Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:02

Mooi. :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:33

hoi!

Zie dat er vandaag enkelen zijn gaan lopen, top! En welkom nieuwelinge! :wave:
Ik ben gisteren laat gaan lopen, toen was het ongeveer 30° en een fris windje en het was echt genieten!
Heb alweer zin! Maar ga toch maar luisteren naar Evy en morgen pas weer lopen :P

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:50

Woensdag ga ik beginnen. Morgen komt er helaas niks van.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:20

Kom ik ook weer even tussendoor :) Ik ben al een week of 6/7 letterlijk uit de running vanwege een peesblessure. De fysio liet doorschemeren dat zoals het er nu uit ziet ik al vrij snel weer mag gaan opbouwen. Helaas wel weer vanaf 0 dus Evy en ik gaan weer vrienden worden tegen die tijd.. Vandaag nieuwe hardloopschoenen gehaald bij Runners World. Peesblessure bleek te komen door o.a. niet goed aangemeten schoenen in combinatie met waarschijnlijk een gebrek aan spierkracht. Hoop dat ik gauw weer mag beginnen! Ik ga naast het hardlopen ook beginnen met Pilates om mijn lichaam sterker te maken en zo de klappen beter op te kunnen vangen :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:34

He, wat vervelend voor je Negerzoen! Wel fijn dat je al weer snel mag gaan opbouwen. En dat je nu goede schoenen hebt zal ook wel fijner zijn!! Succes!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:43

ais schreef:
Veirl, hopelijk voel je je snel weer beter, had daar vorige week ook last van, wat was dat vervelend zeg!

Dank je! Fijn dat jij er iig vanaf bent nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:43

Mensen ervaring met compressie sokken? :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:55

hier een gebruiker van herzog compressietubes. ben ze ooit gaan gebruiken bij ballet en toen ik bij de fysio ooit een startje heb gemaakt met hardlooptraining gaf ze aan dat ik ip altijd daarmee zou moeten lopen.
ik doe ze dus elke training braaf aan, maar weet niet hoe mijn benen zich houden als ik ze niet aan zou hebben met het lopen.
Ik weet dat het met ballet altijd heel erg hielp. Als deze tubes op zijn, dan ga ik denk ik over op de sokken. in combinatie met ballet nooit gedaan, omdat ik ook nog aan spitzen deed en dan bij mijn tenen moest kunnen en dus waren die tubes de beste oplossing onder mijn balletpanty.
heb je last van je schenen/onderbenen dan nueve?

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:02

Vanavond les 18 gelopen. Ging weer lekker!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:37

Ik heb vanavond ook weer een rondje gelopen, was wel weer lekker. :)
Als de temperatuur nog wat meer zakt wil ik ook weer wat verder gaan.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:44

Net terug van mijn rondje van 3,5km ging wel aardig en schenen zijn ook niet té gevoelig :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:50

Danseresje schreef:
hier een gebruiker van herzog compressietubes. ben ze ooit gaan gebruiken bij ballet en toen ik bij de fysio ooit een startje heb gemaakt met hardlooptraining gaf ze aan dat ik ip altijd daarmee zou moeten lopen.
ik doe ze dus elke training braaf aan, maar weet niet hoe mijn benen zich houden als ik ze niet aan zou hebben met het lopen.
Ik weet dat het met ballet altijd heel erg hielp. Als deze tubes op zijn, dan ga ik denk ik over op de sokken. in combinatie met ballet nooit gedaan, omdat ik ook nog aan spitzen deed en dan bij mijn tenen moest kunnen en dus waren die tubes de beste oplossing onder mijn balletpanty.
heb je last van je schenen/onderbenen dan nueve?

Ok thanks!
Nee hoor, nu niet echt klachten (nou ja stijfheid bij het beginnen met lopen een paar minuutjes, that's it) maar ik las dat ze in principe voor iedereen goed zijn omdat ze de doorbloeding stimuleren.. Maar ik zie vrijwel nooit mensen ermee hardlopen dus ik vroeg me af of het dan toch voornamelijk hardlopers met klachten zijn die ze dragen.. :j

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:51

Ik heb les 4 vanavond gelopen. Ging heel goed.....iets lager tempo gelopen en hield het goed vol....
Heb nu al zin in woensdag :D

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:52

Kasmir, netjes zeg!

