[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 23:19

Lage rugpijn inderdaad. Ik bloed niet veel, tegen te houden met inlegkruisjes.

Ik ga sowieso even voor een sec opinion, al was het maar voor die steken. Zit hij namelijk goed en blijven die steken, haal ik hem er liever uit.

Zwitsal

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 23:41

Zijn de steken zo erg dan? Wel vervelend zeg!

Amykimmie: ik snap t niet helemaal.
Je strip loopt tm morgen?(3 okt?)
Ik denk dat je dan gewoon na woensdag ongesteld wordt.. Misschien als dit je eerste strip is (?) dat t nog niet helemaal volgens schema verloopt en je dus inderdaad nog ongesteld bent als je weer moet beginnen.
Maar je stop week mag maar max 7 dagen zijn, anders is je pil niet meer veilig. Dus dan moet je gewoon morgen je laatste pil slikken en dan 7 dagen later (dat is dan donderdag?) gewoon weer beginnen. Ongeacht of je dan nog bloed of niet.

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:06

Rianne, ik zou er toch nog even mee heengaan.. Ik heb een echo gehad als nacontrole. Dan zie je ook dat die goed zit.

Het bloeden e.d is inderdaad bij iedereen verschillend. Sommige stoppen helemaal, anders bloeden nog wel wat.
Mijn schoonzusje had zoveel pijn dat ze hem er weer uit heeft laten halen, die was er ook erg ziek van..
Maar dat hij steekt is niet goed, ik heb namelijk nergens last van, er moet dus haast wel iets aan de hand zijn!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:08

Ik durf de dokter niet te bellen voor een doorverwijzing naar de gyn...
Ook ivm de verzekering..

Ik laat het maar zo...
Bah..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:15

Ik zou het toch doen hoor Jolligirl :(:) Als je er nu al geen goed gevoel over hebt, en zij ook niet dan kan je echt veel beter een verwijzing vragen! Het moet bij jou gebeuren en niet bij haar, dus ik vind dat je alle recht hebt om om een verwijzing te vragen.
En de verzekering is inderdaad lastig dat je daar zoveel onduidelijkheid over hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:16

Zwitsal schreef:
Zijn de steken zo erg dan? Wel vervelend zeg!

Amykimmie: ik snap t niet helemaal.
Je strip loopt tm morgen?(3 okt?)
Ik denk dat je dan gewoon na woensdag ongesteld wordt.. Misschien als dit je eerste strip is (?) dat t nog niet helemaal volgens schema verloopt en je dus inderdaad nog ongesteld bent als je weer moet beginnen.
Maar je stop week mag maar max 7 dagen zijn, anders is je pil niet meer veilig. Dus dan moet je gewoon morgen je laatste pil slikken en dan 7 dagen later (dat is dan donderdag?) gewoon weer beginnen. Ongeacht of je dan nog bloed of niet.

Okee, maar dat zou beteken dat ik dan om de drie weken ongesteld wordt? Want het is nog maar 3 weken geleden.
Tis idd de eerste strip.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:18

_Kiki_ schreef:
Ik zou het toch doen hoor Jolligirl :(:) Als je er nu al geen goed gevoel over hebt, en zij ook niet dan kan je echt veel beter een verwijzing vragen! Het moet bij jou gebeuren en niet bij haar, dus ik vind dat je alle recht hebt om om een verwijzing te vragen.
En de verzekering is inderdaad lastig dat je daar zoveel onduidelijkheid over hebt.

Ik kan ook tegen haar zeggen dat ze die spiraal pas mag uitpakken als die eendenbek gelukt is.
Lukt dit niet, moet ze me doorverwijzen :)

Maar die spiraal blijft onaangeraakt tot zij zeker weet dat die erin kan.
Als t dan niet lukt, kan ik 'm nog meenemen naar de gyn.

Is ook een idee toch?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:19

amykimmie schreef:
Okee, maar dat zou beteken dat ik dan om de drie weken ongesteld wordt? Want het is nog maar 3 weken geleden.
Tis idd de eerste strip.

Dat moet ook.
Elke 3 weken :)
21 dagen en dan 7 dagen stopweek = 1 maand :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:20

Nee, in principe wordt je elke 4 weken ongesteld als je de pil slikt waarvan je bij jou (denk ik dan) 3 weken de pil slikt en dus 1 week niet. In die week ben je dan meestal ongesteld.

