[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 00:27

Dahlia schreef:
Er staat dat ik sowieso niet goed snap dat dit al vetjes worden genoemd :P
Komt misschien niet al te aardig over naar mensen die wel wat flinker zijn..
Ik vind de vrouw van de foto echt slank namelijk :=

Ik zeg niet dat ze niet slank is, maar ik zie wel vetjes. Ik vind die tattoo daar niet mooi, wat is het hele issue?

saskia1973

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 07:49

Ik zie een prachtbuik waar kinderen in gegroeid zijn versierd door een net zo prachtige tattoo! HC, je bent een gelukkig man!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:45

@HC ik vind het mooi.. gave kleuren.. ik zou zelf denk ik kiezen voor toch wat zwarte lijntjes, als accentuering. maar dat is een kwestie van smaak.

ow, ik zit bomvol ideeën :) maar ik ga eerst ff aan de slag met een gaaf ontwerp die ik op mijn vriend wil zetten, een boze wolf, met de 3 biggetjes. liefst een beetje in de stijl van kelly doty, maar uiteindelijk wel mijn eigen ding van maken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:54

saskia1973 schreef:
Ik zie een prachtbuik waar kinderen in gegroeid zijn versierd door een net zo prachtige tattoo! HC, je bent een gelukkig man!

Dat kan je écht wel stellen ja.
De extra krul op haar bil is een cadeau voor mijn verjaardag; die kan ze zelf niet zien maar ik wel :o

Omdat ik voor de verandering mijn camera eens niet vergeten had op te laden of mee te nemen of etc., heb ik ook heel mooi het werk in uitvoering van eerste penstreek tot eindproduct in alle stappen vastgelegd.
Hier opgetekend uit de vrije hand:

Afbeelding

Zoals je ziet ligt de rank prachtig boven de heup langs en accentueert, complimenteert de vrouwelijke lijn. Zo is de hele afbeelding opgezet; zoveel mogelijk de vloeiende lijnen van het ´doek´ volgend.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:16

* stille meelezer moet nu toch echt even reageren...*
Wauw prachtig HC...echt een supermooie en wat praat jij respectvol over het vrouwelijk lichaam zeg! _/-\o_

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:26

Ik vind de tattoo prachtig HC! En ze ziet er super uit!

Zelf zou ik ook nooit een tattoo daar laten zetten, neemt niet weg dat ik het bij andere wél erg mooi kan vinden.

saskia1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:29

HC, ik denk dat mijn lief zo'n verjaardagscadeautje ook wel zou kunnen waarderen.... *vind 'n goed excuus voor volgende tattoo!!!*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:41

Marisje76 schreef:
* stille meelezer moet nu toch echt even reageren...*
Wauw prachtig HC...echt een supermooie en wat praat jij respectvol over het vrouwelijk lichaam zeg! _/-\o_

Bedankt :o

Ik bén integer respectvol naar vrouwen.
Daarom ´heb´ ik een geneuzelloze duurzaam romantische relatie met een geweldige vrouw zonder énig hek om onze relatie.
Gelijkwaardig maar níet gelijk; _/-\o_ de verschillen.
De tattoo in kwestie is imo een prachtige bekrachtiging van de essentie, van de vrouwelijkheid van ´mijn´ vriendin.

Nog even een opmerking mbt ´imperfecties´.
Perfectie is helemaal niet interessant. Het zijn juist de imperfecties, de afwijkingen van een totaal subjectief tijd- en cultuurgebonden schoonheidsideaal, welke de individuele uiterlijke kenmerken van een persoon zijn.
Plastische chirurgie voor cosmetische ideaaldoeleinden is nep en saai.
Wees jezelf en wees daar blij mee. Van binnen én van buiten. Ok, gezond in conditie, maar verder.... Versier dat zoals je wil en accepteer dat het allemaal verandert met de tijd.
Ook dat voegt eigenlijk alleen maar interessante persoonlijkheid toe.
Een goed overdacht gekozen echt persoonlijke tattoo ook. Of die nu over ´vetjes´ heen staat of dat er vetjes en rek onder gekomen zijn.
Zoals je bent vertelt een verhaal. Ik als volwassen man met inhoud waardeer een vrouw met een interessant verhaal.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:21

Huertecilla schreef:
Yasmine schreef:
Ik denk niet dat het relevant is om nu foto's te zien van een tattoo die 20 jaar geleden is gezet. Heb al van veel tattoo artists gehoord dat de technologie er zo op vooruit is gegaan sinds 20 jaar geleden. Onze tattoos die nu zijn gezet zullen door veel betere inkt en technologie er over 20 jaar veel beter uitzien dan tattoos van 20 jaar geleden er nu uitzien.

Hoop doet leven.

Wat had je verwácht dat de mensen die hun brood met tattoos zetten zouden zeggen?!
Geloof jij altijd verkopers die geen garantie geven op wat ze zeggen op hun ogen alleen?
Vraag maar eens wát er dan veranderd is.
Goed onderbouwd met feiten, cijfers; concreet en met verschillen.

In de werkelijke wereld is de inktmachine nog net als een ééuw! geleden en ook is de zwarte inkt niet veranderd. Alleen de kleurinkten zijn ontwikkkeld.
Hét grote verschil is dat er betere artiesten bij zijn gekomen omdat het niet meer alleen voor kermissen, havens en achterbuurten is.
Die betere artiesten zetten mooiere kunst op een strakker manier: Met dezelfde machine en alleen andere kleurinkt.
Als techneut heb ik verschillende machines* goéd bekeken en ook de geschiedenis/ontwikkeling ervan. Dáár zit geen verschil mbt veroudering of niet. Wie beweert van wel mag dat met bewijs onderbouwen.
Idem inkt. Ik hou me stérk aanbevolen voor onafhankelijk onderzoek wat verbeterde houdbaarheid aantoont.

Onderbouw het en ik ben overtuigd. Tot die tijd is het imo verkoopspinsel.

Een mooier uitgangspunt zal bij verouderen evenredig mooier blijven, maar dat is het dan ook echt wel.
Cruciaal is: De inkt gaat in dezelfde huidlaag als een kleine eeuw geleden.
Die huid is gewoon dezelfde als 5.000 of 20 jaar geleden.

Met betrekking tot die huid is míjn mening als ervaringsdeskundige met ervaring uit eerst hand met een brede variatie aan vrouwenhuid :o dat die veroudert.
Daar helpt geen Olie van Olé (bb) of ´omdat je het waard bent´ aan.

Oude tattoos plaatsen is daarom bijzonder zinvol opdat de verwachtingen realistisch zijn.
Bezint eer je er met 20 aan begint. Kies er gerust voor doch wees wel realistisch over de toekomstverwachting ervan.
Kijk naar de huid van je moeder en die van je oma. Zelfs als de tattoo zelf niet zou verouderen (en dat gebeurt wel degelijk) verandert je huid dan heb ik het nog niet eens over de verandering van je lijf.
Veroudering is een onverbiddelijke werkelijkheid.

Plaats eens wat meer fotos van oudere tattoos ipv alleen net gezet op nog strakflexibele huidjes.
Wat ik hier op het strand aan tattoos zie op dertigers :)* is een GROOT argument daarvoor.

* er zijn twee andere types machines te koop; de roterende en de pneumatische. Ik begijp helemaal hoe die wérken, doch die zijn dermate schaars en recent dat er vrijwel niets goed onderbouwd over de duurzaamheid van het resultaat opgemerkt kan worden.

ok deze discussie wil ik wel met je aan gaan.
heb je ook al gekeken naar de rotary machines? nee denk ik.
machines tegenwoordig, en dan heb ik het gewoon over de 'ouderwetse' coil machines, hebben we veel over geleerd. en ook technisch over het tattoeren ermee. je kan bv door de afstelling een huid meer of minder kapot maken. waardoor je meerdere malen gemakkelijk over een zelfde plaats kan gaan en zo de tattoo kan verfijnen. iets waar men zich voorheen in mijn ogen helemaal niet druk om maakte, als ik die bekijk, dan zijn ze vooral heel hard erin geramd. hoe zeer je een huid aantast heeft ook te maken met genezing! Bovendien, hebben we tegenwoordig veel en veel meer keuze uit naalden.fijnere varianten bv wat ook dus ons onderscheid van vroeger.
en dan heel belangrijk de inkt. maar dat vond je zelf ook al.
en dan nu over de rotary machines waarmee veel getattoeerd wordt tegenwoordig. ze hebben een andere aandrijving. daardoor ervaren ze geen (of weinig, moet ik om liegen) weerstand van de huid, en lopen dus constant. dit in tegenstelling tot vroeger ook.

wat ik wil aangeven, is, ook al lijken de machines etc hetzelfde, want idd het principe is hetzelfde, in mijn ogen is er wel echt heel veel veranderd de laatste jaren!

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:25

bovenstaand is overigens niet aanvallend bedoeld, ik ben weer de :D :D smilies vergeten.
maar ik denk dat HC me wel begrijpt

en ik jou ook toen je schreef: draag ze met trots al ben je 80!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 11:26

Marshaha schreef:
wat ik wil aangeven, is, ook al lijken de machines etc hetzelfde, want idd het principe is hetzelfde, in mijn ogen is er wel echt heel veel veranderd de laatste jaren!

Het spijt me Marshaha, maar jij hebt een direct financieel belang bij die ´voorlichting´.

Ja, ik heb de roterende machines ook bekéken.
Ik heb alleen de neuma niet in handen gehad. Wel de technische tekeningen en afbeelding goed bekeken. Ook daarvan zie ik niet wat het effect op houdbaarheid zou moeten zijn. Wel dat het minder pijnlijk kan zijn.

Ik ben techisch prima onderlegd en zie geen verschil in de manier van werken anders dan de aadrijving van het inponsen en dus zie niet hoe dat een grote verbetering in de houdbaarheid kan opleveren.
Ik heb hier geen belang bij, zelfs geen ´mening´ over.
Ik heb geen méning. Het is technisch zoals het is. Ik zie het geclaimde effect van de verbetering van de machines niet.
De betere machines zijn lichter, compacter, makkelijker te bedienen geworden en minder pijnlijk, maar doen verder exáct hetzelfde op dezeflde manier met op dezelfde manier inkende inbrengmechanisme.
Toon het de techische verandering welke effect heeft op de duurzaamheid van inkt in de huid met een concreet feit aan en klaar.

Nogmaals; wát is er dan aan veranderd wat de houdbaarheid verbetert?
Wát is er anders aan het op dezelfde plek inbrengen van de inkt.
Veroudering van de afbeelding is een proces in de huid. Daar is NIETS aan veranderd.

Wil je een illustratie in een bredere context?
Kijk dan eens naar de houdbaarheid van op traditioneel tatoeeren met tikken op scherpe voorwerpen op met inkt bedekte huid.
Naar de houdbaarheid van de tattoos op Ötzi en de Pazyryk mummies. Dat is gewoon helemaal hetzelfde.
Het is allemaal inkt in de dermis. Daar kan bar weinig tot niets aan ´ontwikkelen´.
Of die inkt nu door een ervaren hand met een bamboo prikker of met een Neuma wordt ingeponst: de kwaliteit van de tatoueerder bepaalt de kwaliteit van de afbeelding en de huid doet de rest.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 11:47

ik denk, wanneer iets lomp hard en met dito lijnen erin geduwd wordt, wetende dat lijnen iets vervagen en iets dikker worden in de loop van de jaren (wat een feit is en ook blijft, ook met onze nieuwe snufjes) dat het resultaat na een aantal jaren wel een verschil is.
en ik denk dit echt, zonder belangen.
de tattoos toen gezet (vaak met handgemaakte naalden), zagen er nieuw ook anders uit, dan onze tattoos nu.
en ook de genezing, zoals ik eerder zei, waar we nu met tattooeren rekening mee houden, heeft direct resultaat op het uitzien van de tattoo.

als voorbeeld, de arm van mijn man is nu 14 jaar getattoeerd, full sleeve. die ziet er nog piekfijn uit.

mijn conclusie: de nieuwe tattoo TOEN zag er al veel lomper uit dan nu, als je begrijpt wat ik bedoel.
feit is dat lijnen ietswat uitlopen en dikker worden, toen EN nu
maar omdat we dit nu weten, mede met betere inkt en naalden, blijft mijn mening, dat de nu gezette tattoos beter zouden moeten blijven dan toen.
niet?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:06

Jouw denken over lomp of fijn is gedeeltelijk steekhoudend.
Dat doet meer of minder pijn en verdeelt de inkt minder of meer.
Het effect op houdbaarheid is bediscussieerbaar. Een grotere klodder zit localer dan meer kleine fijne.
Ook geeft lomper minder niet automatisch per saldo minder huidbeschadiging dan meer fijner.
Na een paar weken is de huid zo genezen als die geneest en is het resultaat zoals het door het inbrengen is.
De rest is veroudering in de huid en nogmaals; fijner kleiner veroudert niet noodzakelijkerwijze minder zichtbaar.

