[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:44

Miss_Petit schreef:
Blon_D schreef:
Die miracle meuk wil ik wel proberen voor mijn haar omdat het de laatste tijd nogal klit

Biosilk ken ik ja! Dit heb ik ooit van de kapper gekregen alleen vind ik cowboy magic een fijner product van biosilk word mijn haar afschuwlijk vet

Hoeveel gebruik je er dan van? En doe je het op nat of droog haar? Je hebt echt maar een minimale hoeveelheid nodig. In je handen smeren en dan zachtjes door je haar (punten). Als ik teveel gebruik krijgt het ook snel een wat 'vette look'.

Ik doe zelf na het wassen een klein beetje Biosilk in mijn handen, even in mijn handen wrijven, door mijn haar halen en doorkammen :)

Ik gebruikte een mini druppeltje en wreef dat ook even door mijn handen daarna in mijn haar en dan fohnen. Elke keer kon ik het een dag later alweer wassen.. Met cowboy magic heb ik daar geen last van :o

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:50

Miss_Petit schreef:
Je hebt voor mensenhaar een vergelijkbaar product :) Ik gebruik Biosilk Silk Therapy.
Biosilk heeft heerlijke producten, maar ik gebruik alleen de Silk Therapy. Zowel op nat als op droog haar.
Soms alleen een klein beetje in mijn puntjes.

Cowboy Magic is voor mensenhaar. :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:10

Een oud klasgenootje doet een kappersopleiding en zoekt iemand om te verven.

Hele kleur + high of lowlights. De kleur mag ik zelf kiezen en ik wil naar donkerbruin. Maar wat kan daar t beste? High of lowlights en welke kleur?

Blon_D

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:21

afhankelijk van je kleur.. Highlight maken lichter lowlights donkerder.. dus als jij licht haar hebt lowlights heb je donker haar higlights? Helemaal zou ik niet doen.. Welke haarkleur heb je?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:28

Ik heb bruin haar, geverfd ook. Ik verf altijd helemaal eens in de paar maanden. Maar ik wil sowieso nog een tint donkerder. Dus naar donkerbruin en dan moet ik nog een kleur kiezen voor de high of lowlights. Dat is haar opdracht.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:36

Maandag krijg ik de L'oreal steam Pod! Met spul. Zal ff laten weten wat het resultaat is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:05

Special effects zit in mijn haar :3 (en oren. En nek. En handen. En voorhoofd) wordt nog wat met werken morgen xdd

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:30

Ik ben mijn groene kleurtje in mijn haar nog niet echt beu, maar het vergt zoveel werk om het mooi te houden.. 2 keer per week verven is mij teveel van het goede.

Ik wilde het eigenlijk vanmiddag weer opnieuw verven, totdat mijn moeder ineens aan kwam zetten met mahoniebruin van John Frieda. En aangezien ik dat ook al een hele tijd wil ga ik dat er maar in gooien, zal het resultaat vanzelf wel zien!

Pakt het trouwens anders op geblondeerd haar? Want ik heb het bovenste deel van mijn haar gewoon geverfd en het onderste deel is dan natuurlijk geblondeerd voordat die groene kleur erin ging, heeft dit nog consequenties?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:32

Ben bang dat je die groene gloed er doorheen blijft zien

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:32

Vandaag iemand in de supermarkt.. hele haar knalroze :+ Vond het wel gaaf staan.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:36

Boself schreef:
Special effects zit in mijn haar :3 (en oren. En nek. En handen. En voorhoofd) wordt nog wat met werken morgen xdd

is je haar nu wel mooi rood?

ik zit met hetzelfde majicontrast probleem als jij had. namelijk, bovenop piponeus rood, en dan wordt het steeds donkerder.
ik wil er nog een keertje doen maar dan met affinage en 40vol, dan hoop ik het nog 1a2 tinten lichter te krijgen en dan is het goed.

want als het echt helemaal piponeusrood wordt, met zwart, lijkt me het niet mooi.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:36

Suus___ schreef:
Ben bang dat je die groene gloed er doorheen blijft zien

Hmm, maar het groen is er al een heel stuk uit nu ik het een week niet heb geverfd. Het is nu eerder van dat viezige geblondeerde geel :+ met een beetje lichtgroen erdoorheen.. Niet dat het nog knalgroen is bedoel ik.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:38

misschien kun je het eerst nog een keertje wassen, en dan wachten tot het weer wat vetter is, en dan de johnfrieda doen?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:41

Op geblondeerd haar wordt verf al snel wat groener/ grauwer , mahoniehouten is wel een warme tint gelukkig maar denk wel dat het aan de onderkant anders zal pakken en misschien wat minder mooi wordt.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:50

Ik ga het vanavond gewoon proberen, de groenige kleur is er toch al bijna uit en is ook niet veranderd na 2x wassen maandag. Nu is het ook redelijk vet, dus dan pakt de kleur toch al wat beter, en als het niet helemaal goed pakt in het geblondeerde is het geen ramp want het is toch alleen mijn onderlaag.

Bedankt allemaal :)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:43

Ik weet wel zeker dat het anders pakt! Het wordt fel mahonie/oranje op de geblondeerde stukken, en hè eigen haar waarschijnlijk een tint donkerder dan de kleur op het pakje

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:02

rensiepensie schreef:
Ik weet wel zeker dat het anders pakt! Het wordt fel mahonie/oranje op de geblondeerde stukken, en hè eigen haar waarschijnlijk een tint donkerder dan de kleur op het pakje

Nouw daar twijfel ik aan. Haar haar heeft onderin nog groene kleurstof zitten. Dit hef je op door oranje/rood er op te gooien dus het zou maar zo goed kunnen uitpakken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:07

PocoGaucha schreef:
Boself schreef:

is je haar nu wel mooi rood?

ik zit met hetzelfde majicontrast probleem als jij had. namelijk, bovenop piponeus rood, en dan wordt het steeds donkerder.
ik wil er nog een keertje doen maar dan met affinage en 40vol, dan hoop ik het nog 1a2 tinten lichter te krijgen en dan is het goed.

want als het echt helemaal piponeusrood wordt, met zwart, lijkt me het niet mooi.

Het is nog steeds niet dezelfde kleur, maar dat maakt me niets uit want het is echt prachtig :P er zit een rode gloed over de donkere stukken en mijn punten en bovenste deel zijn weer knalrood ipv raar vervaagd oranje. :D Ik zal kijken of ik een foto kan uploaden zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:05

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:36

wouw, dat is echt goed gelukt.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:49

Gaaf kleurtje!

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:15

Super tof Boself!

Mijn haar is gelukkig ook gelukt! Geen rare fratsen op mijn geblondeerde stukkie, het is alleen net een tint lichter geworden dan de rest maar dat geeft een enorm leuk effect. Was wel even bang toen ik in de verf zat en las dat het oranje uit kan slaan :+

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:21

Unoo schreef:
Super tof Boself!

Mijn haar is gelukkig ook gelukt! Geen rare fratsen op mijn geblondeerde stukkie, het is alleen net een tint lichter geworden dan de rest maar dat geeft een enorm leuk effect. Was wel even bang toen ik in de verf zat en las dat het oranje uit kan slaan :+

De kans dat t oranje uit zou slaan was zeer klein omdat je er toch nog wat groene kleurstof onder had zitten ;) Ik heb t groen en oranje gehad door verkeerd kleuren en inmiddels weet ik ook dat je zulke dingen makkelijker kunt oplossen dan men denkt. Kwestie van de juiste tegenkleur nemen :D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:51

Gaaaaffff!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:11

Jildau schreef:
Cowboy Magic is voor mensenhaar. :D

Crossover die voor zowel mens als paard te gebruiken is :)