Hopelijk kan ik einde van de week. Berg medicijnen van de huisarts gekregen. Nu even afwachten of het beter gaat of toch een longontsteking wordt. Hopelijk de eerste en loop ik einde van de week weer.
Hoesten is trouwens ook goed voor de buikspieren....heb een spierpijn zeg....haha.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 06:43

Dan weet je pas dat je buikspieren hebt he hahahahhahah

Hoop voor je dat het snel beter gaat !!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 06:54

Kasmir, netjes hoor! Zoveel kilootjes kwijt alweer. En fijn dat je schenen niet gevoelig zijn na je hardlooprondje. Geeft toch weer moed. :D

Negerzoen, balen dat je een peesblessure hebt opgelopen joh, maar wel mooi dat je weer mag beginnen. Had jij je schoenen ook 'professioneel' op laten meten dan? Is wel zorgwekkend dat dat waarschijnlijk niet helemaal goed is gegaan.

Het is inderdaad wel een goed idee, mocht er een nieuw topic komen, alle voorbij gekomen tips over de evy links, buikspieroefeningen en schoenwinkels die schoenen aanmeten in de openingspost te zetten! :j

Volgens mijn collega ben ik afgevallen. :D Hij heeft natuurlijk paar weken vakantie gehad en ik ook, maar is wel leuk om te horen. Alleen is het niet echt zo goed terug te zien op de weegschaal. Ja, er is in totaal wel 1 kilo :') af, maar lijkt me sterk dat je dat verschil zo goed kan zien. Maar mijn vriend valt het ook al op.
Zelf merk ik wel dat ik 'strakker' geworden ben, ook mijn buik!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:07

Gisteren les 12 alweer gelopen, ging lekker :j
Was wel warm / benauwd, maar goed te doen!

Negerzoen, succes met langzaam weer opbouwen!
Netjes Kasmir!
Nooit gehoord van compressie sokken..

me88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:06

Hoi allemaal ik heb een vraag aan jullie.
Ik heb gisteren over het bestaan gehoord van evy. Nu wil ik daar ook graag mee gaan rennen.
Nu heb ik het gisteren meteen op internet opgezocht en gevonden. Maar wil ik het gaan downloaden dan krijg ik een melding dat hij het niet kan openen. Nu heb ik t een keer kunnen downloaden en opslaan maar krijg ik het niet geopend.

Kunnen jullie mij helpen??

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:08

me88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:14

oh heel erg bedankt!!! Ze doen het.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:16

Stacey spieren zijn zwaarder dan vet hè :D. Het kan natuurlijk zijn dat je je vetjes aan het inruilen bent voor spieren.
Ik doe beide, merk voor het eerst dat ik een beetje armspieren heb :') :P
Goed bezig Blackje!! *\o/* Ik vond het gisteren wel warm maar niet te, eenmaal bezweet met een koel briesje was 't goed te doen xD.

Ik ga mijn 1e keer 6-week-6-pack van Jillian Michaels doen nu, ben heel benieuwd. Vind haar workouts wel heel fijn alhoewel ik af en toe om de
shin-splint gevoelige oefeningen heen moet trainen (die vervang ik dan voor iets anders xD)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:18

Stacey, goed zeg! Lijkt me inderdaad erg leuk om spontaan te horen van iemand :D

Blackje, ook lekker gelopen :) Les 12 van welke serie?

Ik heb vandaag helaas een rustdag ingepland, wil lopen (who'd ever think I'd say this :=) maar ik laat mijn lichaampje maar even herstellen.. Morgen weer!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:17

Haha best leuk he dat hardlopen :P
Heb net de 1e keer 6-weeks-6pack gedaan.. Jéetje haha, heb niet alles mee kunnen doen maar dat ga ik dus de eerst komende 6 weken wel meepakken.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:24

hoi, ik wil me ook melden!
ik hoop na mijn luchtwegen probleem terug het joggen '' hardlopen'' weer op te pakken.
Zat juist aan een 15. min aan 1 stuk |o
Als het school begint , wil ik graag terug starten.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:24

Join the club, die 15min ga je zeker weer halen en meer :D.