In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:39

Ik ben ondersteuner / begeleidster in de gehandicaptenzorg ...

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:51

Leuk :) wel zwaar.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:11

Dames, hoe is het met iedereen?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:20

_Jorine schreef:
Leuk :) wel zwaar.

zeker leuk...al zijn nachtdiensten echt niet mijn ding...maar ja je moet wat als er nog niks vasts is en je wel aan je uren moet komen...gelukkig in november in ieder geval de hele maand op dagbesteding met ouderen werken...

trouwens, wat fijn dat je je weekenden mag uitbreiden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:47

Balen dat je er zo slecht tegen kunt Lammie.

Hier gaat het psychisch heel goed. Ik begin me te realiseren dat ik uit mijn depressie stap en dat ik dus niet meer zo overspoelt raak door emoties. Dat is erg fijn. Al gaat het lichamelijk nog steeds beroerd. Heb heerlijk geslapen vannacht en daarna lekker paard gereden en toen ik thuis kwam kreeg ik keiharde hoofdpijn. Geen pijnstiller die er tegen werkt! Lijkt bijna een soort migraine. Alleen heb ik die heftiger gehad....

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:50

Ik heb al even niet meer gereageerd.. heb pas vrijdag weer mijn therapie maar bah wat duurt dat nog lang. Vooral omdat ik nu weer enorm aan het inzakken ben en me weer rot voel. what to do?.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:51

Papegara schreef:
Ik heb al even niet meer gereageerd.. heb pas vrijdag weer mijn therapie maar bah wat duurt dat nog lang. Vooral omdat ik nu weer enorm aan het inzakken ben en me weer rot voel. what to do?.. :(

Kun je niet alvast contact opnemen met je therapeut?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:29

Joolien schreef:
Papegara schreef:

Kun je niet alvast contact opnemen met je therapeut?

@papegara, wat joolien ook zegt: kan je niet eerder contact opnemen met je therapeut?

@ Joolien, ik baal er zelf ook enorm van dat ik niet tegen die omschakeling kan...al heb ik vandaag wel goed geslapen...
was om 7.30 uur thuis, toen hond snel uitgelaten en bed ingedoken (8.30uur) en geslapen tot 18.00 uur...voelde me wel iets beter, maar nog steeds moe, gespannen en alsof ik geleefd word...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:34

Misschien ben ik heel rigoureus maar waarom ga je niet de ziektewet in als je het allemaal niet meer trekt? Zelf hebi k dat ook gedaan en dat was de beste keuze die ik ooit voor mezelf heb gemaakt :D Ook al is het niet leuk.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:34

Nee helaas, er was eerder ook geen plek. Mijn volgende gesprek komt er een psychiater bij omdat ze me medicijnen willen voorschrijven heb nu Oxepam voor het slapen gaan maar heb niet het idee dat het enorm helpt.

Ik zit bij de crisisdienst en moet uberhaupt nog even wachten voor ik bij de jeugdafdeling kom. Misschien kan ik morgen op school vragen naar de maatschappelijk werkster.. ik zit met rare ideeen, zie het even niet meer zitten. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:43

Papegara schreef:
Nee helaas, er was eerder ook geen plek. Mijn volgende gesprek komt er een psychiater bij omdat ze me medicijnen willen voorschrijven heb nu Oxepam voor het slapen gaan maar heb niet het idee dat het enorm helpt.

Ik zit bij de crisisdienst en moet uberhaupt nog even wachten voor ik bij de jeugdafdeling kom. Misschien kan ik morgen op school vragen naar de maatschappelijk werkster.. ik zit met rare ideeen, zie het even niet meer zitten. ;(

Dat laatste is denk ik een goed plan. Wellicht is de bodyscan ook even fijn voor je, om even je gedachte stop te zetten.

http://www.youtube.com/watch?v=7FnFB8SL-KM

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:44

Joolien schreef:
Misschien ben ik heel rigoureus maar waarom ga je niet de ziektewet in als je het allemaal niet meer trekt? Zelf hebi k dat ook gedaan en dat was de beste keuze die ik ooit voor mezelf heb gemaakt :D Ook al is het niet leuk.

ben net uit de ziektewet (vanwege hernia) en het is alleen met de nachtdiensten waar ik problemen mee heb...
maar misschien ga ik wel even met mn manager in gesprek...al is het zo dat ik alleen de komende 2 weken nog nacht diensten heb (komende week 4 nachten en dan de 31ste nog 1 nacht) en dan daarna een maand op dagbesteding werk en 2de week van november vakantie heb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:46

lammie2701 schreef:
Joolien schreef:

ben net uit de ziektewet (vanwege hernia) en het is alleen met de nachtdiensten waar ik problemen mee heb...
maar misschien ga ik wel even met mn manager in gesprek...al is het zo dat ik alleen de komende 2 weken nog nacht diensten heb (komende week 4 nachten en dan de 31ste nog 1 nacht) en dan daarna een maand op dagbesteding werk en 2de week van november vakantie heb...