Dan nog even over inkt.
Een niet onbelangrijke beperkende factor mbt houdbaarheid is dat er verschillende duurzame kleurstoffen niet meer zijn toegestaan vanwegen mogelijke gezondheidsnadelen en bij-effecten.
De verbetering van de inkten is niet alleen maar vooruitgang in houdbaarheid.
De kleurstoffen gebruikt bij Ötzi en door de Pazyryks zijn duidelijk héél houdbaar, maar díe mogen niet meer.

Al met al is dat ´veel vebeterd´ in het geheel concreet onderbouwd verkoopverhaal en mag dat geen zwaarwegend argument zijn voor degene die een tattoo wel/niet wil.
Realiseer je dat de tattoo veroudert en jijzelf ook.
Aceepteer dát of niet; hou jezelf niet voor de gek met een verkooppraatje.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:14

Tuurlijk veroudert je tattoo met je mee, maar dat wil niet zeggen dat ze er net zo uitzien als bij mensen nu, die hem heel erg lang geleden hebben laten zetten..
Je ziet wel degelijk heel veel verschil, ik heb ook wel eens oude foto's van vroeger zitten bekijken samen met oma & opa, ook op die foto's (waar de tattoo's dus op dat moment uiteraard nog niet oud zijn) zie je erg veel verschil met de tattoo's van nu..

Marshaha zegt toch ook, dat haar man al 14 jaar z'n sleeve heeft, en er nog piekfijn uitziet :)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:14

Ik ben al bezig om vast een afspraak te maken voor me 2e tattoo. Wordt de letter A met 3 sterren er om, ik twijfel alleen nog de plaats.
Wat zeggen jullie, Onderrug of Enkel?

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:16

Dat zal je imo toch zelf moeten bedenken Sweetgirl :)
Jij moet er immers de rest van je leven mee lopen.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:18

Dat moet je inderdaad helemaal zelf bepalen.. Het is jouw lichaam ;)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:18

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:21

Sweetgirl1 ; ik zeg onderrug :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:22

Voor de pijn moet je het niet laten vind ik.

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:22

Over pijn moet je je geen zorgen maken :n
Bij sommige doet het wel pijn, bij anderen niet.
En als het wel pijn doet, dan doet het toch wel pijn :Y)
Bovendien neem je geen al te grote tattoo en zal t waarschijnlijk wel meevallen.

Laat je door iets als pijn niet weerhouden om je tattoo niet op een bepaalde plek te laten zetten.
Pijn is tijdelijk, je tattoo niet :)

Ik kan mijn tattoo ook alleen in de spiegel zien, maar toch was dat voor mij de perfecte plek :j

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:23

er komen ook 3 sterren omheen, heeft een betekenis voor me pa en overleden konijntje en me overleden oom

A staat voor me konijn en pa die er beide mee begonnen
de 3 sterren ook voor hun en me overleden oom, ze zijn nu alle 3 een sterretje in de hemel

@ Lieveli ik ben vrij gevoelig, want heb laatst door iets kleins me schouder zwaar gekneusd, bijna gebroken geweest.
@ Kipzel ik had het met me pols ook tot die bijgewerkt moest worden en ik de sterretjes zag, maar deze pijn was 2 dagen en toen was het weg, was beter te doen dan me piercings

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:24

Marshaha schreef:
mijn conclusie: de nieuwe tattoo TOEN zag er al veel lomper uit dan nu, als je begrijpt wat ik bedoel.
feit is dat lijnen ietswat uitlopen en dikker worden,

Dat is gedeeltlijk correct maar GEEN verouderen.
Een 3 mm brede inktlijn die 30% uitvloeit in 20 jaar is exáct dezelfde veroudering als een 2 mm. lijn die 30% uitvloeit in 20 jaar.

Een strakke lijn wordt echter niet door een machine maar door een hánd gezet.
Idem inkleuren.
Er zijn verschillende goed uitziende tats van meer dan 20 jaar welke destijds door veel schaarsere uitzonderlijk artiesten gezet zijn.
Dáár zit de grote vooruitgang.
Kijk nog maar even naar die op een kortingsbon in een kapsalon gezette tattoo. Met moderne, ´sterk verbeterde, apparatuur....

Zoals ik al opmerkte is het de vaardigheid van de artiest welke de kwaliteit van de afbeelding bepaalt en hoe beter die er nieuw uitziet hoe beter die blijft.
Het verouderingsproces is echter gewoon hetzelfde

De eventuele betere tat na 20 jaar ligt aan de betere artiest, niet aan de apparatuur noch aan de inkt (op sommige kleuren na).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:29

Gelukkig hebben sommige mensen óveral verstand van.

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 12:52

En de behoefte dit aan iedereen op te dringen :j