Is ook een idee, maar denk je niet dat je dan voor jezelf alleen maar meer stress krijgt? Dan is het dus al mislukt bij haar, dat zal vast niet fijn/leuk zijn, dan moet je je er nog een keer op voorbereiden om naar de gyn te gaan. En ik verwacht niet dat je daar dan met een beter/ontspannener gevoel naartoe zal gaan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:24

Gyn heb ik een geruster hart bij.
Wil het wel proberen bij de huisarts hoor.. Misschien maak ik me wel gewoon te druk.
Ik krijg pijnstilling vooraf. :)

Als die eendenbek lukt, lukt de rest ook zei ze.
Ze mag het proberen,maar als het me niet bevalt eis ik dat ze stopt.
En die spiraal dus nog ingepakt zit(neem ik aan?) zodat ik 'm mee kan nemen en dan eis ik een verwijzing naar ZKH.

Of ze verdoofd de boel maar plaatselijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:29

Jo, jij hebt een duidelijke medische reden waarom je naar de gyne zou mogen :j gewoon aangeven.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:30

Volgens mij kan ze hem inderdaad best ingepakt laten tot ze hem echt nodig heeft. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat bij mij was. Ik hoop voor je dat het net zo goed gaat als dat het bij mij is gegaan! :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:20

Jans schreef:
Jo, jij hebt een duidelijke medische reden waarom je naar de gyne zou mogen :j gewoon aangeven.

Zou niet weten wat onder medische redenen valt...
Teveel spanning/stress?

Ik moet eerst nog urine inleveren.. vanochtend vergeten.
Dus dat doe ik morgen wel.
Ook ben ik nog niet ongesteld geworden (3e dag stopweek)

Zolang ze die spiraal niet uitpakt(zodat ik m dus nog kan meenemen) mag ze het proberen.
Scheelt mij weer een ritje ziekenhuis en alle nodige verzekeringsregelingen...

't zit me niet heel lekker, dat is wel een feit.

Moet ik die spiraal zelf ophalen bij de huisarts?
Of krijg ik een brief/telefoontje wanneer het klaar is?
Heeft ze me niéts over verteld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:21

Feit dat het daar beneden niet mogelijk is om er een eendenbek in te krijgen? Dat is al meer dan genoeg reden om het niet door de HA te laten doen. Dat is een medische reden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:21

Ik kon mijn spiraal gewoon bij de apotheek halen als ik dat zou willen, heb het recept nog steeds. Ik weet nog steeds niet of ik het wel wil _O-

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:22

Ik moest mijn spiraaltje (toen hij bij de HA gezet zou worden) ophalen bij de apotheek, daar zou hij klaar liggen. Kreeg een receptje voor het spiraaltje en een pijnstiller.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:24

hmmm JG psychische redenen zijn ook redenen om naar een Gyne te gaan. Móeten jullie een doorverwijzing hebben?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:26

Ja, zonder verwijsbrief kom je er volgens mij niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:32

Ik moest mijne ook bij de apotheek afhalen :j
En tegenwoordig kom je hier in NL inderdaad niet meer bij de gyn zonder verwijzing. Ofwel, je komt er wel, maar mag zelf de hele mep betalen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:35

Jans schreef:
Feit dat het daar beneden niet mogelijk is om er een eendenbek in te krijgen? Dat is al meer dan genoeg reden om het niet door de HA te laten doen. Dat is een medische reden :j

Dat weten we dus niet...
Ze denkt dat er problemen ontstaan..

Maar waarom denkt ze dat? Ze heeft niets gezien/gevoeld..
Enkel heb ik gezegd dat er wel eens problemen zijn met vrijen en zelfs met tampons inbrengen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:37

Jollie, ik denk dat je toch écht even een telefoon moet pakken en je vragen aan je HA stellen :j
Dan ben je meteen gerustgesteld, en je HA kan je veel beter adviseren dan dat wij vanaf hier kunnen. En zo in de stress zitten is ook niet leuk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:39

Ik wil die huisarts liever niet eens spreken.. Ik vind dr maar niets..
Lieve vrouw, daar niet van.. Maar voel me echt gepasseerd... ze liep alles snel snel bij langs...
Heb al maanden last van mn linkerborst.. ze deed even voelen ''nee zit niets, kleed je maar weer aan''
Wat is het dan wél?

Ik heb een email gestuurd(wij hebben ook emailconsulten) dus ik wacht dat nog even een paar dagen af :)
Heb ik dan geen reactie ga ik wel even langs of ik pak de telefoon..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:41

Krijg je de HA aan de telefoon dan? Hier krijg je altijd de assistente, die gaat dan overleggen met de HA en belt je later weer terug.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:41

_Kiki_ schreef:
Krijg je de HA aan de telefoon dan? Hier krijg je altijd de assistente, die gaat dan overleggen met de HA en belt je later weer terug.

Dat zou ik wel goed vinden... :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:43

Bij mijn huidige HA is het zo, en bij mijn oude was dat ook zo :j HA zelf heb ik nog nooit aan de telefoon gehad. Assistente kan ik bijna gezellig koffie mee gaan drinken ;)