Ja probeer het voor jezelf zo aangenaam mogelijk te maken als dat kan :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:50

Joolien schreef:
lammie2701 schreef:

Ja probeer het voor jezelf zo aangenaam mogelijk te maken als dat kan :)

dat ben ik ook zeker van plan...in die week van de 31ste heb ik dan alleen dus die nachtdienst en de rest van de week ga ik helemaal niks plannen en alleen dingen doen die ik leuk vind...en zo ook in die 2e week van november...

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 14:59

Nou mijn verhaal dan.

Ik zit al vanaf juni thuis met een studievertraging en omdat de rest van de klas op stage is en ik mijn punten nog niet allemaal heb zit ik bij wijze van echt mijn tijd uit te zitten en te wachten op de tentamenrondes om maar punten te halen om op stage te gaan. Maar ik mis gewoon de structuur in het dagelijks leven. Ik kan sochtends gewoon niet opbrengen om uit bed te komen en me aan te kleden ( waardoor ik vaak tot smiddags in me pyama zit) en als ik er dan uit ben rond 10, 11 uur dan voel ik me zo brak dat er de rest van de dag niet veel meer van terrecht komt. Daardoor heb ik gewoon zoon rotgevoel. Kan savond weer moeilijk in slaap komen waardoor ik weer lig te woelen in bed. Ik heb gewoon nergens zin in, heel moe, hoofdpijn en best wel chagi. Er komt gewoon echt niks uit op dit moment en ik kan gewoon niet echt zeggen wat de reden is dat ik me zo verdrietig voel. Ik mis gewoon structuur en een stok achter de deur denk ik? Overdag veel alleen thuis en op dat moment omdat de rest aan het werk is weinig sociaal contact. Ik heb woensdag weer tentamens maar die gaan me de laatste twee rondes ook gewoon niet goed af. Ik kan me er niet toe zetten om te leren omdat ik gewoon bang ben om te falen wat de laatste keren gebeurd is. Ik ben het vertrouwen in mijn kunnen denk ik een beetje verloren. Ik heb geen zin om overdag de deur uit te gaan. Als ik bij wijze van boodschappen moet doen voor het avond eten wacht ik tot ik honger heb en denk er is niks meer dus ik moet naar de supermarkt, vaak is het zelfs zo dat mijn vriend nog kookt als ie thuis komt van het werk! Het gaat gewoon niet lekker en ik weet er geen raad mee. Maar ik weet wel als het langer duurt ik er niet gelukkiger van wordt. Ik kan het op dit moment gewoon niet opbrengen om het huishouden te doen en kom de dag vooral door op de bank en kan me zelf moeilijk oppakken dus. Dankje wel dat jullie het willen lezen en het lucht me op de een of andere manier wel op dat ik dit kan delen. Want mijn vriend kan zicht wel indenken dat het moeilijk op dit moment maar kan me ook niet echt verder helpen. Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:06

Ik ben geen therapeut maar het klinkt als een depressie. Dan heb je idd nergens zin in en kan je niks opbrengen. Heel herkenbaar :)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:08

Ben er even een weekje tussenuit geweest. Heb dus niet alles bijgelezen :=

@Lafayette: geen structuur, alleen thuis, nergens zin in hebben, moeilijk in slaap komen. Meid het komt mij maar al te goed voor. Had je maar structuur dan volgt de rest vanzelf. Nogmaals heb ik niet alles teruggelezen maar heb je hierin wel begeleiding?
Ik ben in april opgenomen geweest (10 weken) omdat ik totaal geen structuur meer had; was mezelf helemaal kwijt. Tijdens de opname heb ik dat weer geleerd en ik merk nu, mocht ik de structuur weer even kwijt zijn, ik gelijk van de leg ben en weer in mijn eigen wereldje kom.

Heb vanmiddag een half uurtje EFT gehad. Kon me even lekker laten gaan. Zat zoveel emoties verstopt die ik er maar niet uitkreeg. Ben nu ook helemaal op. Hoop dat ik er weer even tegen kan. Mijn psychologe is nu 4 weken afwezig dus moet de tijd echt door zien te komen. Gelukkig is het lekker weer en ben ik veel buiten.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:09

Joolien schreef:
Papegara schreef:

Dat laatste is denk ik een goed plan. Wellicht is de bodyscan ook even fijn voor je, om even je gedachte stop te zetten.

http://www.youtube.com/watch?v=7FnFB8SL-KM

Deze bodyscan krijgen wij ook met mindfulness. Als je er echt de tijd voor neemt levert het heel veel op. Zeker de moeite waar om het te doen ;)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:09

Joolien schreef:
Balen dat je er zo slecht tegen kunt Lammie.

Hier gaat het psychisch heel goed. Ik begin me te realiseren dat ik uit mijn depressie stap en dat ik dus niet meer zo overspoelt raak door emoties. Dat is erg fijn. Al gaat het lichamelijk nog steeds beroerd. Heb heerlijk geslapen vannacht en daarna lekker paard gereden en toen ik thuis kwam kreeg ik keiharde hoofdpijn. Geen pijnstiller die er tegen werkt! Lijkt bijna een soort migraine. Alleen heb ik die heftiger gehad....

