allemaal.. lijkt me totaal niet goed voor je lijf.
Als je een normaal eetpatroon instelt, weinig khd en vooral de verkeerde vetten/suikers ( koekjes ed) en daarbij veel drinkt ( minimaal 2 liter pd) dan ontgift je ook. Daar hoef je je lijf echt niet voor in shock te brengen. Ook Mariadistelthee stimuleert de ontgifting.
Wisten jullie trouwens dat als je te weinig Omega3/6 binnen krijgt je ook te dik kunt worden?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:11

Nee, dat wist ik niet! Hoe zit dat?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:12

Wat betreft die ontgiftingskuur hierboven, niks voor mij! Ik wil wel gewoon 'alles' kunnen eten. Daarom denk ik dat WW echt wel goed voor mij is.

Vandaag 'officieel' gewogen, en weeg 74,5 kg. Dit is dus mijn startgewicht. Ik wil naar de 68, dus 6,5 kg ongeveer. Ga me denk ik toch maar aanmelden voor de Online cursus, lijkt me wel een goede stok achter de deur.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:26

goede morgen

las wat over shake's ik heb van die shake.s gekocht voor afvallen
maar mis gewoon wat als ik zoiets neem heb het 3 dagen gedaan 1x per dag toen was ik het zat

had daarna nog trek dus ja was niet handig

iemand nog tips wat je veder nog op je crakers kan doen? behalve smeer kaas heb gister keer 20+ geprobeerd smeerkaas en viel opzich nog best mee ik neem altijd die van het merk 48+ en deze 20+ was geloof van de emte ofzo

kwa avond eten vind ik het steeds moeilijker gemotiveerd te blijven te koken ( lust heel weinig kwa eten )

ik ga vanaf vandaag ook weer meer letten op wat ik eet
want blijf al zo tijd kwa gewicht hangen

dus vanmorgen bakje kellog's genomen
straks 2 crackertjes met smeerkaas
en avond eten nog even kijken

tussen door keer smoothie met fruit en magere yoguhurt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:30

Oeh wow, respect als je dat ontgiftigen volhoudt! Ik zou denk ik na dag 1 plat gaan :+

Ik pak qua smeerkaas altijd die van Eru 15+ met yoghurt! Vind ik niet alleen veel lekkerder, maar is ook nog eens beter dan die andere. Ook houd ik van tomaat met komkommer en mozarella op mijn cracker. Of ei met komkommer *yum yum*.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:31

komkommer op je cracker hmmmm lust wel komkommer maar of ik het op me cracker lekker vind weet niet

oke zal eens kijken of ik die zie staan is natuurlijk veel beter dan 48+ ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:33

Op crackers kunnen magere vleeswaren zoals kipfilet (met of zonder kruiden), kalkoenborstfilet, rookvlees, 20+ kaas.

@ Dreamy: tekort aan Omega 3/6 vertraagt de stofwisseling.
Omega 3 stimuleert vochtafvoer uit de weefsels, omega 6 stimuleert verbranding, stofwisseling en energieproductie

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:34

@Jannepauli, handig om te weten! Toevallig had ik olijfolie om te bakken gekocht waaraan Omega 3 is toegevoegd. Maar hoe ik aan de Omega 6 moet komen..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:35

vandaag

ontbijt
cappuccino
250 gram yoghurt stand met 6 eetl kellogs

lunch
4 cracottes, 2 met jam delight en 2 met rookvlees en een gekookt ei

diner
sla met zalmsnippers, een gekookt ei, komkommer, tomaat en dressing

en dan nog bij me voor de tussendoor:
4 mandarijnen, 1 banaan en een peijnenburg tussendoor

Vanavond weer weegmoment op de cursus. Ik ben wel afgevallen, maar lang niet zoveel als de vorige keer. Ik denk een halve kilo en dat is prima.

Mijn ene weegschaal (ja ik heb er twee :') ) stond vandaag wel op 67!
(67,9 maar dat zeggen we er even niet bij <<) )

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:38

Selka schreef:
@Jannepauli, handig om te weten! Toevallig had ik olijfolie om te bakken gekocht waaraan Omega 3 is toegevoegd. Maar hoe ik aan de Omega 6 moet komen..

Olijfolie bevat sowieso Omega 3 - op het moment dat je ermee gaat bakken gaat de O3 verloren. Zinloos dus alhoewel het beter is dan bakken in boter of bakproduct met enge transvetten erin.
Als je O3/6/9 wilt binnenkrijgen moet je pillen slikken. Daarbij ook Vit E omdat O3 zeer snel 'vervliegt' en in het lichaam als eerste door oxidanten aangevallen wordt. Vit E ( + caroteen) is een anti-oxidant.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:56

Alle fases duren 1 dag, weet niet hoelang ik dit volhoud, maar ga me best doen. Iemand zin om mee te doen?

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:58

Zo, ik ben even gemotiveerd! Gisteren visite gehad die bleef eten, ik had gezonde pasta gemaakt. Veel verse groente, kip en gezeefde tomaten, op smaak gemaakt met kruiden. En voor de gasten pasta erbij. Zag er goed uit en smaakte heerlijk. Nu had ik zelf een klein beetje pasta erbij genomen en als desert een yoghurt shake met banaan.
Dus ik dacht vanmorgen; zal wel niks af zijn en misschien wel iets bij. Ben ik gewoon bijna 1 kilo lichter dan gisteren! YEAH!

Vandaag mijn menu weer aanhouden zonder koolhydraten, gaat ook prima. Ik ben zo blij dat het werkt!
Niet dat ik mega veel te zwaar ben, ik ben 1.75 en woog bij start een paar dagen geleden 80,4 en weeg nu 79.3.
Het begin is er!

De post van ergens hierboven, die hele kuur lijkt me behoorlijk pittig. Denk dat je lichaam ook wel gaat reageren.. maar wie weet is het vol te houden en blijven de kilo's er daarna ook af, dan is het maar mooi gelukt.
Edit, lees dat elke fase een dag duurt, dan is het wel vol te houden.. succes! (ik blijf bij mijn shake-weinig koolhydraten plan :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:02

@ Dreamy, ik betwijfel ten zeerste of zoiets gezond is, het is een totale disregulans voor je lichaam.
En zeker de eerste weken zijn gewoon ronduit ongezond.

Ik heb ook pds en zou hier nooit van mijn leven aan beginnen. Ben al aan de diarree als ik maar een klein beetje anders doe dan anders.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 05-11-12 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt