Meer mensen hier op bokt met astma?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Meer mensen hier op bokt met astma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 19:27

Ja, die was stabiel :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:09

Desensibilisatie gaat voor mij niet werken. Ik heb een ernstig niet-allergisch astma. Dus bij een histamine drempel bepaling kom ik niet ver... ik heb alle verschijnselen van hooikoorts, maar in het bloed niet aantoonbaar als allergie.
ik overweeg volgend jaar mijn paard een maand te verhuizen in de bloeitijd van de berk... ik word er gek van.

Dat andere hooikoorts pilletje zal ik eens overleggen met apotheek en daarna huisarts.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:13

Mijn zoontje (4jaar) is afgelopen winter weer slecht de winter uit gekomen.
Wel hebben we nu ontdekt dat bij een zonnige dag, alles beter gaat dan bij regenachtig weer.
Helaas is hij sinds een paar dagen weer achteruit aan het gaan.
Medicijnen staan nu op hoogste dosis. Maar werkt nauwelijks.
Hij ligt al weer te hoesten in zijn bedje. En zinnen kan hij ook niet meer, zonder extra adem te halen,
uitspreken. Dus dat is foute boel.
Morgen maar weer langs bij een dokter.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 00:03

Vervelend raket! Hooikoorts heb ik niet zo heftig... Gelukkig!

Ikkeniet, sterkte met je zoontje! Misschien veel met hem rondrijden in de auto? Bij mij hielp ( en helpt ) het altijd omdat ik daar rustig van word.

Mijn astma gaat redelijk aardig, waarschijnlijk heeft de tumor erop geduwd... Wel ontdekte ik zaterdag een knobbel onder mijn litteken en ben vandaag naar de eerste hulp in Duitsland geweest. Chirurg herkende me meteen :')
Het was druk en nadat hij gekeken had of het geen ontsteking was zijn we weer naar huis gestuurd ( tja, het was dat of 7 uur wachten haha ) en moeten morgenvroeg naar de poli.

Iets wat niet met astma in verband ligt, maar voor mij dus wel deels haha.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:56

hallo, hoe is het nu met iedereen?

mijn astma gaat eigelijk best wel goed... moet alleen nog altijd het ziekenhuis bellen... 2 maanden later... oeps.
ben benieuwd of ze iets in mijn bloed hebben gevonden... heb niet voor niets dat bloedonderzoek gedaan hoop ik ~~}>

verder moet ik volgende week weer naar duitsland ( plastische chirurgie ) en waarschijnlijk ook nog ergens naar cardiologie...

positieve is wel dat ik vandaag weer op het paard mag! even kijken hoe mijn longen het sporten gaan verdragen.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:39

Fijn te horen stonedromy! Snel maar ziekenhuis bellen ! Waar voor hadden ze bloedonderzoek gedaan ?

Hier gaat eindelijk voor mijn doen goed al drie weken. Helaas wel met tien mg prednison dagelijks. Volgende week vrijdag nieuwe afbouw poging vind het erg spannend... Vorige keer ging meteen mis namelijk. Maar nu geniet ik bof even van feit dat trap op kan rennen en grote ronde bos kan wandelen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:46

Romy, bellen jij!

Chatelaine; de lekkere wandeling kun je iig in je zak steken nu :) succes met afbouwen! Ik hoop dat het goed gaat.

Hier is het goed, ze komen er alleen nu achter dat ik eindelijk maar 1 goede aanprikader heb op een makkelijke plek; dus infuus moest daar ook in. Nu wil ik de komende tijd niet geprikt worden meer, want de ader moet natuurlijk geen littekenweefsel krijgen. De huid heeft al wel een litteken ondertussen; ik kan aanwijzen waar je kan prikken ondertussen doordat daar dus een prachtig rood rondje zit :=
(En ik heb een nieuwe arts! Lekker ding hahaha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:30

Hier goede en slechte dagen...
Moet wel een operatie helaas ( neus, staat schreef, dus krijg ik het extra benauwd) Geen zware operatie maar vind het wel eng..deze week inplannen maar..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:32

Oei peca, ook niet prettig! (Krijg het al benauwd van het idee dat ik dan een tijd niet door mijn neus kan ademen...) hopelijk kun je wel snel terecht! Het wordt er helaas niet leuker op als je langer moet wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:42

Je bent een week uit de running... Dus dat is ook niet prettig.. wil eigenlijk pas eind juni. Ach een operatie komt eigenlijk nooit uit. Maar begin me elke dag wel steeds meer te ergeren een mijn neus en dat ik soms dus niet normaal kan slapen omdat ademen gewoon niet goed lukt..

