Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

lillytjuh

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:01

Heb ik weer........ ben aangereden toen ik op de fiets van mn werk af kwam ggrrrrr knie kapot, dij gaat blauw worden en mn arm ook vrees ik! Ben benieuwd hoe ik er morgen aan toe ben hahaha Gelukkig reed de man in de auto niet door, hij had wel een slap excuus.... er lang zand op de weg dus hij kon niet op tijd remmen...... nou dan moest ie maar wat minder hard rijden heb ik m verteld! Hopelijk donderdag weer helemaal fris en fruitig mijn rondje doen!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:02

Jeetje Lilly! :oo

Wat een banketstaaf!

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:09

Zo Lilly dat is vast schrikken geweest, phoeh

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:10

LoveJessie schreef:
_Rapido_ schreef:
Leuk dat je ook meedoet! :) Dit wordt mijn eerste hardloopwedstrijd dus ik ben benieuwd hoe het gaat. Ik was vorige week bij les 20 van Evy maar ik train nu zonder de lessen, ik kijk nu naar afstand ipv naar hoeveel minuten ik hardgelopen heb. Denk je dat je de 3km gaat halen?

het word ook mijn eerste wedstrijd ben nu bij les 5 en tegen die tijd bij les 13 van Evy en loop nu 2.23 km in 20 min lekker sloom maar maakt niet uit het belangrijkste is hem uitlopen :) doe hem toch gezellig met me moeder :)

Ik loop hem ook maar dan de 10 km met het meidenteam van Heijmans of te wel La Heijmans

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:13

@anoli we hebben het paar pagina's terug gehad over vetverbranding en op nuchtere maag lopen 's ochtends. Was vanavond op de sportschool en had het er even met de eigenaar/trainer over. Als je op nuchtere maag kunt lopen spreek je wel meteen je vetreserves aan dus optimale verbranding. Hij gaf ook aan dat het niet voor iedereen werkt, sommige mensen worden er heel akelig van. Zelf heb ik dat laatste hij adviseerde mij dan ook toch iets te eten als is het maar een half bakje yoghurt met wat fruit/muesli.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:16

Norton schreef:
@anoli we hebben het paar pagina's terug gehad over vetverbranding en op nuchtere maag lopen 's ochtends. Was vanavond op de sportschool en had het er even met de eigenaar/trainer over. Als je op nuchtere maag kunt lopen spreek je wel meteen je vetreserves aan dus optimale verbranding. Hij gaf ook aan dat het niet voor iedereen werkt, sommige mensen worden er heel akelig van. Zelf heb ik dat laatste hij adviseerde mij dan ook toch iets te eten als is het maar een half bakje yoghurt met wat fruit/muesli.
Ik kan niet lopen met een lege maag, maar wist wel dat áls je het doet het dan voor een optimale verbranding zorgt :j Ik eet voor het lopen (s'ochtends) 1 stuk fruit en/of een cracker of wat muesli. Dat is echt puur voor mn maag :Y) Want anders word ik misselijk/duizelig.

Loop nu 1 keer in de week buiten hard (bijna altijd 6 km, soms wat verder) en twee keer in de week binnen op een loopband (ong 5 km per keer)

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:18

@Koetjesreep ik heb precies hetzelfde, krijg ook vreselijk krampen in mijn maag/darmen dan dus ik doe het nooit meer.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:21

Ik eet standaard mijn twee KH arme broodjes voordat ik ga lopen..

Denk dat ik het ook wel kan op een lege maag.. Ga het van de week eens proberen. :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:22

Norton schreef:

Ok goed om te horen van een prof. Ik loop lekkerder op een lege maag dan op een ontbijtje zeg maar...
Kan dus geen kwaad om op een nuchtere maag te sporten, weet ik dat ook weer :j

Bedankt!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:30

Lilly, heel veel sterkte. Dat klinkt erg naar! Ben zelf ook van mijn fiets af gereden deze winter, zo akelig...

Brr lopen op lege maag. Ik kan het echt niet. Moet echt een uurtje van te voren nog wat gegeten hebben (niet te zwaar, ook niet te weinig). Dat werkt voor mij ideaal.