Wat fijn om te lezen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:10

Poeh dat is lang Miranda, 4 weken zonder psych. Ik neem aan dat er toch wel een back-up is? Vermoeiend he, emoties :')

Miranda, ik geloof dat ik het moet vieren, want ik begin me steeds meer te beseffen hoe fijn het is :D *\%/*
Heb alleen wel weer die rare hoofdpijn, snap er geen kllap van mja.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:13

Mindfull hoe gaat het met jou meid? Las dat je de knoop hebt doorgehakt. Hoe is je vriend daaronder? Wil je heel veel sterkte wensen :(:)

4 weken is zeker lang. Zij is ook de enige die mij helemaal begeleid heeft de afgelopen 6 jaar dus zomaar naar een ander zit er niet echt bij. Vandaag hadden we dan een afspraak voor EFT; iets dat mij zo goed doet. Verder heb ik de donderdag mindfulness en kan ook altijd bij de therapeut terecht. Verder heb ik over 2 weken een gesprek met mijn psychiater. Door haar ben ik ook bij mijn psychologe gekomen dus zij is ook van alles op de hoogte ;)

Emoties zijn zo vermoeiend. Heb 25 min. EFT gehad en ben helemaal gesloopt. Moet wel zeggen dat ik altijd blij ben als ik weer even alles open heb kunnen zetten. Ga straks lekker mijn paardje longeren en vroeg naar mijn bedje.

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:24

Nee ik ben nog nergens geweest, maar ik denk voor de buitenwereld dat ook niemand het zal opvallen aan mij. Ik voel me zoon paasei hoe kan het mij nu overkomen 23 jaar en kunnen gaan en staan waar je maar wil. Ik denk dan ben ik echt zoon watje wat niks kan verdragen. Misschien toch maar eens langs de huisarts gaan?

Mijn stressgehalte is denk ik ook wel redelijk hoog, denk aan nagelbijten, onrustig in mijn hoofd, haaruitval, onrustige huid.
Ik zie door de bomen het bos niet meer zo af en toe waar moet je beginnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:38

Lafayette schreef:
Nee ik ben nog nergens geweest, maar ik denk voor de buitenwereld dat ook niemand het zal opvallen aan mij. Ik voel me zoon paasei hoe kan het mij nu overkomen 23 jaar en kunnen gaan en staan waar je maar wil. Ik denk dan ben ik echt zoon watje wat niks kan verdragen. Misschien toch maar eens langs de huisarts gaan?

Mijn stressgehalte is denk ik ook wel redelijk hoog, denk aan nagelbijten, onrustig in mijn hoofd, haaruitval, onrustige huid.
Ik zie door de bomen het bos niet meer zo af en toe waar moet je beginnen?

Tja leeftijd heeft er vaak niks mee te maken. Een stap naar de huisarts zou wel eens een hele goede kunnen zijn. Stress kan meer kapot maken dan je denkt.

Mindfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:39

Sorry mesne, maar moet even van me afschrijven...

Zoals ik al had gezegd, wil weg bij mijn vriend. Hij weet het nog niet, maar hebben ook al weer 2 weken koude oorlog, praten eigenlijk niet, behalve de beleefdheidsvormen.

Vandaag ging ik solliciteren, een functie zwaar onder mijn niveau, maar nog doenbaar.
Ik kan niet werken volgens iedere arts of psycholoog, maar als ik hier weg wil zal het toch moeten, op alleen een ziekteuitkering een huis huren en inrichten is gewoon niet te doen. Zeker aangezien ik helemaal niets heb wat van mij is, op mijn kleren en mijn auto na.
Heb alles achter gelaten bij mijn ex in Nederland.

Nu was ik dus naar die sollicitatie en test op de pc van 2 uur zou volgen.
Dus ik een uur in de auto, kom daar aan, kantoor gesloten. Gebeld, komt er iemand naar de deur.
Ze wisten daar van niets en de persoon met wie ik de afspraak had was er niet. En ohja, de testcomputer was gecrasht, dus kon de test ook niet doen...

Voor niets dus...

Sta op ontploffen, heb zin om te huilen, te schreeuwen en te slaan en denk nu alleen maar negatief. Heb zin om ermee te stoppen, maar heb natuurlijk mijn dochtertje.
Vrienden zijn allemaal op hun werk, niemand neemt op, ook mijn moeder niet en moet echt even stoom afblazen!
Over een half uurtje mijn meisje halen op haar sportclubje, dus moet zorgen dat ik dan weer toonbaar ben, maar kan nu alleen maar denken aan stoppen, gewoon overal mee stoppen. Stoppen met dit eeuwige gevecht.

Ben het zo moe...
Er is toch niemand die me mist, ik ben nergens voor nodig en heb helemaal geen doel. Ben alleen een last voor de overheid, kost handen vol geld en voor wat... om mijn kind op te laten groeien met een verknipte moeder, zodat ze zelf later ook zo wordt.
Waar ben ik dan mee bezig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:41

Lieverd ,wat zit je in een vervelende situatie. Eigenlijk moet je helemaal niet werken, maar je kunt ook niet bij hem blijven...
Is er geen optie om voorlopig bij je ouders te gaan wonen? Of iemand anders die je op kan vangen?