Ik heb ook 1 goede ader om te prikken die laat ik dan ook altijd zien :) oppassen op littekenweefsel inderdaad!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 00:59

man o man, bij mij was het een poosje rustig maar toch weer een aanval net......pufje kwijt ^) al stikkend en hoestend dat ding opgezocht, hij lag in de lectuurbak echt geen idee hoe ie daar terecht is gekomen :o?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:24

Anoniem schreef:
Je bent een week uit de running... Dus dat is ook niet prettig.. wil eigenlijk pas eind juni. Ach een operatie komt eigenlijk nooit uit. Maar begin me elke dag wel steeds meer te ergeren een mijn neus en dat ik soms dus niet normaal kan slapen omdat ademen gewoon niet goed lukt..

Ik heb ook 1 goede ader om te prikken die laat ik dan ook altijd zien :) oppassen op littekenweefsel inderdaad!

ik heb 2 jaar terug de voorhoofdsholte operatie gehad, dus zonder tussenschot. viel me toch wel zwaar. ( maar toen was mijn lichamelijke conditie nog niet zo goed ) en heb er nog een jaar last van gehad... dus gewoon zorgen dat je fit bent! hart sterk maken en dan moet het geen probleem zijn die operatie. ( leuk, die neustampons en neusmaandverband :D )

ik reageer straks op de rest hier. dadelijk Duitsland voor de tumor en huisarts voor een oorontsteking en kapper om mijn haar te vermoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:15

Succes in Duitsland!

Neustampons en maandverband klinkt echt super! :x

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:21

Ben toch wel benieuwd hoe gaat het nu met iedereen hier ?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:56

redelijk afgelopen dagen met de wisseling weer wel weer wat last gehad

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:14

Ik heb/had/ja, wat eigenlijk astma.....

Vanaf kinds af aan eigenlijk al, was veel ziek, vaak onder de antibiotica, sportte altijd wel, ook vanaf kinds af aan. In 2007 ben ik gaan sporten op een sportschool, allemaal groepslessen van les mills doen en ik viel ong. 10 kilo af! :) ik ben op een gegeven moment (2009) ook les gaan geven, op de helft van mijn les moest ik toen nog een pufje nemen omdat het anders niet te doen was.... Als ik een longfunctie test had gehad lag ik vroeger altijd voor pampus op de bank daarna, maar in 2009 kon ik savonds gewoon gaan sporten!!!! *\o/*

Nu heb ik er soms nog last van, vooral als het vochtig of heel warm is, maar eigenlijk ben ik er zo goed als vanaf! Neem nog wel 1 x daags symbicort en als het nodig is meer! Ik ben wel allergisch voor pollen, berk, paarden :') katten, konijnen enz enz

Sporten heeft mij dus ECHT geholpen!! *\o/*

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:47

Ik ben afgelopen maandag weer voor controle geweest. Mijn medicatie is verhoogd en moet over 3 maanden terug komen.
Ik gebruikte standaard 2 x daags 2 pufjes symbicort 200. En salbutamol als extra als het nodig was. Paar week terug moest ik 's ochtends 3 keer nemen vanwege erge hoesten.
Nu moet ik 2 x daags 3 pufjes symbicort en moet een kwartier van de voren salbutamol nemen. En ik moet als ik ga sporten/fietsen ook een salbutamol nemen.

Ik heb nu ruim 10 jaar medicatie voor astma en dit is de eerste keer dat het zo verhoogd is en dat ik over 3 maanden terug moet komen. Ben blij dat het 10 jaar goed is gegaan.