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:51

Hier les 18 achter de rug vandaag. Ging best wel lekker eigenlijk, fijn om die vooruitgang te merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:01

Nou ik heb me er maar bij neergelegd dat ik pas zaterdagmiddag/avond kan gaan hardlopen. Nu teveel examenstress om tijd vrij te maken. Al doe ik tussen het leren door gigantisch veel andere dingen, toch schiet ik lekker op. Met hardlopen is een blik werpen in mijn samenvatting wat lastig, tijdens even tv kijken of internetten gaat dat wel gewoon :P

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:20

Morgen ochtend stuur ik naar iedereen die ze mail heeft gestuurd de Evy bestanden. Ga nu voor weer slapen. Was net om 19.00 in slaap gevallen vond ik niet zo erg want had giga hoofdpijn.net wakker geworden haha nu maar weer slapen gelukkig zonder hoofdpijn:)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:39

Mijn hoofdpijn is gelukkig gezakt, zal de schrik wel zijn geweest. Weet wel dat ik de nieuwe kia c'eed ineens niet meer zo leuk vind hahaha Morgen vast spierpijn! (en dan ben ik nog jarig ook haha)

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:47

Alvast gefeliciteerd :) ja zal inderdaad wel de schrik zijn geweest !

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:30

Jeej !! het is me gelukt om voor school te gaan hardlopen :) lekker om half 7 een rondje gelopen 3.06 km in 00:24:24 gem snelheid 7,5 :) ben zo blij !! ook voor het eerst zonder pijn in me kuiten gelopen nu wel een beetje zeurend maar daar kan ik mee leven, voorheen had ik echt giga pijn kon soms niet eens doorlopen zelfs met me nieuwe schoenen en ik doe altijd warming up. nou ik ga Evy even versturen en ontbijten ( had nog niks gegeten) en naar school :) me dag kan niet meer stuk ben helemaal verslaafd :)

p.s voor diegene die Evy 0-5 km nog willen moeten maar even een pb sturen met mail adres dan stuur ik ze

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:35

okee meiden.. via hotmail en gmail lukt het niet dus ga even opzoek naar een alternatief om ze aan jullie te sturen :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:47

LoveJessie schreef:
okee meiden.. via hotmail en gmail lukt het niet dus ga even opzoek naar een alternatief om ze aan jullie te sturen :)

Dat had ik inderdaad al verwacht. Misschien via yousendit?

Ik heb wel een eigen domein, maar niet het complete zipbestand en heb ook niet genoeg ruimte om mensen wat te laten downloaden van mijn website eigenlijk.

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:49

Me vader gaf al een site dus dat ga ik vanmiddag proberen :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:28

Phoe lilly dat klinkt heel naar, sterkte!

Ik eet ook altijd iets voor het hardlopen. s'ochtends vaak een banaan en een half bakje kwark met muesli. (na het lopen de andere helft) Heb het wel eens zonder geprobeerd, maar dat trek ik niet.
Als ik s'avonds loop, tja dan eet ik normaal de hele dag. en meestal eet ik 1 -1,5 uur van te voren een warme maaltijd, wel licht verteerbaar. Dus iets met rijst, of een gevulde omelet met een broodje. Soms ook een bak sla met vanalles erdoor.
Na de training eet ik meestal nog kwark of iets van een smoothie/fruit of een cracker.

Vanavond hebben we een wedstrijd op de vereniging. Ik ga de 3,5 lopen (het is 3,5 of 7,5 en die laatste is me nog te ver) Maar ik zie het als gewone training en niet als wedstrijd. Daarvoor ben ik nog niet goed en snel genoeg :P. Daarna gaan ze pizza's bestellen, maar ik zit midden in mijn tentamenweek, dus daar doe ik maar niet aan mee.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:29

Ik heb alle documenten van evy thuisthuis op de computer. Die zou ik van het weekend wel kunnen proberen te sturen

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:32

Wat leuk phylos! Ik heb over 3 weken meidenloop ga meedoen aan de moeser dochter loop 3km dat zie ik ook als ervaring en training vandaag 3 km gelopen wel met wandelen en hardlopen maar.voor jet eerst zonder pijn in me kuiten :) zo blij mee haha

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:34

moeder dochterloop? wat leuk! Waar is dat?

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:37

Romyv schreef:
En hoelang ga je dan lopen ais? Bij een half uurtje of 3 kwartier is dat prima te doen maar verder dan 60 min wordt op 1 appel ook onhandig toch?

Het laagst wat ik dan gelopen had is denk ik 50 min, prima te doen :)
Nu door tentamens al even niet meer echt gelopen, gisteravond wel op de crosstrainer gestaan.
Vandaag is ook afwachten, paardenbeest was gister ziek, en vind dat toch belanggrijker, dan mijn hardlopen ;)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:50

Ik lees hier regelmatig over mensen die spierpijn hebben na het hardlopen. Ik heb nooit spierpijn := Ik voel ze alleen tijdens het rennen.
Overbelasten jullie je dan niet een beetje?