Ik denk dat dit even een tijdje dipje is en hoop na de controle een tijdje weer lekker op onderhoudsbasis verder kan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:18

Hier gaat het best aardig :) ben overgestapt naar de losse medicatie ivm kinderwens en gaat aardig :j merk wel dat ik sneller benauwd ben, maar t is prima te doen gelukkig!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:40

Ik ben ook onlangs op controle geweest de longfunctietest gaf aan dat ik "stabiel" ben gebleven.
Alleen vind ik het gebruiken van Foster niet "prettig" zullen we maar zeggen. Dus heb ik heb van de longarts een nieuw merk pufje gekregen Relvar, zou beter moeten zijn als de Foster. In de vooral regenachtige en wisselvallige periode van augustus ben ik Relvar gaan proberen helaas had het voor mij niet het gewenste effect en kreeg ik het steeds benauwder..
Longarts gebeld (moest na een maand proberen) uitgelegd dat dit niet voor mij werkte, dat ik steeds benauwder werd. En dat de winter nog moest komen.. Moest gelijk stoppen en weer terug overstappen naar Foster. Jammer..

Beatrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 21:37

Hoi allemaal, ik las de berichten over astma. Ik heb de laatste tijd op internet (veelal in het engels) enorm veel ervaringen gevonden van mensen die door een verandering van hun voedingspatroon van hun astma af zijn gekomen, soms al in korte tijd! Toch wordt dit heel weinig erkend door artsen... Mag ik twee links hier delen. Mochten er mensen zijn die dit gaan proberen, en jullie ervaren ook positieve gevolgen, dan zou ik het fijn vinden om dat te horen... Het is wel in het engels.. Tony is na 20 jaar medicijnen (z'n vader is arts) door anders te gaan eten in twee weken van z'n astma afgekomen! https://www.youtube.com/watch?v=NJeQCDTs6pQ
En hier een soortgelijk verhaal: http://greensmoothiegirl.com/about/robyns-story/
Groetjes

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:03

Kimberley wat fijn dat het sporten jou zo veel heeft geholpen, mooi om te lezen :)

Deugnietje vervelend dat even een dipje is maar wat je zelf aan gaf hopelijk is het even tijdelijk en kan je straks weer terug naar de normale onderhoud dosis.

Vuurneon fijn te horen! En mocht je veel medicatie niet meer invb met de kinderwens? Wel leuke reden natuurlijk :) Hopelijk red je het prima verder op deze medicatie!

Flitzz is er niet nog een andere mogelijkheid dan de Foster voor je ondanks de Relvar niet werkt? Ben zelf niet bekend met beide medicatie maar er bestaat zoveel, dus als de Foster niet prettig is moet er misschien wat anders zijn? Is de benauwdheid wel weer beter nu je weer de Foster gebruikt?

Beatrice delen mag altijd toch ik zal zo is gaan kijken

Nou ik hier gaat het nog altijd op en af, afbouwen van prednison is stopgezet. Helaas ging het elke keer mis en moet ik op de onderhoudsdosis blijven na een ziekenhuisopname in augustus. Baal er behoorlijk van maar de andere kant was dat een stoorkuur van 30mg al niet meer voldoende was de vorige opname en ik het dubbele nodig had. Normaal kon ik er makkelijk door met een normale stootkuur. Goed nieuws is wel dat mijn botdichtheid erg goed was, dit was gecontroleerd invb vele prednison gebruik.

Volgende week donderdag mag ik eerst Xolair prikken, en dan voor een flow en naar de longarts. Hopelijk is een keer goed nieuws want die zaterdag ga ik op vakantie, dus wel even spannend.

En natuurlijk wacht ik in spanning af op het nieuwe medicijn wat er moet gaan komen inplaats van de de prednison

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:08

@Chatelaine ik heb "pas" 4 jaar astma, overgehouden van longontstekingen (te vroeg begonnen met werken en toen gelijk weer een longontsteking gekregen). Ik heb inmiddels al seritide gebruikt, symbicort, avalesco en nu ook relvar en in de wintermaanden slik ik ook nog singulair tabletten om de longblaasjes te beschermen tegen ontstekingen en allergische reacties te voorkomen..(zo heeft de longarts het me uitgelegd)

Alleen met foster heb ik het niet zo benauwd. En is mijn longfunctie verbeterd en is nu sinds een ruim jaar "stabiel". Het nadeel van foster voor mij is dat ik er braakneigingen van krijg tijdens het inhaleren.
Omdat ik "goed" op foster reageer wilt zowel de ha als de longarts op het moment niets meer veranderen.